Thermen Wellbeing - hulp gevraagd

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Nena
moderator
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 12 april 2002, 1:01
Locatie: Nederland

Thermen Wellbeing - hulp gevraagd

Berichtdoor Nena » do 11 februari 2010, 21:38

Me afgevraagd waar ik dit zou posten. Uiteindelijk bij 'Hoe doe ik... ' uitgekomen, want hoe kan ik financiele hulp/sponsoring vinden voor dit goede initiaitief van een bekende van me?

Inmiddels zelf op een leeftijd waarbij ik mijn eerste spoed mammografie al heb gehad, de eerste vriendinnen die chemo hebben ondergaan... Het zet je aan het denken. Nu ga ik regelmatig naar de sauna maar hoe dat zijn als ik een borst zou missen of enorme littekens zou hebben? Durf ik dat dan nog?

Het non-profit initiatief van Astrid lijkt mij daarom heel nuttig. Lees het artikel, als je vragen hebt, mail svp. Astrid heeft nog een hoop geld nodig om dit verder op te starten. Als je een sponsor zou weten of zelf een idee hebt voor een sponsorloop, bingo-avond, een She-sauna-avond (voor elke minuut in de hiite een euro?), een leeg appelmoespotje zou kunnen neerzetten bij elk toilet... alle kleine beetjes helpen. Denk er svp eens serieus over na. In Nederland is er nog geen andere plek waar "verminkte" vrouwen zich lekker kunnen laten vertroetelen. Iedere euro helpt.

Je kunt hier een recent artikel lezen.

Denk er eens over na...
Als je een goed/leuk idee hebt om te helpen, hoe klein dan ook, laat het weten...

groeten,
Nena

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » do 11 februari 2010, 21:59

ik vind het een nobel initiatief, en zou zelf ook moeite hebben nog naar de sauna te gaan met een geamputeerde borst.

ik moest bij het lezen van het artikel wel meteen denken aan de sauna in mijn eigen woonplaats.
Hier heeft iemand zo'n zelfde soort idee gehad, met als doelgroep eenieder die vanwege zijn/haar uiterlijk zich niet durft te tonen in een reguliere sauna, en sowieso iedereen die er moeite mee heeft zich bloot te tonen, maar wel graag naar de sauna gaat.
De eigenaar heeft flinke bedragen geïnvesteerd, het zag er piekfijn uit, maar om de een of andere reden liep het niet genoeg, en is het bedrijf gesloten.
erg jammer, want ik lees wel vaker dat mensen graag naar een sauna zouden willen, maar om wat voor reden dan ook niet durven, vanwege een lichamelijk gebrek, verminkt zijn, of gewoon enorm preuts.

Ik zou het erg goed vinden als dit initiatief wel goed van de grond kan komen.

wens haar veel succes! :wink:
The music is all around us...you only have to listen..

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Berichtdoor Puppie » do 11 februari 2010, 23:00

Ik kan me voorstellen dat vrouwen niet durven met een amputatie.
En toch... waarom niet? Pasgeleden zagen wij idd een vrouw die een borstbesparende operatie had gehad. Je ziet het, registreert het en geniet verder.
Zo ook die vrouw.
Wel petje af áls je dan gewoon durft en niet stoort aan anderen.

Zelf heb ik absoluut geen mooie littekens van een borstverkleining. Nu is dat wél een eigen keuze en er is geen ziekte mee gemoeid... laat ik dát voorop stellen. Maar saunabezoek weerhoudt me daar echt niet van. En echt, ze zijn duidelijk te zien.
Heb ook nooit niemand gek zien kijken. Of misschien wel, maar is het mij niet op gevallen. Boeit me ook zeer weinig.

Maar nogmaals.... dit is eigen keuze geweest, borstamputatie is toch een heel ander verhaal....
Ik bedoel deze post ook niet negatief tegen het initiatief waar de ts het over heeft hoor. Alleen m'n eigen ervaring.
Hopelijk komt dit van de grond en kunnen er veel vrouwen wél genieten die een normale sauna té eng vinden.

KleineEngel
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 08 oktober 2008, 0:14

Berichtdoor KleineEngel » vr 12 februari 2010, 0:32

Er zijn diverse sauna's die speciale regelingen hebben voor mensen met amputaties, neem nou de sauna in Hierden. Zij hebben de badpakdag ingevoerd jaren geleden wanwege kankerpatienten, zo konden ze wel naar de sauna en weer leren wennen en leren zeker worden van dat nieuwe lijf. Uiteindelijk zijn er meer sauna's met badpak en damesdagen.

Er komen veel mensen om incomplete/nieuw-complete lijven in de sauna, ik kom ze regelmatig tegen! Het zijn juist de niets mankerende mensen die er een punt van maken..... kijk en registreer, staar niet, maak geen opmerkingen als "wat goed dat jij toch naar de sauna gaat" etc.
Sorry..... maar zo voelt het wel en zo gaat het wel in de praktijk....

Nena
moderator
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 12 april 2002, 1:01
Locatie: Nederland

Berichtdoor Nena » vr 12 februari 2010, 0:42

Het gaat hier niet alleen om dames die borst missen maar denk ook aan brandwonden of stoma's, huidziekten etc.

groeten,
Nena

KleineEngel
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 08 oktober 2008, 0:14

Berichtdoor KleineEngel » vr 12 februari 2010, 9:46

Die kom je ook in de sauna tegen, er zijn twee sauna's waar je met een stoma niet naar binnen mag, in andere sauna's is er geen probleem. Er zijn heel veel mensen die onderzoek hebben gedaan naar saunas en handicap...


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten