Zorgen om een vriendin.

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » vr 16 juli 2010, 23:03

Dat mannen/vrouwenverhaal wil ik graag even rechtzetten: ik, zijnde VROUW, vind dat je veel te ver gaat in je bemoeienis, dat je er dingen bij haalt hier in je verhaal die er niets mee te maken hebben. je haalt haar onderuit, vertrouwt niet wat ze doet, doet voorkomen dat ze niet meer na kan denken...

En daarnaast snap ik je opmerking niet zo goed denk ik, het lijkt erop alsof je zegt dat je alleen mag antwoorden als je de TS kunt voeden? Een kritische noot is niet toegestaan?
Mocht dat zo zijn: moet je dan niet alleen je vriendin steunen in al haar blijdschap en je kritiek voor je houden?
Ten eerste,ik bemoei me er nog niet mee,ik geef alleen te kennen dat ik me er zorgen om maak.
En wel omdat ik haar al 27 jaar lang ken,en zij nooit zomaar ergens in mee gaat,en overal lang over nadenkt.
Dus voor mij reden om me zorgen te maken.

Ten tweede,een kritische noot mag altijd,maar een antwoord terug geven mag ook geloof ik.
Ook al is het een kritische noot terug!
En met alleen steunen in blijdschap kom je neit ver met een relatie,je mag elkaar ook je twijfels over dingen voor leggen.

Het is niet zo dat ik haar ergens vanaf wil praten,ik wil haar alleen graag aan het denken hebben over dit onderwerp.
En wel het onderwerp van zomaar out of the blue met wildvreemde mensen een soort van financieel verbond aan te gaan,want dat zijn mensen nog voor je als je ze nog maar 2 x hebt gezien,terwijl je op een ,hele leuke,high zit.
Onder ''normale''omstandigheden,zou ze dit nooit zo maar doen.
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Desiree1978
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 27 december 2006, 16:09
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Desiree1978 » ma 19 juli 2010, 12:45

Het klinkt echt als een slecht idee. Maar dan nog moet je je afvragen wat je er mee opschiet om hier kritisch over te zijn. Waarschijnlijk helemaal niets. Zeker niet als ze er zelf voor wil gaan.

Maar ben ook wel benieuwd wat het met jou doet. Hoe vind je het dat ze ineens zo snel hele goede nieuwe vrienden heeft waar ze allemaal stappen mee wil zetten? Zit dat je ook niet een klein beetje dwars?

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » ma 19 juli 2010, 20:42

Maar ben ook wel benieuwd wat het met jou doet. Hoe vind je het dat ze ineens zo snel hele goede nieuwe vrienden heeft waar ze allemaal stappen mee wil zetten? Zit dat je ook niet een klein beetje dwars?
Nee,voor dit soort kinderlijke jaloezie zijn we intussen echt te oud.
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » ma 19 juli 2010, 22:56

-
Laatst gewijzigd door Venus op di 12 maart 2013, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » di 20 juli 2010, 20:48

Morgenmiddag.
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » di 20 juli 2010, 21:54

Sterkte morgen!!

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » di 20 juli 2010, 23:00

-
Laatst gewijzigd door Venus op di 12 maart 2013, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » ma 26 juli 2010, 10:58

Hoe is het gegaan, Flauw van??

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » ma 30 augustus 2010, 14:04

Beetje lang geleden,maar ik zal nog een een antwoord geven.

Het gesprek is erg goed gegaan.
Mijn vriendin begreep mijn zorg om alles en heeft mij niks kwalijk genomen.
Ik heb aangegeven dat ik me zorgen maakte,maar me er niet mee wilde bemoeien,maar het ook niet zo aan me langs kon laten gaan.
All well ends well!

Daarna ben ik zelf terug gegleden in naar ergens waar ik niet wilde zijn,en heb even mijn bokshandschoenen aangedaan en mezelf weer terug geknokt naar waar ik nu weer ben,vandaar het late antwoord.

Bedankt voor alle zorg,advies,opmerkingen en bijdragen.
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Elfri

Berichtdoor Elfri » ma 30 augustus 2010, 16:16

Lieve FV,
Dat heb je heel knap en prettig opgelost. Zo zie je maar weer, zorgen vooraf en zelfs stress maar gelukkig wel een goed gevoel erover.

Sommige mensen moten elke keer opnieuw voor zichzelf een paar bokshandschoenen aantrekken, eer ze weer zijn waar ze willen zijn. Veel sterkte en kracht meisje. Ik hoop dat je de ontwikkelingen van jouw vriendin zonder spanning met haar kan blijven delen.

jenda65
Berichten: 2484
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 12:06

Re: Zorgen om een vriendin.

Berichtdoor jenda65 » wo 01 september 2010, 15:10

Ik maak me zorgen over een vriendin van mij.
Ze is voor de tweede keer getrouwd en nu begeeft ze zich samen met haar man op het spannende pad van parenclubs en daten met andere stellen.
Nu hebben ze sinds heel kort contact met een ander stel dat al langer in het PC wereldje rondloopt.
Ze hebben nu 2x gedate,waarvan de tweede keer ook lichamelijk contact is geweest,geen sex nog maar wel zoenen en voelen.
Allemaal heel erg spannend en leuk voor hun uiteraard!!

Zijn er hier mensen die eenzelfde ervaring hebben met andere stellen waarmee het ineens zo ''klikt'' dat er gelijk wilde plannen gesmeed worden,waar je financieel een flinke scheur van kan oplopen?

Lieve FV,
Tis misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar de discussies lees ik nu pas door de zomervakantie.

Het eerste wat mij opvalt aan je verhaal, is het feit dat je vriendin de weg die ze ingeslagen is ook met je wil delen! Dat vind ik al heel bijzonder!
Volgens mij is jullie vriendschap ook heel waardevol voor haar anders zou ze jou dit ook niet zomaar toe vertrouwen en daarom wil ze ook vast wel luisteren naar jouw bezorgdheid over het vakantiehuisje.

En nee...ik heb geen ervaring met allerlei wilde plannen die invloed hebben op je eigen financiele situatie.
Maar ik heb zelf wel kunnen ervaren dat er opeens een "klik" kan zijn die veel verder gaat dan alleen erotische contact!
Zo hebben mijn vriendin en haar man ons na de 3de date gevraagd om samen met hen hun huwelijk te willen vieren .... :oops: :D
When you say YES to others,
make sure you are not saying NO to yourself.
-Paulo Coelho-


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten