ik 17, vriendin 13..hoe sex vertellen aan ouders - vervolg

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

hjkl
Berichten: 11
Lid geworden op: do 14 augustus 2003, 12:51

Berichtdoor hjkl » wo 20 augustus 2003, 12:04

Zij dacht dat ík dat wilde! Ja! Ze deed het voor mij!
Dát, en geen enkele andere reden uis voor mij het moment geweest om wakker te worden en er een enorme dikke punt achter te zetten.
daar zeg je me wat..
maar mijn vriendin vraagt meestal of ik zin heb omdat ze geil is.ze doet dat echt niet voor mij.(hoewel ik dat toch eens zal vragen aan haar)ze geniet er zelf ook harstikke van.

Odypus

Berichtdoor Odypus » do 21 augustus 2003, 8:14

@Giz
Natuurlijk hoop je dat. Maar als je voor het voldongen feit staat, bel je dan de politie of probeer je het in redelijke banen te leiden?

Iago

Natuurlijk is de politie niet direct de beste oplossing, maar zoals ik helemaal in het begin van de eerste topic reeds heb gemeld, denk ik dat het geen onlogische reactie is!

Veel ouders kunnen heel goed zo reageren.

Ik denk dat het een volkomen normale reactie is avn ouders van een meisje van 12/13, om te denken dat een 'ouder' iemadn 'misbruik'van hun dochter heeft gemaakt.
Ik denk dat maar weinig ouders het echt leuk vinden om toe te geven dat hun 12/13-jarige dochter sexueel actief is!

Nogmaals, het is niet direct de beste oplossing, maar ik kan me zo voorstellen dat ouders zo reageren.

Dan is er (gelukkig) in ons systeem nog ruimte genoeg voor relativering.
Ik denk namelijk dat in 50-60% van de gevallen dat ouders met zo'n verhaal naar de politie stappen, de betreffende agenten die de aangifte zullen behandelen, eerst een goed egsprek met de ouders, en daarna met dochter en/of vriend zullen hebben.
Echter, als dit niks opleverd, zal justitie wel moeten vervolgen en justitie dat dat graag in dit soort gevallen!

Ik ben het echt volledig eens met iedereen die zegt dat de politie geen oplossing is in zulke gevallen, maar op zich geeen onlogische en ondenkbare reactie van ouders die schrikken van het sexueel actief zijn van hun toch wel behoorlijk jonge dochter.

Groetjes,

Ody

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » do 21 augustus 2003, 8:45

iago wat ben jij kort door de bocht, denk jij dat gesprekken tussen moeders en dochters slechts uit twee zinnetjes bestaan?
je kan het begeleiden, je kan uitleggen waarom je het er niet mee eens bent en hopen dat ze het oppikt, je hoeft niet gewoon maar je schouders op te halen zo van "daar kan ik toch niets aan doen" dan verzaak je je ouderlijke plicht namelijk!
ik zou echt niet een beetje de boel de boel laten en zeggen van sjah als jij dat wilt dan so be it, als ik weet dat het gevolgen kan hebben voor de rest van der leven, dan doe ik heus wel even wat meer moeite om te proberen tot haar door te dringen over het hoe en waarom.
als je opgeeft omdat je kind toch haar eigen zin doet en je het maar laat gaan onder het mom van "ze doen het toch wel" laat je je kind gigantisch in de steek!
nothing will kill me except a silver bullet

LoveAngel
Berichten: 193
Lid geworden op: di 12 augustus 2003, 15:00
Locatie: overijssel

Berichtdoor LoveAngel » do 21 augustus 2003, 9:07

wat een reacties! geweldig...
zelf was ik ook al wel 15 toen ik iets kreeg met die oudere vent, waar ik nu mee ben getrouwd...
maar als ik het over kon doen.... was ik voorzichtiger geweest met sex, ik was dan al wel 16(bijna), maar wist er weinig van, had er nauwelijks haar op om maar zo te zeggen... ik kende mn eigen lichaam nog niet eens..
nu, 12 jaar later, kan ik intens genieten, maar toen...

als ik het over mocht doen, eerst een jaartje beetje zoenen en strelen en elkaar ontdekken... helemaal op die leeftijd is dat vast iets wat je wil..
moet je dan meteen neuken? er zijn zoveel andere manieren van sex hebben...
en ga dat niet delen met ouders.... ik zou het niet willen weten wat mijn dochter gaat doen op 13jarige leeftijd...
of wel... en dan afraden en dit verhaal wat ik net heb getypt aan haar vertellen....
wees voorzichtig... je hebt maar 1 lijf.... kinderlijfje... tjonge...
toen ik nog 13 was, deed ik nog kustikkertje in de speeltuin... onschuldig spelletje.... en vond verstoppertje spelen al spannend....
waar blijft de tijd.... :?:

liefde is blind....
xxx
doe maar gewoon gewoon...:)

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » do 21 augustus 2003, 9:12

12 en bijna 16 is wel een gigantisch verschil denk ik, in die leeftijd is elk jaar een mijlpaal, bijna 16 vind ik zo'n rare leeftijd nog niet om eraan te beginnen, wachten tot je 18e is denk ik namelijk ook net weer een tikkie overdreven, maar inderdaad eerlijk zijn, je eigen ervaringen en gevoelens laten zien en hopen dat dat aan komt, en niet met het vingertje omhoog gaan zeggen "dit mag niet" maar wel alles op alles zetten om je kind zoveel mogelijk bagage mee te geven zodat je kind een mens wordt die goed eigen beslissingen kan maken.

loveangel, hoe oud is je vent?

je bent net zo oud als ik trouwens (simpel rekensommetje ;) ) en ik heb nu een vriend van 20 ghehe
nothing will kill me except a silver bullet

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » do 21 augustus 2003, 9:24

@Chixio
Ik ben niet kort door de bocht, ik rij tegen het verkeer in :)

De grootste fout die je als opvoeder kan maken, imho dan, is niet inspelen op de realiteit. Het verlies van je kind aan de volwassene die je zelf opgevoed hebt, is pijnlijk maar een last die je niet bij het kind neer mag leggen.
Je bent trots als ze los door de kamer lopen, en voelt pijn omdat het kruipertje niet meer bestaat. Je bent trots als ze 's nachts droog zijn, en mist de slaperige momenten middenin de nacht met het verschonen van de luier. Je bent trots als ze zonder zijwieltjes fietsen, en staat doodsangsten uit op het moment dat ze wat verder weg gaan.

Verbieden is geen optie. De fiets aan de ketting leggen en de schoenen verstoppen doe je ook niet. Je stelt het zo lang mogelijk uit, maar als het eenmaal zover is gaat jouw taak verder, dan leer je ze er zo goed en veilig mogelijk mee omgaan.

Tussen 'het laten gaan' en 'in de steek laten' zit een wereld van verschil.

Iago

P.S. tijdens het typen las ik je laatste bericht:

Quote:" alles op alles zetten om je kind zoveel mogelijk bagage mee te geven zodat je kind een mens wordt die goed eigen beslissingen kan maken."

Maar ook alles op alles zetten om te accepteren dat de beslissingen die ze nemen niet de jouwe zijn.

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » do 21 augustus 2003, 9:29

waarbij in mijn ogen het ontmaagden van een 12jarige niet als een beslisising van een volwassene waar je als ouders geen inbreng meer over hebt gezien kan worden...
nothing will kill me except a silver bullet

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » do 21 augustus 2003, 9:33

Tja... als je dan toch maar één regel leest.....

Waardoor jij een situatie schept waarin ze al jaren sex heeft zonder dat jij dat weet, met alle risico's van dien.

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » do 21 augustus 2003, 9:38

zet het ff lekker zwart wit zeg, spookrijder
nothing will kill me except a silver bullet

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » do 21 augustus 2003, 9:41

Ik zie een heleboel spookrijders :shock:

Nastygirl21
Berichten: 4
Lid geworden op: do 03 juli 2003, 14:37
Locatie: Noord Holland

jong sex

Berichtdoor Nastygirl21 » di 02 september 2003, 16:21

Ik was ook 15 toen ik verkering kreeg met een jongen van 25 en dat was gewoon superspannend.. zijn ouders waren het er niet mee eens en de mijne ook niet, maar dat kon mij op dat moment niets schelen.

Als ik er nu over nadenk denk ik wat moest zo'n vent (want dat is het) op zo'n leeftijd met zo'n jong grietje.. ik heb er nooit spijt van gehad maar idd als ik het over mocht doen.. had ik het toch anders aangepakt.

xxxies Suus

Emilie
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 09 april 2003, 1:01
Locatie: Leuven, België, studente

Re: jong sex

Berichtdoor Emilie » di 02 september 2003, 16:27

Ik was ook 15 toen ik verkering kreeg met een jongen van 25 en dat was gewoon superspannend.. zijn ouders waren het er niet mee eens en de mijne ook niet, maar dat kon mij op dat moment niets schelen.
Als ik er nu over nadenk denk ik wat moest zo'n vent (want dat is het) op zo'n leeftijd met zo'n jong grietje.. ik heb er nooit spijt van gehad maar idd als ik het over mocht doen.. had ik het toch anders aangepakt.
Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar in België krijgt 'zo'n vent' een proces aan zijn been... :?

Ryan
Berichten: 924
Lid geworden op: wo 15 mei 2002, 1:01
Locatie: Enschede

Berichtdoor Ryan » di 02 september 2003, 16:49

Ik ben vader van 4 kinderen, zoon 32, dochter 26, zoon 21 en zoon 16.

Ik ben zelf ook 13 en 17 en 25 geweest.

Als ouder weet je, dat als het eenmaal wil, dat het dan ook gebeurt.
Ik heb het dus nooit verdoemd, als mijn kinderen seksualiteit met een (redelijk) vaste vriend(in) wilden. Ik heb ze zelfs de gelegenheid gegeven om het dan in vertrouwdheid in hun eigen kamer te doen. Zonder angst voor storing. Gewoon kunnen ontdekken op hun eigen tempo.

Maar wel heb ik steeds ook allemaal voorgehouden, dat er grenzen zijn en verantwoordelijkheden voor het eigen lichaam en dat van de ander. Meisje of jongen maakt daarbij geen verschil.

Ik heb mijn zoons OOK duidelijk gemaakt, dat seks hebben met meisjes beneden de 16 jaar STRAFBAAR is, ook als zij instemt. Dat ze bij een klacht van ouders justitie op hun dak krijgen en met goede redenen. Ook DAT hoort bij voorlichting.

Mijn dochter was 17 toen ze haar eerste echte vriendje kreeg, waarmee ze ook echt wilde vrijen. Het is in haar slaapkamer gebeurd. En wij waren beneden, in de woonkamer.
Als je goed begeleidt, kunnen jongeren zelf goed aangeven en doen wat kan en niet kan.
Laat je het maar rommelen, dan worden meisjes van 13 meegetrokken en denken groot te zijn, als ze HET gedaan hebben.
Als jongens van 17 dan verantwoordelijkheid meegekregen hebben van hun ouders, dan DOEN ze het niet eens dan, behalve wat frunniken en zo.

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » di 02 september 2003, 17:13

ik ben het grotendeels met je eens, 17 is trouwens helemaal prima leeftijd vind ik.
ik denk inderdaad dat als je als ouder niet goed uitlegt hoe en wat, en niet echt ook de geborgen omgeving biedt om het op een fijne en rustige manier te kunnen ontdekken de spijker mis slaat. ik vind het ook een hele goeie dat je ze hebt verteld dat het strafbaar is als ze seksen met iemand beneden de 16.
meegetrokken worden en denken dat je groot bent op je dertiende... ik denk dat je daar iets zegt wat heel waar is...

ookal heb je natuurlijk nooit altijd 100% zekerheid als ouder over wat je kind gaat doen, ik denk dat je voor een groot deel echt wel invloed hebt.

xx
nothing will kill me except a silver bullet

Emilie
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 09 april 2003, 1:01
Locatie: Leuven, België, studente

Berichtdoor Emilie » di 02 september 2003, 17:29

Is de wetgeving in België niet veranderd? Dat bij jongeren van 14 tot 16 ingestemde seksualiteit illegaal is, alleen als de partner meerderjarig is.
Allez, ik weet niet goed, ik dacht dit...


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten