... die machtsstrijd ten goede omkeren?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Thomas_K » wo 23 december 2009, 20:17

OK,

Suzanne zoekt het binnen de relatie. Dat is alleen maar te waarderen. Feit blijft dat er dan de een of andere verandering nodig is.

De suggestie van Thomas; Ga samen voor een nieuwe lifestyle, de hotwife lifestyle. Wat is dat? Het is een fenomeen. Ontmoet stellen die dit soort problemen lang geleden achter zich gelaten hebben. Zie:

Ourhotwives.org.

En we blijven degelijke Amerikanen, die alles goed indelen. We hebben de categorie Hotwive (lijkt me wat voor Suzanne), de categorie Cuckold (eventueel iets voor Suzanne) en de categorie Poly ( wellicht toch ook iets voor Suzanne).

Kortom, als het nou werkelijk zo is dat het verschil in libido in de weg staat aan een gelukkige relatie, dan is er echt wel wat te doen.

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

Berichtdoor Suzanne-74 » wo 23 december 2009, 23:03

@ Florian & Searcher: Wellicht beperk ik mezelf idd teveel door mijn eigen kaders, en moet ik daar de grenzen eens van gaan onderzoeken...

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » do 24 december 2009, 7:06

Kaders, of normen en waarden worden ons opgedrongen door de samenleving, media, kerk, opvoeding, cultuur en ga zo maar door.


Mensen adopteren die normen en noemen ze dan hun "eigen" normen. maar het is de kunst van het leven om niet mee te gaan in die kudde en echte eigen keuzes te maken. Doodeng, want de kudde biedt ook bescherming.

Ik hoorde Michael Bublé een tijd terug zingen: "It feels like I'm living someone else's life..." en sindsdien denk ik er steeds goed over na of ik mijn eigen koers nog wel vaar.



Searcher
http://www.zzada.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: ... die machtsstrijd ten goede omkeren?

Berichtdoor Iago » di 29 december 2009, 9:35

Een voorbeeld dat ik erg typerend vind voor onze sexuele relatie: Ik ga bloot tegen hem aan liggen in bed, hij maakt een waarderende opmerking. We blijven een poos zo liggen, hij kijkt tv. Ik vraag of hij zin heeft om van het aanbod gebruik te maken, hij geeft aan dat hij eerst de tvserie af wil kijken. Ik hem geen zin om daar op te wachten, trek mijn shirt weer aan en ga slapen.
Ik denk niet dat dit een machtsstrijd is...
TV is dodelijk voor zo'n beetje alles. Misschien sta je er onbewust zelf ook wel zo in, dat jij niet reageert als hij zin heeft omdat je tv zit te kijken?

Wel bellen omdat dat makkelijk is, maar niet reageren als het moeiteloos voor het grijpen ligt.

Je bent hier zeker niet de enige in.
Als je beter in beeld wil hebben of hij jou niet moet zou ik je dagelijks leven eens beter bekijken.

Leef je langs elkaar heen? Wordt je dagindeling bepaald door de tv programmering? Heb je zelf programma's waar je voor thuis blijft?

Kwalitatief is televisie 0.
Natuurlijk zijn er leuke dingen om naar te kijken, maar het is best de moeite om daar eens heel goed naar te kijken en heel selectief in te worden.

Als je langs een andere weg dáár aandacht aan besteedt, tijd voor elkaar inruimt, op zoek gaat naar gemeenschappelijke interesses en doelbewust de tv uit laat als er niks op is, zal blijken of er eigenlijk wel een basis voor een relatie aanwezig is. En dan is het ook een stuk makkelijker om na een wandeling samen te gaan douchen en een bed in te rollen :)

IAgo, met een grote rode knop op de afstandbediening....


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten