schuldgevoelens over verlangen naar andere vrouwen

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » wo 16 augustus 2006, 16:51

Laten we bijbels en dergelijke eens achterwege. Ook het idee dat monogamie goed of fout is. We hebben het over twee mensen die een verschillende houding daarin hebben. Een van deze mensen heeft een wens, de ander kan die wens geen invulling geven. Geen van beiden heeft gelijk, maar tevens hebben ze geen van beiden ongelijk.
Het is aan jezelf om te bepalen of je hiermee akkoord kan gaan of niet. Wil je niet akkoord gaan, moet je de consequenties aanvaarden en de ander geen pijn doen, omdat je nou toevallig eens een keer een ander lijf onder je wil hebben. Misschien valt het reuze tegen, heb je er een idefixe van gemaakt en heb je minimaal twee levens kapot gemaakt. Heb je het er voor over?
Misschien ben je nu nog wat te vroeg ermee. Als je een paar jaar ouder bent, dan ben je wellicht in een andere levensfase bezig en zijn normen en waarden van je vrouw wat opgerekt. Of heb je de hevige (hormonale) drang niet meer zo.

Ik kan enkel zeggen: je zit samen in dezelfde auto en je kunt niet verschillende kanten tegelijk op.

Mark
Laedere facile, mederi difficile

latina06
Berichten: 209
Lid geworden op: do 20 april 2006, 23:52
Locatie: amsterdam, danseres

Berichtdoor latina06 » wo 16 augustus 2006, 17:02

Ik vraag me af guilty voordat je ging trouwen had je toen ook al die drang en wou je toen ook al met anderen naar bed behalve je vriendin die nu je vrouw is? En waarom bleef je maagd? Hoelang had je met je vrouw voordat jullie gingen trouwen en hoe oud ben je dan?

espo
Berichten: 3
Lid geworden op: do 27 april 2006, 0:33
Locatie: ergens uit 't oosten

Berichtdoor espo » wo 16 augustus 2006, 18:57

Het verlangen naar andere vrouwen houdt mij ook bezig. Mijn vrouw heeft dat verlangen naar andere mannen niet, zij kiest volledig voor mij.
In ons 23 jarige huwelijk heb ik een keer de liefde bedreven met een andere vrouw. Sinds die prachtige ervaring is dat verlangen naar andere vrouwen groeiende in mij.
Ik hou erg veel van mijn vrouw en zij van mij. De liefde delen met anderen is voor mijn vrouw niet bespreekbaar.

Ik voel me niet schuldig over mijn verlangen. Ik zie het als mijn natuurlijke staat. Ik wil niet helemaal open zijn naar mijn vrouw over mijn verlangen, omdat het een breuk in onze relatie zou kunnen betekenen.

Mijn verlangen naar andere vrouwen gaat over intimiteit en erotiek. Een oogopslag, een blik, een aanraking.
Maar ook over mooi gevonden worden, de aandacht van een vrouw, voor een moment bijzonder zijn. Nieuwe handen die me strelen, een nieuw lichaam.

latina06
Berichten: 209
Lid geworden op: do 20 april 2006, 23:52
Locatie: amsterdam, danseres

Berichtdoor latina06 » wo 16 augustus 2006, 19:02

:( waarom zijn mannen zo en waarom denk je dat het je natuurlijke staat is? Echt jammer

Noes
Berichten: 253
Lid geworden op: di 11 juli 2006, 16:34
Locatie: Drenthe, Nederland

Berichtdoor Noes » do 17 augustus 2006, 16:38

Er zijn ook vrouwen die zo'n gevoel hebben hoor!

Het is een gevoel dat je van binnen hebt en waar je graag gehoor aan wil geven, maar dat niet kan omdat je gebonden bent en je partner het niet ziet zitten.
Denk dat je toch een keuze moet maken als je niet je relatie/huwelijk op het spel wil zetten en je partner er ook na er veel over te praten en uitleg het toch niet wil.
Probeer geen succesvol mens te worden, probeer een waardevol mens te worden. (Albert Einstein)

guilty
Berichten: 52
Lid geworden op: di 01 augustus 2006, 20:27

Berichtdoor guilty » za 19 augustus 2006, 16:15

Ik denk een keuze te hebben gemaakt; Zolang ik geen seintje of teken krijg van har dat ze er open voor staat zal ik niks ondernemen wat ze als "bedriegen " zou kunnen beschouwen. Het bealangrijkse is haar in mijn leven te hebben. Want zonder haar kan ik niet leven, zonder andere sexuele realties wel!
Bedankt voor jullie begrip en antwoorden. Ook latina bedank ik want dankzij haar werd de discussie ook beargumenteert.
groetjes aan iedereen

guilty
Berichten: 52
Lid geworden op: di 01 augustus 2006, 20:27

Berichtdoor guilty » za 26 augustus 2006, 18:12

Ik en mijn vrouw heben de laatste weken ernstig gepraat over mijn verlangens. Ze verraste me door me te zeggen dat e soms fantaseert dat ik met een andere vrouw, meestal haar vriendin, de lakens deel, terwijl ze ons bespiedt. We weten nu wel niet hoe we verder moeten met dit alles.

espo
Berichten: 3
Lid geworden op: do 27 april 2006, 0:33
Locatie: ergens uit 't oosten

Berichtdoor espo » ma 28 augustus 2006, 13:38

:D

leuk!

eva
Berichten: 916
Lid geworden op: di 22 augustus 2006, 12:14
Locatie: juf twente

Berichtdoor eva » ma 28 augustus 2006, 15:18

Een heel herkenbaar onderwerp, dat ongeveer anderhalf jaar geleden hier ook begon te spelen...

Ondertussen zijn we enkele voorzichtige ervaringen verder en heeft het ons alleen maar dichter bij elkaar gebracht.

Geef het de tijd, geef elkaar ruimte en respect en blijf praten, dat is hoe het voor ons werkt.
Zelf kon ik me ook nooit voorstellen dat ik zou verlangen naar een andere man, echt niet, monogamie was heilig in mijn optiek.
Door mijn man, door gesprekken met anderen, door te lezen, te praten, te vragen enz. is mijn mening gaandeweg veranderd en het heeft mijn leven enorm verrijkt.
Weet niet of ik nog ontopic ben, maar wilde het gewoon even kwijt.

eva :)

Mateo
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 16 juni 2006, 12:34
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Mateo » ma 28 augustus 2006, 17:19

Er zijn ook vrouwen die zo'n gevoel hebben hoor!

Het is een gevoel dat je van binnen hebt en waar je graag gehoor aan wil geven, maar dat niet kan omdat je gebonden bent en je partner het niet ziet zitten.
Denk dat je toch een keuze moet maken als je niet je relatie/huwelijk op het spel wil zetten en je partner er ook na er veel over te praten en uitleg het toch niet wil.
daarvoor bestaat er reeds eenandere topic in toogverhalen dacht ik , ik breng hem naar boven ...

vampirella

Berichtdoor vampirella » ma 28 augustus 2006, 17:43

:( waarom zijn mannen zo en waarom denk je dat het je natuurlijke staat is? Echt jammer

waarom ben JIJ zo..... echt jammer...

Shyraz
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 17:42

Berichtdoor Shyraz » do 31 augustus 2006, 0:41

@Guilty: Goed om te horen dat je vriendin wat losser wordt. Houdt het tempo laag en wellicht komt je fantasie nog eens uit. Succes daarmee!
Verder wil ik nog even reageren op een van je berichten eerder (waar vreemd genoeg niemand op heeft gereageerd):
Mijn vrouw vertelde me eens dat haar vriendin haar had verteld dat ze kan klaarkomen tijdens het neuken. En dat ze dat ook wou.
Als je vrouw niet kan klaarkomen tijdens het neuken, is hier dan niet nog een heleboel leuks te ontdekken?


@Brunetteke: Je komt niet heel enthousiast over. Wellicht kun je beter wachten met het betrekken van anderen. Ik denk dat beide partners in een relatie heel erg zeker moeten zijn van deze stap alvorens je hem neemt. Anders komt er ongetwijfelt alleen maar heibel van.

guilty
Berichten: 52
Lid geworden op: di 01 augustus 2006, 20:27

Berichtdoor guilty » wo 06 september 2006, 16:10

Veel losser wordt ze niet denk ik. En de fantasieen van me worden steerd sterker en heviger. ze kan wel die fantasieen aanhoren als ze geil is en ze vertelt me de hare voor een deel ook, maar eens we klaargekomen zijn dan zwijgne we er terug over.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 2 gasten