hoe doe ik...mijn vrouw weer "heet maken" ?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Richard1971
Berichten: 6
Lid geworden op: do 27 augustus 2009, 23:26
Locatie: Dordrecht

hoe doe ik...mijn vrouw weer "heet maken" ?

Berichtdoor Richard1971 » zo 30 augustus 2009, 15:46

Hoi allemaal,
voordat ik 'to the point' kom eerst even een korte situatie schets:

Ik ben zelfstandig ondernemer en sta op de rand van mijn faillesement, mijn vrouw werkt in de thuiszorg en heeft een enorme werkdruk waardoor zij ook al bij een psycholoog onder behandeling is...Ik ben enkel in het week-end thuis...van zaterdag middag tot maandag ochtend...
We hebben 2 honden die om de 4 uur uit moeten, en om het weeend komt mijn zoon( 13 jaar ) bij ons..
In het weekend dat hij er niet is werkt mijn vrouw van 06.00 tot 12.00...

Ikzelf ben eigenlijk altijd wel te vinden voor een lekker partijtje seks/aanhankelijkheid...
Mijn vrouw is echter zo moe, en zit zo slecht in haar vel dat zij het bed maar met 1 ding associcieerd: slapen!

Hebben jullie tips om weer wat seks in ons te krijgen?

PS
Ik heb al heel wat geprobeerd:
lingerie, fotosessies, romantisch diner, kaarsen, lieve briefjes, noem maar op...
Maar iedere aanraking ziet zij als een "weg naar meer" en daar is zij te 'moe' voor...

HELLUP!!!

Ik sta op het punt om naar de eerste de beste hoerenclub te gaan, maar wil haar niet verliezen/kwetsen!

Ik ben het type van;
Wel sex zonder relatie, maar geen relatie zonder sex.

Zij is ( momenteel ) het type van;
wel een relatie, geen sex...En sex buiten de realatie = einde relatie!

Wie heeft tips?

Dit duurt al langer als een jaar, en ja, als we seks heben is het te gek, en voelen we elkaar
perfect aan...Maar 1 keer per maand is voor mij niet genoeg!

Ligt dit aan mij( wil ik teveel\ te vaak ) of???

Wat vinden jullie...
Wat zullen jullie doen...

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Maurice
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 09 oktober 2002, 1:01
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Maurice » zo 30 augustus 2009, 16:47

Wss heeft zij nu te veel spanning om zich te kunnen ontspannen en veel vrouwen zijn dan niet in voor sex. Dus eerst ontspanning! Als jullie het allebei zo druk hebben met werk, maar jij je sociale contact met je vrouw erg belangrijk vindt, dat is incluis sex. Dan zouden jullie mss moeten overwegen minder te werken; dat geeft wel wat financiële druk - maar wat is nu belangrijker, of maakt jullie gelukkiger. Of je moet werken belangrijker vinden met de kans dat de bom barst.
Ik weet natuurlijk veel te weinig van jullie situatie en ik heb ook een langere tijd gekend van minder of bijna geen behoefte bij mijn echtgenote. Belangrijk is dat zij zich kan ontspannen en de ruimte krijgt voor haar gevoelens en wat zij wil zeggen. Soms moet je daarin investeren. Wie doet het huishouden? Als zij dat ook alleen doet, geeft ze echt teveel onder huidige omstandigheden. En kinderen, maar ook de honden kunnen veel plezier in het leven geven, maar zijn nu eenmaal ook tijdrovend. Afzien dus. Keuzes eerder gemaakt; ook door jou. Het beste kun je dus zoveel mogelijk stress en bezigheid reduceren en niet op haar sexualiteit, maar op haar ontspanning uitzijn, dunkt me.
ja, wie ben ik?

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8418
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » zo 30 augustus 2009, 18:30

eerst je leven op orde en dan pas sex
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » zo 30 augustus 2009, 18:41

Heb je 't er al met je vrouw zelf over gehad? Als je behoefte aan meer dan één keer per maand seks hebt (wat heel normaal is) dan is dat nou eenmaal een feit. Je hoeft jezelf niet weg te cijferen voor de problemen die je vrouw momenteel ervaart. Daar zul je dan toch samen een oplossing voor moeten vinden (ofwel wél buiten de deur, ofwel dat je vrouw meer seks wil).

Ik zou als ik je vrouw was overigens eerder ff sabbatical gaan en de dingetjes op een rijtje zetten voor mezelf dan naar een psycholoog.. ken inmiddels meer gevallen van dat het meer kwaad doet dan goed.

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » zo 30 augustus 2009, 19:16

Ik begrijp werkelijk niet hoe je nog tijd en ontspanning kunt vinden voor alleen al die ene keer per maand. Zeg nou zelf, je hebt eigenlijk alleen de zaterdagavond, als het meezit. En eventueel de zondag, maar dan moet jij niet te gestresst zijn ten gevolge van je onderneming en je echtgenote zou niet met haar werk in haar hoofd moeten zitten. O ja, dat geldt alleen voor de weekends waarin je zoon er niet is natuurlijk.

Heb je na je eigen opsomming van de belemmeringen ook zelf niet het idee gekregen dat het gaat om een relatieprobleem, niet een seksueel akkefietje? Zie het als een voor de hand liggend gevolg van jullie manier van leven op dit moment.

Vir40 heeft veel minder woorden nodig om hetzelfde te zeggen, bedenk ik me nu :)
Amor vincit omnia

Von Kakelstein

Berichtdoor Von Kakelstein » zo 30 augustus 2009, 19:20

I totally agree FP.

Richard1971
Berichten: 6
Lid geworden op: do 27 augustus 2009, 23:26
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor Richard1971 » zo 30 augustus 2009, 20:58

Allereerst bedankt voor jullie reacties, sommige antwoorden had ik zelf ook al bedacht.
Meer tijd voor elkaar zal leuk zijn, maar aangezien we het nu financieel al niet kunnen redden, is minder werken geen optie...Zonder brood op de plank is er weinig te eten..

Ik zef heb het vermoeden dat het grootste probleem is, dat mijn vrouw een typische 'binenvetter' is...
Eer zij iets er uit gooit is het feitelijk al te laat, nu vraag ik natuurlijk regelmatig aan haar at haar dwars zit, en probeer ik ook om een gesprek hierover opgang te krijgen, maar als je constant maar vraagt kom je al snel zeurderig over!

Dus idd, er is een relatieprobleem...
Alleen zie ik dat niet zo zeer als een relatieprobleem, of misschien wil ik dat wel niet inzien...

HMMM,
ongemerkt toch weer een stapje verder gekomen denk ik :roll:

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » zo 30 augustus 2009, 21:00

Heb je 't er al met je vrouw zelf over gehad? Als je behoefte aan meer dan één keer per maand seks hebt (wat heel normaal is) dan is dat nou eenmaal een feit. Je hoeft jezelf niet weg te cijferen voor de problemen die je vrouw momenteel ervaart. Daar zul je dan toch samen een oplossing voor moeten vinden (ofwel wél buiten de deur, ofwel dat je vrouw meer seks wil).

Ik zou als ik je vrouw was overigens eerder ff sabbatical gaan en de dingetjes op een rijtje zetten voor mezelf dan naar een psycholoog.. ken inmiddels meer gevallen van dat het meer kwaad doet dan goed.
sorry Fuzz
maar van dit antwoord komt de stoom uit mn oren van woede :evil: :x
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » zo 30 augustus 2009, 21:23

stoom is al wat weggetrokken

fuzz dat sabbatical vind ik een goed idee

haar energie is kennelijk op

Rich en zij hebben een LAT relatie, waarvan de T ook nog eens opgesnoept wordt door kind en werken.
Ze werkt zich het leplazerus om de eindjes aan elkaar te knopen voor hun beide. haar hoofd staat niet naar sex...nee...ammehoela niet..

Rich...je komt ondankbaar over op mij

heb geduld...gun haar rust...ben lief voor haar...
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » zo 30 augustus 2009, 21:57

Haha.. eerst word je woest van me, maar dan vind je mijn antwoord goed? :?:

Je was het zeker niet zo eens met het eerste deel van mijn post.
Vind jij dat als zijn vrouw niet vaker seks wil en Richard niet buiten de deur mag snoepen, hij dan maar moet accepteren? Dat is zijn eigen keuze, maar ik zou daar niet akkoord mee gaan. Wat niet wil zeggen dat ik botweg zou zeggen 'zoek het maar uit'. Maar alles heeft zijn grenzen en zo te horen zit Richard ook een beetje op zijn grenzen wat dat betreft.

Heb geduld, maar dit duurt dus al langer dan een jaar... Ik geef het persoonlijk eigenlijk eerder respect dat Richard hier te rade gaat, in plaats van te gaan scharrelen.

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8418
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » ma 31 augustus 2009, 7:50

Ik begrijp werkelijk niet hoe je nog tijd en ontspanning kunt vinden voor alleen al die ene keer per maand. Zeg nou zelf, je hebt eigenlijk alleen de zaterdagavond, als het meezit. En eventueel de zondag, maar dan moet jij niet te gestresst zijn ten gevolge van je onderneming en je echtgenote zou niet met haar werk in haar hoofd moeten zitten. O ja, dat geldt alleen voor de weekends waarin je zoon er niet is natuurlijk.

Heb je na je eigen opsomming van de belemmeringen ook zelf niet het idee gekregen dat het gaat om een relatieprobleem, niet een seksueel akkefietje? Zie het als een voor de hand liggend gevolg van jullie manier van leven op dit moment.

Vir40 heeft veel minder woorden nodig om hetzelfde te zeggen, bedenk ik me nu :)

das al altijd zo geweest frank :lol:
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

Ceres
Berichten: 46
Lid geworden op: do 09 juli 2009, 0:11

Berichtdoor Ceres » vr 04 september 2009, 21:34

Ik vind het ook super dat je hier met je verhaal komt en niet een makkelijke buiten-de-deur weg kiest. Respect voor je geduld en hoe je er duidelijk en respectvol over nadenkt.

Wat me wel opvalt, is dat je het 'probleem' bij je vrouw zoekt. Het zou me niet verbazen als jullie redenen voor seks/intiem zijn anders zijn. Voor een man geldt vaak, dat seks een goede manier kan zijn om stoom/stress kwijt te raken, maar voor veel vrouwen geldt dat seks een goede manier is om reeds verworven ontspanning te vieren.

Los van seks, hebben jullie ook weinig tijd om intiem met elkaar te zijn - zowel op lichamelijk als geestelijk vlak doen jullie ieder je eigen (vele) dingen in het leven. Dat is voor veel vrouwen een libido-killer.

Waarom gaat haar sekslust eraan? Ik voel bij een man altijd 2 soorten van opwinding en één ervan raakt me niet positief als ik me al niet erg denderend voel. Opwinding soort 1: ik wil seks en een orgasme. Opwinding soort 2: ik wil intiem zijn, vrijen met mijn hart en het resultaat is onbelangrijk.

Wees je bewust van welke soort opwinding de overhand heeft als je op seks aanstuurt... Als je ergens op het punt staat om naar een 'hoerenkast' te gaan, zou het best kunnen dat soort 1 sterk aanwezig is? Dat kan haar remmen, omdat jullie verlangens dan niet overeen komen...

Zoek (vaker) de (soort 1) opwinding buiten haar, met jezélf. Soloseks kan afwisselender zijn dan je denkt (ik ben jaren single geweest, I know). Verwen jezelf met een nieuw speeltje, een kwaliteitsfilm, een zelf-massage (met kaarsjes ja), m.a.w: word iets minder afhankelijk van háár zin.

Gevolg: zij voelt minder druk (dit is de vrouwelijke variant van de mannelijke (erectie) prestatiedruk ;-) ... Als vrouw er niet steeds vanuit te hoeven gaan dat de man meer zin heeft, verhoogt haar zin. Niet alleen een man wil verleiden... ook zij... en wat valt er nog te verleiden als hij altijd meer zin heeft?

Zeg eens: ik ga je nu masseren en ik wil geen seks, ook niet als jij het wel wilt, het blijft bij die massage. Zeg eens: ik ga de komende tijd bewust fijne seks hebben met mezelf en dus heb ik jou niet perse nodig om seksueel gelukkig te zijn... Voel je dus niet schuldig liefje, en als je wilt, zeg me wat je wél wilt... waar je wél behoefte aan hebt...

Ruimte.
Altijd gewoon doen, da's pas gek.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » zo 06 september 2009, 23:34

Hear hear Ceres

Ik kan niet anders zeggen dan dat je denk ik de spijker op zijn kop slaat.

Ik heb het zelf ervaren in een vorige relatie. ALs we sex hadden EN ik had daar ook zin in dan was het spetterend. Niets mis mee. Maar in periodes had ik weinig zin,moe, kleine kinderen etc.
En waar stoorde ik mee aan? De dingen die Ceres zegt.

Pas in bed kwamen we elkaar tegen en dan moets er gevreeen worden. Nou, nee dus. Ik was niet opgewarmd. Geen aandacht die avond gehad, geen weg ernaar toe. Ik kon niet plost zin krijgen, zeker niet als ik eigenlijk moe was en wilde slapen.
We konden daarbij ook niet zoenen/knuffelen/friemelen zonder verdere sex, en juist aan dat stukje intimiteit had ik heel veel behoefte in die tijd

De periodes dat de sex heerlijk was, waren rustiger, dan was er tijd voor aandacht rvoor afgaand. Of dat nu op de bank was of via geile smsen/mails..., uit eten etc...
Puur even knuffelen zat er echter nooit in:o)

Jullie hebben een erg druk leven met de nodige stress. Even generaliserend willen mannen dat vaak kwijt door sex te hebben, vrouwen kunnen pas sexen als ze tot rust komen.

Probeer in jullie volle agenda tijd voor ellkaar te maken, heoeft helemaal niets bijzonders te zijn, aandahct is voldoende. En geen druk op de sex dan vervolgens in bed. Strelen, zoenen etc....... wil ze meer dan prima, anders is het ook goed.

Scatterbrain
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 16 maart 2007, 22:00
Locatie: Studente

Berichtdoor Scatterbrain » di 08 september 2009, 0:39

Zowel in de antwoorden van Ceres (geweldige nick trouwens) als Suzette kan ik me vinden.
Ikzelf zit een beetje in jouw situatie, maar dan als vrouw zijnde he?

Vriend werkt fulltime, en wisselende diensten. Ikzelf heb het momenteel heel druk met mijn scriptie en werk, wat ook veel tijd eist.
Al een half jaar hebben we vrijwel geen tijd voor elkaar. Als ik werk is hij vrij (heb van dienst geprobeerd te wisselen omdat dit bij hem onmogelijk is, maar bij mij blijkbaar dus ook) en als hij vrij is werk ik.
En als hij ochtenddienst heeft moet hij er om 5 uur 's ochtends uit en gaat om half 10 te bed (zo niet, is hij de dag daarna al helemaal gesloopt.) Ik slaap dan dus nog, en als hij gaat slapen ben ik nog wakker. Heeft hij avonddienst komt hij vaak om 5 uur 's nachts pas thuis. Dan slaap ik, en als hij nog slaapt 's ochtends/ 's middags ben ik al wakker.

Ook financieel is het voor ons al bijna 2 jaar erg krap, gelukkig hebben we tijdens 2 nijpende situaties kunnen steunen op mijn ouders. Maar minderen met werk is voor ons ook geen optie. Ik hoop juist als ik over 2 maanden mijn diploma heb meer te kunnen werken en dus verdienen.

Als mijn vriend zin heeft tijdens zijn vrije dagen ben ik bijna altijd gesloopt door mijn werk (werk in een bejaardentehuis dus kan me de situatie van je partner voorstellen) en moet de dag erna ook weer vroeg uit terwijl hij kan uitslapen.
1 keer seks per maand gebeurd hier ook regelmatig, mijn hoofd staat er gewoon niet naar.
Ik heb mezelf een keer zo ongeveer gedwongen omdat ik me erg schuldig voelde, en dat was geen succes en leidde tot heel veel lichamelijke pijn voor me omdat ik "dicht sloeg".
Gelukkig snapt mn vriend dit, en hij dringt ook niet aan als hij merkt dat ik moe ben.
Is de seks ontspannen en spontaan (zoals gisteravond ondanks dat ik vandaag er vroeg uit moest :oops:) is het geweldig. Is er druk dan kan hij het vergeten helaas.

Hoe we hier uit moeten komen weet ik niet goed, maar mocht mn vriend het buiten de deur gaan zoeken, dan kan hij ook een andere vriendin gaan zoeken en dat weet hij. Net zoals ik een andere vriend kan gaan zoeken mocht ik een slippertje maken, en dat weet ik ook.

TL;DR, but whatever. Hoop dat je iets met onze gezamelijke reacties kunt en dat het binnenkort beter gaat.

[Oh, EDIT: De 2 weekenden dat ik vrij had werden compleet opgeslokt door ons sociale leven. Vorige week was hij jarig. 1 dag voor familie, 1 dag voor vrienden omdat we in een soort kippenhok wonen. Het weekend daarvoor moesten we de stad in voor een aantal noodzakelijke dingen, en werden toen uitgenodigd door een vriend die daar woont. De dag daarna een BBQ bij mijn ouders die ons ook wel weer eens graag wilden zien. Bye bye plannen om gewoon samen te zijn dus, en dan hebben we gelukkig niet eens koters.]
For the nihilist, nothing means at least something

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » di 08 september 2009, 8:40

-
Laatst gewijzigd door Venus op ma 11 maart 2013, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten