Vibrators en parenclubs - verschraling van sexualilteit?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » di 13 juli 2010, 8:06

.
Laatst gewijzigd door Mar op za 16 maart 2013, 2:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » di 13 juli 2010, 14:20

Daarom kan een mens volgens mij zelden om de allerdirekste kennisbron heen als het om kennisverwerving gaat. Het kan niet zonder de directe waarneming, niet zonder het innerlijk en uiterlijk schouwen of zonder de zintuigelijkheid, de erotiek in zijn onschuldigste maar onmisbaarste vorm. Al geloof ik meteen dat het pc-bezoekers niet om al dat gegraaf gaat - maar, in een verhulde vorm wel om die speciale 'ik voel dus ik ben -ervaring'.

If so, is dat dan verschraling?
Dat is een lastige :D

Natuurlijk is ervaring een deel van je ontwikkeling. Nu zou daar wel een vorm van groei in moeten zitten, je kan niet eeuwig als een kleutertje je vingers blijven branden tegen alle waarschuwingen in.

Ik hoop toch dat in de groei naar volwassenheid er een stuk wijsheid komt, waardoor je voor jezelf aan kan geven wat de moeite waard is en wat niet.

Ik denk dat een parenclub net zo iets is als bungee jumpen. Meestal gaat het goed, en je loopt eigenlijk niet echt risico.
Niemand kan oordelen over een ander, en iemand die juichend meldt dat hij gebungeejumpt :shock: heeft zal daar net zo vol van zijn als iemand die voor het eerst een club bezocht heeft.

Dat beeld van verschraling is subjectief, in the eye of the beholder. Je komt er pas achter als je een gesprek aangaat met de betrokkene, maar dát is nou net waar vrijwel niemand zich meer in bloot geeft....

Om jezelf lief te hebben zal je je grenzen moeten verkennen. Leren accepteren dat je jezelf bent, een best wel uniek individu, ook al lijk je sprekend op anderen.

Je hoeft je niet te spiegelen, je moet niet willen lijken op een ander. Wees jezelf, ook als dat betekent dat je uit balorigheid in de slagregen de krant gaat halen, en met een onleesbare krant terug komt. Dat wist je van te voren, maar het is gewoon leuk om die kleuter te kunnen zijn ;)

Uit veiligheid je verschuilen in een groep met een naam is doorsnee. Wil je doorsnee zijn?

Iago.

in10cities
Berichten: 28
Lid geworden op: do 13 maart 2008, 13:26

Berichtdoor in10cities » di 13 juli 2010, 15:01

Beste Iago, ik vind dat je een bezoeker van een parenclub wat eenzijdig fileert als zijnde een brok libido op zoek naar een ademend stuk welwillend vlees. In die redenering is je eigen partner op het moment van een vluggertje van hetzelfde allooi.

Ook in een parenclub is de persoon waarmee je intense momenten beleeft, een persoon. Bepaalde facetten van die persoon zijn wel meer uitvergroot door de setting, zoals lust, libido. Dat vertaalt zich in een intens geile blik, in een ademhaling die alles behalve doorsnee is, in lichaamstaal die iets uitdrukt: een voorzichtige ontdekkingstocht, ontvankelijkheid of bvb. bevrediging.

En als je goed kijkt, zie je daar ook geluk in, levensvreugde, zelfs een vorm van liefde.

Toen ik de eerste keer ging, was er geen enkele reden om de relatie spannend te houden, die wás heel spannend, helemaal nieuw en erg intens. En toch trok het aan. Het is een extra mogelijkheid om leuke momenten te beleven, ook al heb je het goed thuis, ook al groei je als mens met de jaren.

Swingen hoeft meer levenswijsheid en persoonlijke ontwikkeling niet in de weg te staan, helemaal niet. Net zomin als je er plots een nieuwe vriend bij krijgt, iemand die je op je pad tegenkomt en die aangenaam, interessant gezelschap blijkt te zijn.

Ben je ontrouw aan je bestaande vrienden, of aan jezelf, als je met andere mensen ook leuke ervaringen hebt? Doe je een eerste kind tekort door een tweede te krijgen? Doe je je partner tekort als je ook met anderen wilt vrijen?

Het lijkt me dat jij geen aantrekkingskracht voelt tot zo'n uitstapjes, net zoals nog altijd de grote meerderheid. Die mening verdient alle respect. Maar andere mensen hebben andere behoeftes, willen meer verkennen, zijn op zoek naar het opper seksuele wezen in zichzelf, enz... Dit zijn erg legitieme drijfveren, die evenveel respect verdienen.
Laatst gewijzigd door in10cities op di 13 juli 2010, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » di 13 juli 2010, 15:33

Beste Iago, ik vind dat je een bezoeker van een parenclub wat eenzijdig fileert als zijnde een brok libido op zoek naar een ademend stuk welwillend vlees. In die redenering is je eigen partner op het moment van een vluggertje van hetzelfde allooi.
Dat komt voor. Het is hitsig weer, en als ik 'r in een rokje zie scharrelen en tegen het aanrecht zet voor een harde beurt denk ik echt niet aan alles wat ze in haar leven bereikt heeft. Dat is pure lust, gelukkig maar.

Ook in een parenclub is de persoon waarmee je intense momenten beleeft, een persoon. Bepaalde faceten van die persoon zijn wel meer uitvergroot door de setting, zoals lust, libido. Dat vertaalt zich in een intens geile blik, in een ademhaling die alles behalve doorsnee is, in lichaamstaal die iets uitdrukt: een voorzichtige ontdekkingstocht, ontvankelijkheid of bvb. bevrediging. En als je goed kijkt, zie je daar ook geluk in, levensvreugde, zelfs een vorm van liefde.
Je ziet wat je wil zien, waarneming is nu eenmaal subjectief.

Toen ik de eerste keer ging, was er geen enkele reden om de relatie spannend te houden, die wás heel spannend, helemaal nieuw en erg intens. En toch trok het aan. Het is een extra mogelijkheid om leuke momenten te beleven, ook al heb je het goed thuis, ook al groei je als mens met de jaren. Swingen hoeft meer levenswijsheid en persoonlijke ontwikkeling niet in de weg te staan, helemaal niet. Net zomin als je er plots een nieuwe vriend bij krijgt, iemand die je op je pad tegenkomt en die aangenaam, interessant gezelschap blijkt te zijn. Ben je ontrouw aan je bestaande vrienden, of aan jezelf, als je met andere mensen ook leuke ervaringen hebt? Doe je een eerste kind tekort door een tweede te krijgen? Doe je je partner tekort als je ook met anderen wilt vrijen? Het lijkt me dat jij geen aantrekkingskracht voelt tot zo'n uitstapjes, net zoals nog altijd de grote meerderheid. Die mening verdient alle respect. Maar andere mensen hebben andere behoeftes, willen meer verkennen, zijn op zoek naar het opper seksuele wezen in zichzelf, enz... Dit zijn erg legitieme drijfveren, die evenveel respect verdienen.

We hebben lang getwijfeld of we wel of niet zouden gaan. Twee zaken hebben bij mij de doorslag gegeven om het niet te doen:

- De opmerking dat het publiek te vergelijken is met wat je in een kroeg tegenkomt. Ik kijk in de kroeg om me heen en ben dolblij dat de aanwezigen hun kleren aanhouden. Naakt is voor mij niet per definitie geil. Integendeel zelfs.

- De verslagen op dit forum van mensen waar ik niet bij in de buurt gevonden wil worden. Ik wil niet zoenen met een racist, niet neuken met een leugenaar. En ik waag mijn eega daar ook niet aan.

Dat staat verder los van de vraag of er wel of niet anderen in ons leven zijn. Niet relevant. Maar voor mij is opwinding een totaalplaatje, waar uiterlijk slechts een kleine rol in speelt.

Ik fileer verder niks. Zo hoef je dat ook niet op te vatten. Als jij er met de beste bedoelingen heengaat: mooi man!

Maar dan vraag ik me toch wat af:
Wat heeft het je gebracht?
Heeft het veranderingen in je relatie teweeggebracht?
Wat heb je over jezelf geleerd?
Wat heb je over je partner geleerd?
Heb je jezelf verbaasd?
Heeft je partner je verbaasd?

Iago, benieuwd of er onder al die steden een groeiend mens schuilgaat of een brok libido ;)
Laatst gewijzigd door Iago op di 13 juli 2010, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Elfri

Berichtdoor Elfri » di 13 juli 2010, 15:53

Ook in een parenclub is de persoon waarmee je intense momenten beleeft, een persoon. Bepaalde faceten van die persoon zijn wel meer uitvergroot door de setting, zoals lust, libido. Dat vertaalt zich in een intens geile blik, in een ademhaling die alles behalve doorsnee is, in lichaamstaal die iets uitdrukt: een voorzichtige ontdekkingstocht, ontvankelijkheid of bvb. bevrediging. En als je goed kijkt, zie je daar ook geluk in, levensvreugde, zelfs een vorm van liefde.

Je ziet wat je wil zien, waarneming is nu eenmaal subjectief.
hier maak je je veel te makkelijk vanaf. kritisch ok, maar dan moet je wel de verfijndheid nemen om écht te antwoorden. Mijn persoonlijke mening, maar hiermee doe je zijn goedbedoelde en mooie antwoord te kort.



Daarom kan een mens volgens mij zelden om de allerdirekste kennisbron heen als het om kennisverwerving gaat. Het kan niet zonder de directe waarneming, niet zonder het innerlijk en uiterlijk schouwen of zonder de zintuigelijkheid, de erotiek in zijn onschuldigste maar onmisbaarste vorm. Al geloof ik meteen dat het pc-bezoekers niet om al dat gegraaf gaat - maar, in een verhulde vorm wel om die speciale 'ik voel dus ik ben -ervaring'.

If so, is dat dan verschraling?
antwoord op jouw vraag:
neen, in mijn optiek is dat mooi en dus geen verschraling.
Ik ben zeker onder de indruk van het stukje van Paul Mercier, het vult mijn levensovertuiging mooi aan.
- De verslagen op dit forum van mensen waar ik niet dood bij in de buurt gevonden wil worden. Ik wil niet zoenen met een racist, niet neuken met een leugenaar. En ik waag mijn eega daar ook niet aan.
waarop basseer je dit?
Laat voorop staan dat ik me niet verantwoordelijk voel voor waar jij wel of niet dood gevonden wil worden.. maar waar slaat dit in vredesnaam op?

Ik kan niet anders dan hoofdschuddend en schouderophalend hier naar kijken. Wat een disrespect. :cry:

in10cities
Berichten: 28
Lid geworden op: do 13 maart 2008, 13:26

Berichtdoor in10cities » di 13 juli 2010, 15:56

Ik kijk in de kroeg om me heen en ben dolblij dat de aanwezigen hun kleren aanhouden. Naakt is voor mij niet per definitie geil. Integendeel zelfs ..

.... een totaalplaatje, waar uiterlijk slechts een kleine rol in speelt.
Je zal wel bedoelen dat die kroeggangers gewoon niet sympathiek overkomen? :wink:

Maar dan vraag ik me toch wat af:
Wat heeft het je gebracht?
Heeft het veranderingen in je relatie teweeggebracht?
Wat heb je over jezelf geleerd?
Wat heb je over je partner geleerd?
Heb je jezelf verbaasd?
Heeft je partner je verbaasd?

Iago, benieuwd of er onder al die steden een groeiend mens schuilgaat of een brok libido ;)
Het heeft niet echt iets veranderd in de relatie, alleen een prettig gevoel dat we dit samen kunnen beleven, en dat dit een soort "geheimpje van ons" is, ook al is het op dat moment wel met anderen.
Verder zijn het interessante vragen, maar waarom zoek je daar antwoorden op?
Stel dat jij gaat, en het verandert je niet. Is het dan per definitie niet de moeite geweest? Als je op stap bent geweest met je vrienden, en je hebt daar de volgende dag een plezierig gevoel bij? Dat op zich is toch al voldoende om je beleving prima te noemen?

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » di 13 juli 2010, 16:26

Dienstmededeling: in10cities, kan je in je eerdere, lange posting wat witregels aanbrengen? Je reply is nu zo'n compacte tekst dat het wat lastig leest. BVD!

in10cities
Berichten: 28
Lid geworden op: do 13 maart 2008, 13:26

Berichtdoor in10cities » di 13 juli 2010, 16:41

OK, dank je voor de tip.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » di 13 juli 2010, 16:57

@Elfri
Ik kan het in veel woorden brengen maar de kern blijft hetzelfde: Waarneming is subjectief.

Je eigen gevoel, je insteek, je wensen, verlangens, sjee er zijn zoveel factoren die dat kunnen beinvloeden?
Ik neem dus klakkeloos aan wat in10cities stelt, en zet er verder geen vraagtekens bij.

Voor wat betreft het disrespect?
Ik meen het uit de grond van mijn hart. Er worden hier meningen verkondigd die me tegen de borst stuiten. Dat geeft verder niks in het kader van dit forum maar ik zou me smerig voelen als ik met iemand in bed beland die achteraf bijvoorbeeld een racist blijkt te zijn. Kan ik verder ook niks aan doen, en wil ik verder trouwens ook niks aan doen.

Kan er prima mee on speaking terms zijn, maar je komt er bij mij niet in :)

@in10cities
Waarom ik die vragen stel? Omdat dat is wat mij boeit.
In elke gelegenheid waar meer mensen zijn kan je je eigen gang gaan en je eigen beleving hebben, en ik vind de persoonlijke beleving boeiender dan het geheel. Minder vlak dan 'lekker geneukt' zeg maar.

Voorbeeld?
Ik was op Pinkpop. Leuk.
Maar... ik vraag me nog steeds af waarom er tranen over de wangen stroomden van de man die bij Greenday (3:03) in beeld gebracht werd.

Iago, when september ends....

EstherC
Berichten: 5140
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » di 13 juli 2010, 19:13

- De verslagen op dit forum van mensen waar ik niet dood bij in de buurt gevonden wil worden. Ik wil niet zoenen met een racist, niet neuken met een leugenaar. En ik waag mijn eega daar ook niet aan.
waarop basseer je dit?
Laat voorop staan dat ik me niet verantwoordelijk voel voor waar jij wel of niet dood gevonden wil worden.. maar waar slaat dit in vredesnaam op?

Ik kan niet anders dan hoofdschuddend en schouderophalend hier naar kijken. Wat een disrespect. :cry:
Elfri, op zich snap ik je reactie wel, maar ik moet zeggen dat ik Iago in deze heel goed kan volgen. Voor mij speelt iets soortgelijks ook een rol om niet naar een parenclub te gaan namelijk. Je komt daar toch voornamelijk/alleen maar mensen tegen die je niet kent en daardoor weet je dus ook niks van de levensopvattingen van die personen. En zoals Iago het stelt zou ook ik het vreselijk vinden als achteraf blijkt dat ik heb liggen neuken met een racist, of iemand waarmee ik op andere gronden totaal geen klik zou hebben, of zelfs het absolute tegenovergestelde. Die gedachte bezorgt mij op voorhand al een beetje een kater.

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1388
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Berichtdoor Paniscus » di 13 juli 2010, 20:00

@ Ik sluit me aan bij Iago en EshterC!

Seksuele liefde in een parenclub betekent "ik vind je lief" of een aai over de arm dat je mee de darkroom in mag of mee naar boven mag gaan om te neuken. Waar ook een afwijzing van een hand een onvoorwaardelijk wegwezen betekent volgt zonder enige compassie!

Als iemand tegen mij zegt "ik vind je lief" of iemand slaat een arm om me heen dan verwacht ik genegenheid en toewijding en dat echt van binnen uitkomt. Het zijn echte lieve woorden die een echte liefdevolle betekenis hebben en waarvan je de echte kriebels van in de buik krijgt. Kriebels die zorgen voor een gezellige avonden en die tot heerlijke sex kunnen leiden. Sex is dan sex die echt is en vanuit je tenen komt. Deze vorm van intense sex kan je nooit hebben in een parenclub, verwacht ik.
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

EstherC
Berichten: 5140
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » di 13 juli 2010, 20:08

.... Sex is dan sex die echt is en vanuit je tenen komt. Deze vorm van intense sex kan je nooit hebben in een parenclub, verwacht ik.
En hier ben ik het dan weer volledig met jou eens. Ik heb gelukkig mogen ervaren hoe fantastisch seks kan zijn, het gevoel dat het vanuit je tenen komt zoals jij het zo mooi omschrijft. Voor mij was de beste, fijnste, intiemste en dus ook meest bevredigende seks altijd met een man waar ik echt een band mee had. Ik verwacht dus dat ik in een parenclub nooit dezelfde soort seks ga vinden. (Overigens geldt hetzelfde voor een one night stand, dat doe ik dus ook niet meer, viel altijd tegen, hoe geil het soms ook was.)
Waarmee ik overigens geen oordeel wil vellen tegenover de mensen die wel echt genieten van hun parenclubbezoek, maar ik vind mezelf er gewoon niet geschikt voor.

Elfri

Berichtdoor Elfri » di 13 juli 2010, 20:21

Wat mijn het meest tegen de borst gestoten heeft, is de manier van uitdrukken. Pijnlijk om de dood betrokken te zien worden bij iets waar juist zo veel liefde en plezier hoort te zitten. Ik word daar zeer verdrietig van.
Mijn eerste reactie is dan ook puur emotioneel geweest, ik kijk de dood dagelijks in de ogen als ik in de spiegel kijk. Verklaringen laat ik verder achterwege, daar voel ik me hier (en nu) veel te kwetsbaar voor.

Affijn...
Ik snap jullie benadering wel en kan me vinden in die zienswijze. Iemand die niet in jouw gevoel van vriendschap past, zal naar alle waarschijnlijkheid ook geen fijne bedgenoot zijn. Echter laat ik het topic vanaf nu toch gaan voor wat het is.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » di 13 juli 2010, 20:24

Ahh... op die manier. Zo is dat niet bedoeld, is een uiterst ongelukkige woordkeus. Wordt aangepast, met excuses.

EstherC
Berichten: 5140
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » di 13 juli 2010, 20:26

Echter laat ik het topic vanaf nu toch gaan voor wat het is.
Alle respect voor je besluit Elfri, maar ik wil nog wel even zeggen dat ik het spijtig vind, ik waardeer je input altijd enorm.

Overigens niet om iets af te willen doen aan jouw gevoel, maar ik denk dat Iago het niet zo heftig heeft bedoelt. 'Ergens, of met iemand niet dood gevonden willen worden' is een uitdrukking die ik zelf ook regelmatig gebruik en dat bedoel ik dan uiteraard ook niet zo heftig als het bij jou binnenkomt. Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen zijn, wat voor de één 'maar een spreuk' is, is voor de ander veel meer dan dat. Wel goed om daar rekening mee te houden.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten