geen sex in huwelijk

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Berichtdoor janfreak » za 24 juli 2010, 22:26

En van wie heb je dat gehoord? Van hem of haar? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dat de werkelijke reden was. Ik zou dan toch echt denken dat er meer achter zit...
Zijn vrouw zei dat tegen me.
Glimlach, morgen is het erger!

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » za 24 juli 2010, 22:26

JF, waarschijnlijk volledig off topic, maar ik wil het toch even zeggen.
Ik vind jouw reactie aardig kort door de bocht.....

Waarom wil een bouwkundig ingenieur aan de slag als automonteur?
(Volgens mij kan dat niet eens zonder opleiding....). Is hij niet gelukkig in zijn werk? Heeft hij de verkeerde keuze gemaakt, destijds? Is hij 'gewoon' niet gelukkig en heeft hij zijn kont tegen de krib gegooid?
En heeft zijn (ex)vrouw gezegd dat ze niet getrouwd wilde zijn met een automonteur, of heeft ze gezegd dat ze zijn keuze niet begreep en heeft hij geen uitleg willen geven?

En zo kan ik nog -tig vragen verzinnen.
JF, je kijkt er altijd van buiten af naar toe (krom Nederlands, weet het even niet anders te formuleren).

Wat ik wil zeggen is dat achter elk verhaal een 'verhaal' zit.

Fuut, wel een beetje ervaringsdeskundige in teleurstellingen van haarzelf en van anderen
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » za 24 juli 2010, 22:30

@JF, ik zei ook "over het algemeen"...
Uitzonderingen daargelaten dus!! En waarschijnlijk als je langer met mevrouw, en ook nog even met meneer had gepraat, waren er héél waarschijnlijk wel andere redenen tevoorschijn gekomen. En zo niet, je hebt natuurlijk altijd mensen die niet sporen... :wink:

Hoogstwaarschijnlijk zal mijn man ook zeggen dat het mij compleet in mijn bol is geslagen, als ik zeg dat we gaan scheiden. Als je met mij zou praten, zou je een andere verklaring krijgen...Dat bedoel ik dus. Elk verhaal heeft 2 kanten (uitzonderingen daargelaten dus!!)
Laatst gewijzigd door Venus op za 24 juli 2010, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

EstherC
Berichten: 5130
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » za 24 juli 2010, 22:30

Soms is het makkelijker om de korte uitleg van een scheiding te geven. Ik geef ook niet altijd mijn hele verhaal wanneer er naar de reden van mijn scheiding gevraagd wordt. Waarschijnlijk zijn er dus ook mensen die denken dat ik om niks weg ben gegaan. Jammer dan. Maar goed, als ik mijn verhaal vergelijk met dat van de topicstarter dan had ik een droomhuwelijk...

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Berichtdoor janfreak » za 24 juli 2010, 22:41

Waarom wil een bouwkundig ingenieur aan de slag als automonteur?
(Volgens mij kan dat niet eens zonder opleiding....). Is hij niet gelukkig in zijn werk? Heeft hij de verkeerde keuze gemaakt, destijds? Is hij 'gewoon' niet gelukkig en heeft hij zijn kont tegen de krib gegooid?
En heeft zijn (ex)vrouw gezegd dat ze niet getrouwd wilde zijn met een automonteur, of heeft ze gezegd dat ze zijn keuze niet begreep en heeft hij geen uitleg willen geven?
Natuurlijk had hij een reden om dat te gaan doen, maar dat wordt wel een lang verhaal en is ook off topic lijkt me. Maar ik had het ook al een tijdje aan zien komen want hij was een eenvoudige jongen en zijn vrouw had het aardig hoog in de bol.
Glimlach, morgen is het erger!

dholak
Berichten: 809
Lid geworden op: za 07 april 2007, 10:55

Berichtdoor dholak » za 24 juli 2010, 23:39

Je kijkt wel op een ander zijn relatie, maar nooit niet in. Het is wat de ander prijs geeft om stemming te maken. Dus voor mijn gevoel geen goed vergelijk
"Het beste wat je kunt bereiken is te worden wie je bent."

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » za 24 juli 2010, 23:57

Ah, dat verduidelijkt veel van je eerdere uitleg, Jan. De perceptie van anderen verschilt altijd hemelsbreed van die van de echtelieden zelf. Waar je eerst de oorzaak van de scheiding vermeldt als een radicale reactie op een keuze van de man, blijkt nu de reden te liggen in de arrogantie van de vrouw. Maar het is natuurlijk twijfelachtig of zij zelf zou zeggen dat ze het hoog in de bol heeft. Jij bent degene die zijn 'eenvoudige' persoonlijkheid hoger aanslaat dan het karakter van zijn vrouw. Kennelijk had je al lang gezien dat deze echtelieden niet voor elkaar geschapen waren. Maar hoe dachten zij daar zelf over?

Is een eenvoudige jongen sociaal meer aanvaardbaar dan iemand met aspiraties?

Nu ja. Ook in het geval van de TS kunnen we niet goed zien wat de droogte in de relatie heeft veroorzaakt. Waarom drinkt die vent zo veel bijvoorbeeld? Waarom wil hij al zo lang geen intiem contact meer? En waarom houdt Nanna het al zo lang met hem uit? Het is een heel complex verhaal, waarin de een voortdurend op de ander reageert en er vaak een spiraal begint te ontstaan waaruit je maar heel moeilijk kunt ontkomen.

Ik ben het met de meerderheid van de reageerders eens dat een toekomst met deze man erg problematisch lijkt te zullen worden. Een alcoholist kiest altijd voor zijn biertje, nooit voor zijn geluk. Met de aangename ervaring van een minnaar erbij, is een toekomst samen verder weg dan ooit. Al in het eerste bericht herken ik de wens om het besluit - dat in gedachten al vorm heeft gekregen - bekrachtigd te zien door de steun van gelijkgestemden.

Wel, Nanna, mij lijkt het goed voor jou om afstand te nemen van deze relatie, als je het kunt. Hij gaat niet veranderen, zeker niet zolang hij zuipt. Tegelijkertijd weet ik dat wij, bezoekers van het forum, altijd die vent van jou zullen beoordelen als degene die dit leed heeft veroorzaakt. En of dat terecht is, valt natuurlijk zeer te betwijfelen.

Dat bedoel ik, JanFreak: ons gezichtspunt is niet altijd gelijk aan dat van de ander.
Amor vincit omnia

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » zo 25 juli 2010, 0:03

Dat bedoelde ik dus eigenlijk :wink:

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Berichtdoor janfreak » zo 25 juli 2010, 0:03

Wel, Nanna, mij lijkt het goed voor jou om afstand te nemen van deze relatie, als je het kunt. Hij gaat niet veranderen, zeker niet zolang hij zuipt. Tegelijkertijd weet ik dat wij, bezoekers van het forum, altijd die vent van jou zullen beoordelen als degene die dit leed heeft veroorzaakt. En of dat terecht is, valt natuurlijk zeer te betwijfelen.

Dat bedoel ik, JanFreak: ons gezichtspunt is niet altijd gelijk aan dat van de ander.
Een ding is zeker, een vent die zijn vrouw slaat deugt gewoon niet.
Alleen daarom al hoop ik dat Nanna die vent van haar de rug toekeert en haar geluk bij een ander zoekt.
Glimlach, morgen is het erger!

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » zo 25 juli 2010, 0:56

Ook in die kwestie doet hetzelfde adagium opgeld: is elke man die ooit zijn vrouw heeft geslagen een bruut die gegeseld dient te worden? Dan ga je voorbij aan een stortvloed aan nuances.

Zo heb ik - wijd en zijd bekend als watje - tegenover mijn ex-echtgenote gestaan terwijl zij uit onmacht met haar vuisten op mijn borst trommelde. Ik stond met mijn armen in de lucht, omdat je nu eenmaal als man geen klein vrouwtje slaat. Maar het vereist wel enige zelfbeheersing. Wat nu als je die zelfbeheersing niet van je ouders hebt meegekregen? Is het zo laakbaar als je na een scheldkanonnade van een half etmaal luid vloekt en uit woede een mep uitdeelt?

Ik blijf die stereotiepe beelden sceptisch bekijken hoor. Een man die zijn vrouw slaat zou openbaar gelyncht mogen worden, maar een vrouw die een mep uitdeelt verdient compassie? Twijfelachtig, vind ik. Zo eenvoudig is de werkelijkheid helaas niet.
Amor vincit omnia

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Berichtdoor janfreak » zo 25 juli 2010, 11:37


Waarom wil een bouwkundig ingenieur aan de slag als automonteur?
(Volgens mij kan dat niet eens zonder opleiding....). Is hij niet gelukkig in zijn werk? Heeft hij de verkeerde keuze gemaakt, destijds? Is hij 'gewoon' niet gelukkig en heeft hij zijn kont tegen de krib gegooid?
En heeft zijn (ex)vrouw gezegd dat ze niet getrouwd wilde zijn met een automonteur, of heeft ze gezegd dat ze zijn keuze niet begreep en heeft hij geen uitleg willen geven?
Even een kleine toelichting nog, ik heb verzuimd erbij te vertellen dat dit speelde eind zestiger jaren. Hij was ook geen bouwkundig maar werktuigbouwkundig ingenieur en de reden waarom hij koos voor het vak van automonteur was dat hij gewoon geen vrede had met zijn werk, de druk en het moeten leiden van een groot aantal mensen bezorgde hem slapeloze nachten. Jammer genoeg heeft hij niet lang als automonteur kunnen werken, een van zijn collega's had de vakbond ingelicht en toen mocht hij niet langer als automonteur blijven werken, dat was geen passende functie voor hem en daarmee nam hij ook nog eens de plaats van een ander in. Wat hij daarna is gaan doen weet ik niet want het gebeurde net in een tijd dat ik naar de andere kant van het land ging verhuizen. En wat zijn vrouw betreft, Die zei letterlijk tegen me, toen hij met me trouwde was hij ingenieur, je denkt toch zeker niet dat ik nu met een automonteur getrouwd wil zijn, wat bezielt die idioot. Hij had het ook geprobeerd aan zijn vrouw uit te leggen maar die had daar totaal geen begrip voor en ze zei ook dat ze hem gewaarschuwd had dat ze bij hem weg zou gaan wanneer hij zijn plannen uit zou voeren Ik zei toen al ook tegen mijn vrouw, ja, je kunt toch moeilijk op de tennisclub vertellen mijn man is automonteur. Toen lag dat nog wel wat anders dan tegenwoordig.

Verder heb ik niet de indruk willen wekken dat ik van mening ben dat sommige echtscheidingen niet terecht zijn, alleen maar dat men tegenwoordig heel wat makkelijker daartoe overgaat dan jaren geleden. Ik heb met dit voorbeeld ook alleen maar aan willen geven dat de redenen soms heel bizar kunnen zijn. Heb ook andere gevallen meegemaakt, tegenover me zat in de bus een vrouw die er niet uitzag, in haar gelaat allemaal blauwe plekken en een dicht oog. Ik vroeg haar hoe dat kwam en toen vertelde ze me dat haar man haar zo toegetakeld had. Ik zei, nou, dan zou ik toch wel weggaan bij hem. Ja, zei ze toen, maar ik hou van hem. Toen was ik eerlijk gezegd even sprakeloos. Ik dacht dat het in beschaafde landen een ongeschreven wet was, men slaat nooit een vrouw!

Mochten er lezers zijn die dit allemaal off topic vinden dan bied ik hierbij daarvoor mijn welgemeende excuses aan, maar ik vond dat ik deze toelichting even moest geven op de vragen die bij fuutje gerezen waren.
Glimlach, morgen is het erger!

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Berichtdoor Laars » zo 25 juli 2010, 14:03

@Jan, (ik doe een beetje mosterd na de maaltijd, ‘k heb je laatste post gelezen)

Dat er dan maar moet worden gescheiden…. lees jij waarschijnlijk?
Zo zwart/wit zou ik het niet willen stellen…
Maar het ‘zo een beetje laten’ is volgens mij vragen om problemen.
Je noemt verantwoording… wat betekent het voor kinderen als je moeder af en toe klappen krijgt? En als een moeder of een vader de hele dag zielig loopt te sjouwen? Of de hele dag tiert?
Als ouders langs elkaar leven, een ‘koud’ huwelijk hebben…hoe is dat voor kinderen?
Vanwege mijn werk kom ik ze dagelijks tegen, deze kinderen…echt je wilt niet weten wat er zich achter sommige voordeuren afspeelt!
Wat is verantwoording? Wie heeft die? De buren? Jeugdzorg?.....Lastig!

@Polder....de lekkere Woordenschat :D
Zou het handig zijn? Zoeken naar het waarheidsgehalte in het verhaal van de poster?
En de ‘schuld’ van een scheiding …tja ik vind dat altijd een vervelende situatie als mensen daar over roddelen, ik houd me dan stevig afzijdig! Soms denk ik dat de degene die zich verbaal goed kan redden vaak als ‘beste ‘uit de bus komt. Of degene die “zielig” is. Dat heeft ook zo zijn voordelen….
Natuurlijk zijn er twee mensen schuldig, daar ben ik van overtuigd! Maar het klinkt zo zuinig…”Nanna meid…je bent waarschijnlijk zelf ook niet een muurbloempje”.

Oja en dat slaan? Sommige vrouwen zijn ook om te slaan!! En sommige mannen ook… :wink:
Uiteindelijk denk ik dat een man altijd in het voordeel is. Jij hebt de keuze je handen omhoog te doen, een vrouw in jouw situatie niet….



Nanna post hier haar (gekleurde) verhaal, zij wil dus iets met de situatie…
Je zou dan kunnen zeggen dat ze het zelf heeft gedaan, wat overigens ook geen slechte opmerking is. Laten we eerlijk zijn; iederéén heeft een keuze ….elke dag weer!
Een mens is lastig, maar functioneert het beste als hij of zij goed in zijn vel steekt en gelukkig is. Het leven leeft zoals hij of zij dat graag wil. Hier op het forum worden vaak tips gegeven om iets ‘samen’ op te lossen.
Ik zou willen uitgaan van het individu…Leef je leven, ontdek je pad, ga genieten en de rest komt als vanzelf!!
Wat is een relatie? Waar is dat eigenlijk voor? Zou het kunnen zijn dat we relaties misbruiken? Ik weet het antwoord ook niet ….
Veel mensen denken hun problemen op te kunnen lossen door het ‘hebben’ van een relatie.
Relatieproblemen oplossen komt heel vaak neer op het oplossen van de persoonlijke problemen.

Nanna is de situatie beu….zij ziet dat het niet goed gaat. Ik denk dat de mensen om haar heen er óók voordeel van hebben als zij deze situatie doorbreekt.
Als zij dingen anders gaat doen kan de rest niet blijven slapen.
Of het handig is daar een nieuwe liefde voor te gebruiken? Het is heel goed mogelijk dat ze in een zelfde situatie terecht komt.
Beter zou zijn dat ze zich eerst volledig gaat bemoeien met zichzelf…Afijn dat is lastig > Alleen met jezelf zijn en onderzoeken waar de schoen (soms laars :) ) wringt.
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Nanna
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 18 juli 2010, 1:07

Berichtdoor Nanna » ma 26 juli 2010, 0:03

Het is tijd voor alvast een bedankje aan jullie allemaal.
Ik lees dat er diverse standpunten zijn...het geeft me moed om verder dingen te gaan doen.

Wat ik precies ga doen weet ik niet...eerst heel goed nadenken over wat ik wil..

Het is niet zo dat het slaan frequent gebeurt...maar soms wel als er veel gedronken is..ik leg de "schuld" , als er deze al is, niet bij mijn man neer, ik weet wel 1 ding heel zeker...drank maakt alles stuk...

En ja, ik weet ook wel dat een vriend niet de oplossing is...maar na jaren van heel eenzaam zijn is het nu fijn om eens een beetje aandacht te krijgen, ook al weet ik dat hij nooit zal weg gaan bij zijn vrouw...misschien is dat laatste er wel net zo veilig aan voor mij op dit moment...ik weet het niet..

De antwoorden lopen op een gegeven moment uit naar mensen die makkelijk echtscheiden...nu daar geloof ik dus geen barst van...elke echtscheiding brengt pijn en intens verdriet mee...wij kunnen niet zien wat er achter muren gebeurt...oordelen over anderen is heel makkelijk...dat wil ik niet doen..

Als iedereen veegt voor zijn eigen stoep heeft hij/zij al werk genoeg denk ik....

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Berichtdoor janfreak » ma 26 juli 2010, 10:31

Het is tijd voor alvast een bedankje aan jullie allemaal.
Ik lees dat er diverse standpunten zijn...het geeft me moed om verder dingen te gaan doen.

Wat ik precies ga doen weet ik niet...eerst heel goed nadenken over wat ik wil..

Het is niet zo dat het slaan frequent gebeurt...maar soms wel als er veel gedronken is..ik leg de "schuld" , als er deze al is, niet bij mijn man neer, ik weet wel 1 ding heel zeker...drank maakt alles stuk...

En ja, ik weet ook wel dat een vriend niet de oplossing is...maar na jaren van heel eenzaam zijn is het nu fijn om eens een beetje aandacht te krijgen, ook al weet ik dat hij nooit zal weg gaan bij zijn vrouw...misschien is dat laatste er wel net zo veilig aan voor mij op dit moment...ik weet het niet..

De antwoorden lopen op een gegeven moment uit naar mensen die makkelijk echtscheiden...nu daar geloof ik dus geen barst van...elke echtscheiding brengt pijn en intens verdriet mee...wij kunnen niet zien wat er achter muren gebeurt...oordelen over anderen is heel makkelijk...dat wil ik niet doen..

Als iedereen veegt voor zijn eigen stoep heeft hij/zij al werk genoeg denk ik....
Nanna, je laatste zin vind ik stuitend, de mensen die gereageerd hebben, ook al hebben ze andere standpunten, hebben dit alleen gedaan om jou te helpen.
Ook al slaat je man je maar af en toe, zoiets hoort hij niet te doen, getuigt ervan dat hij totaal geen respect voor je heeft.
En wat die vriend van je betreft, die wil volgens jou niet bij zijn vrouw weg, nu, dan wil hij denk ik graag van twee walletjes eten. Die zou ik maar mooi dumpen.
Natuurlijk kan een echtscheiding veel pijn doen, het is ook niet de bedoeling wanneer je gaat trouwen om later er zonder meer een punt achter te zetten, maar wanneer je door blijft gaan op de manier zoals je nu doet doet het ook pijn, anders had je niet je beklag op dit forum gedaan en dat wordt dan een gebed zonder einde met ook veel pijn. Niet alleen geestelijk, maar ook nog eens lichamelijk. Ik denk dat er genoeg mannen zijn voor wie jij de enige zult zijn en die je zullen respecteren en liefhebben.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald! Wens je veel wijsheid.
Glimlach, morgen is het erger!

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » ma 26 juli 2010, 10:41

Goed lezen JF!! De laatste zin van Nanna gaat niet over mensen die gereageerd hebben, maar over mensen die oordelen over anderen!!

En als Nanna op het ogenblik toevallig eens steun vindt bij die vriend, dan is het toch goed? Ze weet dat hij zijn vrouw niet zal verlaten, ze weet zelf nog niet eens of ze haar man zal verlaten, ze zoekt alleen steun! En voor nu is dat genoeg!
En wat voor keuze ze ook maakt, het doet altijd pijn! Alleen weet ze nu wat ze heeft, ondanks dat het niet optimaal is, is het wel bekend. Als ze gaat kiezen voor zichzelf, is het maar de vraag wat er allemaal gaat komen...ik kan het allemaal prima begrijpen. Jij niet, jij oordeelt over haar!


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten