* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » vr 16 november 2007, 11:34

Katarine,

Ik laat je met LAAT ME.. :wink:
En ik prik niet, ik geit (dat wil zeggen blaat en typ wat in het rond) en dus zijn die gordijnen slechts jolijt.

Get it? :)

Gebruikersavatar
millie
Berichten: 827
Lid geworden op: di 22 januari 2002, 2:01

Berichtdoor millie » vr 16 november 2007, 12:15

Tjeezus Kronkel, wat ken je me al goed ;))
Nu hoef ik me echt niet meer voor te stellen denk ik.

Om mijn goede wil te tonen wil ik de afwasmachine best wel weer naar buiten slepen ;)
En ik wil helemaal met niemand achter de schermen pm'en.
Ik hou de communicatie liever transparant.
Glashelder zo je wil ;))

Wat een plezierige kroeg is dit trouwens. Lekker rustig. Sfeervol en gezellig. Met of zonder gordijnen.
Welcome to my world of makebelieve. Check your reality at the door!

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » vr 16 november 2007, 12:44

Kronkel gooit nu met veel gevoel voor dramatiek en retoriek de gordijnen in de gedumpte vaatwasser en gunt Millie en de anderen nu hun welverdiende rust.

Okay, ik beken, enig eigenbelang zit er ook in, want ik zit me ondertussen een breuk te knutselen om een deadline te halen. Moet me niet laten verleiden steeds weer die vermaledijde kroeg te bezoeken en er straks ladderzat uit te strompelen....

Alhoewel..dronken van liefde..
Hmmm, klinkt best aantrekkelijk.

Millie, wat mij betreft welkom, maar als zwerver der zwervers en ontrouwe stamgast heb ik hier weinig recht van spreken vrees ik..
Organic is de man die hier de scepter zwaait als ongekroonde koning van de kroonkurken, maar... hij lijkt me meest beminnelijke persoon die je maar kunt treffen als vrouw zijnde.

We'll meet again (voor de schermen graag ja):

Vera Lynn We'll meet again

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » vr 16 november 2007, 14:47

En ik wil helemaal met niemand achter de schermen pm'en.
Ik hou de communicatie liever transparant.
Glashelder zo je wil ;))
Millie, wat hier geschreven wordt is geen communicatie.
Dat is geraffineerd gekat.
Katarine, ontgoocheld.
Laatst gewijzigd door katarine op za 17 november 2007, 9:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » vr 16 november 2007, 14:54

:shock:

Katarine, ik moet je echt even corrigeren.
Je bent te achterdochtig en kijkt met een gekleurde bril.
Je ziet even niet het verschil tussen teasen, strijden, toenadering etc.

Voor mijzelf sprekend:
Ik koester geen wrok, noch ben ik hier een openlijk gevecht aan het voeren.
Het is een SPEL!!!!

Pffft, soms...word ik moe van mezelf, maar ook van anderen die altijd overal wat achter zoeken. Is een ziekte lijkt het wel. Zit ik mijn utmost te geven om een beetje bruggen te bouwen is het weeeeeeeeer niet goed.

Zal ik maar gaan dan?
Is alles weer opgelost.
MOPPER! :evil:
Nou ben ik dus wel chagrijnig, waarvoor dank.

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » vr 16 november 2007, 15:11

Neen Kronkel, tuurlijk moet je niet gaan.
Dàt is absoluut niet mijn streefdoel!
En als dit een spel is ... mij goed.Ieder diertje zijn pleziertje.


In deze kroeg kom ik om te lezen hoe het met Organic gaat.
Om bewonderend naar zijn foto's te kijken. Om te weten hoe het met RD gaat. En de genezing van haar been te volgen. Om de bedenkingen in poezievorm van Nymph te lezen. Uit nieuwsgierigheid naar Annnes beleving van de wereld. Om ...
Maar dat ben IK.

Misschien is het een optie om een nieuw topic te openen?
Ik twijfel even of ik het wel kan vragen.
Kan ik vragen aan iemand in dit topic niet zo'n 'spelletjes' te spelen?
Of moet ik als het mij stoort dan maar of ernaast lezen of wegblijven?
Ik vind er geen uitgesproken mening over. Ik zie wel waar dit topic heengaat.

Gebruikersavatar
millie
Berichten: 827
Lid geworden op: di 22 januari 2002, 2:01

excuses

Berichtdoor millie » vr 16 november 2007, 16:32

Ik kwam hier eigenlijk alleen omdat Kronkel zei het niet te waarderen dat ik me nergens anders liet zien. Maar het is helemaal niet mijn bedoeling om de indruk te wekken dat ik hier een of andere machtsstrijd zou willen uitvechten.

Als die indruk gewekt is, excuses. Ik had me onder de omstandigheden wellicht wat zorgvuldiger moeten uitdrukken. Maar ja, ik liet me verleiden om even met Kronkel te dollen ;)

Dit lijkt me inderdaad een heel plezierig topic voor de vaste stamgasten en uit respect en om geen verkeerde indruk te wekken, trek ik me terug. Voor alle duidelijkheid; ik voel me niet onwelkom en zeker niet weggejaagd ;)

Ik wens iedereen nog een prettige voortzetting van de slapeloosheid ;)
Welcome to my world of makebelieve. Check your reality at the door!

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » vr 16 november 2007, 17:02

@ Millie:
Ik zei eigenlijk dat ik het zou waarderen dat je ook elders eens zou posten dus klein nuanceverschil :wink:
Onverbeterlijke optimist als ik ben ga ik daar natuurlijk niet om strijden, maar dit topic ook maar even mijden..

Ik schijn ergens zelf een topic te hebben.. :roll:

Oh en die excuses maak ik even niet, want ik zie niet in waar ik de fout in ben gegaan, hoogstens uit een bocht gevlogen en vervolgens weer back on track, maar dat heb je nou eenmaal met kromme mensen zoals ik.

Zal straks eens kijken welke onverlaten het gewaagd hebben ongevraagd in mijn eigen topic te posten. Dat moeten wel ongewoon dappere mensen zijn met een harnas van lood en stalen zenuwen.

Goed, ik pak mijn buks en ga eens konijnen jagen of zo :roll:

Sehnsucht!! Ik zal je vinden. Je had me niet zo op moeten jutten hier met die pootafdruk. Tis allemaal jouw schuld 8)
Als konijnenjager heb ik een onverbiddelijke reputatie .

@ Katarine, ik ben hier weg nu, dus niet nodig nog te mopperen :wink:
Laatst gewijzigd door Kronkel op vr 16 november 2007, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » vr 16 november 2007, 17:02

[me trekt een duster aan, sluipt binnen op sloffen, over de zandmat heen, loopt naar Katarine, en trekt aan haar trui:]

"Drink je een kop thee met me?
" - "
"Daar, aan dat tafeltje, in de hoek, bij de vergeelde ets van een vierkant getuigd zeilschip. Bij de kachel."
" ? "
"Jawel, kom nou mee. Iemand heeft zojuist de schoongewassen gordijnen opgehangen."

Dollen, pm-en ach, een pm-etje hier, een mailtje daar, chattten in de slaapkamer tot irl toe , alle vormen komen voor op she. De een doet het nooit, de ander teert erop. Zelf pm zoveel als ik wil en als ik nodig heb, is gewoon een variant op een kletjse over de heg of een babbel in de winkel (is in mijn dorp echt doodnormaal) en even niet in het groene she-weiland. Dat is vrijheid ;) waar ik heel blij mee ben.


Zolang Organic zwijgt stemt hij toe ;) dacht ik, maar er ligt een wortel in zijn hok. Bij wijze van spreken dan.
Bovendien staat er een nieuwe voorraad belgs bier, dus de zaak blijft heus wel draaien.

Millie, kom je een ander keertje nog eens langs? Misschien weet jij meer over schepen met vierkante tuigages, waar ze hebben gevaren en met wie. Tegen die tijd hebben de najaarsstormen hun werkje hier wel gedaan en alles kaal maar schoon geblazen ;)

[me legt ff snel een stapel schone theedoeken in de kast, ik vind het gezellig om af te wassen met mijn lief. Hij droogt, ik doe het natte werk... zeker weten dat de kinderen je niet lastig vallen bij die axie :idea: ]

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » vr 16 november 2007, 20:14

@kronkel en millie :
ik wil het nog even herhalen :
Voor ik doorhad dat het een spel was heb ik aan niemand gevraagd om weg te gaan.
Ik heb wel gevraagd om dit topic niet te gebruiken als strijdveld.
Ik had niet de intentie zo'n heisa te veroorzaken.

Back on topic dan maar?

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » vr 16 november 2007, 21:23

(sluipt nog even naar binnen om tegen Katarine te zeggen dat het goed is ondanks mijn chagrijn en non-PM gedrag. Ben niet boos, ben niet wrokkig, ben gewoon gek op gek doen :wink:)

Psst, niet zeggen dat ik hier zit.
Ik wil even rust. Het andere topic raakt overbevolkt met dwazen en de grootste daarvan ben ik :roll:
Het wordt tijd dat ding op slot te gooien, geheel in stijl van Oceann en andere bewakers :P

Kronk zoekt even rust na een lange dag jakkeren tegen deadlines, maar tis wel gelukt en ben nog tevreden ook :)

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » vr 16 november 2007, 22:00

Me weer door de avond en nachtstilte (hint, hint ;-)) in het nachtkroeg leven begevend, realiseer ik me dat het een bijzondere dag was.

Zo was ik, al fietsend, weer eens in een naburig dorpje beland, waar ik in een dames modezaak m'n buurman voor een gigantische poster van het empire state building fotografeerde. Al wat op m'n hoede, wat niet onterecht bleek. Nadat ik de zaak had verlaten, hoorde ik m'n buurman (met z'n Iraanse accent) hard m'n naam roepen. Iets over dat ik alle foto's moest verwijderen. Teruglopend bleek hij in het gezelschap van zo ongeveer alle medewerksters, waaronder een paniekerige bedrijfsleidster, die de politie al had willen bellen. Er mocht binnen dus niet gefotografeerd worden. Kom daar in de grote stad nog maar eens om! M'n buurman was in z'n grijze kuif gepikt door deze overdreven reactie en vermoedde discriminatie. Na enig sussen van mijn kant en aandringen van een bediende (voor wie het duidelijk allemaal niet hoefde) voor de vorm slechts één foto verwijdert. Voelde me even inwoner van het voormalig oostblok.

Vanavond in het gezelschap verkeerd van heel wat aangenamer vrouwelijk gezelschap, in een plaatselijke bijouterie zaak, waar ik nieuwe oorringen, een armband en kraaltjes ketting kocht en ondertussen voorzien werd van alle mogelijke advies. Hè, wat voelde dat goed, al dat getut en die aandacht voor mooie dingen, rondom me. Meiden en vrouwen treffen het maar, wat dat aangaat. Tja, m'n moeder wou het liefst een meisje, na drie jongens en in een dergelijke situatie heb ik het gevoel dat ik voldoe aan die wens.

Tjonge, en nu Shespot ook nog! Wat een luxe.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » vr 16 november 2007, 22:21

Hé je bent open Organic.....
Jammer dat die afwasmachine en gordijnen zijn weggehaald. Nou moet ik weer mijn cappuccinokopje 's morgens vroeg afwassen.
En gordijnen zijn lekker, vooral als de wind rondom de kroeg waait....

Ik hou wel van mannen met sieraden Organic, zolang ze maar geen pinkieringen met grote stenen dragen. Zegelringen ben ik ook niet zo gek op. Maar een ketting, oorring en armband, och ja, zo lang bescheiden vind ik het leuk.
Mijn zoons hebben zeker twee jaar rond gelopen met het bandje van (b)Lowlands, inclusief verzegeling. Leuk! Zolang het maar 'eigen' is.
Net zoals ik ver(ge)bonden ben met de Madonna om mijn hals.

En stilte is leuk, lekker achter de bar of de open haard hangen. Maar gekrakeel zo nu en dan is toch ook leuk?
Ik heb ook nog een foto van jeweetwelman Coos voor je, een ander bureaublad, maar natuurlijk wel weer met die stomme flits.
Wanneer kan ik cursus van je krijgen?

Nee, geen wijntje Organic, ik ben uit eten geweest met een stel meiden (allemaal bijna 20 jaar jonger dan ik), dus geef mij maar een koffie verkeerd.

Fuutje
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » vr 16 november 2007, 23:23

Ik kom op kousevoeten even langs om me te excuseren.
Ik heb deze middag een aantal dingen totaal verkeerd geïnterpreteerd, sorry ...

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » za 17 november 2007, 4:15

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 8:35, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten