* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » do 15 november 2007, 2:06


Kronkel

Berichtdoor Kronkel » do 15 november 2007, 2:24

Dus de vraag is; heb je dit allemaal in je hoofd zitten of is het een kwestie van toeval en dat ik me daar dan zo helemaal in kan vinden.
Geen idee eigenlijk. Ik lees en schrijf intuïtief, laat me inspireren door mensen met gevoel en beschik over een goede PC vaardigheid daarnaast om plaatjes te kunnen bewerken zodat de sfeer naar eigen hand te zetten is of naar die van een ander. Muziek is net als bij anderen gewoon een troost of heerlijke vlucht in een andere wereld vol verrassingen en gemoedstoestanden. Ik doe het er niet om dus, dat zou gekunsteld en doodvermoeiend zijn en ook redelijk pathetisch.

Ik vind het leuk te lezen dat het je pakt en voel me gevleid. Dank dus. Maar ook dank voor het inspireren voor het geval je dat nog niet doorhad van jezelf...

En oh ja....HUMORRRR is ook een groot goed :wink:

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » do 15 november 2007, 4:18

Nog nippend aan mijn wijn zit ik wat bij te komen van mijn zojuist afgesloten nachtelijke wereldreis. Ik heb gereisd door vervlogen tijden. Via mijn nogal kosmopolitisch ingestelde PC belandde ik in het oude Perzië van weleer, op zoek naar een oude man met een baard. Onderweg kwam ik erg veel mannen in rode mantels tegen die stuk voor stuk een beetje onhandig met een gouden staf liepen te klungelen. Maar op mijn vraag of zij degene waren met die vreselijk ingewikkelde naam was het antwoord steevast: "Helaas mevrouw, ik kom uit Spanje en mijn naam is Sint".

Maar Kronkel zou Kronkel niet zijn zonder zeker te weten alle wegen bewandeld te hebben en streek tenslotte neer in het veelbesproken land met de welluidende naam 'Google'. Nou weet ik best dat Nederland klein is, maar de verpletterende grootte van dit witte landschap waar altijd het licht brandt, de zon schijnt, de regen valt, de sneeuwstormen woeden en waar miljarden mensen voortdurend een massala muizenplaag in gang zetten, was overweldigend. Mijn zoektocht was meteen een succes en de man met baard en ingewikkelde naam Jellalala nog wat Rumi kwam uit alle hoeken en gaten op me afgewandeld, zij het met rustige tred en kalmerende oogopslag.. Hij sprak niet zelf (dat vond ik wel jammer..), maar wees me de weg in het Google doolhof wat ik ook zeer kon waarderen. Ik mocht zelfs dingen meenemen naar huis zonder te betalen. Waar zie je dat nog tegenwoordig...? Al met al een bevredigende reis.

Heel raar was het volgende. Vlak voor het verlaten van het dichtbevolkte Google landschap slingerde er ineens een aap door mijn beeld, gevolgd een jongeman met een gele mantel aan. Rikkie!!! Waar is Slingertje??? riep vervolgens een hele meute mij volstrekt onbekende kinderen (waar die nou weer vandaan kwamen is me nog steeds een raadsel). Het aapje riep wel herinneringen op. Mijn geliefde knuffeltje in bed als kind van een jaar of 4 en later, totdat een vakantie mijn aapje in het niets deed oplossen en mijn vakantie (en die van mijn ouders) een slaapdrama werd.

Waar een aapje al niet toe kan leiden in de nacht:
Weemoed en verlangen naar mijn aapje en naar Rikkie en Slingertje

Afbeelding

Ter info:
Rikkie en Slingertje was een Nederlands kinderprogramma dat van 18 juni 1966 tot 16 november 1974 werd uitgezonden door de AVRO.

De serie werd opgenomen in het Poppentheater Merlijn te Haarlem. Maaike Baartmans deed de stem van Rikkie en Rien Baartman van het aapje Slingertje. Na de scheiding van het echtpaar in 1973 is Rien Baartmans tot de laatste aflevering alleen doorgegaan met Slingertje.

De muziek bij de liedjes was van Joop Stokkermans

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 15 november 2007, 5:11

Oh Kronkel, je kaart hier een jeugdherinnering aan voor me. Hoevaak heb ik Rikkie en Slingertje als kind gezien heb hier, ontelbaar voor mijn gevoel.
Destijds nooit gerealiseerd dat ze landelijk bekend waren. Ze hoorden bij mij, bij Haarlem, en op verjaardagspartijtjes waren ze een hot item.
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » do 15 november 2007, 7:55

Zwerver, bedankt voor je grijze witregels.
Het staat keurig :D
Het voorkomt dat gedachten gaan kronkelen, en dat is wel wat waard, vind je niet?
In virtualiteit veranderen banken voor je er erg in hebt.
Kijk maar uit!

Mirthe

ps Sehnsucht er ligt een worteltje (pm) in je konijnenhol (postbox)

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » do 15 november 2007, 11:13

Oh Kronkel, je kaart hier een jeugdherinnering aan voor me. Hoevaak heb ik Rikkie en Slingertje als kind gezien heb hier, ontelbaar voor mijn gevoel.
Destijds nooit gerealiseerd dat ze landelijk bekend waren. Ze hoorden bij mij, bij Haarlem, en op verjaardagspartijtjes waren ze een hot item.

P.S.
Mijn verloren aapje heette dan ook Slingertje :) en ik keek altijd :)

Schenken ze ook koffie in deze kroeg?
Nee zeker...
Ik heb me een uur verslapen en probeer wakker te worden.. :roll:

Mirthe....ik houd wel van veranderende banken en gedachten. Ze passen bij mijn naam en bieden een plek om te schuilen voor rechtlijnigheid en andere dwarsverbanden die maar niet flexibel willen worden..

Een goedemorgen overigens kroeggangers. Kunnen we niet een dagafdeling openen, oftewel een 24 uurs café. Heel modern tegenwoordig..

Kronkel,
die nog wat slaapzand uit d'r ogen wrijft en smacht naar koffie.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » do 15 november 2007, 23:51

Goede avond, sehnsucht, gelukkig dat je er weer bent. Het Belgisch bier smaakte je goed zie ik.
Je valt over mijn derde n? Zo val ik over jou nick, Het doet me denken aan schlagerfestivals, bierfeste, bratwurst en angela merkel. Ik neme het je niet kwalijk hoor, je zult zonder twijfel je redenen daarvoor hebben.
Laat me je voorstellen aan de bevolkers van deze kroeg. Zoals het in beschaafd gezelschap betaamt, geven wij elkaar een hand en het doet me deugd dat je ziet hoe wij hier de normen en waarden hanteren. Niet alleen dat: je ziet ook het gevolg ervan. In de vroege avond mag ik dan ook wat aria's uit Lucia di Lammermoor opzetten. Speciaal met toestemming van onze franchise-houder Organic. Geef hem vooral een stevige hand, want hij is degene die van ons allemaal in staat de beste kant te laten zien op de gevoelige plaat.
Mag ik je voorstellen aan de prinses van onze damesafdeling: Katarine. Zij zal je met haar zwoele blik bekoren en betoveren.
En in het contempleterend deel van de kroeg tref je altijd Mirthe aan. Ze ziet er vervaarlijk uit, maar ik kan je verzekeren dat ze geheel ongevaarlijk is. Als je haar een hand geeft zal ze je een sinterklaasgedicht op je onderarm schrijven.
Bescheiden als altijd zit onze carrierevrouw MikMak. Ooit was ze beroemd om haar croissants, maar tegenwoordig bestuurt ze vanuit deze kroeg het vrachtwagenverkeer van de benelux.
De vrouw, die nog wat trekkebeent vanwege haar verleden is onze interior designer RD. Zij tuigt altijd het etablissement op met bloemen en bric-a-brac Daarom ziet het hier altijd smaakvol uit als een Grand Cafe. Schud ook RD je warme hand.
Helaas hangt hier alleen nog de foto van onze Fuut. Zij is op toernee door het land om de liefde te promoten. Liefde in al haar facetten zoals de herenliefde, de passie, de zusterliefde en de exclusiviteit. Je moet haar beslist ontmoeten als ze weer terug is. Ze zal diep indruk op je maken.
Wie we ook missen al geruime tijd in onze gezant in het buitenland. Droomvlinder bestudeert de mogelijkheden om van Belgie de 13e provincie van Nederland te maken. Nu wij nooit meer tegen elkaar voetballen, kunnen we net zo goed het land maar annexeren. In het geheim heeft Droomvlinder daar studie van gemaakt. Ik verwacht dat zij binnenkort aan het hoofd van de elfdaagse veldtocht de mars op Brussel gaat houden. Helaas zit een groot deel van het Nederlands leger in Afghanistan, anders hadden we allang Antwerpen bezet.

Kom zet je aan de bar, pak een Hoegaarden, luister nog even naar Maria Callas als Lucia en geniet van het leven hier.

Annne, achter zijn geliefde Hoegaarden die weer (gelukkig) uit Hoegaarden komt

Nymph
Berichten: 1103
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 22:30

Berichtdoor Nymph » do 15 november 2007, 23:59

.
Laatst gewijzigd door Nymph op za 09 maart 2013, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- inactief -

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » vr 16 november 2007, 0:14

Nymph, wat een heerlijk moment om je weer te zien. Geniet van deze donkerrode Santa Rita uit Los Landes, mijn favo-chileen.

Je ziet er weer bekoorlijk uit vanavond.


Annne, vol bewondering

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » vr 16 november 2007, 0:16

:roll: Hier is niets wat het lijkt. Zelfs de deur is echt niet van echt glas.


Mirthe
Laatst gewijzigd door Mirthe op zo 29 maart 2009, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » vr 16 november 2007, 0:26

Kronkel kraakt een beetje vanavond, maar wie weet kraak ik er nog een muziekje uit. Geen kaskraker in ieder geval ;)

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » vr 16 november 2007, 0:29

Dat niets is zoals het lijkt kan ook ik bevestigen.. nog steeds loop ik hier wat verdwaald rond. Me ooit laten verleiden om hier binnen te stappen door de mooie woorden die hier vaak rondvliegen... Mijn bescheidenheid weerhoudt me vaak van inhoudelijke reactie`s maar ik neem elk woord wat hier dwaalt in me op. Wijsheden raken mijn zieltje, die teer is. Ze maken dat ik me vaak wat steviger in mijn schoenen voel staan.

De herkenning was wel het mooiste .. er zijn meer mensen die hun soms wat warrige gedachten weten te vangen in woorden die soms na een tijdje nog meer impact hebben dan ze in eerste instantie leken te hebben.

Die echo ken ik.. maar dan is het meer de weerklank.. ook dingen die niet uitgesproken worden hangen vaak hier in de lucht........

En die spiegel... aangezien de ogen de spiegels van de ziel zijn .... kijk eens wat vaker diep en indringend in je eigen ogen.. wellicht zie je wat je zien wil.. of dat wat je liever niet zien wilde .. maar waar je nu wel wat aan kan doen..

Sav... goed in dr velletje maar met een complexje of 20 te gaan nog...
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Gebruikersavatar
millie
Berichten: 827
Lid geworden op: di 22 januari 2002, 2:01

Berichtdoor millie » vr 16 november 2007, 0:32

Hee Kronkel, ik heb begrepen dat je het jammer vond dat ik me niet op meer plekken op Shespot vertoonde. Nou daar ben ik dan ;) Misschien moet ik me netjes voorstellen, maar die gedachte heeft ook wel iets vreemds, omdat ik waarschijnlijk de langst geregistreerde bezoeker ben.

Maar ik pas me graag aan aan wat hier gebruikelijk is. Het geeft tenslotte geen pas om meteen bij binnenkomst mijn eigen glazen deuren in te gooien... ;)
Welcome to my world of makebelieve. Check your reality at the door!

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » vr 16 november 2007, 0:54

Goh, Millie hier :roll:


Mirthe
Laatst gewijzigd door Mirthe op zo 29 maart 2009, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » vr 16 november 2007, 1:04

Goh, gezellig druk hier...
Heerlijk al die mensen en eindelijk ben ik er eens op een 'fatsoenlijke' slapenlozentijd.
Net terug van een heerlijk avondje stappen, geheel geweid aan het al dan niet exclusief (willen) zijn.
Dus aardig druk geweest met mijn queeste. Dat maakt dorstig, ook al waren de gesprekken overvloedig besprenkeld met druivennat (droog wit uiteraard; mijn gesprekspartner dronk zoet wit, overigens. Heb je dat nog Organic? Ik heb haar wellicht overtuigd van de meerwaarde van een virtuele kroeg voor slapelozen).
Dus doe mij er nog eentje Organic alvorens ik de slaap der onschuldigen ga slapen.

Fuutje
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten