Wat te doen? Altijd op dezelfde manier sex.

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

butch
Berichten: 168
Lid geworden op: za 02 januari 2010, 18:45
Locatie: centraal in NL

Berichtdoor butch » ma 18 januari 2010, 14:50

@lekkerthuis: Vervelend dat jullie niet op een lijn zitten op sexueel gebied. Ik vraag mij echter af of hier het probleem zit. Secxualiteit is een verlengstuk van je relatie, zeker als je langer bij elkaar bent. Ik krijg het gevoel dat er ergens anders tussen jullie wantrtrouwen of verwijdering zit, en dat je dat merkt in sexueel gedrag.. Wanneer hebben jullie elkaar voor het laatst heel lang en diep in de ogen gekeken, en gezien wat je zag toen je haar net leerde kennen..?

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » ma 18 januari 2010, 20:01

Butch, ik begrijp wat je bedoelt, maar denk niet dat lekkerthuis daarmee geholpen is ... anders zou mrs lekkerthuis het in het begin van hun relatie toch wel fijn gevonden hebben?
Ik denk dat lekkerthuis het zelf goed aanvoelt, verwijzend naar het brrrr-gevoeltopic. En als ik naar de vrouwen rond me kijk dan ken ik er een aantal die niet houden van pijpen, beffen, ... en het ook niet willen doen.
Er als erover gesproken wordt, dan is het vaak erg zwart/wit.
En het lijkt me dat een vrouw daar toch wel echt in een machtspositie zit. Want als man hoort het niet dat je je vrouw iets oplegt, iets verlangt van haar. Dat is er de laatste decenia heel erg ingewreven. De balans overgeheld van zijn genot (een 30 jaar geleden)naar haar genot nu.
De prinsessensex zoals Pipje het zo mooi benoemde.
Just my 2 cents.

butch
Berichten: 168
Lid geworden op: za 02 januari 2010, 18:45
Locatie: centraal in NL

Berichtdoor butch » ma 18 januari 2010, 21:49

Hoi Katerine,

Of lekkerthuis ermee geholpen is, weet ik ook niet. Dat kan hij alleen maar zelf aangeven. Wel goed dat je direct reageert, ik begrijp je punt denk ik wel, hoewel ik niet helemaal met je op lijn zit.
Butch, ik begrijp wat je bedoelt, maar denk niet dat lekkerthuis daarmee geholpen is ... anders zou mrs lekkerthuis het in het begin van hun relatie toch wel fijn gevonden hebben?
Hmm. Zou kunnen, maar hoeft niet, het zou ook kunnen dat TS er toen juist vrede mee gehad heeft.
Ik denk dat lekkerthuis het zelf goed aanvoelt, verwijzend naar het brrrr-gevoeltopic. En als ik naar de vrouwen rond me kijk dan ken ik er een aantal die niet houden van pijpen, beffen, ... en het ook niet willen doen.
Er als erover gesproken wordt, dan is het vaak erg zwart/wit.
En het lijkt me dat een vrouw daar toch wel echt in een machtspositie zit.
Natuurlijk is er sprake van 'machtspositie', wederzijds zelfs. Alleen houd ik er niet van om in die termen te denken. Het enige wat in denk is dat er ook zaken in de relatie algemeen niet helemaal lekker zitten, en dat ook effect heeft op de sexuele relatie.
Want als man hoort het niet dat je je vrouw iets oplegt, iets verlangt van haar. Dat is er de laatste decenia heel erg ingewreven. De balans overgeheld van zijn genot (een 30 jaar geleden)naar haar genot nu.
De prinsessensex zoals Pipje het zo mooi benoemde.
Just my 2 cents.
Dat ben ik volledig met je eens. Opleggen is ook niet mijn weg. Genot komt vanuit hele andere 'kanalen' 8) .

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » di 19 januari 2010, 9:33

Hey Butch, we zijn het eens :)
Zwart/wit gesteld wou ik eigenlijk zeggen : er zijn mannen en vrouwen die niet graag vrijen. Niet vanuit een hormonaal, relationeel, sexueel of whatever probleem, maar gewoon omdat ze er niets aan vinden, vanuit dat brrrr-gevoeltopic dus.

lekkerthuis
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 21 september 2008, 17:27
Locatie: 'tussen Groningen, Assen en Emmen.

Berichtdoor lekkerthuis » wo 20 januari 2010, 16:03

Na een lange en moeilijke periode hebben we elkaar heel diep in de ogen gekeken en lang en eerlijk met elkaar gepraat. Echt naar elkaar geluisterd. En elkaar verteld wat er nou toch aan de hand is met ons.
Ze geeft aan dat niet eerlijk is zoveel te willen (andere manier van vrijen) terwijl zij haar gevoel, deze keer echt, probeert te ontwikkelen en uit te breiden.
Ze vindt de “manier” van vrijen dan minder belangrijk.
Ik geloof in haar allerbeste intenties en ik wil haar daarvoor ook alle ruime en rust geven.
Een echte oplossing is er dus niet.

(Omdat we dit vaker hebben afgesproken en in mijn achterhoofd weet dat ze het echt zal proberen maar dat ze, zonder verdere aansporing van mijn kant, snel weer terug zal vallen in haar oude patroon en mij dus ontevreden zal achter laten zonder dat ik er veel aan kan doen).
Voor het geval dat ze weer terug valt in haar oude gewoonten, zal ik alle tips en suggesties ter harte nemen.(kom maar op)
Zonder veel druk op haar te leggen, haar proberen te sturen naar een gevoel waarmee we allebei tevreden zijn.

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Thomas_K » wo 20 januari 2010, 22:11

Voor het geval dat ze weer terug valt in haar oude gewoonten, zal ik alle tips en suggesties ter harte nemen.(kom maar op)
Tip 1: Probeer tips en suggesties ter harte te nemen voordat ze weer terug valt in haar oude gewoonten. Dat is wel zo doelmatig.

Tip 2: Koop Secrets of Sensual Lovemaking : The Ultimate in Female Ecstasy. Bij Amazon verkrijgbaar vanaf USD 3.97. Als ik mijn exemplaar nog ergens had liggen, dan had je hem gratis kunnen krijgen. Het is een buitengewoon matig boek, geschreven door een man die (volgens eigen zeggen) zodanig goed is met vrouwen, dat ze klaarkomen, terwijl hij ze gewoon aan de telefoon heeft.

Waarom dan toch even lezen? Deze man kan (alweer volgens eigen zeggen) iedere vrouw spuitend laten klaarkomen. Dit doet hij - kort gezegd - door te beginnen met een lichaamsmassage, waarbij hij enorm de tijd neemt en haar tempo volledig volgt. Dit leidt tot volledige ontspanning, overgave aan het genot, etc. Daarna gaat hij verder met de in het boek beschreven supertechniek.

Wat voor mij echter wel een eye-opener was, is dat het voor een man veel leuker is om je veel meer te richten op de vrouw en haar genot en te genieten van de opbouw van spanning.

Ik denk dat je vrouw tot veel meer bereid en in staat is als ze zich compleet vrij kan voelen en ze zich niet druk hoeft te maken over dingen waar ze zich niet druk over hoeft te maken.

lekkerthuis
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 21 september 2008, 17:27
Locatie: 'tussen Groningen, Assen en Emmen.

Berichtdoor lekkerthuis » zo 21 november 2010, 15:21

Mijn vrouw en ik hebben een heel lang en moeilijk gesprek gehad over de gevoelens tussen haar en mij.
Wij houden heel erg veel van elkaar, zijn elkaars vrienden en kunnen bij elkaar terecht met alle vragen en problemen.
We blijven bij elkaar en willen niet van elkaar af maar ons seksuele gevoel naar elkaar toe is aan de hand van een voorbeeld misschien wat duidelijker te maken.

Zij heeft het gevoel in een opel Corsa te zitten die eigenlijk gemaakt is voor het dagelijks stadsverkeer en vooral niet te snel mee moet rijden. Gemiddeld 50 ongeveer. En ik heb het gevoel in een BMW te zitten die vooral gemaakt is om op de snelweg te rijden met een gemiddelde van 140.

Wij hebben daar al jaren moeite mee om dat goed op elkaar af te stemmen.
Zij moet met haar opel harder rijden dan dat ze eigenlijk wil namelijk 120 en ik heb het gevoel dat ik mij al jaren moet inhouden en het liefst 220 wil kunnen rijden.
Al met al we krijgen ons gemeenschappelijk gevoel niet op 1 lijn.

Zij wil het liefst 50 blijven rijden en ik het liefst 140 en 200 moet ook een keer kunnen.
Tijdens deze gesprekken hebben we wel moeite om goed te luisteren naar elkaar maar na 18 jaar hebben we de conclusie moeten trekken dat we seksueel niet bij elkaar passen en dat dat ook nooit het geval zal zijn.

Hoe meer zij 50 wilde rijden hoe meer ik 140 wilde rijden en andersom. Het ging precies tegen elkaar in.

Wij hebben goed gepraat en tegen elkaar gezegd dat ik de 140 mag rijden, met een ander, en zij de 50 mag rijden ook evt met een ander. Alleen willen we dat dan niet van elkaar weten, zien of merken.

Het is een hele stap. Iets wat we na 18 jaar dan ook pas doen.
Wij mogen dus van elkaar naar een ander voor seks. Wij hopen dat door deze beslissing wij uiteindelijk weer dichter naar elkaar toe kunnen groeien.

Ik ben haar tot nu toe altijd trouw gebleven ook al hadden we altijd het gevoel op onze tenen te lopen.

Ik ben bang dat dit het begin is van het einde van onze relatie.
Laatst gewijzigd door lekkerthuis op ma 22 november 2010, 6:59, 1 keer totaal gewijzigd.

EstherC
Berichten: 5133
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » zo 21 november 2010, 15:28

Ik ben bang dat dit het begin is van het einde van onze relatie.
Als het voor jou nu nog zo voelt, wees dan alsjeblieft voorzichtig. Uit je verhaal blijkt dat jullie elkaar niet kwijt willen. Denk er dan nog eens goed over na voordat je een grens overgaat waarbij je misschien de weg terug kwijtraakt...
Heel veel sterkte!

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » zo 21 november 2010, 17:44

@lekkerthuis...ik zou, net als Esther zegt, voorzichtig zijn hiermee.

Je hebt iets heel waardevols, jullie houden erg veel van elkaar, zijn elkaars beste maatjes, kunnen met alles bij elkaar terecht, willen elkaar niet kwijt...

ik wil ze niet de kost geven die zo'n relatie maar wat graag zouden willen met hun partner.

Denk je nou echt dat het jullie dichter bij elkaar brengt als je sex hebt met een andere vrouw, waar je partner niet bij betrokken is?

Ik voel de reacties al komen van diegenen met open relaties.
Mss komt het voor..
maar ik denk dat het wel eens erg zwaar kan worden, emotioneel bezien.
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Maurice
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 09 oktober 2002, 1:01
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Maurice » zo 21 november 2010, 19:41

Ik ben ook iemand die jaren lang 140 wilde rijden. Noodgedwongen en na jarenlange slippartij kom ik tot de conclusie dat heel hard werken (en/of sporten en of veel doen) je daar van af kan leiden. Maar ik weet dat het hart en de ziel om een natuurlijke vervulling van behoefte grommen.
Ik zou ook liever 3-4 uren lang aan het hart, de mond en in de armen en schoot van mijn geliefde koesteren, dan hard zwoegen op de werkvloer. Toch is het wellicht beter voor de rest van mijn settings; ik ben namelijk niet alleen in dit universum en heb mijn verantwoordelijkheden en compassies en mijn liefde voor de anderen, naast die voor die ander en mijzelf.....

princess
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 19 augustus 2005, 17:05
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor princess » zo 21 november 2010, 21:45

@Lekkerthuis, wat een mooie metafoor met die snelheden. Elk af en toe even volledig in eigen tempo mogen rijden kan je wel degelijk dichter bij elkaar brengen is mijn ervaring.

Je kunt kiezen wat je jezelf hierover vertelt: begin van het einde, begin van meer harmonie, begin van ...(vul in). Het perspectief dat je kiest kan houvast geven om wijs met je nieuwe vrijheid om te gaan.

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » zo 21 november 2010, 22:42

Ik zou niet weten waarom dit het einde van je relatie zou gaan betekenen...
http://www.zzada.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » zo 21 november 2010, 23:56

ik kan wel wat bedenken...
maar dat is in elke relatie weer anders uiteraard
als @lekkerthuis daar zelf voor vreest zal hij vermoeden dat zijn relatie hier niet tegen bestand is wss
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Gebruikersavatar
junglelife
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 20:25
Locatie: het zuiden

Berichtdoor junglelife » ma 22 november 2010, 0:20

eerlijk gezegd kan ik me er ook iets bij voorstellen....voor mijn gevoel en ik herhaal voor mijn gevoel nu zou ik ook bang zijn, want niet iedereen kan omgaan met een open relatie, het is natuurlijk fantastisch voor mensen die wel zo hun behoeftes kunnen vervullen en ermee om kunnen gaan, denk dat je er alleen maar sterker uitkomt met elkaar.....maar voor velen lukt het ook niet omdat je sex toch met gevoelens naar elkaar toe wijdt, intimiteit die erbij hoort en wat je dan ook mist in een relatie en daardoor de kans dat je echt verliefd kunt worden op iemand die wel je wensen vervult en waarbij het ook nog klikt dan kom je voor je gevoel in een gevarenzone.........kan het me heel goed voorstellen, heb er zelf in gezeten en wist wat het voor mij zou doen, daarom heb ik toen een besluit genomen voordat ik iemand zou kunnen kwetsen.

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » ma 22 november 2010, 6:05

Het is ons vooral maatschappelijk ingeprent dat "het met een ander doen" niet okay is. In die context is het lastig om er een ontspannen gevoel bij te hebben. Voor jezelf niet en voor je partner niet. Er moet eerst een knop om.

Als de TS schrijft dat hij bang is voor het einde van zijn relatie gaat hij er al negatief in, terwijl ik ook verhalen lees dat het een verrijking van je bestaande relatie kan zijn.

Het glas is half leeg of half vol; ik ben liever optiimistisch.


Ik stel me zo voor als ik van abstracte kunst houd en mijn vrouw niet, dat ik haar/ons geen plezier doe door haar van de ene expositie naar de andere mee te slepen. Ik kan dan beter iemand vinden die op dat gebied wel dezelfde passie deelt.

Ik loop al wat langer mee op deze planeet en heb ontdekt dat een 100% match met je partner een utopie is. Uit elkaar gaan en een nieuwe relatie beginnen heb ik ook altijd een wat zinloos tijdverdrijf gevonden, extremiteiten uitgezonderd natuurlijk. Elkaar wat ruimte gunnen is wel zo prettig. Vandaar mijn opmerking dat ik het niet begrijp dat zoiets als een open relatie (per definitie) het einde ervan betekent.

Het kan altijd, maar om die kans echt helemaal uit te sluiten kom je al heel gauw terecht bij burka's en zo. Moet je ook niet willen...


Searcher
http://www.zzada.eu" onclick="window.open(this.href);return false;


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 19 gasten