Vreemd gaan / minnaar

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Arwen3007
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 02 augustus 2010, 14:26
Locatie: zeeuwsvlaanderen

Vreemd gaan / minnaar

Berichtdoor Arwen3007 » ma 02 augustus 2010, 14:50

een minnaar !?
Hoe ga ik er mee om ? Ik ben 20 jaar getrouwd met een hele lieve man. Hij is mijn stabiele factor in mn leven en weet dat ik niet bij hem weg kan gaan. Ik zou zijn hart breken ! Het is al eens een keertje mis gegaan en toen heeft hij er alles aan gedaan om me bij hem te houden wat gelukt is. Alleen ik heb een probleem. Ik hou van mannen ! Gewoon de omgang met ze vind ik heerlijk ! Waarschijnlijk straal ik iets uit wat ze aantrekt want ik doe het niet bewust ! Ik voel me nu vreselijk schuldig en momenteel ben ik gewoon emotioneel uitgeput. Ik voel me moe en heb nergens zin in ! 3 maanden geleden heb ik een man leren kennen en ik voelde me geweldig. Ik ben verliefd op hem en hij op mij ! Hij is vrijgezel en ik ga meestal naar zijn huis om bij hem te zijn. Hij is de tederste lieve geile man die ik ooit ontmoet heb ! De sex is ronduit geweldig ! Met mijn man heb ik alleen maar de "verplichte" sex 1x in de maand. Dat duurt meestal maar 10 minuten. ALs hij klaargekomen is , hup eraf en onder de douche.. Ik vind dat niet erg. Alleen zoek ik nu een manier om met dit alles om te gaan ! Wil mijn man geen verdriet doen en wil mijn minnaar ook niet kwijt ! Ik hou van allebei !!! Is dit mogelijk ? Ik heb wel eens van Poly amoure gehoord !
Hoe pak ik dit aan ???? wie heeft er advies voor mij ? Veroordeel me alstublieft niet want ik voel me al slecht genoeg !
Alvast heel erg bedankt voor diegene die reageren.
Arwen.
_________________
why am I on this world ? To love and be loved !!
why am I on this world ? To love and be loved !!

DJupiter
Berichten: 759
Lid geworden op: wo 03 juni 2009, 11:41
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen..

Berichtdoor DJupiter » ma 02 augustus 2010, 15:02

ik kwam vandaag deze tekst van een dame tegen op een datingsite.... ik kan me daar heel goed in vinden .... misschien dat het voor jou ook verhelderend is ....

Ik ben polyamorist. Dat betekent dat ik vriendschappelijke en intieme omgang heb met meer mannen die er net zo over denken en het doen. Ik heb dat vorig jaar heel langzaam bij mij ontdekt en ik moet eerlijk zeggen dat het heel bevrijdend werkt. We respecteren elkaar volkomen en zijn heel lief voor elkaar. Er worden geen claims gelegd, maar ook de goede vriendschap speelt hierbij een hele duidelijke rol. Jaloezie is er niet. Sommigen zie ik regelmatig, anderen soms. Maar altijd is het gezellig en leuk. Het accent ligt zeker niet op alleen maar platte sex, maar op integriteit, openheid, eerlijkheid, wederzijds respect en (h)echte vriendschap. Ook er voor elkaar willen zijn bij verdrietjes. En ook eens naar de bios, terrasjes, uitstapjes, enz
“Some people never go crazy, What truly horrible lives they must live” (Heinrich Karl Bukowski )

Tissot
Berichten: 2260
Lid geworden op: wo 02 juli 2008, 13:53

Berichtdoor Tissot » ma 02 augustus 2010, 15:04

Beste Arwen3007,

Ik haal dit alvast uit je bericht: Hoe ga ik er mee om ? Ik ben 20 jaar getrouwd met een hele lieve man. Hij is mijn stabiele factor in mn leven en weet dat ik niet bij hem weg kan gaan. Ik zou zijn hart breken ! Het is al eens een keertje mis gegaan en toen heeft hij er alles aan gedaan om me bij hem te houden wat gelukt is.

Wil jij na 20 jaar alle zekerheden uit je leven weggooien en daarna misschien zelf nog ongelukkig worden ?

Zou je niet beter na 20 jaar redden wat kan gered worden dwz je relatie met je lieve man opkrikken en daar terug kick in zoeken.
Denk er ook eens aan hoe het met je minnaar zal gaan na 20 jaar ?

't Is zoals stoppen met roken, 't zit in je hoofd.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Dubbelpost

Berichtdoor Suzette » ma 02 augustus 2010, 15:16

Dubbelpost, je topic staat ook bij "hoe doe ik".
Wellicht handig als je een keuze maakt waar je het wilt hebben staan

Arwen3007
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 02 augustus 2010, 14:26
Locatie: zeeuwsvlaanderen

Berichtdoor Arwen3007 » ma 02 augustus 2010, 15:24

Heel erg bedankt : Wat is dit verhelderend. En ja het gaat niet altijd om de sex, gewoon leuke dingen doen, praten , eerlijkheid en openhied. Hier ga ik me zeker in verdiepen !!! Nogmaals erg bedankt.
ik kwam vandaag deze tekst van een dame tegen op een datingsite.... ik kan me daar heel goed in vinden .... misschien dat het voor jou ook verhelderend is ....

Ik ben polyamorist. Dat betekent dat ik vriendschappelijke en intieme omgang heb met meer mannen die er net zo over denken en het doen. Ik heb dat vorig jaar heel langzaam bij mij ontdekt en ik moet eerlijk zeggen dat het heel bevrijdend werkt. We respecteren elkaar volkomen en zijn heel lief voor elkaar. Er worden geen claims gelegd, maar ook de goede vriendschap speelt hierbij een hele duidelijke rol. Jaloezie is er niet. Sommigen zie ik regelmatig, anderen soms. Maar altijd is het gezellig en leuk. Het accent ligt zeker niet op alleen maar platte sex, maar op integriteit, openheid, eerlijkheid, wederzijds respect en (h)echte vriendschap. Ook er voor elkaar willen zijn bij verdrietjes. En ook eens naar de bios, terrasjes, uitstapjes, enz
why am I on this world ? To love and be loved !!

Arwen3007
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 02 augustus 2010, 14:26
Locatie: zeeuwsvlaanderen

Re: Dubbelpost

Berichtdoor Arwen3007 » ma 02 augustus 2010, 15:26

Ja sorry hoor ! Tis de eerste keer dat ik hier ben ! Doe jij alles gelijk de eerste keer goed?
Dubbelpost, je topic staat ook bij "hoe doe ik".
Wellicht handig als je een keuze maakt waar je het wilt hebben staan
why am I on this world ? To love and be loved !!

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Berichtdoor amaretto » ma 02 augustus 2010, 15:57

deze link kan interessant zijn als je meer wilt weten:

http://www.polyamory.nl/PolyAmory.html

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » ma 02 augustus 2010, 16:16

Poly-amour is per defnitie respectvol en liefdevol zijn voor je basispartner en vraagt veel communicatie-vaardigheid.

Arwen, je dilemma is helder, maar zonder je echtgenoot in je verhaal mee te nemen is er geen sprake van polyamory, maar van vreemdgaan. Inderdaad: een lastige situatie.

Verliefd zijn kan heerlijk zijn. Het zet je op een roze wolk. Prachtig en tegelijk gevaarlijk hoog. Je kan wel ver kijken, en de diepte in - als het tenminste helder weer is...

Waarom is het in jouw huwelijk niet stralend en zonnig...?
Waarom is de sexuele intimiteit met je stabiele factor, je echtgenoot, zo karig? (antwoord is voor jezelf hoor!),

Ik denk dat je best kan en mag genieten van mannelijke aandacht. De vraag is, of het in lijfelijke sex moet uitlopen, in 'gedoe' tussen lakens. Als je je er schuldig bij voelt verpest dat je plezier. Nu en waarschijnlijk ook later.

Ik heb wel eens dit gelezen: als je je verliefdheid op een ander met je thuis-partner kunt bespreken, is dat een blijk van heel groot en kostbaar vertrouwen.
Daar ben ik het mee eens en ik heb de ervaring dat het waar is, dat het zo werkt.

Misschien is dat voor jou ook een optie?

Sterkte en succes met je zoektocht in je gevoelens.


Mar


Pssst. ...de hint van Suzette is niet kwaad bedoeld. Als je op een plekje je vragen post heb je meer kans op een goede uitwisseling - 't is dus in jouw belang!
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » ma 02 augustus 2010, 23:01

Hoho Arwen

niet van die lange tenen gelijk!
Dubbelposts zijn op geen enkel forum wenselijk, je mist je eindelijke doel vaak, namelijk zoveel mogelijk oprechte reacties

yenthe
Berichten: 14
Lid geworden op: di 03 augustus 2010, 15:49

Berichtdoor yenthe » di 03 augustus 2010, 18:35

Dat je sex hebt met andere mannen dan je man moet je natuurlijk zelf weten. Maar ik vind het wel een kwalijke zaak (zeker na 20 jaar huwelijk) om het stiekum te doen.

Ik snap dat je je man geen pijn wilt doen maar hoe zou jij het vinden als jouw man dit zou doen of als hij er later achterkomt.

Ik denk dat het belangrijk is om te praten met je man, vertel hem waarom je bepaalde verlangens hebt en geef aan dat dit voor jou de ideale oplossing is. In ieder geval succes.

eenaardigevent
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 15 december 2006, 15:22
Locatie: iets ten oosten van Amersfoort

Berichtdoor eenaardigevent » di 03 augustus 2010, 20:05

De ideale situatie: het kunnen genieten van een minnaar/es met medeweten van je partner. Maar helaas, niet alle partners zijn zo ruimdenkend. Of genegen om de ervaarde tekortkomingen op te lossen.
Ik spreek uit ervaring. Mijn partner wil niets weten van bepaalde sexuele handelingen. En mij lijkt het geweldig. Er is meer in een relatie dan alleen dit. Edoch het verlangen is er heel duidelijk. Zo ook mijn partner haar insteek: ik kan heel goed begrijpen dat je dat graag wilt. Als dat belangrijk voor je is moet je daarvoor kiezen, maar dan kies je ook voor die ander, en ben je mij kwijt....

Dilemma's, soms een uitdaging, maar zeker niet altijd

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » di 03 augustus 2010, 20:39

Eenaardigevent, wat mij betreft dank je wel voor je verhelderende bijdrage, elk verhaal heeft tenminste 2 kanten, waarbij een gesprek belangrijk is.


Gelijkertijd heb ik even een upje gedaan van een topic over hetzelfde onderwerp wat al heel lang bestaat :wink:
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

Elfri

Berichtdoor Elfri » wo 04 augustus 2010, 19:49

Dat je sex hebt met andere mannen dan je man moet je natuurlijk zelf weten. Maar ik vind het wel een kwalijke zaak (zeker na 20 jaar huwelijk) om het stiekum te doen.

Ik snap dat je je man geen pijn wilt doen maar hoe zou jij het vinden als jouw man dit zou doen of als hij er later achterkomt.

Ik denk dat het belangrijk is om te praten met je man, vertel hem waarom je bepaalde verlangens hebt en geef aan dat dit voor jou de ideale oplossing is. In ieder geval succes.
Graag neem ik jouw quote mee naar het andere topic met hetzelfde onderwerp. Dit topic heeft naar mijn gevoel echt alleen betrekking op de TS en daar hoort mijn verhaal niet in de weg te staan. Maar jouw quote is even tekenent voor mijn antwoord.. dus met jouw welnemen pak ik hem op en neem ik deze even mee.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 11 gasten