Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Artemis
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 0:54
Locatie: Rotterdam

Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Berichtdoor Artemis » wo 24 februari 2010, 14:03

-------------------------------
bericht van de mod
In tegenstelling tot wat het lijkt is dit topic niet geopend door Artemis. Het is een afsplitsing van het topic 'baarmoederhalskanker' in het forum 'hoe doe ik'.
Joan
--------------------------------

Ik bedacht me ineens dat ik dit jaar waarschijnlijk die brief voor het bevolkingsonderzoek ga krijgen.
Ik ben me al aan het inlezen over de voors en tegens, maar weet dus nog niet goed of ik dat uitstrijkje wel wil laten maken. :?

En een dikke knuffel voor jullie beide.
Afbeelding

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8418
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » wo 24 februari 2010, 15:30

kijk dat vindt ik nou zo dom he om zo te reageren....je krijgt dat bevolkingsonderzoek niet voor niks


:shock:


vir snapt er niks van als vrouwen zeggen of ze niet zeker weten of ze wel dat onderzoek willen laten doen

tis toch voor je eigen gezondheid
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » wo 24 februari 2010, 16:06

ik zat hier eigenlijk ook te denken wat er zo'n groot nadeel zou kunnen zijn om zo een onderzoek te weigeren......?

Kijk eens rond hier,lees wat er kan gebeuren.
Ja natuurlijk,het sluit niet uit dat je alsnog ziek kan worden,maar preventie is toch zooooooooooo belangrijk,dat gaan we toch niet ontkennen of betwijfelen?
Of weet jij van nadelen die verborgen zijn voor de meeste mensen?


ff schrijffoutje weggewerkt
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » wo 24 februari 2010, 16:26

Toen ik mijn laatste oproep kreeg, had ik die braaf bij de post gelegd en vervolgens straal vergeten.
Een aantal maanden daarna kreeg ik een brief van het VU met de mededeling dat ik me niet had gemeld. Ik kon een pakketje aanvragen met een zogenaamd doe het zelf test. Heb ik gelijk gedaan. Zelf baarmoederslijm weggehaald met de bijgeleverde wattenstaaf, in een speciale verpakking gedaan, speciale envelope. Alles zat er netjes bij. Opgestuurd en enkele weken later kwam per post de uitslag.
Ik vond het een keurige service. En ideaal voor vrouwen die om welke reden ook liever niet bij een huisarts of gyn een onderzoek willen laten doen.
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Artemis
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 0:54
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Artemis » wo 24 februari 2010, 17:44

Het is toch mijn lijf en is de keuze aan mij of ik het wel doe of niet.
En tuurlijk vind ik het heel erg voor de dames die nu in onzekerheid zitten en onderzoek na onderzoek hebben.
Maar dom wil ik mezelf niet noemen. Ik heb lief gevraagt wat hij vond en hij zegt dat ik die keuze zelf moet maken als die brief komt. Maar hij raadde me wel aan het boek "What doctors don't tell you" te lezen. Wat ik dus ook zeker ga doen.
Afbeelding

jenda65
Berichten: 2484
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 12:06

Berichtdoor jenda65 » wo 24 februari 2010, 17:59

Tuurlijk is het jouw lijf, en moet jij beslissen of je dat onderzoek wel of niet wilt laten doen!
Maar ik vind het toch een beetje Struisvogelpolitiek
Het is niet het onderzoek wat je wel of niet ziek maakt!
Ik heb de brief voor het bevolkingsonderzoek vorige week gehad, en ik was al van plan om mij te laten testen.
En alle verhalen hier bevestigen voor mij alleen maar meer het belang van zo'n onderzoek!
Maar goed... blijkbaar denkt niet iedereen er hetzelfde over.... :roll:
When you say YES to others,
make sure you are not saying NO to yourself.
-Paulo Coelho-

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » wo 24 februari 2010, 19:42

Ik heb lief gevraagt wat hij vond en hij zegt dat ik die keuze zelf moet maken als die brief komt. Maar hij raadde me wel aan het boek "What doctors don't tell you" te lezen. Wat ik dus ook zeker ga doen.
is een beetje kijken naar de film "titanic" voor je op cruise vertrekt,nee?

maar zoals je zegt,het is jouw keuze.....................
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Thrar
Berichten: 364
Lid geworden op: za 26 september 2009, 2:02

Berichtdoor Thrar » wo 24 februari 2010, 20:20

ehhh, met verbazing zit ik te lezen.
Met je gezondheid ga je toch geen spelletjes spelen? Als je het niet ziet zitten om bij je HA met je benen wijd te gaan zitten dan zijn er idd ook andere mogelijkheden. Zou bijna denken dat je het idee hebt dat ze je bewust ziek maken ofzo :roll:

Nee, echt slim lijkt het me niet. Maar goed.. jouw lichaam! 8)

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » wo 24 februari 2010, 20:32

Ik kan me het gevoel van Artemis wel voorstellen hoor. Ik heb ook vaak zoiets. Idd, een soort struisvogelpolitiek. Heb jaren rondgelopen met een moedervlek die ik eigenlijk niet vertrouwde, maar 'vergat' steeds om een afspraak te maken om dat ding te laten controleren. Ik weet niet waar dat gevoel vandaan komt, misschien toch de angst dat er iets niet goed is, en het niet willen weten. Heb ook een soort angst voor doktoren, ziekenhuizen etc.
De vorige oproep voor het uitstrijkje is bij mij ook de mist in gegaan, in eerste instantie omdat ik zwanger was, een half jaar na de bevalling krijg je dan weer een oproep, en tja, toen was ik weer zwanger...daarna nog vaak gedacht dat ik moest gaan, maar het niet gedaan.

(Die moedervlek heb ik trouwens inmiddels wèl weg laten halen, was niks aan de hand!)

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » wo 24 februari 2010, 22:24

Het is toch mijn lijf en is de keuze aan mij of ik het wel doe of niet.
En tuurlijk vind ik het heel erg voor de dames die nu in onzekerheid zitten en onderzoek na onderzoek hebben.
Maar dom wil ik mezelf niet noemen. Ik heb lief gevraagt wat hij vond en hij zegt dat ik die keuze zelf moet maken als die brief komt. Maar hij raadde me wel aan het boek "What doctors don't tell you" te lezen. Wat ik dus ook zeker ga doen.
kun je 1 goede reden noemen waarom je het onderzoek NIET zou laten doen?
The music is all around us...you only have to listen..

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » wo 24 februari 2010, 23:23

Ik kan me het gevoel van Artemis wel voorstellen hoor. Ik heb ook vaak zoiets. Idd, een soort struisvogelpolitiek. Heb jaren rondgelopen met een moedervlek die ik eigenlijk niet vertrouwde, maar 'vergat' steeds om een afspraak te maken om dat ding te laten controleren. Ik weet niet waar dat gevoel vandaan komt, misschien toch de angst dat er iets niet goed is, en het niet willen weten. Heb ook een soort angst voor doktoren, ziekenhuizen etc.
De vorige oproep voor het uitstrijkje is bij mij ook de mist in gegaan, in eerste instantie omdat ik zwanger was, een half jaar na de bevalling krijg je dan weer een oproep, en tja, toen was ik weer zwanger...daarna nog vaak gedacht dat ik moest gaan, maar het niet gedaan.

(Die moedervlek heb ik trouwens inmiddels wèl weg laten halen, was niks aan de hand!)
zolang je je niet zwanger liet maken om niet te moeten gaan,valt het best mee die angst
:lol: :lol: :lol:
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Lux

Berichtdoor Lux » wo 24 februari 2010, 23:39

@Artemis, ik ben ook zeker benieuwd naar de tegens waarover je gelezen hebt en waarom je twijfelt. Ik zou het zelf ook níet doen.

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » do 25 februari 2010, 7:44

@Artemis, ik ben ook zeker benieuwd naar de tegens waarover je gelezen hebt en waarom je twijfelt. Ik zou het zelf ook níet doen.
noem 1 goede reden waarom niet..

het onderzoek stelt compleet niks voor
en je kan tijdig ontdekken of je deze ziekte hebt
ik kan met de beste wil van de wereld niet verzinnen waarom je jezelf dat niet gunt.
The music is all around us...you only have to listen..

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8418
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » do 25 februari 2010, 8:22

@Artemis, ik ben ook zeker benieuwd naar de tegens waarover je gelezen hebt en waarom je twijfelt. Ik zou het zelf ook níet doen.


en nu val ik van verbazing van mn stoel :shock:





maar das een ander topic
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » do 25 februari 2010, 10:24

@Artemis, ik ben ook zeker benieuwd naar de tegens waarover je gelezen hebt en waarom je twijfelt. Ik zou het zelf ook níet doen.


en nu val ik van verbazing van mn stoel :shock:





maar das een ander topic
Echt? Ik niet hoor... :wink:


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten