Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Joan
moderator
Berichten: 82
Lid geworden op: za 30 juni 2001, 1:01

Berichtdoor Joan » wo 03 maart 2010, 11:43

@Lux,
De reacties die je aanhaalt in mijn ogen volledig on topic en binnen de regels. Lezers spreken openhartig over hoe zij tegen de situatie aan kijken, niet meer en niet minder (het uitschietertje daar in was al ge-edit)

Joan

Lux

Berichtdoor Lux » wo 03 maart 2010, 14:57

Ik heb gezegd dat ik bezig ben met de antwoorden op jullie vragen. Die kunnen jullie binnenkort wel verwachten. Lees dan ook even. In plaats van bij alles wat ik zeg te zeggen dat ik nog altijd geen uitleg geef.

Dat je jezelf gezond kan DENKEN is NIET mijn standpunt. Artemis' en mijn mening zijn anders, dus ook daar moet niet over één kam geschoren worden. Ik heb niet gezegd dat er iets tegen de regels ging, ik heb enkel benoemd dat er op deze standpunten gereageerd wordt met: je kan alleen maar óf dom óf verliefd zijn om zo te denken. Net als er bij mijn postings meteen conclusies volgden over de persoon achter de visie. Ik en Artemis proberen ook maar gewoon onze mening te verwoorden, niet meer en niet minder, die wordt echter meteen op allerlei manieren ontkracht.

Lux

Berichtdoor Lux » wo 03 maart 2010, 16:24

Een paar citaten ter overdenking dan alvast. Dit las ik in het hoofdstuk over kanker, in het boek 'De zin van ziek zijn'. Een boek dat ervan uitgaat dat ziekte altijd een spiegel voor ons is, en dat we pas kunnen genezen wanneer we die boodschap van ziekte begrijpen. Voor de duidelijkheid: ik heb dit boek niet geschreven, het is dus niet mijn mening, maar ik denk dat het een goed beginpunt is om mijn onderbouwing aan op te hangen.

Het thema dat erin beschreven wordt rond kanker is 'eenheid' tegenover 'het geheel'. Hierin bestaan hierarchieen: de boom ten opzichte van een bos, de mens ten opzichte van de maatschappij waarin hij leeft, de cellen in het menselijk organisme die het organisme dienen. Je kan het geheel dienen of je ertegen verzetten, zoals burgers zich kunnen verzetten tegen de staat. In het kankergebeuren speelt een strijd tussen het ego en het groter geheel.

Het lichaam kijkt toe hoe steeds meer van zijn eigen cellen hun gedrag veranderen en door vlijtige deling een proces beginnen, dat van zich uit geen einde meer heeft, maar uitsluitend in de uitputting van de gastheer (voedingsbodem) zijn grenzen vindt.

Wij beleven in kanker datgene, wat wij zelf eveneens in ons leven doen. Ons tijdperk wordt gekenmerkt door de meedogenloze expansie en verwerkelijking van de eigen belangen [...] waarbij men alle anderen gebruikt voor het eigen voordeel. [...] De filosofie van onze tijd kent geen ander doel dan groei en vooruitgang. De mens is op een trip zonder doel. De blindheid en de kortzichtigheid van de kankercel doen in niets onder voor die van de kankercel. De mensen beschouwen de hele wereld als hun voedingsbodem: planten, dieren, grondstoffen.

De kanker hoeft niet overwonnen te worden - hij moet worden begrepen, opdat ook wij onszelf leren begrijpen. Dat de mensen toch altijd hun spiegel willen stuk slaan, wanneer hun het eigen gezicht niet bevalt! De mensen hebben kanker, omdat zij kanker zijn.

De kanker ziet slechts dit: of-of en kiest daarom voor het eigen, van zijn omgeving onafhankelijke overleven en merkt te laat, dat hij van die omgeving afhankelijk blijft. Hem ontbreekt het bewustzijn voor een grotere, omvattende eenheid. [...] Hoe meer een ego zich binnen zijn grenzen terugtrekt, des te meer verliest hij het gevoel voor het geheel, waarvan alles slechts een deel is.

De kankercel onderscheidt zich van de lichaamscel door de overwaardering van haar ego.

Pas als wij leren, langzaam en stap voor stap, onze ik-starheid en onze afgrenzing in twijfel te trekken en te openen, beginnen wij ons deel van het geheel te voelen en daarmee ook verantwoordelijkheid voor het geheel op ons te nemen.

De denkfout ligt in de onderscheiding tussen ik en jij. Zo ontstaat de illusie, dat men als ik juist bijzonder goed kan overleven door het jij op te offeren en als voedingsbodem te gebruiken.

Het geneesmiddel is liefde. Liefde maakt heel, omdat zij de afgrenzing opent en het andere binnenlaat om daarmee één te worden. Wie liefheeft zet zijn ik niet op de eerste plaats, maar beleeft een groter geheel.

Kanker laat niet ge-leefde liefde zien, kanker is geperverteerde liefde:
Liefde overwint alle grenzen en baricaden.
In de liefde verenigen zich en versmelten de tegenstellingen.
Liefde is eenwording met alles en deinst voor niets terug.
Liefde vreest ook de dood niet - want liefde is leven.
Wie deze liefde in zijn bewustzijn niet beleeft, loopt het gevaar dat zijn liefde in de lichamelijkheid zinkt en daar haar wetten als kanker probeert te verwerkelijken:
Ook de kankercel overwint alle grenzen en baricaden. De kanker heft de individualiteit van alle organen op. Ook de kanker breidt zich over alles uit en deinst voor niets terug. Ook de kankercel vreest de dood niet.

In de polaire wereld leidt liefde tot hechten - in de eenheid tot uitstromen. Kanker is het symptoom van de verkeerd begrepen liefde. Kanker heeft alleen maar respect voor de ware liefde. Symbool van de ware liefde is het hart. Het hart is het enige orgaan, dat door kanker niet kan worden aangetast!


Dethlefsen en Dahlke, De zin van ziek zijn, blz. 295 t/m 305

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » wo 03 maart 2010, 17:36

.
Laatst gewijzigd door Mar op vr 15 maart 2013, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » wo 03 maart 2010, 18:32

Lux,

Ik vind het jammer dat mijn oprechte woorden
niet zo worden opgevat.
Iedereen moet doen wat hij wil/ hoe jij voelt dat goed is.
Maar onderbouw het dan voor mij en anderen.
Artemis heeft dat ook nog niet echt gedaan als je het mij vraagt.

Misschien is mijn reactie fel.. maar ik werk in de gezondheidszorg..
Op die poli waar al die dames komen, die "per ongeluk "door middel van het bevolkingsonderzoek te horen hebben gekregen dat ze borstkanker hebben. Inprincipe zijn we er dan altijd vroeg bij, dat zegt veel over hoe de toekomst er uit kan zien.
Al deze mensen hebben een zware weg te gaan, maar ze zijn een stuk blijer met het idee dat we er vroeg bij zijn dan wanneer men er pas 2 jaar later achter zou komen, want alleen god waar het dan allemaal had kunnen zitten.
Voor de dames die moeten komen omdat er iets is gezien, is het vaak ook positief omdat die dames dan weer blij zijn dat er toch niets blijkt te zijn, of dat het misschien iets is wat wel gecontroleerd moet worden.

Daarnaast ben ik waarschijnlijk in mijn leven (naast mijn werk) te vaak al geconfronteerd met Kanker..

Miss B, die morgen weer mammapoli doet.
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » wo 03 maart 2010, 18:41

Sorry ik ben blijkbaar te dom om het boek te begrijpen, dus haak ik helaas in de discussie af. Mijn tegenstand overigens ligt in het feit dat ik veel om mensen geef en ze graag het lijden zou besparen...
De tegenstand die ik gaf tegen Artemis haar standpunten waren puur gebasseerd op dingen die ze noemden die in werkelijkheid niet zo zijn. Ik doorga nu het proces en kon dus enkele dingen weerleggen op basis van feiten.
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Inquisitively
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 28 maart 2008, 17:10
Locatie: Midden des lands

Berichtdoor Inquisitively » wo 03 maart 2010, 20:42

Quote Lux, overgenomen uit het boek De zin van ziek zijn:

Het hart is het enige orgaan, dat door kanker niet kan worden aangetast!


Feitelijk onwaar en medisch onjuist: het hart kan wel
door kanker worden aangetast.

Kanker aan/in het hart komt inderdaad zelden voor,
maar hartkanker bestaat wel degelijk en kost mensenlevens.

Zo overleed Eric Carr, de drummer van de populaire band KISS,
in 1991 aan hartkanker. http://nl.wikipedia.org/wiki/Eric_Carr

Als dat wat simpelweg verifeerbaar en algemeen bekend is,
door de schrijvers al als niet waar wordt bestempeld...

Ik ben niet te dom om deze tekst te 'begrijpen',
ik ben te slim om de schrijvers (klakkeloos) te geloven.

Inqui
Laatst gewijzigd door Inquisitively op wo 03 maart 2010, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between...

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Berichtdoor Carina » wo 03 maart 2010, 20:49

Ben het wel met Celine eens. Hier roepen we altijd: de goede gaan eerst.
De mensen die je het meest zal missen gaan vroeg. Terwijl mensen die je kan missen als kiespijn honderd worden...

En ook haar opmerking over kinderen. Zelfs pasgeboren baby's.
Een moeder van een klasgenoot van m'n zoon had een pasgeboren baby met teelbalkanker. Dus het komt van jongst af aan al voor... En wat is er liefdevoller dan een pasgeboren baby?
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » wo 03 maart 2010, 21:12

enkele bedenkingen..............

is echt fijn om te horen dat ik mijn vader blijkbaar verloor aan te weinig liefde..................

het is ook een hele oplossing,we schaffen de hele zooi af en gaan samen liederen zingen................

ook een vraagje dat ik me stel:waarom worden al die geitenwollensokken zo makkelijk geloofd,terwijl de reguliere geneeskunde ff lekker onder de mat geveegd wordt?

ook iets:in welke sekte zitten die lui?

Sorry,moet nu even weg,moet dringend kotsen!

en ja Lux,krijs maar dat ik je niet snap,dan heb je nog gelijk ook !
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » wo 03 maart 2010, 21:22

De liefste de dierbaarste gaan zeker eerst..
de nare mensen, de ellendelingen van deze wereld mogen hun haat blijven zaaien tot in de eeuwigheid.
Life's a Bitch...

Ik zal morgen tegen mijn patienten zeggen u heeft niet genoeg lief gehad..
niet gegeven en gekregen..
want u heeft kanker....
maar weet je gelukkig sta ik met beide benen op de grond en zal ik dat niet doen..
Maar zal ik die mensen een warme arm om hun schouder geven, een beetje kracht liefde en licht om de kanker te lijf te kunnen gaan..
Misschien zorg ik er op die manier wel voor dat ik geen kanker zal krijgen, maar dat is waarschijnlijk wishfull thinking

Lieve mensen, ik ga even tussen mijn rozen zitten,
om mijn krachten te sparen voor morgen !!
en laat de discussie over aan jullie, i made my point
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

Lux

Berichtdoor Lux » do 04 maart 2010, 3:39

De tekst uit het aangehaalde boek wordt hier wat ver doorgetrokken. Iemand was wel of niet een liefdevol mens.. nee, zo zou ik het zelf ook niet stellen. Ik weet dat er hele lieve mensen kanker krijgen. Onschuldige kids ook.

Zelf denk ik aan de hand van deze info zo: de plek waar de kanker ontstaat is naar mijn mening absoluut van belang in het vinden van de 'betekenis' van de kanker. Een orgaan heeft ook een gemeenschappelijk doel, en de cellen binnen dat orgaan dienen dat doel. De kankercellen breken echter los uit deze taak en gaan woekeren. Als ik niet-geleefde liefde lees.. dan denk ik: een orgaan moet zijn doel uitleven, zijn liefde uitleven, doen waar het 'voor bedoeld is'. Dat bedoel ik niet puur fysiek, maar veel meer de psychische betekenis die je aan een orgaan koppelt. Voorbeelden:

een hart dat niet liefheeft, wordt ziek. Iemand die zijn gevoel altijd onderdrukt, krijgt op een gegeven moment hartklachten (en dit heb ik zien gebeuren). Een mooi boek over dit verband tussen liefde en het hart is 'Liefde, seks en het hart' van Alexander Lowen. Liefde en seks is gezond voor ons hart.

een jonge man die ik kende, kreeg teelbalkanker. Nadenkende over de mogelijke betekenis, dacht ik: hij leeft iets in zijn seksualiteit niet uit, staat er mogelijk heel egoistisch in en kan Ik niet echt verbinden met de Ander. Mijn vader, die homeopaat is, gaf een andere kijk: hij moet aan de slag met zijn creativiteit. Scheppende kracht... daar hebben de ballen mee te maken. Made sense: je kan leven scheppen, maar kunst schep je ook. Vanuit dezelfde kracht.

Nu het stapje naar borst- en baarmoederhalskanker. Wat is dan het doel van deze organen? Het zijn vrouwelijke organen, ze staan in verband met vruchtbaarheid en vrouwelijkheid. Wat doen vrouwen tegenwoordig massaal? We onderdrukken onze vrouwelijkheid en vruchtbaarheid, onze cyclus, door middel van de pil. We geven het orgaan niet de ruimte te functioneren zoals het wil functioneren. Het kan z'n liefde niet uit-leven. Er zijn onderzoeken die zeggen dat er een verband is tussen de pil en borst- en baarmoederhalskanker, ook genoeg onderzoeken die dat ontkennen, maar in het verlengde van deze gedachtes vind ik het geen gekke aanname. Vrouwen die kinderen krijgen en borstvoeding geven, zouden minder kans op borst- en baarmoederhalskanker hebben. Dit past ook in deze gedachtegang: deze organen doen waar ze voor bedoeld zijn, leven hun doel uit, worden niet in hun functie onderdrukt, de moederliefde wordt uitgeleefd.

Ik vind het schokkend dat zoveel vrouwen borst- en baarmoederhalskanker krijgen. Aan de andere kant vind ik het ook schokkend hoeveel vrouwen hun natuurlijke cyclus onderdrukken. Ik heb het gevoel dat er een verband is. En ik denk dat we ook mogen nadenken hoe gezond onze vrouwelijkheid eigenlijk is tegenwoordig... Hiermee zeg ik niet dat dit de enige reden zou zijn!

Kinderen die kanker krijgen. Dat is natuurlijk heel moeilijk te begrijpen. En waarom nou net dat kind? Dat is toch vreselijk oneerlijk... Het werd al genoemd, maar ik denk niet dat we 'blanco' op aarde komen. Ervaringen vanuit vorige levens bepalen mede hoe je tegenwoordige leven zich afspeelt, en ook in welk lijf je geboren wordt. Dit kan ook moeilijk te behappen zijn, maar vind ik draaglijker dan denken "dat kind, of die mens, heeft gewoon pech". Nee, niets is zonder reden.

Lux

Berichtdoor Lux » do 04 maart 2010, 4:19

Of gaan jullie ervan uit dat je per definitie niet ziek wordt als je maar holistisch denkt?
Gewoon even heel aards: wát doen jullie als jullie het bericht zouden krijgen: u heeft kanker?
Om je eerste vraag te beantwoorden: nee, dat zou heel naief en arrogant gedacht zijn. Met denken heeft het in mijn ogen weinig te maken. Iedereen ís ziek en kan ziek worden. Maar ik denk dat het absoluut op de persoon zelf te betrekken is welke ziekte hij/zij krijgt. Niet iedereen die overdag naast een niezend persoon in de trein heeft gezeten, is de volgende dag zelf ook ziek. Nee, de ene is wel aangestoken, de ander niet. Heeft met vatbaarheid te maken. Je trekt die ziekte zelf aan, innerlijk proces regelt een spiegel in de buitenwereld, om binnenwereld te spiegelen.

Als ik zou horen dat ik kanker heb, zou ik niks anders doen dan ik nu doe: een homeopathische behandeling doorlopen. Ik zou nooit, nooit voor chemokuren kiezen. Die chemische troep hoef ik niet door m'n lichaam hebben spoelen, waar het zoveel schade aanricht (en niet alleen aan het lichaam). Dan sterf ik nog liever. Ondanks wat vermoed wordt, laat ik mijn gezondheid niet maar gewoon liggen, leg ik niet alles in Gods handen, zing ik geen liederen, duik ik niet het bos in om de heks een drankje te vragen (al komt dit best dicht in de buurt :wink:) en negeer ik niet de hele wetenschap (wat een bizarre vooroordelen eigenlijk hiero :) ). Ik ben me heel bewust van wat er in m'n lijf speelt en laat me ook behandelen, al is het dan niet op de reguliere manier, want mezelf gezond denken, nee dat kan ik nog niet jammer genoeg :) Tuurlijk volgt er eerst een klachtenanalyse voordat er behandeld wordt. Héél gedetailleerd juist en niet enkel van lichamelijke klachten, en een behandeling op maat.

Sylvia achterna? Uit het boek wat ik over haar las, kreeg ik de indruk dat dit een sterke vrouw was die een bewuste keuze maakte, namelijk niet te kiezen voor de gangbare rigoreuze behandelmethoden en te zoeken naar alternatieven. In mijn ogen moedig. Alleen jammer dat ze op figuren stuitte die nogal bedenkelijk waren. En van Jomanda moet ik zelf niks hebben.

Is de dood áltijd het ergste wat er kan gebeuren?

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » do 04 maart 2010, 9:16

Ja Lux, voor mij is de dood op dit moment het ergste wat er kan gebeuren. Omdat ik nog 3 kleine kinderen heb, die mij nodig hebben!

En ik vind de redenering dat je de ziekte zelf aantrekt, doordat je innerlijk proces een spiegel regelt aan de buitenwereld, om de binnenwereld te spiegelen een hele grove belediging naar alle mensen die enge ziektes krijgen!

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » do 04 maart 2010, 9:25




Nu het stapje naar borst- en baarmoederhalskanker. Wat is dan het doel van deze organen? Het zijn vrouwelijke organen, ze staan in verband met vruchtbaarheid en vrouwelijkheid. Wat doen vrouwen tegenwoordig massaal? We onderdrukken onze vrouwelijkheid en vruchtbaarheid, onze cyclus, door middel van de pil. We geven het orgaan niet de ruimte te functioneren zoals het wil functioneren. Het kan z'n liefde niet uit-leven. Er zijn onderzoeken die zeggen dat er een verband is tussen de pil en borst- en baarmoederhalskanker, ook genoeg onderzoeken die dat ontkennen, maar in het verlengde van deze gedachtes vind ik het geen gekke aanname. Vrouwen die kinderen krijgen en borstvoeding geven, zouden minder kans op borst- en baarmoederhalskanker hebben. Dit past ook in deze gedachtegang: deze organen doen waar ze voor bedoeld zijn, leven hun doel uit, worden niet in hun functie onderdrukt, de moederliefde wordt uitgeleefd.

Ik vind het schokkend dat zoveel vrouwen borst- en baarmoederhalskanker krijgen. Aan de andere kant vind ik het ook schokkend hoeveel vrouwen hun natuurlijke cyclus onderdrukken. Ik heb het gevoel dat er een verband is. En ik denk dat we ook mogen nadenken hoe gezond onze vrouwelijkheid eigenlijk is tegenwoordig... Hiermee zeg ik niet dat dit de enige reden zou zijn!

Help me dan eens Lux... ik heb een kindje, heb borstvoeding gegeven, en ik onderdruk al jaren en jaren mijn cyclus niet meer.
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » do 04 maart 2010, 9:31

Als ik zou horen dat ik kanker heb, zou ik niks anders doen dan ik nu doe: een homeopathische behandeling doorlopen. Ik zou nooit, nooit voor chemokuren kiezen. Die chemische troep hoef ik niet door m'n lichaam hebben spoelen, waar het zoveel schade aanricht (en niet alleen aan het lichaam). Dan sterf ik nog liever.
Ik ben me heel bewust van wat er in m'n lijf speelt en laat me ook behandelen, al is het dan niet op de reguliere manier, want mezelf gezond denken, nee dat kan ik nog niet jammer genoeg :) Tuurlijk volgt er eerst een klachtenanalyse voordat er behandeld wordt. Héél gedetailleerd juist en niet enkel van lichamelijke klachten, en een behandeling op maat.


Is de dood áltijd het ergste wat er kan gebeuren?
Jammer,ik mag een bepaald ge-edit woord niet meer gebruiken,en dat spijt me echt heel erg.
Het was in het rood en ik heb het 2 keer gezegt.
Misschien dat jullie nog weten welk woord ik bedoel?
Nou dat wil ik nu dus ook graag zeggen: S****z*****heid!

Ik ga het nu over een andere boeg gooien en gooi het maar op de leeftijd en dat er nog hersens gezond moeten worden gedacht.
i've got the bullits,and i WILL shoot!


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten