Verliefd en zo...

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Verliefd en zo...

Berichtdoor Dominique » wo 18 november 2009, 8:53

In het topic 'zin' hebben verschillenden het over verliefd zijn.
En @Aardbeitje gooit haar verliefdheid zelfs in de groep.
er fladderen veel vlinders rond op she...

Vertel eens wat het met jou doet, hoe voelt het, wat voel je.
hoe gedraag je je als je verliefd bent?
Is het anders nu je wat ouder bent?
is er verschil met die eerste keer toen?
Is het wel zo fijn als altijd gezegd wordt?

en...op wie 'ben je' ....en waarom eigenlijk??????:D

laat horen die zoete verhalen. :love:
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8421
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » wo 18 november 2009, 9:23

toen ik verliefd werdt op mn huidige man kon ik niet eten,voelde vlinders in mn buik,en liep de hele dag met een glimlach op mn gezicht,dat zelfs mensen in het winkelcentrum me aan hielden om te zeggen dat ik er zo gelukkig uitzag.
ik was toen 36 jaar
ik viel kilo's af en het heeft heel lang geduurd voordat ik mn eetlust weer terug kreeg.

ik kan soms nog bij een blik van hem die vlinders weer terug krijgen,of hij geeft me een knipoog en dan ben ik weer die vrouw van 36 jaar van toen..
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » wo 18 november 2009, 11:13

Wat ik al zei in het andere topic, verliefdheid is leuk maar pff ook wel vermoeiend.
Stuiterend door het leven, nauwelijks slapen, nauwelijks eten (en dat is onhandig als je al niet zoveel vetreserves hebt)

Veel mailen, bellen, praten, chatten en vrijen. En dan zo hyper zijn dat je ook nog prima kunt werken. Niet moe of boos te krijgen.

Vlinders cq steen in mijn maag. En het voelde net zoals toen ik 16 was.
Na 2 jaar nog verliefd op mijn liefje maar hanteerbaar :lol:
Als ik weet dat we elkaar zien die dag dan voel ik het weer kriebelen, als ik op zondagavond de trein naar hem neem ben ik nog altijd misselijk.

Ik kende hem alleen via de mail, werk, en hoewel die 1ste mails zakelijk waren zat er een ondertoon in die me direkt op scherp zette. Na een week gebeld en het kippevel op mijn armen. Kun je verliefd worden dan al? Achteraf was het al een heel eind in die richting. Na nog een week elkaar voor het eerst gezien en alles viel op zijn plek. Maar ja, dinerdate en dus nauwelijks gegeten. De eerste zoen was zoooooo zoet. Man, wat was ik zenuwachtig.

Om vervolgens nog 2 mnd te blijven beweren dat ik niet verliefd was. Als ik nu de mails en de chats bijv nalees uit de periode dan is dat wel suf: de vinders komen het scherm uitvliegen.
En het nu ging over werk, sex of wat dan ook, het zat allemaal in 1 groot rose papiertje.

Ik glimlach als hij voor werk in Frankrijk zit en me een sms in het frans stuurt, vurige liefdesverklaring; als ik 's morgens vroeg zachtjes het bed verlaat en hij slapend op mijn kant gaat liggen;

We hebben alle2 alle smsen, mails, chats, kaartjes, brieven bewaard (helaas kun je telefoongesprekken niet bewaren) en dat is wel erg leuk. Het na lezen van heeft me 1x uit een dip gehaald, het heeft naderhand ook nog wel dingen duidelijk(er) gemaakt. Het is zo leuk!!

Verliefdzijn is heerlijk maar dat hele heftige moet me niet al te lang duren, niet vol te houden.

aardbei
Berichten: 37
Lid geworden op: di 17 november 2009, 14:12

Berichtdoor aardbei » wo 18 november 2009, 11:22

Ze is de meest mooie gewone vrouw die er bestaat. Met haar eigen verleden,haar eigen zorgen,haar eigen problemen,en toch zal ze het niet nalaten een ander aan te horen,proberen te helpen. Met de meest lieve gebaartjes,klein bijna onopvallend,maar altijd aanwezig. Zoals ze over de dingen om haar heen vertelt,zo puur,ze mooi,liefdevol....! Wat zou ik dolgraag in haar willen zitten. Ze maakt me aan het lachen,glimlachen de hele dag door,ze maakt me gevoelig,teder naar mijn omgeving toe,begripvoller zijn,door haar kijk op de dingen,ik leer van haar,telkens weer. Zo gewoon,je zou haast aan haar langs kijken,totdat je ind ie grote bruine ogen hebt gekeken,dan is het te laat,en laat ze je niet meer los. Haar gebaartjes,op het scherm (we cammen redelijk vaak) zo sierlijk,en soms heel soms,heeft ze een decollete in beeld,per ongeluk van haar kant hoor,maar zo mooi. Hoe haar borsten bewegen als ze gebaren maakt,hoe haar tepels soms door haar shirtje te zien zijn , ik krijg het er warm van en kan echt als een halve zot zitten staren naar haar.

Dit is een PM die ik gisteren naar iemand heb gestuurd,die persoon vroeg mij of ik over haar wilde vertellen. :oops:

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » wo 18 november 2009, 23:45

Nee het is niet anders nu ik ouder ben.
Nog net zo obsessief als vroeger.

Suzette's verhaal is herkenbaar.
NIet eten, weinig slapen.
De hele dag glimlachen.
Ik kan de hele wereld aan.

En kennelijk kan je dat ook aan me zien.
Want nadat het begon kwam ik een uurtje later op mijn werk.
Het eerste wat de eerste college zegt die ik tegenkom:
"zo, ben je verliefd?"

Volgens wikipedia kan het maximaal 2 jaar duren.
Ik vrees nu al de dag dat het over is.
Val ik vast in een gat.

En op wie?
Of mijn lief natuurlijk, al 9 maanden.
Omdat hij zo lekker is en grappig en lief.
Ik voel me blij als hij er is.
Wil gewoon bij hem zijn.

Maar inderdaad je word er ook wel moe van.
Ik heb ook nog wel wat anders te doen in mij leven eigenlijk.

En hoe gedragen we ons?
Gewoon als een verliefde puber van 16!

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » do 19 november 2009, 16:17

In april, de wreedste maand, werd ik met een donderslag verliefd op een koningin. Soeverein, autonoom verscheen zij aan mij, nadat we elkaar betoverd hadden met woorden in de weken die voorafgingen. Ik plukte de zon uit de hemel om haar in een gouden licht te zetten, en alles wat ik aanraakte terwijl ik naar haar toe zweefde werd bedekt met een opalen glans.

Herinnering en verlangen vloeiden in elkaar over, de eerste lelie van het jaar bloeide vanuit de barre aarde. Die middag scheurde de voorhang van de vervallen tempel waarin ik mijzelf verschanst had. Ik trad naar buiten in de bruisende middag, sprak mijn eerste woorden in een nieuwe taal. Terwijl wij zonder aarzelen elkaar omarmden, schiepen we een unieke wereld waarin het gezelschap om ons heen veranderde in een troepje figuranten. En toen de tijd van Californisch goud werd, versmolten we onder de klanken van een koperen koor.

De almacht, dat is de essentie van mijn liefde. Het leven gaat op slot en balt zich samen in een schitterende kiemcel waarin alleen wij ademen. Ik wil alles geven aan mijn koningin: hier is mijn lichaam. Hier is mijn bestaan. Ons raakt geen distel, geen paar haviksogen jaagt ons schrik aan. Ik bemin haar van lippen tot lippen, en terug om opnieuw te beminnen. Haar wezen is mijn wezen; in haar kamer zijn de glazen die ik op tafel zet mij dierbaar en de woorden die zij tot mij richt zijn honing voor mijn ziel.

Zo voelt het. Ik kan alles. Brief na brief schrijf ik aan mijn koningin, haar blanke armen zijn immer om mij heen. En niets, niets wijst erop dat dit wonderbaarlijke universum ooit verstoord zal worden. Maar het einde is onontkoombaar.
Amor vincit omnia

Micky
Berichten: 1382
Lid geworden op: di 15 september 2009, 16:17

Berichtdoor Micky » do 19 november 2009, 16:19

wat ontzettend mooi frank!
elke dag genieten van het leven!

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » do 19 november 2009, 17:52

Zo FrankP, dat is pas poëzie..

Bloopertje
Berichten: 849
Lid geworden op: wo 16 september 2009, 14:47

Berichtdoor Bloopertje » do 19 november 2009, 17:57

Prachtig Frank!
Yo soy yoy y mis: ik ben mezelf en m'n omstandigheden.

Gebruikersavatar
Mac Apple
Berichten: 148
Lid geworden op: di 10 november 2009, 20:09
Locatie: in het mooiste dorp van Nederland

Berichtdoor Mac Apple » do 19 november 2009, 20:47

ik raak gemakkelijk verliefd. Het voelt nog altijd zo als vroeger.
Tjee wat een energie krijg ik dan.

Ik was ooit in Frankrijk eens verliefd geworden om een Frans meisje. Ik was nog maar een jaar of 14. Ik liep kilometers om om een glimp van haar te zien. Het was onmogelijk en ik durfde niks te doen....
Ik durf nu wel meer, maar nog altijd dat kloppende hart, snel gaan blozen....

En dan die dromen.... Ik vertel het nooit aan anderen. Mijn lief is ook wel eens verliefd geweest op een ander tijdens onze relatie. Ze zegt dat gewoon tegen me. Ik vind dat leuk om te horen. Maar ik kan het niet over mijn lippen krijgen....

Een tijdje terug was ik verliefd op iemand en er ontstond ook een verhouding. Ik kon alleen nog maar aan haar denken. Het werd een onmogelijke verhouding. Het liefdesverdriet was ook stevig toen we besloten te stoppen. En nog heeft ze een bijzonder plaatsje in mijn hart.

Nu ben ik niet verliefd. Het houden van mijn lief is toch anders....

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » do 19 november 2009, 20:50

Verliefdheid geeft je de vleugels die je maar nodig kunt hebben om uit je gevangenis van alledag te ontsnappen. Varend op je roze wolk zie je de wereld anders, totdat hij leeg regent als verdriet, want heel vaak helpt de hormoonaanval je niet naar de stabielere liefde. Ik had ze niet willen missen, de vlinders en vleermuizen, want ook al sta ik allang weer met twee voeten in de smurrie, daarboven was het toch maar mooi mooi. En af en toe stijg ik weer even op in de prachtigste grijze ogen van de wereld :D

Wie volgt?

Bloopertje
Berichten: 849
Lid geworden op: wo 16 september 2009, 14:47

Berichtdoor Bloopertje » do 19 november 2009, 22:17

Mooi Mirthe, en mag op jouw woorden even voortborduren?

Nuchter, zelfingenomen stralend als ik was, kwam in één keer via het Wereld Weirde Web de Zon mijn leven binnen. Volslagen verslagen was ik, mijn kraters werden kuiltjes. Buiten alle redelijkheid wilde ik alles gulzig beleven, niets was even meer belangrijk. Ik communiceerde zelfs in mijn dromen, door alle dimensies heen, met hém, en De Zon met mij. Ik had mijn Twin(sun)soul gevonden. Het bleef bij mailen, smsen en chatten, we dronken elkaar, vulden elkaar aan.
En toen kwam het tot een ontmoeting. *Pats* de hemel kwam naar beneden en tesamen stegen we weer op. De Maan en Zon schenen tesamen in volle harmonie, want hij was de Zon en ik de Maan. Zo was het, zo is het, zo zal het zijn.

Maar de Zon en de Maan hebben ook te maken met De Sterren die het dichtst om ons heen schitteren, die hebben ons licht en warmte het meest indivudieel nodig en dus namen wij afscheid van elkaar, met de belofte dat we elkaar nooit uit het oog kunnen verliezen, we kijken iedere dag naar elkaar, staan niet in elkaars schaduw en we weten....we weten....


Edit: Kleine aanpassing
Laatst gewijzigd door Bloopertje op do 19 november 2009, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Yo soy yoy y mis: ik ben mezelf en m'n omstandigheden.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » do 19 november 2009, 22:21

*zucht* Mooi Mirthe en Bloopertje!

princess
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 19 augustus 2005, 17:05
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor princess » do 19 november 2009, 22:24

Mensen wat mooi!!

Bloopertje
Berichten: 849
Lid geworden op: wo 16 september 2009, 14:47

Berichtdoor Bloopertje » do 19 november 2009, 22:33

Dank je Venus en Princess, het vloeide zo via het toetsenbord uit mijn hart. Ik heb er vrede mee, en dat is een mooi geschenk, ik hoef niet in wrok om te kijken....ik weet.......ooit in een andere dimensie. Het was, het is en het zal voor eeuwig zijn.

Mss open ik er een topic over:Twinsouls. Maar dat is echt een heel moeilijk onderwerp. Want je geliefde hoeft niet je Twinsoul te zijn en kan toch de man of vrouw van je dromen zijn.

That's heavy stuff! :wink:
Yo soy yoy y mis: ik ben mezelf en m'n omstandigheden.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 1 gast