* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » za 10 november 2007, 19:30

Ik ben er Organic, ik zit alleen een beetje weggedoken in de stoel achter de haard.
Het is er zo heerlijk warm en het naar de vlammetjes staren brengt mij rust.
Zelfs zoveel rust dat ik merk dat mijn boek (Barcelona) uit mijn handen op mijn schoot gegleden is. Ik zal wel even ingedut zijn....

Bij een slaaptest, Organic, moet je toch juist geen afleiding hebben?
Je had gewoon een saai boek mee moeten nemen (ik weet er wel een paar) die je in slaap gewiegd zouden hebben.
Opwindende (?) lectuur en TV doen geen goed.

'Het' afspraakje verbruid? En met het klimmen der jaren funester?
Mag ik he met je oneens zijn Organic?
Met het klimmen der jaren komt rust, acceptatie en genieten. Van je leeftijd. Maar goed, vergeleken bij mij ben je een jonge God.
Tot advies en ondersteuning ben ik altijd bereid (zo ik die al kan geven) en maak je geen zorgen.
We weten allemaal dat je vanavond weer in de kroeg staat en het zal zo wel vollopen.
Mag ik een wijnte Organic?

Fuutje
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » za 10 november 2007, 19:53

Terug van de nieuwe, plaatselijke Dirk v/d Broek voor avond inkopen. Was er al eerder vandaag, maar uit onrust nogmaals gegaan. Net op tijd voor de eerste bezoeker. Welkom fuutje, ruim voor openingstijd. Er altijd kien op geweest dat te voorkomen. Misschien tijd om ook daarin wat losser te worden?

Dat is zo, maar geen afleiding bestaat voor mij nauwelijks, realiseer ik me, dus daar zorgde ik ook nu wel voor.

Normaal gesproken is dat misschien zo, die acceptatie met het klimmen der jaren, maar bij mij allesbehalve, of slechts gedeeltelijk, zo nu en dan. Die rust komt vaak door het hebben van vaste partner (kinderen) en werk, maar dat is er bij mij nooit echt van gekomen. Wel fijn dat jij dat hebt, natuurlijk!

Ik aarzel nog om over hèt afspraakje te beginnen. Laat ik eerste een wijntje inschenken voor je (en mezelf).

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » za 10 november 2007, 20:20

Organic, ik heb twee van de drie (kinderen en werk) en ter vervanging van het derde heb ik mijn twee jeweetwel mannen.
En jij geen werk? Vertelde jij niet laatst dat jij fotografieles geeft aan 50+ers? Ik schrijf mij graag in voor een cursus bij jou.

Ik geniet regelmatig van het 'geen afleiding hebben'. En dan heb ik het over geen mensen om mij heen, maar een goed boek, mijn pen en papier, mijn huisje, tuintje enz. enz.

Tot slot, ik weet dat ik te vroeg ben Organic en ik hoop inderaad dat je wat losser wordt. Mijn klokje vertelt mij namelijk door de week dat ik van 22.00 tot 6.00 uur moet slapen, dus in wezen ben ik altijd te vroeg voor de kroeg....
Gelukkig zijn er zo nu en dan meer 'vroegelingen' in de kroeg (zoals jij).
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » za 10 november 2007, 20:31

Hahaha, zo is het maar net. 't is al losser hoor! Voor nachtkroeg bezoek is het al voldoende als het buiten donker is, vind ik nu en dat is het momenteel al vroeg :wink: Maar goed, eigenlijk was het altijd van 21.00 u. tot 9.00 u.

Ja, vrijwillgerswerk. Soms pc thuishulp maar vooral les aan minima (eerst) en senioren, al jarenlang. Het contact met de cursisten en de sfeer in de groep goed houden, is wat me er nog in boeit. Soms vergen ze wel het uiterste van me! Maar als, zoals een vrouw afgelopen week, dan zegt dat ik heel wat van haar mag, of mailt met de vraag waar en wanneer ik weer lesgeef, maakt dat weer veel goed. Dit jaar assisteer ik weer en dat betekend meteen weer inboeten, merk ik.

Dat versta ik ook onder afleiding, wat je daar noemt. Maar zo niet, dan heb ik veel minder afleiding dan ik eerst aangaf.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » ma 12 november 2007, 20:03

F*ck, post weggegooid, als in digibeet.
Misschien vanavond een nieuwe poging.....
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » ma 12 november 2007, 21:42

Jeetje, alweer te vroeg, het is hier nog aardedonker. Hoewel het buiten stormt en regent en ik wel een hartversterkertje kan gebruiken. Nou ja, het is ook de kroeg der slapelozen, dus wie nu wil slapen behoort tot het rijk der hoogbejaarden of tot het rijk der nachtwerkers.

Maar gelukkig zie ik ook lotgenoot,die met mij de storm en hemelse buien wil doorstaan om het wellluidende openingsklikje te horen. Volgens mij is het de dame met de twee jeweetweldingen in haar handen. Straks mag ik haar handen drogen voor de open haard. Van die dingen blijf ik wel af, die zijn gevaarlijk. Zodra ik ze wens aan te raken kan ik rekenen op fikse aai.

Gelukkig heeft het koor nog sporen achter gelaten, zodat welluidende klanken uit het niets zich door de bosjes voortspoeden. Dan zijn bovenaardse wezens Organic, die zul je niet met je camera kunnen vangen. Tenzij je je ziel aan de internetduivel hebt verpand natuurlijk.

Uit mijn PC komen nu ook bijzondere gezangen, die me aangenaam maar vreemd in de oren klinken. Latijnse schoolgezangen zijn het, vol met toespelingen op de liefde. Maar wat klinkt het liefelijk in deze taal met met deze onschuldige stemmen.

Geef mij nog een sterke espresso madam. Ik heb het nodig om de rest van de avond te doorstaan.

Hmmmmmmmmmmmmm, heerlijk werkelijk

Annne, natgeregend voor de deur staande

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » di 13 november 2007, 19:34

Komt goed uit, annne, dat je nog voor de deur staat.
Neem jij me mee naar een andere plek?
Een waar ik me niet eerst hoef af te vragen of ik wel door de glazen deur mag?


Mirthe

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » wo 14 november 2007, 22:37

Hi Organic,
Weer een beetje opgewekt? Het is al woensdag en morgen is mijn laatste werkdag.
Wat is het toch met niet hoeven werken? De mensen die werken zijn blij als ze vrij zijn (hoewel ik uitzonderingen ken) en de mensen die niet werken zijn blij als ze mogen werken.
Ik ga een heerlijk 'vol' weekeinde tegmoet met heerlijke sociale contacten. En dan heb ik vervolgens weer lekker twee dagen om 'geen afleiding' te hebben. Ook broodnoodzakelijk in mijn leven.
Vandaag heb ik, als ambtenaar, bijna 12 uur ' gewerkt', dus kun je je voorstellen dat ik moe ben. En dan toch nog in de kroeg!

Tijd om mijn mandje in te gaan. Uiteraard niet zonder slaapmutsje.
En neem er zelf ook een Organic.
Werk ze nog vannacht.

Fuutje
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » do 15 november 2007, 0:21

Geen idee waar ik nu weer beland ben. Ik strompel ook maar wat rond. En zeker op weer zo'n tijdstip als dit. Verkleumd ben ik. Ik heb hangende oren naar het schijnt. Schrikkerig ben ik, denk ik zelf, nee, zeg ik zelf, maar ik ben natuurlijk gewoon bang. Mijn jas is nat en hangt als een vod om me heen. Mensen die me niet kennen zouden denken, wat is dat voor een verdwaalde zwerver. Met dat haar ook zo in slierten, die zanderige schoenen en dan niet te vergeten dat vreselijk treurige gezicht. Zo'n moeilijk toegankelijk, tobberig type. Rokend ook. En drinkend. Vooral als het weer veel te laat is. Te laat voor alles. En dan hier opeens zo'n kroeg. Die gewoon open is. Er staat nog net niet 'voor iedereen toegankelijk' op de deur. Dus ik denk dat ik hier gewoon kan binnenlopen. Es kijken. Leeg. Er is zojuist net weer een fuut weggegaan. Die duikt toch godsiela ook overal op zo'n fuut. Er staat nog net niet op de wcdeur gekrast 'Fuut was here', maar dat zou zomaar kunnen, want ik liep meteen door naar dat achterplaatsje. Om gewoon een doel te hebben. Om te kijken hoe ik eruit zag in de spiegel. Om niet meteen naar de bar hoeven te lopen en dan te moeten zeggen; giet mij maar vol. Maakt niet uit waarmee, ik lust alles. Om me even te kunnen hergroeperen, oriënteren, oppeppen. 'Come on, you can do it!' te blèren naar mezelf. Do what? to go drink in a bar? to meet people? To walk around and say something? No. on the tegendeel. Gewoon weer zoiets leegs te moeten ervaren. Als geen mens in dit café. Als een muziek-loze ruimte, als een zielloos verhaal, als die spiegel die mij die dwalende ziel laat zien. Getver, die kende ik al. Ik gooi het over een andere boeg.
"Halloho? Is hier iemand??"
"echo?"

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » do 15 november 2007, 1:00

Tuurlijk zit het hier vol met kroeglopers, sehnsucht. Ze zitten alleen met open mond te luisteren naar je wat heftige entree.

Alles is hier altijd keurig, zelfs onze fuut gedraagt zich als een dame

Dus neem een glas van me. Helder Belgisch bier biedt ik je aan, vriend.

Laten we drinken op de warmte en de liefde

Annne, met het glas in de hand

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » do 15 november 2007, 1:29

sorry, kronkel.
Laatst gewijzigd door Mirthe op do 15 november 2007, 1:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » do 15 november 2007, 1:30

Kronkel is hier lang, heel lang niet geweest maar zojuist bereikte een echo haar oor. Een roep om aandacht, een vraag om muziek...

Kronkel zet een muziekje op en gooit wat cryptotaal door de deur voor de mensen die niet van dobbelen en kaarten houden:

-.. .- -. -.- --.. .. .--- -.. . -- ..- --.. .. . -.- --. . -. .. . - . -. -.. . .... .- .-. - ... - --- -.-. .... - . -. ...- .- -. --.. .. -.-. .... --.. . .-.. ..-.


Shadow of a lonely man

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » do 15 november 2007, 1:36

Annne, (vanwaar die derde n vraag ik me dan meteen af, maar verwerp die vraag ook meteen weer, wat maakt het uit, iedereen heeft hier zo zijn of haar naam, al dan niet bewust gekozen, dus waarom geen derde n), vind je werkelijk dat ik wat heftig ben? (daar schrik ik meteen weer van natuurlijk) (en meteen ook schrikken van dat keurig, meen je werkelijk dat iedereen hier keurig is?) nou ja, goddank. Keurig biedt structuur. Keurig zegt, wij doen het hier zo! op deze manier. En dan vind ik dat meteen weer veilig. Oh, denk ik dan, hier gaat het zo! En dan pas ik me meteen aan, en ga ook aan de bar zitten, heel keurig. Doe mijn haar goed, zeg in verstaanbaar nederlands; doe mij hetzelfde, en doe meteen een rondje! ook al kost het hier niks en kan ik het redden van meer dan 1500. oh ik kreeg een biertje van die aardige meneer? Helder belgisch bier. heerlijk! ook al is het geen heineken, maar misschien wel stella hoeheededook al weer. ook heerlijk, gut. Wat gezellig! Wie zitten hier dan nog meer? ik zou heel erg graag drinken op de warmte en de liefde. Met name omdat ik merk dat het hier toch wel heel aangenaam warm is na al die ontberingen die ik heb moeten doorstaan. dank je. Dank je voor het open laten van dit café, en dank je voor je hartelijke gastvrijheid.
Panta rhei.

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » do 15 november 2007, 2:01

ontiegelijk traag als ik ben heb ik te maken met een timeloop (?)

Maar even dit

grijs is wel een van mijn favorieten

en nog even dit dan ook nog

kronkel weet mij toch wel zo allemachtig te te te te pakken, met die allemachtig mooie en altijd allemachtig toepasselijke beelden en muziekjes en plaatjes dat ik me werkelijk afvraag hoe dat in godesnaam mogelijk is dat je dat kan!

Dus de vraag is; heb je dit allemaal in je hoofd zitten of is het een kwestie van toeval en dat ik me daar dan zo helemaal in kan vinden. bv die kat in alan parsons lonely man; dat ben ik toch gewoon! dat je denkt droomt dat je in je oude vertrouwde huis kopjes kan geven aan de leuning van je oude vertrouwde bank en uitkomt op een afbraakpand dat z'n weerga niet kent?

(even weer een grijsje)

En daarbij moet ik ook nog even vermelden dat ik me gewoon kan wentelen van geluk. ik val bijna achterover met mijn beentjes in de lucht van blijdschap. hoe gek kan je worden?
Panta rhei.

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » do 15 november 2007, 2:03

en wat jammer dat ik geen morse ken. ik kan alleen maar morsig zijn
Panta rhei.


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten