Dilemma

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Von Kakelstein

Berichtdoor Von Kakelstein » zo 19 juli 2009, 12:16

Hey Celine.

Ik kan me je dilemma goed voorstellen.
Toch denk ik dat nu alle banden doorbreken uit zelfbescherming geen bevredigende oplossing zal blijken te zijn. Je voelt nog veel voor haar, meer dan alleen vriendschap. Echter, het niet meer aanwezig zijn van haar in je leven zal je hoofd en hart niet ook zondermeer leeg maken. Best kans dat er zelfs een obsessief verlangen voor terug komt met spijt over het verbreken van alle banden. Natuurlijk zal haar aanwezigheid dat verlangen ook voeden, maar stel dat zij echt duidelijk zal gaan zijn in het niet verder willen gaan dan een vriendschap, dan geeft dat denk ik eerder een acceptatie en rust in jou, dan een zweven tussen verlangen en niet meer zien/spreken van deze vriendin, waarbij de hoop op ooit nog iets moois juist heel sterk zal blijven spelen.

Zij heeft net nieuwe gevoelens ontdekt via jou en het kan heel goed zijn dat jouw actie haar nu even heeft teruggeworpen op het voor haar bekendere en veiliger terrein van een eerdere geliefde. Niemand, behalve zij zelf kan bepalen in hoeverre deze gevoelens voor jou sterk genoeg zijn om dat toch op termijn te gaan voortzetten. Het feit dat ze vriendin wil blijven geeft in elk geval aan dat ze je niet kwijt wil lijkt me en dat is altijd een waardevol iets en zou ik ook zo behandelen. :)

Veel sterkte met deze altijd weer enorm tricky gevoelens van aantrekken en afstoten. Ben er zelf ook een flinke tijd zoet mee geweest met iemand, maar nu zo ver (in mijn geval een hem) dat we inderdaad vrienden zijn zonder al te zware dilemma's van zal ik wel of zal ik niet nog eens een intiemere verbinding aan gaan.
Helemaal kwijt raken van een verlangen zal misschien niet lukken, maar hoe erg is dat? Het is pas erg als dat een andere liefde in de weg gaat zitten, maar dat is iets wat je dan vanzelf zult ervaren. Je bent daar nu denk ik iets te vroeg bang voor. Geef het eerst een kans rustig te laten gaan zoals het gaat en bekijk dan nog eens wat wenselijk en haalbaar is voor jezelf zou ik willen zeggen.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » zo 19 juli 2009, 14:38

-
Laatst gewijzigd door Venus op ma 11 maart 2013, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » zo 19 juli 2009, 20:04

-
Laatst gewijzigd door Venus op ma 11 maart 2013, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Von Kakelstein

Berichtdoor Von Kakelstein » ma 20 juli 2009, 2:48

Ik voel me een voyeur bij zoveel inkijk in iemands mail/MSN...

Maar je post het hier met een vraag.
Is het van belang wat wij ervan vinden waar het gaat om iets heel persoonlijks?

Zoek je bevestiging van ons over je woorden? Ik vind dat moeilijk.
Ik durf niet zo goed een oordeel te geven ook, omdat ik bang ben net een verkeerde snaar te raken waar je al zo vol emoties zit nu....

Toch zal ik 1 ding eruit halen in de hoop dat het niet gaat rondzingen.

Deze zin: '....maar ik wil gewoon dat je weet dat ik me erbij neer heb gelegd dat het tussen ons nooit meer wat zal worden'.

Is dat echt zo? Want wat als je vriendin nog aan het bijkomen is van haar nieuwe gevoelens en haar aanvankelijke terugtrekken zal veranderen in toch nog eens toenadering zoeken. Dat haar stelligheid niet zo stellig is wellicht. Wat als dat zo is? Geef je het niet te nadrukkelijk en te gauw weg zo, waardoor zij de indruk zou kunnen krijgen (vrouwen en hersenspinsels... je weet wel...) dat je toch vrij gemakkelijk over een heel recent nog aanwezig diep verlangen heen kunt stappen en het voor haar daarmee minder gemakkelijk zal zijn om daar nog naar terug te keren. Het was kennelijk minder intens en puur dan het leek .... zoiets kan een ander dan gaan denken... denk ik....


Wil je niet te snel op een bepaalde duidelijkheid en zekerheid kunnen koersen nu... alles om maar rust en orde in je hoofd te krijgen? Dat is mijn indruk van deze enorme besluitvaardigheid met bijna compleet ingevulde grenzen en verwachtingen over de toekomst met of zonder haar. Je zoekt naar manieren om het hanteerbaar en draaglijk te maken. Volledig begrijpelijk, maar doe het niet te gehaast om vooral maar niet in onzekerheden te willen verkeren...

Als ik het helemaal verkeerd inschat mag je al deze woorden in de sloot dumpen overigens. Dat mag sowieso als je ze niet ok vindt.



Geef het wat lucht nog zou ik zeggen....

eric46
Berichten: 2546
Lid geworden op: ma 09 oktober 2006, 4:01

Berichtdoor eric46 » ma 20 juli 2009, 11:22

Maar ja, het berichtje staat al op MSN bij de vriendin, begrijp ik. :?
Ik hoop van harte met Von Kakelstein mee dat je niet te snel knopen hebt doorgehakt in haar ogen, Celine.
Aan de andere kant: doe wat jij nodig vindt om te "overleven". En blijf vooral ademen. :wink:
Non è possibile dividere la storia di noi due.

Ceres
Berichten: 46
Lid geworden op: do 09 juli 2009, 0:11

Berichtdoor Ceres » di 21 juli 2009, 3:35

Ik wil even kwijt dat ik vind dat je heel liefdevol met de situatie omgaat, Celine. Petje af. Daarnaast zijn jouw gevoelens net zo belangrijk als die van haar. In die mail leek je jezelf niet helemaal 'trouw' te zijn, gezien je posts daarvoor. Ik snap dat je zo lief mogelijk naar haar wilt zijn, maar blijf dat ook naar jezelf. Even adempauze qua 'vriendschap' zou mij, als ik zelf in jouw situatie verkeerde (en dat was zo, een paar jaar geleden), wel goed doen. Door 'pauze' kan de vriendschap zichzelf makkelijker 'herscheppen', is mijn ervaring.
Altijd gewoon doen, da's pas gek.

Ceres
Berichten: 46
Lid geworden op: do 09 juli 2009, 0:11

Berichtdoor Ceres » di 21 juli 2009, 3:38

Oh, en dat je jaloerse gevoelens krijgt als ze bij haar ex logeert, lijkt me vrij logisch. Kwel jezelf niet met spijt - je bent geen robot. 8)
Altijd gewoon doen, da's pas gek.

DJupiter
Berichten: 759
Lid geworden op: wo 03 juni 2009, 11:41
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen..

Berichtdoor DJupiter » ma 27 juli 2009, 15:00

kop op meid...... :kiss:
“Some people never go crazy, What truly horrible lives they must live” (Heinrich Karl Bukowski )

eric46
Berichten: 2546
Lid geworden op: ma 09 oktober 2006, 4:01

Berichtdoor eric46 » ma 27 juli 2009, 22:44

Misschien wordt de soep uiteindelijk niet zo heet gegeten als ze nu is opgediend. Sterkte, Celine!


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten