Hoofdpijn na orgasme. Herkenning? Ervaring?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

EstherC
Berichten: 5133
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Hoofdpijn na orgasme. Herkenning? Ervaring?

Berichtdoor EstherC » za 23 januari 2010, 13:44

Soms heb ik hoofdpijn en helpt het om klaar te komen, want dan ebt de pijn langzaam weg. Sinds donderdagnacht heb ik ineens last van het omgekeerde.

Donderdagnacht speelde ik met mezelf, was lekker in the mood en kwam heerlijk klaar. So far so good. Maar direct na mijn orgasme trad er een wel heel vervelende 'bijwerking' op. Een hoofdpijn zo verschrikkelijk heftig dat ik 'm eigenlijk alleen maar met migraine kan vergelijken. Ik heb direct migrainemedicatie ingenomen en mezelf verstopt onder de dekens.
Later in de middag ging het wel weer...

Gisteravond was ik weer in the mood (vorige week krankzinnig lekkere seks gehad, dus daaraan terugdenken levert al snel veel zin op, vandaar :wink: ). Ik weer aan de slag en hetzelfde gebeurde. De seconde dat ik klaarkwam sloeg weer dezelfde migraine-achtige hoofdpijn toe. Ik heb dus weer de hele nacht gevloerd gelegen, zo tegen de ochtend werd het eindelijk weer wat minder, nu heb ik alleen nog maar gewoon hoofdpijn, daar is wel mee om te gaan.

Is er iemand die dit herkent? Dit ook weleens heeft of heeft gehad, of hiervan heeft gehoord? Ik vind het echt ontzettend vervelend, krijg er zelfs een beetje orgasme-angst door merk ik. En dat kan toch niet de bedoeling zijn?! :(

Ik ben trouwens wel behoorlijk verkouden, kan dat er nog wat mee te maken hebben? (Ik roep maar wat?)

HELP! :oops:

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » za 23 januari 2010, 13:49

De eerste dingen die me te binnen schieten zijn:

* Verkeerde/verkrampte houding. Je nekspieren zijn misschien te gespannen waardoor het tot hoofdpijn over gaat.
* Tijdens je orgasme heb je te veel spanning op je hoofd. Misschien moeilijk uit te leggen maar het gebeurt mij wel eens. Alle druk komt op je hoofd. (vergelijk het met een vrouw die moet persen tijdens een bevalling, daar wordt ook altijd gezegd dat je geen spanning op je hoofd moet zetten. Ogen open houden voorkomt dat.)
* Of anders inderdaad een verband met de verkoudheid.

Lastig is het zeker. Heel af en toe heb ik het ook. Ik ga er bij mezelf van uit dat het komt door de twee bovenste oorzaken of misschien een combinatie daarvan.

Sterkte en laat het je niet weerhouden van lekker spelen. ;)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » za 23 januari 2010, 13:53

Ik vond dit ook nog op internet. Misschien overbodig maar toch.....



http://www.angelfire.com/biz/fysio/vrijen.html
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » za 23 januari 2010, 13:59

Veel vrouwen houden ook hun adme onbewust in en ik denk dat door je verkoudenheid dat extra druk geeft op je hoofd...
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

EstherC
Berichten: 5133
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » za 23 januari 2010, 15:07

Dankjewel voor jullie reacties dames.

Adem inhouden dat is absoluut iets dat ik doe, steeds meer ook richting mijn orgasme dus dat kan zeker een rol gespeeld hebben. Zeker iets om eens aandacht aan te besteden Sav dankjewel.

En Shazzz, jij stipt ook wel goede dingen aan denk ik. Het lijkt me zinvol voor mezelf om ook hier eens bij stil te staan. Het voelt inderdaad alsof de opgebouwde spanning niet ontlaadt, maar naar binnen keert, lastig uit te leggen. Die link die je stuurt is misschien niet helemaal van toepassing, maar ik kan er zeker wel wat mee.

Bedankt dames, jullie geven hoop.

Mocht iemand nog iets toe te voegen hebben dan lees ik het graag.

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8419
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » za 23 januari 2010, 15:08

ester ik heb ooit 3 dagen in het ziekenhuis gelegen nadat ik zo'n erge hoofdpijn had gekregen na een orgasme.

de oorzaak hebben ze nooit kunnen vinden,maar soms krijg ik het weer,en dan ligt het aan de spanning van je spieren.
dan probeer ik me te ontspannen en dan ebt het weg
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

EstherC
Berichten: 5133
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » za 23 januari 2010, 15:59

Jeetje Vir, das wel heel heftig! Hier was het ook zeker heftig, maar gelukkig nog lang niet zo ernstig als bij jou. Ik moet er niet aan denken!

Als ik de strekking van jullie postings bekijk dan komt het denk ik toch aan op meer proberen te ontspannen. Lastig wel, tijdens een opbouwend orgasme, maar ik zal toch eens mijn best gaan doen.

Maar vandaag toch nog maar even niet, eerst die verkoudheid wat minder laten worden.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » za 23 januari 2010, 16:03

Wat mij helpt om die spanning (in/op mijn hoofd) weg te krijgen is dit:

Als ik een orgasme voel naderen, dan ga ik heel bewust ademhalen. Soort zuchten zeg maar, ritmisch. Ik probeer ermee in de kadans van het naderende orgasme te komen.
Ten eerste wordt (in mijn beleving) het orgasme tig keer intenser en ten tweede helpt het me om die enorme spanning in mijn hoofd te minderen.
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Berichtdoor Carina » za 23 januari 2010, 20:23

Ik herken het. Ben er toen mee naar de huisarts geweest. Ik heb nooit last van migraine, dus ik wist niet wat er gebeurde.
Volgens mijn huisarts was het spanningshoofdpijn. Ik kreeg medicijnen die ik in moest nemen als het opkwam.

Al met al heeft het maar korte tijd geduurd bij mij. Weet niet precies meer hoelang, maar niet langer dan een maand denk ik.
Het is daarna nooit meer terug gekomen.
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

EstherC
Berichten: 5133
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » zo 24 januari 2010, 15:07

@Shazzz: bedankt voor de tips! Ik ga hier zeker mee aan de slag. Zou alleen maar heel mooi meegenomen zijn als ik het met je eens ben en mijn orgasme ook tig keer intenser ga ervaren hè :P .


@Carina: Blijkbaar zijn er toch wel meerdere dames die hier last van hebben gehad. Ik ben blij te lezen dat het bij jou maar van korte duur was, hopelijk volg ik je voorbeeld. Mocht ik het blijven houden is een bezoekje aan de huisarts misschien geen verkeerd idee inderdaad.

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » zo 24 januari 2010, 15:16

@Esther:

Hef je misschien je hoofd op?Zodat het"zweeft"tijdens en net voor je orgasme?Geeft volgens mij enorm veel druk op je spieren in je nek.......

let er eens goed op dat je je hoofd echt neerlegt.
Leg desnoods een paar extra kussens eronder.

Denk ik zo.......
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

EstherC
Berichten: 5133
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » zo 24 januari 2010, 15:29

Hey Hotje, ik heb inderdaad naar aanleiding van de link die Shazzz postte, eens nagedacht hoe ik mijn hoofd hou tijdens het klaarkomen. Maar volgens mij hef ik 'm niet op en kantel mijn hoofd ook niet naar achteren zoals is te zien op de link van Shazzz. Beide keren waarna de hoofdpijn toesloeg lag ik met mijn hoofd op mijn kussen, ik ben volgens mij juist eerder geneigd mijn hoofd stevig in mijn kussen te drukken(Wat ook weer extra spanning geeft?). Wel apart dat ik eigenlijk nooit zo over dit soort zaken heb nagedacht, het gaat gewoon vanzelf en is nooit een issue geweest verder...
Bedankt voor je inbreng! Ik ga er zeker op letten, want ik kan me goed voorstellen dat het opheffen extra druk op mijn hoofd zou geven.

Shivoo
Berichten: 5
Lid geworden op: di 15 december 2009, 19:05

Berichtdoor Shivoo » zo 24 januari 2010, 17:16

Het gebeurt mij ook af en toe. Zijn er nog mannen die er last van hebben?
Ik dacht altijd dat het iets te maken had met zuurstof/bloeddoorstroming in de hersenen. Als er rustig opgebouwd wordt en ik let op mijn ademhaling & ontspanning, heb ik er nooit last van, maar als het (te) snel gaat, voel ik dikwijls direct na het orgasme hoofdpijn opkomen (maar ook niet altijd).

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

tantra

Berichtdoor thisWaltz » ma 25 januari 2010, 17:16

Heb vroeger een gevechtsport gedaan waarbij ademenhalen erg belangrijk was. Daaraan overgehouden dat ik door de neus tracht te ademenen met de mond toe en erg diep terwijl ik aan het "om" geluid denk.
Het vrouwelijk orgasme is natuurlijk anders dan bij de man. Maar toch tracht ik bij de sexualiteitsbeleving, lees het stoten, me te concentreren om mijn midden (buikspieren) terwijl ik door de neus diep inadem.
Ik weet niet maar adem is leven en in plaats van de adem op te houden en korte genotskreten te uiten, doe je er misschien beter aan je ook op je buik te concentreren en diep te ademen terwijl je een orgasme opbouwt.
Het zal nog zo intens zijn.
Wordt dit ook niet aangeleerd bij tantra?
Op gevaar af van te veralgemenen: door bh/corset-dracht is de ademenhaling bij vrouwen sowieso korter en zijn de longen minder gevuld.

EstherC
Berichten: 5133
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » ma 15 maart 2010, 13:34

We zijn nu een tijdje verder en ik wilde toch nog even terug komen op dit topic. In de tijd die is verstreken ben ik echt aan de slag gegaan met de tips die me hier zijn gegeven. Ik ben gaan letten op onder meer mijn houding, bewegingen en vooral ademhaling tijdens het masturberen en dan in het bijzonder in de aanloop naar een orgasme.
Zelf denk ik dat mijn hoofdpijnaanvallen van toen zeker te maken hebben gehad met de erge verkoudheid die ik had. maar dat zal zeker niet de enige oorzaak geweest zijn.

Hoewel het lastig was om er steeds op te letten denk ik dat het me wel is gelukt om mijn ademhaling beter te reguleren. Ik weet van mezelf dat ik vaak als ik tegen een orgasme aanzat mijn adem een hele tijd inhield. Het lukt me nu beter om door te blijven ademen en ik denk dat dat zeker beter is. Ook was ik toch wel geneigd om soms wat 'kramperig' mijn spieren te spannen, bijvoorbeeld in mijn nek. Hier ben ik me nu beter van bewust en wanneer ik het merk lukt het me ook wel goed om die spieren weer te ontspannen. Al met al denk ik dat dit zeker zaken zijn die ervoor hebben gezorgd dat ik minder snel weer last zal krijgen van die hoofdpijnaanvallen. Voor mij heel waardevol dus!

Het was sowieso niet verkeerd om me eens bezig te houden met dit onderwerp, ik heb echt het gevoel dat ik er wat aan heb gehad. Daarom wilde ik iedereen die hier aan heeft bijgedragen nog eens hartelijk bedanken :D .


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast