... die machtsstrijd ten goede omkeren?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

... die machtsstrijd ten goede omkeren?

Berichtdoor Suzanne-74 » ma 21 december 2009, 22:46

Mijn man en ik hebben al jaren een lousy sexleven. Het komt er op neer dat hij een lager libido dan ik heb (circa 1 keer per 2 a 3 maanden is voor hem voldoende). Daarnaast zoekt hij wel spanning door af en toe een sexlijn te bellen en in het verleden sexueel getinte mails te versturen. Hij vindt het prima werken zo; ik niet: ik baal er van dat ik altijd het initatief moet nemen, ik baal er van dat hij vaker klaarkomt van zo'n nep-geile-muts door de telefoon dan van mij, etc etc etc.

Een voorbeeld dat ik erg typerend vind voor onze sexuele relatie: Ik ga bloot tegen hem aan liggen in bed, hij maakt een waarderende opmerking. We blijven een poos zo liggen, hij kijkt tv. Ik vraag of hij zin heeft om van het aanbod gebruik te maken, hij geeft aan dat hij eerst de tvserie af wil kijken. Ik hem geen zin om daar op te wachten, trek mijn shirt weer aan en ga slapen.

Dit voelt voor mij als een machtsstrijd: hij bepaalt of - hoe en wanneer we sex hebben. Ik wil dit omdraaien maar heb geen flauw idee hoe.

Als hij vanavond avances zou maken, zou ik er nog op ingaan ook, puur omdat ik ook wel weer eens sex wil (5 oktober was voor het laatst ...) Aan de andere kant denk ik dat ik ook eens moet weigeren, maar ja, dat voelt ook weer zo kinderachtig.

Kortom: voor mijn gevoel bepaalt hij het wel en wee van ons sexleven, hoe kan ik dat omdraaien? Iemand een geniaal plan?
(En nee, alleen praten doesn't do the trick: hij vindt dat ik een probleem heb en niet hij ....)

Florian
Berichten: 345
Lid geworden op: do 10 juni 2004, 2:03
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Florian » di 22 december 2009, 0:47

*
Laatst gewijzigd door Florian op zo 08 september 2013, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » di 22 december 2009, 1:32

Suzanne, nu heb ik even geen antwoord....kom er op terug.

Wat ik wel uit je post opmaak, is dat de 'nee' dus toch/altijd zwaarder weegt dan de 'ja'.

Voor nu heb je daar niets aan, daarom geef ik aan, kom er op terug.
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » di 22 december 2009, 2:15

Een machtsstrijd levert nooit wat goeds op, ook niet als je het zou omkeren.

Het klinkt voor mij meer als een wens om wraak op hem te nemen voor zijn afwijzing van jou. En wat dan? Ga je hém dan net zo afwijzen en van binnen hard lachen om de voldoening die dat geeft?
Hopelijk zijn jullie nog in staat om te praten, en om naar elkaar te luisteren.
Dat het alleen jouw probleem is, is natuurlijk bullshit. Een sexleven heb je met z'n tweeen. En hij moet wel een bord voor z'n kop hebben als hij niet begrijpt dat jij gefrustreerd raakt als hij wel van 'geile nep-mutsen' opgewonden wordt maar jou 9 van de 10 keer laat liggen omdat hij TV moet kijken.
Aan de andere kant word jij als toenemend gefrustreerde vrouw aan zijn zijde ook minder aantrekkelijk juist vanwege die sluimerende boosheid.
Als jullie uit die cirkel willen komen, zul je open moeten praten. Trucjes die daarvoor in de plaats kunnen komen en echt werken, bestaan volgens mij niet....

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Thomas_K » di 22 december 2009, 9:16

Lastig! Ik leef met je mee.

Wat te doen? Geen idee. Praten ligt voor de hand, maar dat komt al snel in de verwijtende sfeer en dan helpt het helemaal niet. Ik denk dat het leuker zou worden als jullie meer op elkaar gericht zouden zijn. En inderdaad, die machtsstrijd maakt het allemaal niet leuker en makkelijker.

En die 'nep-geile-muts door de telefoon' hoort bij de machtsstrijd. Juist door het hier te zoeken maakt je man zich onafhankelijker van jou. Het zou best kunnen dat hij dit eigenlijk helemaal niet zo'n leuke vorm van seks vindt, maar het is een essentiële schakel in de machtsstrijd.

Waar je naartoe zou moeten (denk ik) is naar een meer gezonde wederzijdse afhankelijkheid, waarbij jullie elkaar wat meer gunnen. En dat jullie kunnen genieten van samen spannende dingen doen. Hoe daar te komen? Geen idee.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » di 22 december 2009, 9:24

Suzanne, het klinkt bekend :? Maar of het nou echt een machtsstrijd is?? Ik weet het niet. Ik heb me er in elk geval bij neergelegd, geen zin meer om te 'vechten' en ga mijn eigen weg...

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » di 22 december 2009, 9:29

ik kom er even bijzitten
hier zelfs geen nepmutsen
ja oke ik vind ze wel leuk :P
de vriendjes ervan :wink:

mesie...je bent pas 32
ik las wat van je oudere posten
oke
ik zeg niks
maar als je zo nog 50 jaar met deze man door moet modderen
:roll:
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

dalinka
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 21 april 2008, 20:11
Locatie: brabant,redelijk actief

Berichtdoor dalinka » di 22 december 2009, 9:33

Voor mij is dit een flashback naar mn troosteloze huwelijk.
Brrrr,ik dank god op mn blote knieen dat ik uit die situatie ben weg gevlucht.

Als ik het zo lees,lieve topicstarter,hoop ik dat er voor jullie een oplossing komt,maar ik geef je weinig kans.
Ik heb destijds alle trics uit de kast gehaald,zonder resultaat.

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » di 22 december 2009, 14:32

Hey Suzanne, ik kan me vinden in hetgene de anderen hierboven posten. Heb nog 1 zijgedachte; je vraagt aan hem of hij zin heeft om van het aanbod gebruik te maken ... een vraag kan met ja, neen en misschien beantwoordt worden.
Als jij het ervaart als een machtsstrijd en dat niet fijn vind dan speel je 'het spel' zo wel mee. Jij geeft hem de macht op dat moment.
Het idee van Florian lijkt me het proberen waard ... niets vragen en als jij zin hebt om te vrijen kijken of je het bij hem kunt bereiken met humor of teasing.
Maar zelf als hij dan wel wilt, dan heb jij je instant bevrediging, maar helpt het jou verder?
You'll find a way
Laatst gewijzigd door katarine op di 22 december 2009, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

silly
Berichten: 9649
Lid geworden op: ma 23 februari 2009, 18:37
Locatie: friesland

Berichtdoor silly » di 22 december 2009, 15:20

Ik heb ook wat van je oudere posten gelezen,net als dominiqe en ik heb het zelfde antwoord: stel je voor dat je de rest van je leven zo door moet gaan. Wil je dat? Wil hij dat? Als ik jou was zou ik m gewoon op de man af vragen of ie zo de rest van z n leven verder wil,want dat jij dat echt zo niet wil. Ik heb wel door dat er verder niks aan te doen is dan m gewoon voor z n voeten te gooien dat als het zo moet je er mee wil kappen. Geen discussies meer ,maar gewoon zeggen hoe je er over denkt en eerlijk zeggen hoe je de situatie vind lijkt mij het enige wat bij je man werkt,ik denk dat ie gewoon in de veronderstelling is dat je toch niet weggaat bij m ,ik denk dat je toch niet de rest van je leven zo verder wil En en diep in je hart weet je best dat er niks meer te veranderen is aan hem.Ik weet dat het hard klinkt ,maar ik denk ook als je voor jezelf kiest je later er blij om bent, je bent ,net als dominiqe zegt, veel te jong nog om zo de rest van je leven door te modderen.En ja ik wou dat ik een mooi pasklaar plan voor je had of een toverstokje ,maar sprookjes bestaan niet ,jammer genoeg en ik kan het weten Ik wens je veel geluk toe in je verdere leven ,misschien horen we er nog iets van.Een aai over je bol van silly :)
: )

Gebruikersavatar
JeffreyBi
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 06 maart 2003, 2:01
Locatie: Icecreamseller in Mu Mu Land

Berichtdoor JeffreyBi » di 22 december 2009, 16:27

Aangezien hij wel sexlijnen belt en zo: zijn probleem lijkt niet te zijn dat ie geen behoefte aan sex heeft... hij heeft alleen geen behoefte aan sex MET JOU!

Ik weet niet hoe jullie relatie verder in elkaar steekt, en of je verder wellicht wel heel veel redenen ziet om bij elkaar te blijven (kids?), maar op basis van de summiere informatie die je verstrekt hebt zou ik zeggen: wegwezen. Of er in berusten en voor je sexuele behoeften (net als hij in feite doet) buiten de deur gaan kijken.
I'm a creationist... I believe man created God.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Re: ... die machtsstrijd ten goede omkeren?

Berichtdoor Shazzz » di 22 december 2009, 16:30

(En nee, alleen praten doesn't do the trick: hij vindt dat ik een probleem heb en niet hij ....)
Ik heb de openingspost meerdere malen nagelezen en blijf op het gequote zittetje hangen.
Als hij het stelt zoals jij zegt, dan vind ik hem eigenlijk een groot egoist. Want in een relatie heb je beiden een probleem. Je bent er toch voor elkaar? Zeker op gebied van intimiteit. Heel makkelijk gezegd van hem, dat jij een probleem hebt en hij niet.
Geen idee wat ik zou doen in een soortgelijke situatie maar het zomaar accepteren? Never!
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

silly
Berichten: 9649
Lid geworden op: ma 23 februari 2009, 18:37
Locatie: friesland

Berichtdoor silly » di 22 december 2009, 16:49

Aangezien hij wel sexlijnen belt en zo: zijn probleem lijkt niet te zijn dat ie geen behoefte aan sex heeft... hij heeft alleen geen behoefte aan sex MET JOU!
[quote] gelijk heb je,jeffreybi:


En in zn egoisme denkt ie dat jij toch niet bij m weggaat(dus toch een soort van macht hebben)
: )

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Thomas_K » di 22 december 2009, 18:14

Nog even nagedacht en meegelezen. Misschien komt dit inderdaad niet meer goed, maar - resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst! Deze relatie kan zich anders ontwikkelen. Daar is wel wat voor nodig.

Tip: Heel vervelend voor mannen, maar vrouwen hebben de macht in de relatie als het aankomt op seks. Dat begint al bij het versieren (dan is het machtsspel leuk), maar kan minder prettige vormen aannemen tijdens de langere relatie. En als het spel niet leuk is (of als minder leuk ervaren wordt), dan krijg je ontwijkingsgedrag, zoals het bellen van zo'n nep-geile-muts.

Je leert denk ik erg veel door uit te vinden wat hem daaraan boeit. Spreek eens af dat hij jou belt en speel de rol die hij in zijn hoofd heeft. Of luister eens een keer mee. Of doe het allebei.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » di 22 december 2009, 19:10

Wat een onzin, Thomas, dat vrouwen de macht hebben in een relatie mbt sex. Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens! Ik heb ook een man, die veel minder behoefte heeft aan sex dan ik, en als hij niet wil, dan wil hij niet, ik zou niet weten op welke manier ik macht uit kan oefenen om hem dan wel zover te krijgen!!


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten