het uiterlijk van mannen

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

DIE_FORM niet ingelogd

Berichtdoor DIE_FORM niet ingelogd » do 31 juli 2003, 17:49

Nog nooit gehoord van mensen die dikker worden door de stress - en NEEN, das niet enkel door het feit dat ze dan meer eten - of door een plotse hormonenbom? Kdenk echt wel niet dat ik de enige ben die een paar kilo (kheb et dan over minimum vijf) is bijgekomen sinds ik de pil neem, en geloof mij, die zijn er nu eenmaal heel moeilijk af te krijgen... En neen, das niet omdat ik plots meer ben beginnen eten ofzo!

Rofl, je wordt alleen dik van eten!! *zucht*
Kben er 100% zeker van dat het net iets ingewikkelder is dan dat hoor...

Nog es: denk eerst es deftig na vooraleer je zulke nonsens post :roll:
En neen, ik reageer mn frustraties niet af op jou, iemand die zulke zever verkondigt is eigenlijk dát zelfs niet waard...
Tkan mij nu echt "gene zak" schelen of ik te grof word of niet, want iemand die het aandurft om diëten en dikke mensen te vergelijken met concentratiekampen en voederdieren, die is het zelf niet waard om met respect behandeld te worden...

Ach, waarmee verdoe ik mijn tijd eigenlijk?... Ongelooflijk vermoeiend, zulke onintelligente mensen.

Groet,
DF
*mijnlaatsteposthierover*

AntZen

Berichtdoor AntZen » do 31 juli 2003, 18:04

Ik vraag me af waarvan die Ethiopiërkes die dikke opgeblazen buikjes van krijgen.Zouden ze daar teveel eten dan?Mja, zal wel zeker met het voedseloverschot dat daar is....




Ant-Zen, verdikken is meer dan alleen maar eten.

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » do 31 juli 2003, 18:12

die dikke buikjes zijn gekomen door scheurbuik wat je krijgt van een te eenzijdig voedselpatroon, beetje vreemd om dat hier aan te halen...


maar mensen, let it be, ieder moet zijn plan maar trekken, als iemand wat zwaarder is en echt af wil slanken, mijn zegen heeftie, als iemand wat zwaarder is en daar zelf vrede mee heeft en gewoon lekker wil doorleven zoals hij of zij doet, mijn zegen heeftie...

ieder zijn eigen maatstaven....

maar ergens ongelukkig mee zijn en er niets aan doen is gewoon niet bijster intelligent naar mijn mening. of je verandert er wat aan, of je legt je er bij neer en bent er tevreden mee, dat is denk ik de keuze die je hebt.

om maar te stellen dat je van slank zijn meteen gelukkig wordt of een dergelijke stelling, is ook onzin, je wordt gelukkig van zijn hoe je wilt zijn en vrede hebben met wie je bent, als slank zijn daarbij hoort is dat inderdaad een maatstaf, voor mij persoonlijk is dat wel zo, slank hoeft trouwens niet eens persee maar ik voel me lichamelijk sterker en fitter als ik op gewicht blijf en dat is me ook nog eens heel veel waard.

trouwens, schoonheidsidealen zijn voor een ieder anders, een goede vriend van me vindt mij maar een mager ding, niets aan... smaken verschillen toch? :)

maar als mensen zich aangevallen voelen omdat er gezegd wordt dat je er wat aan kan doen als je maar echt wilt... sjah, ga je dan eens afvragen of je dat dik zijn dan wel echt prima vindt en waarom je je dan aangevallen voelt als je toch vindt dat het niets moet uitmaken of je nu dik of dun bent.
nothing will kill me except a silver bullet

AntZen

Berichtdoor AntZen » do 31 juli 2003, 18:20

Ik denk dat mensen zich hier aangevallen voelde vanwege de eenzijdige oorzaak-gevolgrelatie: eten-> dik worden.Alsof alle dikke mensen vreetzakken zijn.The problem was niet dik/dun - mooi/lelijk maar die eenzijdige voorstelling dat dikke mensen alleen maar dik worden door slechte voeding.En met die ethiopierkes wou ik een vb aanhalen dat dik zijn meer is dan alleen maar veel vreten.Want ondanks ondervoeding hebben ze toch een dikke buik hé.

En ja, mensen die klagen dat ze dik zijn maar er niets aan willen doen,ondanks dat ze er physich/lichamelijk er toe in staat zijn(voor zover je dit kan meten),moeten bij mij ook niet komen zeuren.

DF

Berichtdoor DF » do 31 juli 2003, 18:21

Ahum, nog eens:
Ik vind het gewoon louter onzin dat er beweerd wordt dat mensen alleen te dik worden louter door eten... En dan nog die racistische vergelijkingen maken...
Mja, om AZ zijn woorden aan te halen, misschien kan ik met mn breed bekken ergens als kweekkoe gaan werken ofzo, dat zou goed zijn voor de bio-industrie en dan is de maatschappij verlost van de "rotte appels" :twisted:

En ik zou net hetzelfde reageren indien ik het so called ideale gewicht had. Ik denk zelfs dat bepaalde slanke mensen zich hierdoor zullen aangevallen voelen, gewoon omdat het toch wel té gortig werd.

Enneuh... ik denk echt wel dat die dikke buikjes ironisch bedoeld waren :roll:

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » do 31 juli 2003, 18:28

maar als je voor jezelf toch weet dat je niet dik bent van alleen teveel vreten en als je gewoon vrede hebt met hoe je eruit ziet, wat boeit het dan wat een ander ervan vindt?

ik kan alleen maar beoordelen wanneer ik mezelf te dik vind en waneer ik vind dat ik daar wat aan moet doen, over het lijf van iemand anders heb ik geen zeggenschap, zo simpel is dat.

wat niet zeggen wil dat ik mijn voorkeuren heb en dat ik graag zie dat mijn partner ook wat doet aan zijn lijf, maar het is en blijft zijn lijf, zijn keuze.

zwart wit stellingen keur ik ook niet goed, maar dat van ondervoedde ethopiers zit net ff een beetje anders, das niet alleen ondervoed maar ook te eenzijdig, het is een ziektebeeld die dikke buikjes en heeft niets te maken met verdikken door vet en ik vind dat dus ook een hele scheve vergelijking in deze.

normaal gesproken werkt het zo dat je lichaam energie wat het niet kan verbranden opslaat in vet... in het midden gelaten wat dan de reden is dat je lichaam die energie niet kan verwerken, want dat hoeft inderdaad niet alleen maar te zijn omdat je teveel eet, alleen, niet minder eten en niet meer bewegen zal er nooit voor zorgen dat je minder vet op slaat.

ik snap de stelling van jippie wel dat elk pondje door het mondje gaat, ik vind alleen niet dat mensen een waardeoordeel moeten plakken op hoe een ander zijn leven lijdt en eruit wil zien. frankly i dont care at all hoe iemand eruit ziet met wie ik het bed niet hoef te delen :)
nothing will kill me except a silver bullet

DF

Berichtdoor DF » do 31 juli 2003, 18:34

Voila, dit bedoel ik nu net....

Ook mensen die op een ander vlak problemen met hun gewicht voelen zich "aangevallen" (wat een woord trouwens...)

DF

Berichtdoor DF » do 31 juli 2003, 18:44

Neen, begrijp ik, "aangevallen" is ook een heel groot woord.
Maar ik wil enkel zeggen dat Jippie zijn fameuze stellingen ook bij andere mensen dan enkel zij die te zwaar zijn reacties teweeg brengen.

fant1966

Berichtdoor fant1966 » do 31 juli 2003, 20:05

*Zucht*


Gaan we weer...........net alsof uiterlijk alleen maar met gewicht te maken heeft. Nog even de preken beginnen weer zoals destijds in "doe je mee? we gaan gezonder eten".

Ben ik net weer een paar dagen fanatiek aan het lijnen begint het gezeik weer.......bah!

Echt strak ook om concentratiekampen te gebruiken als voorbeeld!

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » do 31 juli 2003, 20:52

Ik heb weinig zin hier woorden aan vuil te maken, maar toch, het is sterker dan mezelf....

In deze maatschappij heeft eten inderdaad vaak een verkeerde plaats ingenomen, maar daar heeft iedereen zowat "schuld" aan en niet die of dat individu. Eten is oorspronkelijk voorbestemd om van te leven.... Nu zien we het als een genotsmiddel vaak, een troost, een traktatie, maakt niet uit....

Het één geeft het ander ook de hand. Hoe verantwoord is het als een fabrikant een ijsje op de markt brengt dat de caloriewaarde van een volwaardig maal bevat (1 ijsje = je volledige middagmaal)? Natuurlijk worden die dingen ook gekocht, maar wie is er zich van bewust dat het zoveel lege calorieen bevat?

Heel kort door de bocht om mensen die te zwaar zijn allerlei verwijten voor de voeten te gaan gooien. Ik noem maar een aantal factoren: aanleg, stress, medicijngebruik, verkeerd aangeleerde gewoontes, negatieve gevoelens over zichzelf enz enz enz.

Waarom moet slank zo echt? Ja ik eet nu ook gezonder, met als hoofdbedoeling toch afvallen (en ja het lukt ook vrij goed), maar vooral om zelf goed in mijn vel te zitten. Bovendien wil ik ten allen tijde mijn vrouwelijke vormen behouden. Brede heupen zal ik door omstandigheden wel altijd hebben, ik kan echter wel van mezelf zeggen dat ik "verzorgd" ben. Alle dagen douche, nette kledij enz enz. Dat is waar dit topic om gaat....

orchidee
beetje in haar wiek geschoten

kat

Berichtdoor kat » do 31 juli 2003, 21:21

echte schoonheid zit vanbinnen

kat

Berichtdoor kat » vr 01 augustus 2003, 10:16

Ik wou er ook nog eens aan toevoegen dat er ook mensen zijn die volslank mooi vinden.
Ik verkies een lichtjes gezette man boven een graatmagere.
Mijn broer houdt van dikke vrouwen en mijn vader ook.
Ik kreeg als heel slanke dikwijls de opmerking dat ik te mager was,hoewel ik nooit onder de 52 kg gegaan ben.
Het is ook nooit goed he...

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » vr 01 augustus 2003, 13:52

@psychonaut
En dan dat voederconversie-verhaal: dan moet per direct mijn kop eraf want ik word soms misselijk van wat ik MOET snoepen om NIET af te vallen.

Behoor je dan tot mestvee? Een kip die in zes weken klaar gestoomd wordt of een meststier?

@Selene
ik denk dat je van hoe jippie het een en ander brengt erg onzorgvuldig en zelfs respectloos is, hij dekt zich wel in met een: ik heb brede schouders en ruimte in de posting gelaten, maar als je dingen wat genuanceerder brengt heb je geen ruimte en brede schouders nodig.

Ik heb laatst nog even zitten dubben om het gewraakte schrijven weer te verwijderen maar ik heb het toch laten staan. Zulke dingen zal ik nooit tegen iemand persoonlijk zeggen. In dit geval wist ik dat ik neergesabeld zou worden, en dat de mensen met gewichtsproblemen uit alle hoeken steun zouden krijgen van zo'n brutele opmerking..... maar wat ik zei ... is wel een feit.
Ik kom zelf uit de wereld van de olie- en gaswinning en werk veel met Amerikanen. We hadden ooit eens op een safety workshop waar de gevaren van electriciteit werden uitgemeten. Hoeveel amperage vrouwen, baby's, zwangere vrouwen, mannen enz.. konden verdragen alvorens ze er aan dood gingen.
De maag draaide mij om en ik vroeg waar ze die wijsheid vandaan hadden. De wijsheid kwam deels uit experimenten die in de tweede wereldoorlog waren gedaan. Ik maakte een braakbeweging om te laten zien dat ik hier misselijk van werd.
De Yank zei alleen, je kunt feiten weggooien en je kunt er iets nuttigs mee doen.
Vanuit dit oogpunt lanceerde ik dus een sterk ongenuanceerde opmerking, kort door de bocht en laat maar happen. Maar Nederland is blijkbaar niet rijp voor dit soort dingen.
Natuurlijk weet ik dat er schrijnende gevallen zijn, mensen met schildklierproblemen, en er mensen zijn met annorexia of boulimie.
Een paar weken geleden overleed bij ons in de buurt een vrouw aan annorexia (dacht men) later bleek dus dat ze een kankergezwel had voor de uitgang naar het darmstelsel en daarom haar eten weer uitbraakte. ... "Even Apeldoorn bellen .. zegt de internist"
We zijn niet allemaal barby's maar voor het leeuwendeel van mensen met gewichtsproblemen geldt eenvoudig; voedingspatroon en bewegingspatroon aanpassen.

Jippie; biedt zijn excuses aan de mensen die hij gekwetst heeft.

Gast

Berichtdoor Gast » vr 01 augustus 2003, 14:05

Kan niet echt zeggen dat ik mij persoonlijk gekwetst voelde door die stellingen, maar ik vond ze nogal gruwelijk...

Moest er zulke opmerkingen gemaakt worden ivm met vb. kzeg nu maar iets, mensen met een lager diploma, dat zij ook enkel de schuld bij zichzelf te zoeken hebben, dan had ik net op dezelfde manier gereageerd.
Maar ach, laten we de lieve vrede bewaren en je excuses aanvaarden...

Dit is nu eenmaal één van die ongelooflijk gevoelige onderwerpen bij veel mensen, vrees ik, en dat zal wel zo blijven :? En ik begreep gewoon de bedoeling niet, aangezien je zelf al aangaf dat je hiermee tegen de schenen van heel veel mensen zou schoppen.

Groet,
DF
*backtowork*

DIE_FORM
Berichten: 885
Lid geworden op: wo 10 april 2002, 1:01
Locatie: Vlaams-Brabant

Berichtdoor DIE_FORM » vr 01 augustus 2003, 14:06

Nooit zal ik het leren, dat inloggen...

DIE_FORM,
*slaaptekort*


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 10 gasten