Hoe belangrijk is oogcontact?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Elfri

je weet wat je ziet, ik zie wat jij weet.

Berichtdoor Elfri » vr 13 augustus 2010, 7:59

Na lang nadenken en enig overleg
Heb ik toch besloten dat ik het maar zeg
Wat ik heb gelezen, voel ik met je mee
Het is als reddeloos zwemmen in de o zo grote zee
Ik duik graag in jouw ogen, zo mooi en zo groot
Met risico op de verdrinkingsdood

:wink:
Laatst gewijzigd door Elfri op vr 13 augustus 2010, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin1973
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 19 juli 2010, 15:06

Berichtdoor Martin1973 » vr 13 augustus 2010, 9:57

Off topic: over ogen las ik ooit het volgende. Baby's hebben in verhouding tot hun hoofd grote ogen. Naar het schijnt, vallen mensen met in verhouding grote ogen zeer in de smaak in periodes dat het in het algemeen goed gaat, het ons economisch en maatschappelijk voor de wind gaat. Denk aan Britney Spears in de jaren negentig. De theorie is dat de grotere ogen ons aan een onbezorgde kindertijd doen denken.

In periodes dat het slecht gaat, vallen juist mensen met naar verhouding kleinere ogen meer in de smaak, omdat dat meer voorkomt bij een volwassen mens, en volwassenheid een gevoel van veiligheid en geborgenheid kan geven waarbij we kunnen schuilen. De voorbeelden die in het onderzoek werden aangehaald, waren Vera Lynn en Marlene Dietrich die in oorlogstijd geliefd waren, van wie ik de ogen niet echt klein vond, al kwam dat mede door de make-up.

Dit hoort eerder thuis in een topic over aantrekkingskracht, maar goed. Laat ons weer de dichterlijke loftrompet steken over die veelzeggende ogen!

Tissot
Berichten: 2260
Lid geworden op: wo 02 juli 2008, 13:53

Berichtdoor Tissot » vr 13 augustus 2010, 9:59

ah ja ! :lol:

he43
Berichten: 1464
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 12:12
Locatie: VL

Berichtdoor he43 » di 17 augustus 2010, 13:11

:wink:
--


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten