Sex na de bevalling

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Isa 36
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 04 september 2006, 22:11
Locatie: nijmegen

Berichtdoor Isa 36 » zo 01 oktober 2006, 17:10

Je bent er wel heel errrrrrrrrrrug blij mee!!
Ik kan het niet laten :wink: Vertel eens , hij heeft vast een naam!! :lol:

Isa

mayte
Berichten: 79
Lid geworden op: do 11 november 2004, 12:54
Locatie: manager

Berichtdoor mayte » do 05 oktober 2006, 11:35

Hé 25,

Hoe is het nu, weer een paar weekjes verder, zit er al schot in?

Als moeder heb ik wel een beetje ervaring met het gevoel van NU EVEN NIET..... :(

Als manlief binnen komt was het eerst; hoi schat kus kus... :D
nu duikt hij in de box hallo baby dada papa..... :?
(en ik dan??? ben bijna jalours op mijn baby) :cry:

Als hij eindelijk tijd heeft voor mij, draait een kus op sex uit als het even kan...... :?
Kom niet aan mijn pijnlijke borsten....
Shit zit hij weer aan mijn blubberbuik......
Kom ik net een beetje in de stemming......
....WEEEEHHHH baby huilt......
......weg stemming.... :(.
.......laat maar schatje......

Het is zo'n verandering in je leven, eerst draaide je leven om elkaar, nu zit daar letterlijk een kindje tussen.......
Geef het tijd, houd vol.... als de nachtvoeding er niet meer is....
en je vriendin kan iets meer slapen....
(werkt ze er ook nog bij...... reken dan op nog meer tijd ....)
Na het eerste half jaar zie je langzaam verbetering.

Zelf heb ik me er echt toe moeten zetten, ik moest leren de knop om te zetten van mama naar vrouw, dat was niet eenvoudig. Ik voelde me niet meer mooi......
Gelukkig wordt het in de loop der tijd steeds beter, sporten helpt en een mooi corsetje trouwens ook :lol: :lol:

Je vriendin moet eerst haar draai als moeder vinden, daarna moet ze weer haar draai als vrouw vinden....... zulke dingen kun je niet haasten.

Misschien gaat het sneller dan je denkt, geniet gewoon van jullie kindje, een rustig momentje met een kop koffie op de bank.... Laat sex een beetje op de achtergrond... Je vriendin zal het je best wel laten merken (mag ik aannemen) als ze weer zin erin begint te krijgen. (praten jullie er wel samen over op een niet verwijtende manier?)
Als je omhoog zit help je jezelf gewoon even. (vraag niet telkens om haar hulp)
De tijd vliegt voorbij, over een paar jaar zul je er zelfs niet meer bij stil staan, dat je al zo lang niet meer hebt gevreeen......
(behalve natuurlijk als ze weer zwanger :lol: :lol: :lol: )

Liefs Mayte
do it like she likes it, so ur baby don't wanne sleep around!

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » zo 08 oktober 2006, 9:22

Ik heb nog een algemene tip voor na het krijgen van kinderen: zorg dat je weer een stel wordt. Dat klinkt misschien vreemd, maar je bent geworden van een stel in de ouders van een kind. Ineens is er dat hummeltje en dat is dan even het gemeenschappelijke.

Spreek naar elkaar uit dat je nog steeds, naast de ouders van het hummel, een liefdeskoppel bent. Zoek ook die momenten op, niet speciaal de liefde (lees: sex) maar het gezamenlijke.
Probeer moment het creeen voor jullie met z'n tweeen, zonder kind. Of dat nu is als er oppas is, het kind uitlogeren is of gewoon als het (vroeg) in bed ligt.
Wij kregen vaak moeilijk oppas, dus werd 'het thuis uit eten'. We spraken af wie de kinderen in bed legde en wie er ondertussen kookte (soms kant-en-klaar / afhaal / thuisbezorg / zelf koken). De tafel werd mooi gedekt, kaarsjes, lekker eten, mooi muziekje. Tijd voor elkaar. Wij hebben dat steeds gedaan. In het begin was het vooral 'samen praten over onze geweldige kinderen'.
Onze kinderen zijn nu pubers, maar nog steeds kennen we het begrip 'thuis uiteten' en de kinderen ook. Zij eten dan eerder met z'n drietjes en gaan dan naar boven, kijken tv, doen een spelletje of hangen achter de computer. Beneden is dan 'verboden gebied, alleen voor als er echt iets belangrijks is'.

En niet altijd is er sex na het moment samen, maar het bracht het wel terug bij ons!
Ik ben inderdaad zoals mayte al aangaf benieuwd naar hoe het gaat.
eL

lars123
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 08 oktober 2006, 10:14

Berichtdoor lars123 » zo 08 oktober 2006, 10:54

Ik heb na de bevallingen (3x) van mijn vrouw ook lang moeten wachten voordat ze weer zin had in sex. Als man vond ik het soms enorm frustrerend dat ik mijn sexuele gevoelens niet kon uiten. Mijn vrouw zat echter in deze periode niet te wachten op sex; "geen polonaise aan mijn lijf".
Belangrijk bij ons was dat je er over praat zodat je het weet van elkaar. In deze situaties spelen gevoelens een belangrijke rol. Respecteer elkaar en elkaars gevoelens. Mijn vrouw vond het ook niet altijd even leuk dat ze geen in sex had maar haar afkeer ervan was vele malen sterker waardoor ze niet even zin kon maken.

Mijn advies is blijf erover praten met elkaar totdat het vanzelf weer terug komt want een instant oplossing bestaat niet voor dit probleem.
Probeer elkaar aandacht te blijven geven wat niet altijd makkelijk is als een klein kindje zoveel aandacht vraagt.

@eL04: Het "thuis uiteten" ga ik zeker een keer thuis proberen.

Lars

redwine
Berichten: 128
Lid geworden op: di 11 januari 2005, 12:20
Locatie: Oost-Vlaanderen

Berichtdoor redwine » vr 03 november 2006, 21:59

sinds enkele weken ga ook ik bij thuiskomst letterlijk door de knieën voor mijn twee heerlijke madammen. Voor de ene is 't een bedanking. Voor de andere is het om haar uit de wieg of sitter te tillen en te knuffelen. :D :love:

Ik ben in de voorbije maanden slechts sporadisch doorheen het groene shespot-bos gewandeld. Nu pas leer ik enkele shespoters kennen & lees deze draad. 25cm's opener riepen bij mij ook reacties op zoals deze van MyKittens. Maar 25cm daarom afbranden, vind ik jammer. Reageer ludiek, positief, kritisch,... maar smoor die gifslang in je keel ('k viseer niemands reactie). Na maanden zwijgen, wou ik dit ff kwijt.
Oa ( :!: ) de bovenstaande reacties van mayte, eL04 en lars123 vind ik echter gepast op de vraag en zijn een positieve bijdrage. :) Dank je.

x
redwine

tuesdayafternoon
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 08 november 2006, 12:37
Locatie: Zuiden des lands

Berichtdoor tuesdayafternoon » wo 08 november 2006, 23:06

Ik heb net de hele posting gelezen. Vaak moeten lachen terwijl de vraag eigenlijk wel een serieuze vraag zou kunnen zijn. Zelf ben ik vader van twee kinderen. Ik vond mijn vriendin tijdens de zwangerschappen beeldschoon, het was een genot om naar haar te kijken. Maar terwijl wij wisten dat je gewoon sex kunt hebben tijdens de zwangerschap stond dat toch op een laag pitje. En dat vonden wij niet erg. Net zo min als na de bevalling. Het wonder van een kindje is zo groot, alles verbleekt daarbij.
Ik weet al niet meer hoe lang het na de bevalling was, maar blijkbaar zijn we weer een keer begonnen. Eventuele hoge noden verzorgde ik zelf en zo ging het. Mijn advies, en al velen deden dat voor mij, doe rustig aan, neem de tijd, het dient zich aan als het zich aandient. Alles komt goed.
Denk vrij om vrij te denken

zaza
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 05 november 2006, 2:07
Locatie: drenthe

Berichtdoor zaza » do 09 november 2006, 1:08

mooi gezegd...het komt vanzelf nou ja vanzelf je moet er wel energie in steken, weer goed.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten