Praten tijdens sex

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

ktnk
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 08 november 2009, 19:30
Locatie: Amsterdam

Praten tijdens sex

Berichtdoor ktnk » zo 08 november 2009, 19:56

Ik heb advies nodig.
Mijn partner doet er alles aan om het voor mij in bed zo fijn mogelijk te maken. Ons sexleven is voor mij daardoor heel bevredigend, maar voor hem mist er iets. Hij heeft het echt nodig dat ik tijdens de sex 'sexy' dingen tegen hem zeg. (vooral vlak voor zijn orgasme). Meestal trek ik me op dat moment juist wat in mezelf en mijn beleving terug, en dat voelt hij. Ik ben meer lichamelijk, maar het geestelijke aspect is voor hém weer belangrijker. Timing is dus essensieel, en de woorden ook want het moet wél uit mezelf komen. (geen aangeleerd riedeltje) Ik wil dit best wel voor hem doen, maar ik merk dat het me gewoon niet lukt om dat soort dingen mijn strot uit te krijgen. Ik ben meer een voeler, en niet zo'n prater, en daar komt bij dat ik sexwoorden genant vind.
Weten jullie wat ik kan doen om me over die gene heen te zetten, en misschien hebben jullie tips over wat bij jullie werkt? Wat zou ik kunnen zeggen zonder meteen platvloers te zijn?(want dan schiet ik in de lach).

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » zo 08 november 2009, 20:52

Moet het dan meteen platvloers zijn? Moeten het dan meteen 'sexwoorden' zijn? Je kunt toch heerlijk tegen hem praten, hem (verbaal) liefkozen?
Hem aanmoedigen, hem vertellen hoe heerlijk je het vind?
Ikzelf heb vaak de behoefte om te 'praten', te vertellen hoe en wat ik (het) ervaar. Maar dat hoeft (en doe ik niet) platvloers (whatever that may be) te zijn..
En soms is het heerlijk om ook eens een keer te lachen, ook al ben je druk bezig een orgasme te krijgen........ :wink: .
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » zo 08 november 2009, 22:59

Als je hem echt tegemoet wilt komen in dat verlangen, zit er maar een ding op: gewoon doen! Het geeft niets als je in de lach schiet, het geeft evenmin als je je er achteraf niet prettig bij voelt. Je hebt het in elk geval geprobeerd.

Mijn ervaring is seksuele experimenten waarvan je in eerste instantie de zin niet zo van inziet, jezelf kunnen bevrijden van remmingen die je niet bij jezelf bevroedde. Zelf vind ik het heerlijk om geile dingen te roepen tijdens seks. Maar ik heb er wel aan moeten wennen, net zoals ik een grens moest overschrijden voor ruwe, dominante seks. Desondanks zijn er wensen waaraan ik na een paar keer experimenteren liever niet aan voldoe.

Wil je 't echt? Is het zo belangrijk voor hem, of gewoon een fantasie? Je weet het pas als je het probeert. Ik denk dat de aansporing van Fuutje zo gek niet is: begin eens met 'gewoon' praten tijdens seks, dat maakt het makkelijker om eventueel over te schakelen naar de geile woorden die hij kennelijk graag hoort.
Amor vincit omnia

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » ma 09 november 2009, 10:48

Zie topic 'sekstalk' hier een poosje geleden gepost,

Tissot
Berichten: 2260
Lid geworden op: wo 02 juli 2008, 13:53

Berichtdoor Tissot » ma 09 november 2009, 15:09

Als je er geen zin in hebt moet je het niet doen, dat is met alles zo.
Maar praten tijdens sex en vrijpartij, zonder boers te worden, kan echt wel opwinden. Daarenboven kun je horen of zelf zeggen waar het naartoe moet, niets erger dan een partner trouwens die geen kick geeft.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » ma 09 november 2009, 17:15

Hoe je van die gene afkomt weet ik niet . Misschien beginnen met gewoon te praten ipv gelijk dirty?

Ik vind ook als je het echt niks vindt, je het ook niet hoeft te doen, net als met alle sexdingen. Maar echt raar is dirtytalk niet, het kan mij ook erg opwinden.

jenda65
Berichten: 2484
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 12:06

Berichtdoor jenda65 » ma 09 november 2009, 21:37

Misschien helpt het om eens "dirty" te sms-en, te mailen of te chatten. Raak je er een beetje gewend aan sex-talk.

Heeft bij mij in ieder geval geholpen.... :D

princess
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 19 augustus 2005, 17:05
Locatie: Zuid Holland

Re: Praten tijdens sex

Berichtdoor princess » di 10 november 2009, 0:44

Stoer dat je dit voor hem wilt proberen! Misschien wel slim om de lat wat lager te leggen.
Timing essentieel? Elk moment dat jij je opwinding via je stem durft te laten horen is goed. Laat je niet leiden door wanneer hij het 'nodig' heeft, je taal afstemmen op zijn opwinding komt wel bij module 8 van de cursus sextalk.

Het moet uit jezelf komen? Als het jou helpt een paar keer in jezelf te oefenen om te ontdekken welke woorden voor jou oké voelen, is dat prima hoor. Ik denk dat het ook een kwestie is van wennen om je eigen stem te horen in de hitte van het moment. In dat geval zou je kunnen beginnen met Ohh ja! Ohh ja!

Succes.

ktnk
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 08 november 2009, 19:30
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor ktnk » wo 11 november 2009, 11:42

dank jullie voor jullie reacties. praten op zich is het probleem niet, en we lachen wat af in bed. ik ben nog nooit eerder zó open in een relatie geweest. het is vooral dat ik niet goed weet wát ik moet zeggen, en op welk moment.
dat op het juiste moment iets 'sexy' zeggen is zéker belangrijk, want hij krijgt zonder die verbale aansporing dus geen orgasme. en dan heb ik achteraf het gevoel dat ík tekort ben geschoten.
hij doet er alles aan om mij klaar te laten komen. (en dat lukt, multiple)dus als hij die handelingen voor mij doet... zou ik toch ook wel één dingetje voor hem kunnen doen, zou ik denken.
ik zal eens bij dat andere topic gaan kijken.

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » wo 11 november 2009, 20:28

als dat voor hem zo belangrijk is
en jij hem daar zoooooon enorm groot plezier mee zou doen
dan zou ik bijna zeggen
zeur niet..en doe het gewoon!

tis niet dat hij een aparte kinky seksuele handeling van je verlangt of zo
doe het gewoon
en geniet ervan dat hij daarvan geniet
The music is all around us...you only have to listen..

Mira1
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 november 2009, 14:39

Berichtdoor Mira1 » vr 13 november 2009, 14:18

Doe het gewoon, kan lastig zijn....

Praat hij zelf dirty tegen jou?
Wat doet dat met jou? Sla je dan op slot, of vind je het spannend?
Is hij zelf een prater, of wil hij alleen dat jij sexy praat?
Weet je welke woorden hij "opwindend" vind?

ktnk
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 08 november 2009, 19:30
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor ktnk » wo 18 november 2009, 17:19

tja, spannend vind ik het niet omdat ik op dat moment helemaal niet met mijn hoofd bezig ben, maar vooral met mijn gevoel. kan ik niet gegelijk. ik ben inmiddels aan het expirimenteren geslagen.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten