Hoe heb je hem/haar ontmoet?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

If then...
Berichten: 1873
Lid geworden op: di 09 september 2003, 20:08
Locatie: Nederland; IT-er

Hoe heb je hem/haar ontmoet?

Berichtdoor If then... » zo 17 oktober 2010, 11:28

Nav het topic over datingsites vraag ik me af waar jullie hem/haar ontmoet hebben en hoe dat een vervolg kreeg. Gurley schreef dat ze hem in de lift heeft ontmoet... ik vraag me dan af hoe dat ging vanaf het moment dat het oogcontact er was.

Vertel eens...

IF :!:

Sletje
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo 15 juli 2007, 19:03
Contacteer:

Hospiteren in studentenhuis

Berichtdoor Sletje » zo 17 oktober 2010, 12:06

Leuk topic!

Ik ging studeren en was op zoek naar een studentenkamer. Dus ik moest hospiteren. Hartstikke spannend natuurlijk als 18-jarige deerne uit de provincie. Na diverse pogingen die op niks uitliepen kwam ik in "het" huis, waar hij al woonde. Ik kwam de zitkamer binnen waar alle bewoners zaten voor een kennismaking en hij viel mij meteen op. Zijn rustige, zelfverzekerde houding. Hij zei niet zoveel, maar aan de dingen die hij vroeg kon ik merken dat ie echt had geluisterd naar wat ik te vertellen had. Verder zijn geur, zijn stem, alles zorgde voor die kriebel, dat ademloze gevoel.
Ik kreeg de kamer, naast hem, en als huisgenoten doe je natuurlijk veel dingen samen. Hierdoor leerden we elkaar steeds beter kennen. Maar het heeft nog wel zeker een jaar geduurd voordat we ook echt iets met elkaar kregen. Het feit dat we huisgenoten waren en hij 5 jaar ouder is (en niet meteen bovenop een groen eerstejaarsje wilde duiken) stond in de weg. Maar uiteindelijk was het onvermijdelijk en vroegen onze huisgenoten ons wanhopig wanneer we nou eens iets aan de situatie gingen doen (haha, en wij maar denken dat ze niks in de gaten hadden).
Sindsdien zijn we een stel (al 20 jaar samen), waarvan de laatste 5 jaar in een open relatie, and still going stronger ...

Liefs,
Sletje
Afbeelding

jenda65
Berichten: 2484
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 12:06

HBO opleiding

Berichtdoor jenda65 » zo 17 oktober 2010, 13:53

Leuk idee IF!

18 was ik toen ik na mijn VWO opleiding een HBO opleiding ging volgen.
Ik kwam in een klas terecht waar meer dan de helft van de studenten elkaar al kenden omdat ze het 1ste studiejaar voor de tweede keer moesten doen. In september was er een kennismakingsweek en viel hij mij echt op. Ik kreeg kriebels als hij mijn aanwezigheid zocht en ik merkte al snel dat dat niet meer "toevallig" was.
We kregen verkering en dat heeft precies 8 weken geduurd. Hij vond mij toch wel erg serieus en wilde zich nog niet binden.
Na een tijdje afstand genomen te hebben van elkaar, trokken we gewoon als vrienden toch weer naar elkaar toe, we konden het samen gewoon erg goed vinden.
Een jaar later (ik was ondertussen een andere richting gaan doen als hij) hadden we een reunie met onze "oude" klas. Eerst met z'n allen ergens gaan eten, om daarna lekker te gaan stappen.
Terwijl U2's "the unforgettable fire" door de disco schalde, sloegen bij ons de vonken weer over. Er hing zoooo veel spanning in de lucht dat we het idee hadden dat iedereen in onze omgeving het wel moest voelen.
Het was even aftasten wat we met die hernieuwde gevoelens aanmoesten en hoe we die moesten interpreteren, maar het bleek het begin te zijn van een relatie die nu al 25 jaar stand houdt.
En hoewel ik echt wel eens heb getwijfeld en ook wel eens met de gedachte heb gespeeld om mijn biezen te pakken, zijn we nu gelukkiger dan ooit en is onze band zo hecht dat ik er niet aan twijfel dat we bij elkaar zullen blijven. De weg die we samen zijn ingeslagen brengt ons alleen maar dichter bij elkaar en doet onze liefde nog steeds groeien.

Liefs
Jendaxxx
When you say YES to others,
make sure you are not saying NO to yourself.
-Paulo Coelho-

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8418
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » zo 17 oktober 2010, 14:44

ik heb mijn huidige man op het internet ontmoet :lol:
na een blinddate is ie niet meer weggegaan

en nog steeds heb ik er geen moment spijt van gehad
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

mijn verhaal *wijzijn*

Berichtdoor gurley » zo 17 oktober 2010, 18:06

ik kwam hem steeds vaker tegen in de lift (achteraf deed hij dit opzettelijk) en na verloop van tijd vroeg hij me om eens tussen de middag samen te eten (dinsdags)... ik deed dat en kwam *thuis* bij hem ... tafel lekker gedekt met alles wat ik lekker vond ... mijn blik ging over de tafel en zonder een woord te hebben hoeven zeggen begreep hij dat ik boter zocht (hij gebruikt dat niet) ... heerlijk zitten kletsen op diep niveau (ik kwam zelfs een half uur te laat bij mijn donderdagklant) nodigde ik hem uit voor de volgende avond bij mij thuis ... achteraf hebben we onze muzieksmaak zitten vergelijken nou die kwam overéén ... zaterdags kwam hij weer :lol: en hadden we zoveel te bespreken dat we niet uit elkaar konden gaan maar wél naar bed wilden :lol: ik zei hem dat hij bij mij mocht slapen maar verder niks ! heerlijk in zijn armen in slaap gevallen (hij heeft me achteraf de hele nacht liggen bekijken maar dat wist ik niet) gevallen voor hem en zijn geweldige begrip hoe met mij om te gaan ... zonder van te voren uitleg te hebben gegeven begreep hij mij :lol: en da's bijzonder hoor ik snap me zelf eigenlijk nooit! :D naja er waren wat mij betreft nog wat haken en ogen die hebben we toen besproken ... ik vroeg hem mij een vraag te stellen die ik enkel met ja of nee kon beantwoorden ... hij zakte op zijn knieën en vroeg mij *wil je met mij trouwen* de volgende dag ontmoetten onze *zielen* elkaar te bedde *wow* !!!
binnen een week woonden wij *lat* in twee huizen ... na twee weken hebben we gekozen voor één huis (het mijne) en daar wonen we nog steeds (na een kleine drie maanden eerst in het zijne te hebben geprobeerd maar ik terug wilde vanwege heimwee) ... warrig verhaal : daar begin ik maar niet aan 8)
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Elfri

Berichtdoor Elfri » zo 17 oktober 2010, 19:27

Wat een leuk topic!

ik heb hem ontmoet via onze sportclub. Ik was bezig met mijn scheiding en dús niet met andere mannen. Maar hij was op slag verliefd toen ik nietsvermoedend op de baan stond te spelen. Toen ik in de sportkantine na het douchen mijn colatje ging halen, zorgden zijn vrienden er meteen voor dat ik daarin werd voorzien. Zij hebben hele gesprekken met mij gevoerd (en ik dacht alleen maar ??? wat krijgen we nou) tot hij in de gaten kreeg dat hij er tussen moest springen. Toen hij dat deed viel het me op dat hij vreselijk lieve ogen heeft. Zijn ruige uiterlijk in combinatie met die warme grijs-groene ogen, de vriendelijke warmte en vreselijk veel zorgzaamheid maar toch weer zijn voorliefde voor Rammstein/zijn sportwagentje en snelle motor. Ik was zeker geïntrigeerd al moest hij wel moeite doen om me te krijgen.

Ik heb eerst het contact een beetje afgehouden maar toen hij me, zonder me te kennen of er iets voor terug te verwachten, aanbood om mee te gaan naar het ziekenhuis omdat ik niet zelf mocht rijden was ik om. Wat een onbaatzuchtigheid en liefheid! Tegen zo veel warmte kon ik niet op, hier mag ik geen nee meer tegen zeggen. Een week later zijn we een keertje wat gaan drinken en een paar dagen later een keertje naar het theater. Na een maand woonde ik met de kindjes in het weekend bij hem en door de weeks bij mijn ex met de kindjes. Uiteindelijk heeft hij na 4 maanden een huis voor ons gekocht in de woonplaats waar ik met mijn ex woonde. We wonen op 500 meter van mijn ex zodat we met z'n drietjes de kinderen kunnen opvoeden en alles zo rustig en gelijkmatig mogelijk verloopt.

Hij is mijn grote liefde (hij is dan ook 35 cm groter dan ik :wink:), hij is mijn inspirator en motivator. Mijn allessie.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » zo 17 oktober 2010, 19:30

Maart 2008; Shespotmeeting in Amsterdam.
Door Nymph overgehaald om mee te gaan.
Brrrrrrr, een meeting, wat eng....!
Daar met Marcel62 in gesprek geraakt en niet opgehouden met praten.
Ik vond hem 'leuk' en in dat licht heb ik hem na de meeting een pm gestuurd.
Van het één kwam het ander, we hebben een week lang heftig gemsnd en later in de week gebeld.
Een week later hebben wij elkaar, weer, ontmoet.
Twee grote (nou ja :wink: ) volwassen mensen die heel erg zenuwachtig waren, toen, die eerste keer....
En nu, ruim 2 1/2 jaar later, nog steeds bij elkaar en het voelt alsof ik thuisgekomen ben. Ook al moeten Marcel62 en ik daar iedere keer 170 kilometer voor rijden.

LU Marcel62 :love:

Fuut
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Elfri

Berichtdoor Elfri » zo 17 oktober 2010, 19:49

waar het hart vol van is, loopt de mond van over.

Mijn vriendin mag niet ontbreken, ook zij is een puzzelstukje van mijn geluk.
Ik heb haar 'ontmoet' via internet en leren kennen via de mail. Ondertussen zijn we zo regelmatig bij elkaar te vinden, dat het voelt alsof ze er altijd is geweest. We hebben het ons niet eens eerder gerealiseerd maar we zijn al een half jaar heel gelukkig met elkaar en onze mannen.

Marcel62
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 22 oktober 2007, 18:47
Locatie: Oosten van het land

Berichtdoor Marcel62 » zo 17 oktober 2010, 20:34

@fuutje

Helemaal mee eens. Niets aan toe te voegen.

LU2 Lieve schat!

annaxx
Berichten: 623
Lid geworden op: di 06 juli 2004, 9:25
Locatie: Provincie Groningen

Berichtdoor annaxx » zo 17 oktober 2010, 22:06

Ik kwam al een tijdje op de chat.....gezellig, leuk babbelen.
Op een avond was John daar ook en mijn eerste indruk was dat hij erg irritant was, hij viel in een gesprek die ik met iemand anders voerde, iedere keer een opmerking ertussen plaatsen. Zucht als ik iets vervelend vond.......

Totdat we wel een keer in gesprek raakten en ik hem toch wel leuk vond, ik betrapte me erop dat ik er toch wel elke avond naar uitkeek om hem te spreken...............

We besloten om (inmiddels waren er twee maanden voorbij) elkaar maar eenss te ontmoeten.......

De ontmoeting was heftig er gebeurde van alles, meer dan we ooit verwacht hadden.

Tja en nu zijn we inmiddels twee jaar getrouwd en zes jaar verder!

Grin waar shespot al niet goed voor is

Anna
Raak me waar ik voelen kan.......

Gebruikersavatar
carpe diem
Berichten: 920
Lid geworden op: za 05 september 2009, 20:34

Berichtdoor carpe diem » ma 18 oktober 2010, 9:03

Wat een heerlijk topic! Al die mooie, verschillende verhalen...

Vanaf mijn dertiende had ik een heel goede vriend. Hij was een paar jaar ouder dan ik en was zo'n beetje als een grote broer voor mij. Behalve een paar vrienden en ikzelf wist nog niemand dat hij homosexuele gevoelens had, dus veel mensen dachten dat we 'iets hadden' omdat we onafscheidelijk waren. Op mijn zestiende stelde deze lieverd me voor aan heel leuke jongen. Typje stille wateren, diepe gronden. Toen we een keer samen oud & nieuw vierden was ook deze jongen (22 jaar oud) erbij en de vonk sloeg meteen over. We hebben de hele avond zitten kletsen, compleet met kriebels erbij en toen het tijd was om naar huis te gaan hoopte ik heeeeel hard dat hij mij zou brengen... Daar gooide mijn vriend roet in het eten, want hij had mijn ouders beloofd me thuis te brengen en kon me niet alleen met een -voor mijn ouders- vreemde jongen op huis aan laten gaan. Een paar dagen later belde die leuke jongen om me mee uit te vragen. Ik zag het helemaal zitten en heb een week lang mijn vriendinnen gek gemaakt door mijn zenuwen voor de date. Tijdens die date hebben we 'verkering gekregen' en we zijn sindsdien samen (dertien jaar samen, waarvan 10 getrouwd). Veel hobbels overleefd, sommige hoger dan andere. Inmiddels zijn we wat onze relatie betreft een nieuwe weg ingeslagen en we genieten er SAMEN volop van.

Hij is de liefde van mijn leven.
Live, Love and let BE

dalinka
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 21 april 2008, 20:11
Locatie: brabant,redelijk actief

Berichtdoor dalinka » ma 18 oktober 2010, 9:57

Zomer 2008: ik had net een paar weken ervoor eindelijk een dikke streep onder mijn huwelijk gezet.
Uit ballorigheid maakte ik samen met een vriendin een profiel aan bij Lexa.
Korte tijd later had ik zgn. "flirts" van ene Nico.
Ik vond het wel grappig maar deed er verder niks mee.
Totdat deze Nico mij in de chatbox uitnodigde.We raakte aan de praat,en hadden in no time een koffie afspraakje.
De bedoeling was een kopje koffie op neutraal terrein en verder niet.
Ik was nog helemaal niet klaar voor een nieuwe relatie.
Maar hij kwam,zag en overwon.
Nu zijn we al bijna 2,5 jaar super gelukkig samen en nog steeds hartstikke verliefd .... :D :love:

Hij is het beste wat me kon overkomen.
"as long as you love me so,let it snow let it snow let it snow.

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Berichtdoor Spelfje » ma 18 oktober 2010, 10:15

Wat een heerlijke verhalen hier zeg!

*zwijmel*
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » ma 18 oktober 2010, 10:55

Mijn 1ste ontmoette ik op de sportvereniging. We kenden elkaar wel, al jaren. Ik zat in de kantine, had waarschijnlijk mijn vinger gebroken en hij bood aan me naar huis te brengen...

Ik was 16, zoete herinneringen, 10 jaar volgehouden, leuke tijd.

Mijn 2de: ik rommelde met een familielid van hem, die stelde me aan hem voor en BOEM, liefde op het eerste gezicht. Familielid blij, het gerommel was nogal onhandig:o)

9 jaar lang en 3 kinderen

Huidig lief via het werk, ik kende hem niet maar had iets nodig van hem; ik stuurde een bijna formele mail en hij mailde lollig terug. Na een maand, veel mails, urenlange chats, smsjes elkaar ontmoet en nu alweer 3 jaar verder.
OOit begonnen met het idee van sex en leuk, no strings attached maar dat was niet lang vol te houden met zoveel vlinders:o)

Marie_DM
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 15:11

Berichtdoor Marie_DM » ma 18 oktober 2010, 15:52

Ik heb mijn huidige vriend leren kennen door de zaterdagavond bij te klussen in een horecazaak. Het was geen liefde op het eerste zicht, maar tussen onze opdrachten door hadden we de tijd om losjes tegen elkaar te praten en zo meer te weten te komen over elkaars interesses. We zaten die eerste keer nog tot 3u snachts te praten.
De volgende week moest hij niet werken, maar is toch nog eens gekomen als ik klaar was met werken. Vanaf dan is het heel snel gegaan, en begonnen we elkaar te zien ook buiten het werk.
Na 1,5 jaar zijn we nog altijd samen :)
Laatst gewijzigd door Marie_DM op wo 27 oktober 2010, 14:51, 2 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten