Wat te doen? Altijd op dezelfde manier sex.

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

lekkerthuis
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 21 september 2008, 17:27
Locatie: 'tussen Groningen, Assen en Emmen.

Berichtdoor lekkerthuis » ma 22 november 2010, 6:55

We hebben nl afgesproken dat we niets er van zouden merken. Wat we hopen is ; door deze spanning tussen ons in weg te halen er misschien een leukere relatie ontstaat. Eentje waarin we samen naar een hoger level kunnen groeien. OK het is niet eerlijk tegenover de andere vrouw / man maar daarom zoek ik iemand die ook in het zelfde schuitje zit.

Mijn vrouw heeft op dit moment het liefst een partner die thuis ook het werk anders doet. Iemand die ‘het werk’ thuis ziet en zonder vragen dat gewoon doet. Ik deed dat altijd wel maar omdat ik jarenlang het gevoel had seksueel niet gewaardeerd te zijn verslofte dat en kwam het er op neer dat ik een luie vader en man was/ben. Dat moet, met deze afspraak, veranderen.


Uiteindelijk willen we er mee bereiken dat we samen verder groeien, samen oud en gelukkig zijn/worden. Zonder dat we, allebei, op onze tenen moeten lopen, zonder de seksuele spanningen en frustraties. Ik een betere vader en partner zij een betere bedpartner en meer in evenwicht.

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » ma 22 november 2010, 9:24

de theorie klinkt goed.
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

lekkerthuis
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 21 september 2008, 17:27
Locatie: 'tussen Groningen, Assen en Emmen.

Beslissing om te stoppen

Berichtdoor lekkerthuis » do 10 maart 2011, 15:06

Het gaat helemaal niet goed met mij. Ik ben zo bang! Gisteravond hebben we een eerlijk gesprek gehad en uiteindelijk kwam het er op neer dat we denken dat er geen hoop meer is voor ons.
Zeker weten doen we het niet maar op dit moment is de situatie zo dat we eigenlijk een besluit genomen hebben dat we uit elkaar gaan!
Niet nu want er komt straks een moeilijke periode aan ivm Rick. Maar we kwamen gisteren tot de conclusie dat we allebei niet meer de hoop moesten hebben dat het nog goed gaat komen.

Ze twijfelt, wat ik begrijp, al veel langer aan de relatie maar heeft het nooit willen zeggen. Bang en misschien nog wel hoop dat het nog ooit goed gaat komen.

Voor mij was dit een complete verrassing. Ik dacht dat we nog steeds aan het vechten zijn om de relatie te behouden. Maar zij wil er uit. Ze zegt te moe te zijn om nog verder te gaan en te vechten. Ze heeft iemand ontmoet waarmee ze goed kan praten. Ze zegt dat ze nog nooit zo goed met iemand gepraat heeft en diegene geeft haar een gevoel wat ze nog nooit zo gevoeld heeft. Ze voelt een enorme drang naar het allemaal anders willen.

Niet om met die vriend verder te gaan, die vriend heeft ze geen seksuele gevoelens bij. Die wil ze houden om mee te praten en misschien wel iets verder.
(om te ontdekken wat ze nou precies wil en om ervaringen op te doen.)

Wat wil ze wel??
… wil ze een andere relatie? … wil ze een andere situatie ?…. Wil ze alleen sex ?… wil ze een lat relatie? Of misschien wel helemaal niets en gaat ze alleen verder.
We weten het nog niet precies.

Ik wil graag haar vangnet zijn … haar opvangen als ze uitgeëxperimenteerd is en ervaringen opgedaan heeft en niet voor hem kiest, niet voor alleen wonen kiest maar weer terug wil komen bij mij! Ze zegt dat het niet gaat gebeuren maar zeker is ze er niet van. Wel wil ze dat ik ook verder ga met ontdekken. Ik moet niet wachten op haar

Verder heb ik het idee dat we ineens! in deze idiote ellende zijn beland en dat we nog lang niet alles er aan hebben gedaan en hebben geprobeerd.
Ik wil nog 1 keer de kans om te vechten … samen … om alles gedaan te hebben voordat de beslissing definitief valt. En het over is … na 18 jaar wil ik graag die kans.

We weten niet of en hoe we nu nog verder moeten vechten … Ik wil iemand daarvoor inschakelen . een relatie therapeut .. maar dat wil zij niet. Voor haar zijn dat mensen die een ander nog verder in de put praten en ik denk dat de beslissing voor haar eigenlijk al is gevallen…. Ze hoopt ook dat het ooit nog goed komt maar ze verwacht het niet!

lekkerthuis
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 21 september 2008, 17:27
Locatie: 'tussen Groningen, Assen en Emmen.

Berichtdoor lekkerthuis » do 10 maart 2011, 15:35

even een aanvulling...

Een tijd geleden hebben we
dit tegen elkaar gezegd:
"Wij hebben goed gepraat en tegen elkaar gezegd dat ik de 140 mag rijden, met een ander, en zij de 50 mag rijden ook evt met een ander. Alleen willen we dat dan niet van elkaar weten, zien of merken. "

Ik ben druk opzoek gegaan en uiteindelijk iemand gevonden die dat ok wil. Maar toen ik de bewuste dag daar heen zou gaan heeft ze mij gevraagd om niet te gaan ... om voor haar te kiezen en haar te nemen zoals ze is.

Ik ben toen niet gegaan. en heb het contact verbroken met diegene.

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » do 10 maart 2011, 22:24

Nou heftig. Het is eng zo'n crisis, het is zo onzeker.
Hoe moet dat allemaal verder?
nemen we wel de juiste beslissingen?
Moeten we er niet nog meer aan doen?

Ik kan alleen je vrouw niet helemaal volgen.
Eerst spreken jullie met elkaar af dat jullie elkaar vrij laten.
Dan vraagt ze je om niet te gaan naar je date. En dat ze wil dat je voor haar kiest.
Dat snap ik wel, het komt ineens heel dichtbij en je gevoel blijkt anders dan je verwachtte of wilde.
Maar vervolgens schrijf je dat zij eigenlijk wil stoppen met de relatie.
Dat kan ik niet rijmen.

Liefs en knuf,

Amada

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » za 12 maart 2011, 7:43

even een aanvulling...

Een tijd geleden hebben we
dit tegen elkaar gezegd:
"Wij hebben goed gepraat en tegen elkaar gezegd dat ik de 140 mag rijden, met een ander, en zij de 50 mag rijden ook evt met een ander. Alleen willen we dat dan niet van elkaar weten, zien of merken. "

Ik ben druk opzoek gegaan en uiteindelijk iemand gevonden die dat ok wil. Maar toen ik de bewuste dag daar heen zou gaan heeft ze mij gevraagd om niet te gaan ... om voor haar te kiezen en haar te nemen zoals ze is.

Ik ben toen niet gegaan. en heb het contact verbroken met diegene.

Volgens mij zijn er een paar dingen aan de hand hier die niet kloppen met je eerdere postings. Als jij een afspraak hebt met je buitenvrouw zou dit toch niet bekend zijn bij haar? Hoe kan zij dan een spaak tussen de wielen steken?

Als jullie al heel veel (en goed?) gepraat hebben in het verleden, hoe kan het dan dat zij de relatie al een tijd lang niet meer ziet zitten zonder dat jij dat wist? Geen wonder dat de seks zo moeizaam gaat... Als eerlijk praten al niet lukt, hoe kun je dan eerlijk zijn in bed? Haar uitspraak dat je vooral niet op haar moet wachten spreekt boekdelen; zij is al veel verder in het afscheid nemen dan jij. Zij heeft iemand waar ze goed mee kan praten. Dat betekent bij vrouwen doorgaans: iemand die echt luistert en er ook naar handelt. Dat zouden meer mannen moeten doen... dan ga je in bed ook vanzelf vaker 140!


Verder denk ik dat jullie midden in een chaotisch situatie zitten waarin er nog heel veel unfinshed issues uitgesproken en mss wel uitgevochten moet worden. Als je nu bij elkaar wegloopt laat dat wel heel diepe krassen achter denk ik.

Maar goed, degene die het hardst loopt bepaalt de afstand, dus als je partner hierin al verder is en er een punt achter zet heb je soms het nakijken.

Searcher

PS Wel heel lief dat je haar vangnet wilt zijn trouwens, maar zo wordt het voor haar wel een loterij zonder nieten.
http://www.zzada.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Berichtdoor Laars » za 12 maart 2011, 23:47

Searcher

"Dat betekent bij vrouwen doorgaans: iemand die echt luistert en er ook naar handelt. Dat zouden meer mannen moeten doen... "

Gadsamme, het lijkt of zijn wij vrouwen van andere een 'soort' een ingewikkelde latijnse naam en de bijvoeging "familie van de Bonobo's" mist nog! :wink:
Volgens mij wil iedereen toch wel graag iemand die echt luistert en d'r ook nog naar handelt?
Of heb jij dat niet nodig?
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » zo 13 maart 2011, 15:42

Natuurlijk wil iedereen dat Laars, ik vertaalde 't alleen ff uit het Venusiaaans naar Marsiaans :wink:

Dat van die Bonobo's klopt volgens mij wel, maar dat geldt dan evengoed voor de mannetjes neem ik aan :roll: ?

Search
http://www.zzada.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Berichtdoor Laars » ma 14 maart 2011, 22:49

Beetje offtopic of valt dat mee?
Zal ik in het Venusiaans of in het Marsiaans antwoorden?
Ik doe Laarsiaans...
Of jij familie van de Bonobo's bent? Tja, als ik zou zeggen dat jij familie van de Chimpansee bent en ik van de Bonobo's dan is dat net zo origineel als de zweverige Venus & Mars-filosofie...
Wat nou… élk op een planeet?

* De grootste bijzonderheid van de sociale structuur van bonobo's is dat de vrouwtjes meestal het hoogst in de rangorde staan. 8)
* Ook is bekend dat Bonobo's niet alleen paren t.b.v. de voortplanting, maar seksueel gedrag ook wordt gebruikt om vrede te stichten, spanningen binnen de groep te verlagen en vriendschappen te smeden. :wink:
* Binnen groepen chimpansees spelen zich zeer complexe gedragspatronen af samenhangend met de voortdurende strijd om dominantie! :idea:
(met dank aan Wikipedia)
Geen idee of jij familie bent!
Ik moet wel zeggen dat ik de betreffende zin een beetje onterecht geknipt heb nu ik jouw posting beter lees…
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Snoopey_
Berichten: 87
Lid geworden op: do 23 juli 2009, 10:21

Berichtdoor Snoopey_ » ma 14 maart 2011, 23:34

Beetje offtopic of valt dat mee?
Zal ik in het Venusiaans of in het Marsiaans antwoorden?
Ik doe Laarsiaans...
Of jij familie van de Bonobo's bent? Tja, als ik zou zeggen dat jij familie van de Chimpansee bent en ik van de Bonobo's dan is dat net zo origineel als de zweverige Venus & Mars-filosofie...
Wat nou… élk op een planeet?

* De grootste bijzonderheid van de sociale structuur van bonobo's is dat de vrouwtjes meestal het hoogst in de rangorde staan. 8)
* Ook is bekend dat Bonobo's niet alleen paren t.b.v. de voortplanting, maar seksueel gedrag ook wordt gebruikt om vrede te stichten, spanningen binnen de groep te verlagen en vriendschappen te smeden. :wink:
* Binnen groepen chimpansees spelen zich zeer complexe gedragspatronen af samenhangend met de voortdurende strijd om dominantie! :idea:
(met dank aan Wikipedia)
Geen idee of jij familie bent!
Ik moet wel zeggen dat ik de betreffende zin een beetje onterecht geknipt heb nu ik jouw posting beter lees…
Jammer dat er hier geen dit vind ik leuk knopje zit. Ik heb er smakelijk om kunnen lachen!

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » wo 16 maart 2011, 18:36

Ha,

ik dacht dat Bonobo mannetjesapen seks kopen met bananen en andere lekkerheden als betaalmiddel, soort mensengedrag dus 8) . Blijkt het ineens weer veel ingewikkelder te zijn :roll:

Ben eigenlijk niet helder genoeg om dan nog iets zinnigs te vertellen over apen op verre planeten.

Maar ik druk wel op de knop:

[Dit vind ik leuk]


Greetz
Searcher
http://www.zzada.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » wo 16 maart 2011, 19:29

Nou heftig. Het is eng zo'n crisis, het is zo onzeker.
Hoe moet dat allemaal verder?
nemen we wel de juiste beslissingen?
Moeten we er niet nog meer aan doen?

Ik kan alleen je vrouw niet helemaal volgen.
Eerst spreken jullie met elkaar af dat jullie elkaar vrij laten.
Dan vraagt ze je om niet te gaan naar je date. En dat ze wil dat je voor haar kiest.
Dat snap ik wel, het komt ineens heel dichtbij en je gevoel blijkt anders dan je verwachtte of wilde.
Maar vervolgens schrijf je dat zij eigenlijk wil stoppen met de relatie.
Dat kan ik niet rijmen.

Liefs en knuf,

Amada

Nee misschien niet te volgen maar zijn dit soort beslissingen vaak uiterst irrationeel? En zijn het eigenlijk wel beslissingen? Is het niet gewoon een sprong in het diepe, een uitvlucht zonder de gevolgen er van overzien?

Aantal zaken die me te binnen schieten (geen oplossingen, sorry, die zijn er ook niet zomaar denk ik)

* de quote dat sex 10% uitmaakt in een goede relatie maar 90% in een slechte relatie

* ik me afvraag als het al zo lang slecht loopt (de relatie, de sex) of er dan nog wel een echte oplossing is, als in: dat de relatie voor beiden echt echt bevredigend is. Nu kan het zijn dat je wel bij elkaar blijft (voor welke redenen dan ook) maar je misschien niet meer moet verwachten dat je alletwee krijgt/vindt wat je wilt.

* Ik ben dol op sex, ook altijd geweest maar voor mij werkte het ook ooit dat als ik overdag te weinig aandacht kreeg, de sex niet lukte. Ik kon niet pas in bed zin krijgen. Daar heb ik echt een aanloop voor nodig. Of dat nu de hulp bij het gezin was of betrokkenheid bij mij,

Iemand die naar je luistert, echt luistert (of althans je dat gevoel geeft) kan veel los maken. Dan wil je daar ook misschien wel mee vrijen.
Ik zie veel zwoegende stellen om me heen, druk met van alles maar vaak weinig met elkaar, al het andere slokt hen op. Chapeau voor hen die het goed weten te houden of krijgen.

Daar hoeven geen mega grote grenzen voor over tegaan met trio's/parenclubs etc maar wel een knop om. En die is blijkbaar lastig te vinden als die uit staat

Succes en veel wijsheid, blijft in contact met je vrouw, push niet, wees ook niet te afwahctend of krampachtig, stel wel je grenzen, jij bent er ook nog maar zij ook.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten