een minder leuke ontdekking omzetten in iets goeds?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

moosje
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 16 juli 2010, 10:39

een minder leuke ontdekking omzetten in iets goeds?

Berichtdoor moosje » vr 16 juli 2010, 11:19

Mijn huidige relatie duurt nu bijna 2 jaar, een waar record voor mij. Deze relatie is dan ook compleet anders dan degene die hiervoor waren voor mij, voor het eerst in mijn leven heb ik het gevoel dat dit blijvend is. Dit uit zich voornamelijk in het feit dat ik meer om hem geef dan om mezelf als het ware.
Nou verliep ook alles perfect naar mijn mening, we zijn enkele maanden geleden zelfs gaan samenwonen. We voelen elkaar perfect aan en accepteren ook elkaars minpunten. Geen vuiltje aan de lucht dus, tot een paar weken terug. Doordat mijn laptop gerepareerd moest worden deelde wij samen zijn pc. Ik moest een aantal papieren voor de verzekering inscannen om door te mailen. Alleen na het inscannen kon ik de bestanden niet terug vinden. (zijn harde schijf is opgedeeld in 4 verschillende schijven en het was voor mij dus nogal een doolhof) Ik ging dus aan het speuren (achteraf bezien zijn er inderdaad tig manieren die beter en effectiever zijn om het te vinden, maar dat heb ik dus niet gedaan)
Tijdens het speuren kwam ik ook zijn msn geschiedenis tegen, hierbij viel mij de grote van het bestand van de gesprekken van hem met een vriend van hem uit canada op. (ja misschien wilde het me wel opvallen, want dit allemaal natuurlijk wel heel erg toevallig) Maar goed, dat is dus een erg goede vriend van hem, hij is ook regelmatig naar Canada geweest in het verleden enz. (voordat wij elkaar kende) en ze hebben veel contact met elkaar via allerlei soorten media. Ik ken deze vriend eigenlijk helemaal niet, heb hem nooit ontmoet, gesproken of wat dan ook, maar mijn vriend heeft het wel regelmatig over hem. En zodoende besloot ik tegen beter weten in de gespreksgeschiedenis met hem te lezen, mijn oprechte bedoeling was om een beetje een beeld te krijgen van die vriend.
Wat ik aantrof had ik ook nooit kunnen verwachten. Om t even kort samen te vatten; die vriend bleek bi-seksueel (dat is geen probleem), mijn vriend bleek dat ook wel spannend te vinden (iets wat ik toch wel graag had geweten), Ze hebben samen ook harddrugs gebruikt (dat was voor mij een hele grote schok) en ze hebben ook mastubatiefilmpjes met elkaar uitgewisseld.
Daar schrok ik toch wel even van. Daarnaast herkende ik mijn vriend gewoon totaal niet terug in de gesprekken, als ik niet beter wist, dan had dit een vreemde voor me kunnen zijn. Ook gebruikte ze in de gesprekken referenties naar dingen die in Canada gebeurt zijn, maar die waren te vaag voor mij om te begrijpen wat er nu precies gebeurt is.
Wat volgde was een soort van totale paniek bij mij, de dag heeft nog nooit zo lang geduurd. Ook schaamde ik mij dat ik het gelezen had, ik vertrouwde hem immers toch. Ik besloot hem er toch mee te confronteren, maar ik had een belangrijke afspraak op de tijd dat hij thuis zou komen. Ik heb toen dus op papier gezet wat ik had gelezen en kort verwoord hoe ik me daar bij voelde. Vervolgens heb ik hem een berichtje gestuurd om te zorgen dat hij het ook zou lezen als hij thuiskwam.
Met lood in mijn schoenen ging ik die avond na mijn afspraak terug naar huis, geen idee wat ik aan zou treffen en hoe het verder zou gaan.
Mijn vriend deed er in eerste instantie nogal laconiek over, hij probeerde het af te doen als gewoon grappen en grollen van 2 mannen onder elkaar. Uiteindelijk na een lange strijd vanuit mijn kant brak hij als het ware ook en kwam de bekentenis dat het inderdaad wel allemaal gemeend was en waarheid. Dit was voor mij die avond even genoeg, ik was mentaal gesloopt en emotioneel all over the place, dus besloot ik in samenspraak met hem om het voor die avond te laten rusten, maar dat er nog veel gepraat moest worden de komende tijd.
Nou om een lang verhaal niet nog langer te maken, er is veel gepraat, met als uitkomst dat ik wel zeker weet dat ik voor deze relatie wil blijven vechten. Maar het probleem is dat het een gevecht blijft, als ik dingen wil weten moet ik ernaar vragen en het ook vaak echt uit hem trekken. Besluiten zijn er blijkbaar om door mij genomen te worden. Hij wil van mij weten wat hij nu met die vriend moet doen. En het zit mij allemaal nogsteeds niet lekker. Als we samen zijn is alles prima, maar er zijn ook tijden dat ik alleen ben, met tijd om na te denken en dan kan ik niets anders doen dan piekeren. Op dat soort momenten voel ik me ook echt alleen, zo alleen heb ik me nog nooit gevoelt. Ik heb dit al een aantal malen bij hem aangekaart, maar ook ik ben niet 's werelds beste prater en dus verloopt het allemaal moeizaam.
De rede van deze post is dan ook dat ik hoop dat jullie misschien tips hebben, vergelijkbare verhalen of iets. En gewoon om mijn hart even te kunnen luchten. Ik kan dit nl niet delen met mensen uit onze omgeving, het is als het ware te groot om te delen met mensen die dicht op ons staan.
Ik wil eigenlijk gewoon dat wij hier sterker uitkomen, maar praten is voor hem erg moeilijk en dat sloopt mij dan weer.

Sterre
Berichten: 296
Lid geworden op: vr 05 juni 2009, 22:54

Re: een minder leuke ontdekking omzetten in iets goeds?

Berichtdoor Sterre » vr 16 juli 2010, 11:28

hij probeerde het af te doen als gewoon grappen en grollen van 2 mannen onder elkaar. Uiteindelijk na een lange strijd vanuit mijn kant brak hij als het ware ook en kwam de bekentenis dat het inderdaad wel allemaal gemeend was en waarheid.
Bekentenis onder dwang? Om maar van het geruzie af te zijn? En er nu dus dan niet meer over willen praten omdat het eigenlijk helemaal niet waar is?
Ik gooi maar een balletje op...

Als ik het was geweest, was ik verschrikkelijk kwaad op je geworden omdat je in mijn prive-gesprekken hebt lopen neuzen en rotzooien... Absoluut NOT DONE...

Verder geen enkel advies: hij wilde het voor je verborgen houden en hij had het dus duidelijk bij het rechte eind: want nu ga je lopen trekken en dat lijkt me geen prettige relatie voor hem...

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » vr 16 juli 2010, 11:48

als ik niet beter wist, dan had dit een vreemde voor me kunnen zijn
Je kent elkaar net twee jaar, natuurlijk is het een vreemde voor je.

Elkaar leren kennen kan een mensenleven duren, en dan nog kan je voor verrassingen komen te staan.

Hij heeft jou nu wel leren kennen: Onbetrouwbaar.
Misschien zou hij er op een dag zelf mee gekomen zijn, misschien ook niet.

Hoe nu verder?
Geen idee.
Als ik hem was zou ik mijn pc beter beveiligen in ieder geval....

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » vr 16 juli 2010, 12:01

Wat ik me afvraag: alles wat je omschreef is gebeurd voordat jij met hem samen was. Weet hij álles van jou voor dat jullie een stel waren?

Wat Iago al zegt, het duurt wel langer dan 2 jaar om iemand door en door te leren kennen. Om echt alles van die persoon te weten. En dan ligt het er nog aan wat de ander kwijt wil over zijn of haar verleden.
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

moosje
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 16 juli 2010, 10:39

Berichtdoor moosje » vr 16 juli 2010, 12:12

Lekker kort door de bocht de eerste 2 reacties, in mijn ogen dan.

Ik weet dat ik fout zat met het lezen van het bericht. Ik weet alleen ook dat als ik het niet gelezen had, ik het ook nooit geweten had, dat heeft hij me verteld. De rede dat hij het mij nooit verteld zou hebben is volgens hem omdat hij bang was mij dan kwijt te raken. Ik ben van mening, dat heb ik hem ook gezegd, dat dat een hele slechte basis is voor een relatie. In mijn beleving is het hebben van een geheimen binnen een relatie een nagel aan de doodskist ervan. En naar mijn weten waren we het daar over eens, ik heb hem alles toevertrouwd uit oa mijn verleden, ondanks dat het voor mij haast een onmogelijke opgave is om daar over te praten.

En inderdaad een deel van het hele gebeuren speelde voordat wij samen waren, daar heb ik gewoon mee te leven en niet direct iets mee van doen. Maar een groot deel speelde ook binnen "onze" tijd en ik vind dat dat mij dus wel degelijk aangaat

inktvis
Berichten: 27
Lid geworden op: za 10 juli 2010, 12:24

Berichtdoor inktvis » vr 16 juli 2010, 12:13

je praat over 'verleden', ik neem aan dat tijdens deze 2 jaar je vriend gekozen heeft voor jullie relatie ?
we leven in het heden, kun je hier iets mee ?

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » vr 16 juli 2010, 12:19

Ik zou me voor kunnen stellen dat het voor een man best moeilijk kan zijn om aan zijn (nieuwe) vriendin te vertellen dat hij bi gevoelens heeft. Puur uit angst haar kwijt te raken. Nu weet ik natuurlijk niet in hoeverre hij zijn bi gevoelens met mr Canada heeft uitgevoerd.
Eerlijk gezegd vind ik het wel een geil idee. ;) Maar dat is natuurlijk mijn beleving. Kun jij verder niks mee.

Heb je hem al gevraagd of hij verder wil in zijn ontdekking naar bi gevoelens of heeft hij aangegeven hiermee klaar te zijn. Lijkt me voor jullie verdere relatie best een belangrijk gegeven.

Enne, over kort door de bocht gesproken. Het zijn geschreven reacties he, die kunnen harder aankomen dan ze bedoeld zijn.
En je vraagt om meningen/adviezen. ;)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

inktvis
Berichten: 27
Lid geworden op: za 10 juli 2010, 12:24

Berichtdoor inktvis » vr 16 juli 2010, 12:19

we posten tegelijk.

als een deel speelt tijdens jullie relatie zou ik het ook heel anders voelen.

dwingen tot een goed gesprek hierover gaat nu eenmaal niet maar je kunt je gevoel uiten, vragen naar zijn gevoel en vragen wat hij zou voelen/denken/doen in jouw geval.
met het oog op dat jij (hoe moeilijk ook) je verleden wel hebt verteld aan hem.

geef het tijd.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » vr 16 juli 2010, 12:46

Lekker kort door de bocht de eerste 2 reacties, in mijn ogen dan.
Dat is natuurlijk niet helemaal onverwacht, als je al ruim 600 woorden nodig hebt om jezelf er van te overtuigen dat je er echt niks aan kon doen dat je heel bewust zijn berichtengeschiedenis hebt zitten lezen.

Hij heeft je niet voldoende vertrouwd om het te vertellen. Dat kan allerlei oorzaken hebben, misschien heb je ooit een keer een snerende opmerking gemaakt over homo's waardoor hij dacht... *slik*

Als je elkaar net kent en kort samenwoont kan je iets onder ogen krijgen waarvan je denkt: zo dan.
De volwassen manier om daar mee om te gaan is dus niet alle ramen ingooien, met een bijl de bodem van het zwembad stukslaan en het servies door het huis gooien. En dat is nou net wat jij wel gedaan hebt.

Als hij nog actief homo- of biseksuele gevoelens heeft was hij daar toch wel mee gekomen. Beter zo dan dat je op een dag in een trio verzeild raakt en hij tot je starre verbijstering je minnaar gaat pijpen.

Maar goed, je voedt je eigen verontwaardiging nog steeds dus dit zal niet tot je doordringen :)

Iago

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Berichtdoor deco » vr 16 juli 2010, 17:21

Waar het mij het meest stoort is dat je enerzijds toegeeft te ver gegaan te zijn in je zoektocht in zijn pc en anderzijds spreek je het goed (of probeert het toch) door nu te zeggen dat hij het je anders nooit vertelt had en je niet van geheimen hod en/of een slechte basis zijn voor een relatie.

Sorry maar om bestanden te zoeken die gescand zijn kom je niet "per ongeluk" bij de geschiedenis van msn....als je dan daar toch bent....daar zitten je gescande berichten
nog veel minder.

Hij had een geheim die hij nog niet "rijp" vondt om je te vertellen.
Jij hebt zijn vertrouwen geschaad.

Welke raad wil je nog hebben?

Vertel hem hoe het je spijt van wat je gedaan hebt en er geen excuses zijn voor wat gebeurd is.
Dat je hem niet anders bekijkt om wat je te weten bent gekomen en nog evenveel van hem houd.
Vooral veel geduld hebben en hopen dat hij je terug vertrouwt en dat heeft niks te maken met geheimen hebben voor elkaar.
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » vr 16 juli 2010, 19:51

Lastig dit hoor

Aan de ene kant: ook al was je je bestanden kwijt dan vind je niet per ongeluk die MSN files, je bent het tegengekomen en je hebt ze geopend. daar zou ik niet blij mee zijn, of ik nu wat te verbergen had of niet.

Tja, dat andere stukje van hem, ik snap ook wel dat dat heftig voor je
Je bent er wel erg had ingedoken en daarmee implicerend dat het iets van effect heeft op julie relatie, hij heeft volgens jouw post nauwelijks de kans gehad het te verdedigen, op waarde te laten vertellen

Ik denk dat voor beiden het vertrouwen is geschaad, dat lijkt me lastiger dan de situatie an sich
Er is een hoop te bepraten, en meer dan wat er werkelijk is gebeurd

edit wegens typefoutjes
Laatst gewijzigd door Suzette op vr 16 juli 2010, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » vr 16 juli 2010, 19:57

Mannen (vrouwen wellicht ook, weet ik eigenlijk niet) houden dit soort dingen misschien voor zich omdat ze geen zin hebben in het gez**k wat er op volgt. Als een vrouw aan haar vriend / man vertelt dat ze bi-gevoelens heeft zal er zich m.i. geen heel drama ontvouwen.

Andersom ligt dat erg gevoelig, misschien ook wel omdat vrouwen erg gevoelig zijn. Dus zal een man dat wellicht voor zich willen houden.

Sorry voor de generalisaties, maar zo simpel zie ik het.


Searcher
http://www.zzada.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » vr 16 juli 2010, 20:09

Tja Searcher ik weet niet of het een mannen/vrouwen ding is,

voor mij is het meer als iets niet vertellen omdathet erg prive is en/of het niets met de huidige relatie van doen heeft en vertellen alleen maar schade zou geven

Soms is eerlijkheid van belang, soms niet
Spreken is zilver...... soms wil je goud

Alleen de betrokkenen weten het op waarde te schatten, de bystanders veel minder immers

Ik ben niet voor verzwijgen en soms is het echt beter

Met de hedendaagse communicatie is het lastig (en makkelijk) om te snuffelen, iets vinden gebeurt zelden per ongeluk.
Maar je hebt het al gevonden en hen ermee geconfronteerd, nu is het zaak om dat op de rails te zetten

Geen verwijten denk ik meer, ik hoop dat dat lukt

Sterre
Berichten: 296
Lid geworden op: vr 05 juni 2009, 22:54

Berichtdoor Sterre » za 17 juli 2010, 8:56

Mannen (vrouwen wellicht ook, weet ik eigenlijk niet) houden dit soort dingen misschien voor zich omdat ze geen zin hebben in het gez**k wat er op volgt.
komt weer zo'n mannen/vrouwending... en laat ik nou net van die nekharen hebben die dan omhoog gaan staan, dus ik hap nog maar een keer want dit is toch echt gewoon een menselijk ding... :lol:

Eigenlijk is het heel simpel:
Mijns inziens blijft het zo dat de TS eens goed bij zichzelf te rade moet gaan voordat ze haar partner de schuld geeft van de vertrouwensbreuk...

Jep, het klopt dat hij het niet verteld heeft en het enige wat je dan kan doen om herhaling te voorkomen is het bij jezelf te houden en jezelf af te vragen waarom hij je niet genoeg vertrouwde om je dit te vertellen... Waarom sta jij niet zo naast hem dat hij dit kan? En wat kan jij zelf doen om dat te veranderen? Waarom geef jij hem niet het gevoel dat hij je alles kan vertellen, wanneer dan ook?

Het antwoord lijkt me te liggen in de manier waarop dit alles zich afgespeeld heeft... 'lange strijd' lijken me daarin sleutelwoorden te zijn... Dit is niet iets wat je vertelt aan het begin van je relatie, want je moet eerst iemand vertrouwen en later kun je natuurlijk allang inschatten wat het teweeg gaat brengen als je er alsnog mee komt...
De rede dat hij het mij nooit verteld zou hebben is volgens hem omdat hij bang was mij dan kwijt te raken.
Blijkt hij toch zomaar gelijk te hebben zeg...
Ik ben van mening, dat heb ik hem ook gezegd, dat dat een hele slechte basis is voor een relatie. In mijn beleving is het hebben van een geheimen binnen een relatie een nagel aan de doodskist ervan.
Nu weet je het, geheim weg, heb je nu een goede relatie?
Of was het misschien beter geweest als je het niet geweten had?

In een relatie hoef je niet altijd alles uit te spreken: Je moet altijd alles KUNNEN vertellen, maar dat is een heel ander verhaal, want het betekent niet per definitie dat je dat dan ook maar moet doen...
Om een voorbeeld te noemen: sommige dingen moet je zelfs gewoon nooit zeggen als ze alleen het doel hebben je eigen geweten te sussen en als gevolg het kwetsen van je partner met zich meenemen... Dan mag je van mij leuk je mond houden en slecht slapen met een slecht geweten...

En nu komt de vertrouwensbreuk weer boven...
Ik heb net voor de grap eens even gekeken waar mijn msngeschiedenis staat en ik zocht me werkelijk de tandjes... Als ik zoek naar gescande bestanden, kan ik daar met geen mogelijkheid per ongeluk verzeild raken...
Maar goed, stel het gebeurt je 'per ongeluk'
'ow, zijn msn-geschiedenis' enige juiste actie: klik, weg, doe je dat niet, kom je bij de volgende:
'ow, zijn gesprekken': enige juiste actie: klik, weg...
'ow, zijn gesprekken met...': weer hetzelfde: KLIK
'ow, zit ik toch per ongeluk ineens in een gesprek': KLIK met schaamrood op de kaken opbiechten en enorm mijn verontschuldigingen aanbieden en hopen dat hij me nog durft te vertrouwen...
'ow jeetje nu zit ik al verder te lezen dan de begroeting': KLIK...
en dan lees je nog een een flinke tijd verder... KLIKKLIKKLIK
Echt, ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen bij zo'n vertrouwensbreuk...

Het 'per ongeluk' is er nu wel af en dan rest de vraag: waarom ging je zijn geschiedenis lezen? Wat ligt daar aan ten grondslag?

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » za 17 juli 2010, 9:33

ik volg deze discussie met belangstelling..
Omdat ik vele elementen herken.

Vooral deze laatste post van Sterre boeit me..

Mijn partner heeft een aantal jaren terug ook per ongeluk iets in mijn docs 'gevonden', wat een hoop opschudding veroorzaakte.
Ik voelde me schuldig omdat ik niet open was geweest.
Geen moment kwam in mij op dat hij het vertrouwen schaadde door in mijn docs te snuffelen.
Onze hele relatie hing ik de overtuiging aan dat wat van mij is, ook van hem is, inclusief mijn gedachten en wensen. Samen alles delen was mijn devies.

Tot een paar jaar terug, toen kwam daar de klad in, en kreeg ik een stukje 'eigen' leven dat ik niet kon delen. Ten eerste omdat hij er niet voor open stond, en het niet WILDE delen, en ten tweede omdat ik me er schuldig over voelde en hem niet wilde kwetsen en het dus voor mezelf hield.

ik had zelf mijn eigen overtuiging geweld aan gedaan door een geheim te hebben. dat vond ik zwaarder wegen dan zijn 'per ongeluk'vinden van dat geheim.
Ik ben voor openheid in een relatie, niet tot in den treure, maar wel openheid over de zaken die er toe doen.
Maar ik ben het niet meer.
En hier komt in mij dus die tegenstrijdigheid van de laatste jaren.
Ik zou bij wijze van spreke een moord doen voor een relatie zonder geheimen, waarin samen dansend door het leven iets is dat we beiden willen.
Maar het lijkt niet meer te kunnen. niet in mijn huidige relatie.
Mijn hart huilt daarom.
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten