vraagje over sterillisatie

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

panter
Berichten: 160
Lid geworden op: wo 22 januari 2003, 2:01
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor panter » vr 21 maart 2003, 17:57

zlimme Giz.... ben blij dat m'n verhaal in ieder geval consistent is...

Hickey
Berichten: 90
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:29

Berichtdoor Hickey » do 29 mei 2003, 22:53

zow... weer ff een oud berichtje omhoog :)

Ik was ook op zoek naar het antwoord op deze vraag... nog wel sperma na sterillisatie???

Had ik ook de huisarts wel kunnen vragen, maar ja...

goed om te weten iig...

flip
Berichten: 170
Lid geworden op: di 03 september 2002, 1:01
Locatie: België / m 42j

Berichtdoor flip » vr 30 mei 2003, 8:37

Jaja, je hebt idd wel degelijk nog sperma na sterilisatie.
Het enige verschil is dat er geen spermatozoiden ofte zaadcelletjes meer in zitten.
Maar dit zie je niet. Ik ben zelf gesteriliseerd, en merk geen enkel verschil.
Hou er rekening mee dat - niet gesteriliseerd - het aandeel van de spermatozoiden in het totaal volume sperma immers zéér gering is, verwaarloosbaar (een procentje ofzo?) Het grootste deel van het sperma bestaat uit een prostaatvocht, en daar heeft sterilisatie geen enkele invloed op.
Grtz
Flip

Blanda Pedis
Berichten: 44
Lid geworden op: do 16 mei 2002, 1:01
Locatie: Nederland

Berichtdoor Blanda Pedis » vr 30 mei 2003, 15:36

Ook bij ons thuis is dit besproken. Na ons eerste kind wilde we er nog een. Dit blijkt nu dus een tweeling te zijn :shock:

Ik heb hier nu serieus over zitten denken, dus ook ik kan info gebruiken.

Blanda Pedis - die nadenkt en dacht dat ballen ook hormonen aanmaken?

flip
Berichten: 170
Lid geworden op: di 03 september 2002, 1:01
Locatie: België / m 42j

Berichtdoor flip » vr 30 mei 2003, 17:51

Ballen maken idd ook hormonen aan.
't Is daarom dat ge u niet moet laten castreren maar dat ge u ook kunt laten steriliseren.
Ballen zijn heus nog door een hoop bloedbaantjes met de 'rest' (:)) van je lichaam verbonden om de hormoontjes van de ballen te vervoeren.
Grtz
Flip, gesteriliseerd maar nog altijd even viriel

Hawkeye

auw

Berichtdoor Hawkeye » vr 30 mei 2003, 22:20

Ben in januari naar de slachtbank geweest. In het begeleidend boekje stond dat je de dag erna weer an het werk kon. Nou ikke niet dus.

Het deed erg veel pijn. Prikje viel nog wel mee, maar het naar buiten trekken van de zaadleider is een gevoel dat ik nooooit meer zal vergeten. Daarna wordt ie dicht gebrand. Als of ze je zak onder stroom zetten. Brrr. Heb je de ellende gehad en dan moet er nog een kant. Nee was geen pretje. De dagen daarna vooral erg stil gelegen, elke beweging leek alsof er met een naald geprikt werd.

Maar goed, zelf als ik dat geweten had had ik het wel laten doen. Voor de man is de ingreep nu eenmaal een stuk lichter dan voor de vrouw en haar al die hormonen troep laten slikken of gehannes met condooms is ook niet alles.

Dus gewoon even doorbijten en gaan :-)

robert52
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 26 mei 2003, 7:45
Locatie: Flevoland

vraagje over sterillisatie

Berichtdoor robert52 » di 03 juni 2003, 8:04

Hallo Scot,
Sterilisatie bij de man is een ingreep die niet veel voorsteld, je neemt een strakke zwembroek die je na de ingreep aantrekt en totaal geen last. In ieder geval minder dan de verdoving bij de tandarts. Ik ben zelf gesteriliseerd geweest in mijn eerste huwelijk, na twee kinderen. In mijn tweede relatie, ook weer getrouwd laten herstellen, en dat duurde ± 4 uur en daar heb je meer last van, maar in verhouiding tot bevallen stelt dit ook niet veel voor. En bij mij is het ook gelukt in mijn tweede huwelijk nog 6 kinderen erbij gekregen, echt fantasties. De kans op herstel is erg groot.

groetjes Robert

Blanda Pedis
Berichten: 44
Lid geworden op: do 16 mei 2002, 1:01
Locatie: Nederland

Berichtdoor Blanda Pedis » ma 01 september 2003, 12:45

Ik heb het afgelopen vrijdag laten doen.
Afspraak gemaakt met de Doctor.
Verteld dat we na onze tweeling nu wel genoeg kids hebben (had al een dochter van 4, en nu 2 meiden erbij).
Verwijzing gekregen voor de uroloog.
Geen voorgesprek gehad, ik wist wat er zou gebeuren (http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/37.html)

Wijdbeens gaan liggen.
Prikje links in de balzakhuid, en zaadleider.
Sneetje gemaakt.
Zaadleider zoeken (dat deed bij mij wel wat pijn).
knippen, dichtlassen, hechten en klaar.

En toen de andere nog.

Napijn viel gelukkig mee (wel een dag parasetamol geslikt)

Het is nu nog wel gevoelig, heb wel nog bloeduitstortingen, maar het is te doen.

Vrijdag wondcontrole, en na 2 maanden kwakkie inleveren om te zien of er geen zaad bij zit. (wel 20 x hubo'en om ze 'schoon te spoelen').

Al met al... het viel reuze mee :wink:

Cabrón
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 28 juli 2003, 20:59
Locatie: België

Berichtdoor Cabrón » ma 01 september 2003, 17:44

Vrijdag wondcontrole, en na 2 maanden kwakkie inleveren om te zien of er geen zaad bij zit. (wel 20 x hubo'en om ze 'schoon te spoelen').
Zal toch wel lukken op twee maand hè :wink:
Succes in elk geval! :lol:

Blanda Pedis
Berichten: 44
Lid geworden op: do 16 mei 2002, 1:01
Locatie: Nederland

Berichtdoor Blanda Pedis » wo 03 september 2003, 12:27

Zal toch wel lukken op twee maand hè :wink:
Succes in elk geval! :lol:
Muahhh.... makkie :roll:


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten