* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » vr 19 november 2004, 23:43

:lol: zolang het maar geen rosevicee is .........hoewel , misschien moet ik dit eens proeven , je moet toch alles proeven hé?
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » za 20 november 2004, 0:13

mini midget golf?

dusse........ bitterballen in een bakje zien te slaan met behulp van een frikandelletje?

zoiets?

xx
MikMak
m'n bezem brengt me overal

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Quiz

Berichtdoor organic » za 20 november 2004, 21:35

In tweeërlei opzicht indrukwekkende scores, inmiddels! (Hoewel de bedoeling nog niet bij iedereen even duidelijk is, geloof ik).

Afgelopen middag toch ietwat in Sinterklaas stemming gekomen. Was wel lachen want door het geluidssysteem van de plaatselijke hoofdstraat, klonken een soort carnavaleske uitvoeringen van de aloude Sinterklaas liedjes, die er up-tempo doorheen gejast werden. Het leek nog eens extra te benadrukken dat de Sint voort moet maken, want die andere baard maakt z'n opwachting alweer. Onderhand "gebroederlijk" in de etalages.

Alweer bijna een jaar geleden dat ma overleed. Morgenvroeg een herdenkingsdienst waar ik naar toe ga met een bevriende vrouw. Gelukkig dus min of meer op eigen gelegenheid. Zie er behoorlijk tegenop. Het contact met de familie is nu niet bepaald zo dat ik er steun uit put. M'n zus had tegen m'n vader gezegd dat het misschien een idee was om mij een kaars aan te laten steken, namens de familie. Ze had daarvoor een argumentatie die ik wel begrijp, maar heb er voor gepast. O.a. omdat ik lang geleden gebroken heb met de kerk en me er schijnheilig bij zou voelen. Nu doet m'n oudste broer het. Juist degene met wie ik in het verleden veel te stellen gehad heb. Ironisch zal ik maar zeggen.

Miniputt is bezet zie ik, dus ga ik op zoek naar wat andere afleiding. Mm, misschien is dit wat. De antwoorden die ik zou willen geven staan er weer eens niet bij. Nou ja, dan maar wat er het dichtst bij in de buurt komt. DNA is de uitkomst. Zo, daar kan ik het mee doen!
Laatst gewijzigd door organic op za 20 november 2004, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » za 20 november 2004, 21:52

:? Organic , probeer er heen te gaan voor je moeder en blijf verder in je hoofd op afstand zou ik zeggen ... Zelf heb ik ook moeite met die kerkrites van familieleden zo weigerde ik de huwelijksmis van m'n vader bij te wonen , ik heb er nog steeds geen spijt van .

Vanmorgen heb ik MikMak erg gemist . 250 Mensen zouden samen ontbijten vanmorgen en de bakker zou om half acht de broodjes leveren . Waarschijnlijk was hij ingeslapen want om 9 uur moesten een aantal andere bakkers worden afgeschuimd . Geen gehoor bij degene waar ze normaal gezien vandaan moesten komen ... spijtig genoeg ging de vermenigvuldiging van de broden hier niet op . Het was even een spannend moment tot de broodjes eindelijk , veel te laat geleverd werden , Mik Mak zou het wel vlug gehokuspokust hebben denk ik :wink:

Het is hier bar koud dus ik kies voor een heerlijk warm wijntje met kaneel , een schijfje appelsien ,en een kruidnageltje .Prosit op de feesters in Amsterdam , hopelijk komen ze hier vannacht nog een uiensoepje nuttigen , ik heb alvast een grote ketel meegebracht en de geraspte kaas staat klaar .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Januce
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 20:48
Locatie: Yr.
Contacteer:

Berichtdoor Januce » za 20 november 2004, 22:14

Afbeelding

You are an enzyme. You are powerful, dark, variable, and can change many things at your whim...even when they're not supposed to be changed. Bad you. You can be dangerous or wonderful; it's your choice.

Dank jewel organic voor die site :wink:

Over morgen, heel veel sterkt. Probeer het inderdaad zoals droomvliender zegt om daar naartoe te gaan voor je moeder....sterkte.

Voor mij een glühwein a.u.b. Ik heb kou, kou, kou
Liefde is het enige goud
"Samuel Beckett"

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » za 20 november 2004, 22:54

You are glucose. People feed off of you. You are sweet, caring, and a source of energy for everyone around you. You can inspire others with your creativity and depth, and you can keep people alive when in times of famine. People love you...or at least the way you taste.

Tsja, ben ik hier nou blij mee?

Anyway..... die broodjes zou ik inderdaad wel even tevoorschijn getoverd hebben Droomvlinder.
Hoop dat je ondanks de bakkers afwezigheid toch nog een aardig ontbijt hebt gehad?

@Organic... Onder sommige dingen schijnen we niet uit te kunnen. Uiteindelijk denk ik dat gaan het beste is voor je eigen gemoedsrust en dat is heel wat waard lijkt me zo. Ik vind het van kracht getuigen dat je bedankt hebt voor het aansteken van de kaars.
Sterkte en een knuffel van

MikMak
Laatst gewijzigd door MikMak op za 20 november 2004, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
m'n bezem brengt me overal

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » zo 21 november 2004, 22:29

'Het is weer volbracht!' 't was me 't dagje wel. Vanochtend belt de bevriende vrouw me op met de mededeling dat ze zonder sleutels buiten stond voor een gesloten deur en de autosleutels nog binnen lagen. I.p.v. er zelf op de fiets op af te gaan met een knaapje om in te breken (het oorspronkelijke, dubieuze plan) heb ik m'n wandel makker van de onderdelenzaak, die bij haar in de buurt woont, gevraagd of hij een kijkje wilde nemen. Die man is super praktisch en was binnen de kortste keren binnen. Zo, die kop was er vanaf en daarmee de spanning meteen ook een beetje. We waren nog net op tijd genoeg om te kunnen inhaken vanuit het zorg centrum richting kerk. Het begin van een bijzonder dagje wat wel een beetje een eye-opener was in verschillende opzichten.

Bedankt nog voor het hart onder de riem :wink:

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » zo 21 november 2004, 22:47

Organic als een soortement diefjesmaat, maar dan met goede bedoelingen?

De nachtkroeg is een goede plek voor me, met mijn wollen hoofd vol van indrukken en mijn licht vermoeid lijf na de Shespot-meeting van gisteren. Urenlang dansen en mijn conditie daarvoor sporen niet helemaal met elkaar. Maar, de spierpijn houdt de herinnering aan een avond en nacht vol van betrokkenheid, nabijheid, gezamelijkheid, nieuwsgierigheid beter in de herinnering. Tijdens de lange reis van Amsterdam naar de groene vlaktes waar ik woon had ik tijd genoeg om de hoofdlijnen van die heerlijke uren naast het langsvliegende asfalt te leggen.
De lijn gaat naar huis...hoe vertaal ik het brokje leven en levendigheid van daarginder naar hier, naar alledag? Wat is van 'daar en toen' zo sterk en stevig dat ik het kan vasthouden en meenemen naar 'hier en nu'?
Geloof me. Dat is een heidens karwei.

Een glas zoete rode wijn graag, rood van de liefde, koppig genoeg om moed in te drinken, een smakelijk schakeltje naar morgen, en om er goed op te slapen.
Vaak met woorden, een enkele keer zonder.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » ma 22 november 2004, 8:22

Het stormt. De kroeg is een aangename plaats om de dag open te breken. Zacht en warm is het wakker worden in de dekbedplek, maar daarbuiten is het guur.
Ik denk aan Droomvlinder, die nu tussen al het blik doorfladdert. Ik denk aan alle moeders, die hun kroost er nu uit proberen te krijgen. Met dit weer op de ramen is dat een hell of a job. Ik denk aan Organic, die emotioneel ligt te herkauwen. Ik denk aan MikMak, die van de kou houdt, zolang ze in bed ligt.
IK ben een grote vent, dus mijn plicht roept en ik treedt hem manmoedig tegemoet.

Annne, omgord tot de dagelijkse strijd

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » di 23 november 2004, 0:31

Ook deze dag is weer voorbij. Het stormde niet alleen buiten. Ook in mijn ontmoetingen ging het er heftig aan toe.

Nu mag ik weer uitrusten op de kruk en hoor de verhalen uit Bitterzoet. Wat heb ik weer veel gemist. De vraag is: hebben zij ons ook gemist? Vast wel de harde dans van Organic, de zwoele wals van MikMak, de levendige polka van Jeanne, de zwierige dans van Droomvlinder. Ze zouden niet misstaan hebben. Ik had me graag als zwarte piet geschminkt en had als neger gefungeerd.

Annne, mijmerend met zijn Hoegaarden

lana
Berichten: 4855
Lid geworden op: ma 21 mei 2001, 1:01
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lana » di 23 november 2004, 0:34

Ja Annne we hebben je gemist! :cry:

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » di 23 november 2004, 0:44

Annne als deugniet? Je zou misschien zonder pardon naar buiten zijn begeleid... :wink:
Vergeet je niet een paar dansen? De tango? De salsa?
Ach, Januce is nog geen dans toebedeeld! Januce, maak je keus, en zwier met een willige man over het danspodium van deze nachttent. Slapen komt later :-)

Een glaasje tonic, graag.

Dimpf,
danst haar eigen dans
Vaak met woorden, een enkele keer zonder.

lana
Berichten: 4855
Lid geworden op: ma 21 mei 2001, 1:01
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lana » di 23 november 2004, 1:13

Afbeelding
slaap lekker lieve allemaal!

Januce
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 20:48
Locatie: Yr.
Contacteer:

Berichtdoor Januce » di 23 november 2004, 10:13

De tango? De salsa?
Ach, Januce is nog geen dans toebedeeld! Januce, maak je keus, en zwier met een willige man over het danspodium van deze nachttent. Slapen komt later :-)
Ohhh, wat is dat lang geleden dat ik echt gedanst heb! Ik zou niet eens meer weten wat ik het liefst zou willen dansen :oops:
Ben overlaats wel naar Shaggie geweest te kijken, (Night of the proms in Belgie) had het heel erg naar mijn zin, maar echt dansen was het niet...blijf ook helemaal gelijk, zolang ik me mag uitleven :wink:

Van slapen kwam het trouwens niet veel van deze nacht, heel lang geduurd, en eindelijk, als ik droomland bereikt had..zat ik in de kerk :shock:

Tjonge, tjonge, tjonge....
Liefde is het enige goud
"Samuel Beckett"

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » wo 24 november 2004, 0:23

Het leven heeft zijn gewone gang weer genomen. Maandag is de dag van de bezinning en de aanloop tot vaartmaken. Dinsdag is weer flink aanpakken. De dag was daardoor weer gewoon als een gewone dag.

Lekker gewoon weer. Werken is nu eenmaal een helizame bezigheid.
Ik zie het geroezemoes maar weer aan en luister naar het schenken in de glazen

Ik klim op de mij zo vertrouwde zetel en grijns. Je weet het al barmadam. Ja ook voor de dame naast me. Hoe heet je ook al weer?

Annne, hoegaarden addict


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten