wat doe je aan koude voeten en handen

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Matthias

Berichtdoor Matthias » do 06 februari 2003, 14:12

Zou sporten niet helpen?

Je hoort wel eens dat het lichaam verandert als je gaat sporten, misschien dat de doorbloeding dan ook beter wordt?

Mazzeltovv
Berichten: 1642
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 2:01

Berichtdoor Mazzeltovv » do 06 februari 2003, 14:15

Sporten zou moeten helpen maar bij mij werkt het niet echt. Ik doe vrij intensief aan mountain biken en ook de hele winter door maar ik heb nog steeds wel last van koude voeten.

Jeanne
Berichten: 1060
Lid geworden op: di 23 oktober 2001, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor Jeanne » do 06 februari 2003, 15:12

*
Laatst gewijzigd door Jeanne op zo 12 oktober 2014, 0:37, 1 keer totaal gewijzigd.

pluto

Berichtdoor pluto » do 06 februari 2003, 22:46

ik heb vreselijk veel last van koude voeten en handen en bedsokken zijn daargeweldig goed voor, zo van die slaapsokken, daar krijg ik altijd warme voeten van, en een kersepitje, zo'n kussentje da ge in de micro steekt is het geweldigste wat er is

misschien moet ge daar is naar opzoek
warmte verzekerd!

Balameke

Berichtdoor Balameke » do 06 februari 2003, 23:40

er zijn wel leuke technieken die je koude lichaamsdelen kunt opwarmen, en daar heb je niets of niemand voor nodig.. Dat vind ik wel intressant.

B.

Mazzeltovv
Berichten: 1642
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 2:01

Berichtdoor Mazzeltovv » ma 10 februari 2003, 11:18

@Pluto, waar haal je die kussentjes die je in de microgolf oven stopt?
@Balameke, kom maar op met die technieken, maak ons deelgenoot!

[This message has been edited by Mazzeltovv (edited 10-02-2003).]

gwain
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 03 november 2002, 2:01

Berichtdoor gwain » ma 10 februari 2003, 22:48

Allemaal leuke tips, maar ben je niets mee als je over straat loopt he... :-) Ik zelf heb ook last van koude handen en voeten wat volgens mijn dokter te wijten is aan slechte doorbloeding. Wat helpt tegen de koude? Omdat ik snel koude rillingen krijg, heb ik een thermisch onderhemdje gekocht. Dat kost wel veel (55 EUR voor een hemdje bijvoorbeeld), maar het is de moeite. Je hebt daar veel verschil in qua prijs, je moet zelf maar uitmaken hoeveel je eraan wilt spenderen. Maar zorg dat er mohair ofzo inzit, dat is lekker warm. Ze hebben ook zo'n speciale sokken, maar die heb ik zelf niet, maar het lijkt me wel warm. Wat je nog voor je voeten kan doen: wollen zolen in je schoenen leggen, extra warme sokken kopen (met dubbele zool bijvoorbeeld) en zorgen dat je voeten niet gekneld zitten, want die knelling belemmert de doorbloeding. Wat verbazendwekkend veel helpt tegen de kou: een muts of een hoedje dragen! Een groot gedeelte van je lichaamswarmte gaat immers via je hoofd verloren! (vraag me niet naar het percentage, want dat weet ik niet meer...) En warme wanten voor je handen natuurlijk. Wanten waarbij je vingers niet apart zitten, maar je duim in één deel en al de rest in één deel, zijn het warmst. Hoop dat dit alvast helpt!

Mazzeltovv
Berichten: 1642
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 2:01

Berichtdoor Mazzeltovv » di 11 februari 2003, 13:11

Als ik in de winter mountain bike? heb ik thermo ondergoed aan (craft) maar dat heb ik ook wel eens aan als ik lekker gedouched heb.
Verder heb je van die noppen sokken van Falke (verkrijgbaar in de betere kledingzaken). Deze lopen erg lekker en houden de voeten goed warm.
Deze kleding is inderdaad prijzig maar wel effectief.

Grappig, straks is het zomer en verdwijnt dit onderwerp onder de mottenballen en heeft iedereen weer warme voetjes Afbeelding

De mazzel namens het zomerkind

Balameke

Berichtdoor Balameke » di 11 februari 2003, 17:22

Als je bv in je stoel zit en je hebt koude voeten.

Moet je eens proberen om eerst een paar keer rustig adem te halen en je geest beetje leegmaken. Je handen op je schoot leggen is ook wel aangenaam, voor het meer comfortabeler zitten. Sluit je ogen, en zorg ervoor dat je voeten plat op de grond staan.

Van het moment dat je rustiger bent moet je eens je voeten proberen te visualiseren. Proberen te zien in je gedachten hoe ze eruit zien. Proberen te voelen hoe die voet van je in je sok zit. Hoe die structuur van de sok aanvoelt. Probeer dan eens te voelen hoe je voet in je schoen zit hoe die warme schoen je voeten ombind.

Probeer eens te voelen hoe je kleine teen aanvoelt, hoe elke teen aanvoelt. Probeer u dat te visualiseren hoe die voet in je schoen zit. Probeer om rustig verder te blijven ademen.probeer te voelen hoe stevig je voeten op de grond staan, probeer dat te visualiseren.

Een belangrijk feit is wel dat je er al is het maar 10 minuten. Je er wel tijd voor moet vrijmaken, om het rustig te doen. Niet zo van ik ga het eventjes tussen de soep en de pataten regelen.

Probeer maar eens


Greetz

Balameke

Mazzeltovv
Berichten: 1642
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 2:01

Berichtdoor Mazzeltovv » wo 12 februari 2003, 11:27

Deze oefening werkt ook uitstekend als je moeilijk in slaap valt alleen beperk je je dan niet tot de voeten maar werk je het lichaam af beginnend bij de tenen.

Matthias

Berichtdoor Matthias » wo 12 februari 2003, 15:51

Thermisch ondergoed hebben ze tegenwoordig ook vaak in de aanbieding bij de Aldi (of ze die in Belgie hebben weet ik niet).

pluto

Berichtdoor pluto » wo 12 februari 2003, 22:25

http://www.cosmetics.nl/nl/dept_11.html ga daar alvast is zien, ik weet ni waar ik die van mij vandaan heb, maar tis iets geweldig!

Jess

Berichtdoor Jess » do 13 februari 2003, 0:10

goede oefeningen doen met je handen en voeten helpt, veel bewegen, (laten) masseren en bijvoorbeeld scrubben kan ook helpen... succes!

notnajja
Berichten: 696
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: NL

Berichtdoor notnajja » do 13 februari 2003, 1:08

Trek je schoenen en kousen uit. Concentreer je gevoel op je voeten, liefst met je ogen toe. Begin bij je kleine teen, probeer iedere teen apart te voelen tot aan je grote teen, denk aan het bloed dat er doorstromen moet, ga dan naar de zool, de hak, voel de druk ervan op de vloer. Dan de wreef, de pezen die over je voet lopen naar je scheenbeen. Doe dat ook voor de andere voet, liefst via een 'omweg', via je knie, je heupen, naar het andere been, naar de andere voet.
Koude handen? Neem een streesbolletje en knijp erin. Of doe hetzelfde als met je voeten, elke vinger van koot tot koot proberen te voelen, weerom met ogen dicht.

Herhaal de oefening meermaals per dag, en je zult merken dat het beter wordt.

Verder kunnen sommige medicijnen koude handen en voeten veroorzaken, onder andere beta-blokkers. Maar die zul je waarschijnlijk niet slikken.

Wat ook helpt is een voetenbad van Kneipp, van die bruistabletten, die stimuleren de bloedsomloop.

Succes,
Anton


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten