vaginaal orgasme versus clitoraal orgasme

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Enola
Berichten: 675
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 1:05

vaginaal orgasme versus clitoraal orgasme

Berichtdoor Enola » za 02 mei 2009, 21:23

Ik surf nu een tijdje rond op dit forum en durf mijn vraag nu wel te stellen en wel een vraag voor de vrouwen (mannen mogen natuurlijk ook reageren):
Helaas heb ik nog niet de ervaring mogen beleven van een vaginaal orgasme. Clitoraal wel (gelukkig). Mijn vraag is, kunnen jullie me vertellen of een vaginaal orgasme hetzelfde voelt als een clitoraal orgasme. Mijn man en ik zijn de laatste tijd wat aan het expirimenteren met de G-spot en stimulans daarvan en ik voel dat het er aan zit te komen dat "langverwachte" vaginale orgasme maar ik zou graag willen weten wat ik kan verwachten.
Laatst gewijzigd door Enola op zo 03 mei 2009, 0:25, 1 keer totaal gewijzigd.
a dirty mind is a toy forever

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » za 02 mei 2009, 21:42

okeee...ik heb even getwijfeld of ik zou antwoorden
want het is gewoon lastig te omschrijven.
en wellicht niet voor iedereen hetzelfde...
en elke keer weer anders..de ene keer dieper en heftiger dan de andere keer.

maar bij mij voelt het niet hetzelfde als clitoraal.
Het orgasme zit hoger...door mijn hele lijf
als mijn G-spot stevig wordt gestimuleerd zwelt het gevoel langzaam aan...
ik voel het zich dan opbouwen door mijn hele lichaam,
met name in mn buikholte/baarmoeder. En vagina uiteraard.
Ik vergelijk het wel eens met een groot vliegtuig dat langzaam naar de startbaan wordt gereden, de spanning stijgt...
hij draait de startbaan op...gaat stilstaan...de stilte voor de storm...dan zwelt de motor enorm aan...je voelt alles trillen...de spanning stijgt verder...de kracht!! die oerkracht!...
je bent niet meer te houden...het gaat gebeuren...
het vliegtuig schiet vooruit...en bij mij komt mijn hele lijf tot ontlading...
ik voel het in mijn buik, baarmoeder...tenen...benen...
een siddering rolt door mijn rug...

Clitoraal klaarkomen gaat bij mij sneller...maar vaginaal vind ik heftiger 8)
Laatst gewijzigd door Madeliefje op za 02 mei 2009, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
The music is all around us...you only have to listen..

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » za 02 mei 2009, 21:44

ben benieuwd naar jou eerste keer Enola :wink:
The music is all around us...you only have to listen..

Enola
Berichten: 675
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 1:05

Berichtdoor Enola » za 02 mei 2009, 23:35

Tjee Madeliefje, mooi omschreven, thx!
(ik zal je op de hoogte houden)
a dirty mind is a toy forever

Leighna
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 08 februari 2009, 21:56
Locatie: Zuiden

Berichtdoor Leighna » zo 03 mei 2009, 0:36

In het begin van mijn relatie heb ik wel eens vaginale orgasmes gehad, en qua omschrijving.. Denk dat ik die van madeliefje niet kan overtreffen. Prachtig! kan me er alleen maar bij aansluiten! Nu ik er over nadenk heb ik de laatste tijd alleen nog maar clitorale orgasmes. Zeker niks mis mee! Gewoon tijd voor nieuwe ontdekkingstocht.. :D

Heb helaas geen tips voor je, maar ik wens je wel veel plezier alvast!

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » zo 03 mei 2009, 4:43

ben wel enkele keren klaargekomen zonder aan mijn clitje te zitten, maar die orgasmes zijn, althans bij mij, heel vlak en kort. Ik vind het geen toegevoegde waarde hebben..

Dat heeft het wel als g-spot èn clitje tezamen gestimuleerd worden..

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8418
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » zo 03 mei 2009, 11:05

ik heb 1 keer in mn leven vaginaal klaarkomen mogen ervaren

en het was hetzelfde als clitoraal :):):)




allebei even heftig
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

JustMyself
Berichten: 422
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:39

Berichtdoor JustMyself » zo 03 mei 2009, 14:56

Bij mij is het niet hetzelfde... Een beetje zoals Madelief omschrijft.. Maar vooral het diepere heeft bij de overtoon...

Pfff moeilijk te omschrijven... maar ik probeer t... Ik vind het clitoraal klaarkomen een beetje als sopraan bij het zingen, heel hoog, heel heftig (en wat korter)... En vaginaal is als bas, zwaar, dreunig... en houd bij mij langer aan...

Maar het is allebei even lekker :oops:

KleineEngel
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 08 oktober 2008, 0:14

Berichtdoor KleineEngel » zo 03 mei 2009, 15:28

Voor mij is er wel een verschil, clitoraal kan ik beter sturen of tegenhouden. Vaginaal klaarkomen is niet te sturen. Ik ga dan mee in een stroom die veel harder en dieper gaat dan clitoraal klaarkomen.

Ik vind vaginaal klaarkomen lekkerder eigenlijk.

thirtysomething
Berichten: 36
Lid geworden op: do 05 juli 2007, 16:27
Locatie: Limburg

Verschil

Berichtdoor thirtysomething » zo 03 mei 2009, 15:41

Hoi Enola,

idd, het is ánders klaarkomen...
De voorgaande reacties beschrijven het heel goed (complimenten dames! :) ), vooral het "hoger in de buik"-gevoel typeert het vaginaal klaarkomen. Althans bij mij; het zal beslist voor iedereen anders zijn.
En het "lukt" mij alleen met een vibrator... en mijn vriend lukt het ook :P Maar dan moet hij wel nét de goeie diepte, richting en kracht gebruiken. En dat gaat echt niet altijd op hoor, hoeft ook niet.
Clitoraal klaarkomen heeft als voordeel dat je (zowel hij als i) het kan "sturen" en timen; en dat geeft natuurlijk veel plezier :lol:
Overigens is voor mij klaarkomen mbv de G-spot weer heel anders!? Dat is een totáál ander gevoel, en... lukt mijzelf absoluut niet. Dus die unieke prestatie heeft mijn vriend op zijn naam staan :wink:

In ieder geval heel veel plezier met het oefenen! :P
ENJOY!

Liefs,
30+

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » wo 06 mei 2009, 9:31

Vaginaal orgasme laat mij echt schokken.
Clitoraal geeft heerlijke samentrekkingen in mn buik.
Maar als ik vaginaal klaarkom,dan schokt mn hele lijf,en de naschokken blijven een tijd lang aan houden.
Als ik dan maar met 1 vinger aangeraakt word,al is het gewoon een aanraking van mn buik,bovenarm,hand,dan komen er weer schokken.
En duurt een poosje eer ik uit die roes terug kom op aarde.
Heerlijk.
:)


Daar word je nooit flauw van. :wink:
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Ezther
Berichten: 30
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 8:46
Locatie: breda

Berichtdoor Ezther » ma 11 mei 2009, 10:51

Bij een vaginaal orgasme ben ik echt compleet van de wereld. Het duurt dan zeker 10 minuten voor ik weer een beetje bij ben maar OMG, wat een heerlijke minuten zijn dat
beter een muts dan koude oren

Enola
Berichten: 675
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 1:05

Berichtdoor Enola » vr 04 september 2009, 23:46

na even twijfelen toch noch maar een vraag hierover: het langverwachte vaginale orgasme laat nog steeds op zich wachten, ik kom er wel steeds heel dichtbij voor mijn gevoel. Maar zodra ik dichtbij een orgasme kom dan span ik de spieren in mijn kutje heel erg aan, schijnbaar heb ik heel sterke spieren daar want mijn man laat dan merken dat dat pijnlijk is voor hem. Nu heeft hij niet achteraan in de rij gestaan toen de penissen werden uitgedeeld maar toch?! Is er iemand die iets herkent in mijn verhaal of tips kan geven hierover?
a dirty mind is a toy forever

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » za 05 september 2009, 10:37

Waarom zou je twijfelen om je vraag te stellen?

Er is voor mij nog een groot verschil tussen vaginaal klaarkomen door te neuken of doordat de g-spot wordt gestimuleerd. Dat voelt dan weer heel anders. Het stimuleren van de g-spot gaat beter met je vingers.

Gebruikersavatar
carpe diem
Berichten: 920
Lid geworden op: za 05 september 2009, 20:34

Berichtdoor carpe diem » za 05 september 2009, 20:51

Ook ik lees al een hele tijd mee op she-spot, dank voor alle interessante, leerzame, ontroerende en lollige postings!

Helaas heb ik niet het schrijftalent zoals velen hier, maar durf dan toch eindelijk eens te reageren...

Ik heb ook nog nooit een vaginaal orgasme gehad. Mijn man stimuleert wel eens de g-spot met zijn vingers, maar ik vind dit niet echt een prettig gevoel. Ik kan het moeilijk beschrijven, maar het voelt heel raar. Doen we iets verkeerd?

Het is heerlijk om goed door mijn man genomen te worden, maar het gevoel dat hier zo geweldig beschreven werd ken ik niet. Enola, je bent dus niet de enige...


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten