Naar bed met een oudere vrouw

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Avondrood
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 11:10
Locatie: Brabant

Re: Naar bed met een oudere vrouw

Berichtdoor Avondrood » ma 07 november 2011, 19:29

Als er een verschil is in leeftijd, is iemand toch per definitie 'ouder'? Ik heb het over een oudere vrouw dan mezelf. Ik zeg daarom niet dat ik ze stokoud vind.

Het probleem van "aan kinderen beginnen" steekt nu wel de kop op. Voor haar begint dat te dringen, doch voor mezelf nog niet.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Naar bed met een oudere vrouw

Berichtdoor Suzette » za 12 november 2011, 13:05

Als er een verschil is in leeftijd, is iemand toch per definitie 'ouder'? Ik heb het over een oudere vrouw dan mezelf. Ik zeg daarom niet dat ik ze stokoud vind.

Het probleem van "aan kinderen beginnen" steekt nu wel de kop op. Voor haar begint dat te dringen, doch voor mezelf nog niet.

Deels is dit een 'probleem' als er leeftijdsverschil is in deze periode van je leven. Maar niet altijd, ook mensen die wel ongeveer even oud zijn kunnen hier over van mening verschillen.

Hoewel haar kinderwens wel van haar leeftijd afhangt (ik bedoel: voor haar houdt de mogelijkheid eens op) krijg ik het idee dat jij best veel aan het leeftijdsverschil ophangt, die ik overigens en nmogmaals, niet zo bijster groot vind.

Stel dat jullie nu even oud waren, jullie relatie is er nog niet heel lang begrijp ik, dan was de kans ook aanwezig geweest dat jij nog niet aan kinderen toe was. Of wel, want ik ook gemoeg mannen die op hun 23-25-27ste al heeeeeeel graag kinderen willen
Het risico van daten met een vrouw van deze leeftijd is dat ze nog kinderen wil, of ze die nu al heeft of niet. Staat los van jouw leeftijd. Denk ik.

En wat jouw e/o haar vriendenclub ervan vindt doet er niet toe toch? Echte goede vrienden doen daar niet moeilijk over of gaan op een gewone goede manier de discussie aan.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Re: Naar bed met een oudere vrouw

Berichtdoor Jessebel » vr 18 november 2011, 20:24

Ik heb nooit zo gemerkt dat een leeftijdsverschil zoals bij jullie een (sociaal) probleem vormt. Ik heb een zusje van 10 jaar jonger en ga ook regelmatig met haar op stap. Zo heb ik ook een brede vriendengroep erbij gekregen van een generatie jonger (zij is 20 ik 30).
Toegegeven: natuurlijk is het anders, ik heb een eigen huis, werk, zie dingen misschien net een tikkie anders. Misschien juist daarom dat ik voor sommige jongens wel spannend ben :st: Maar verder is er nooit vreemd gedaan over een flirt met een vriend of dat ik met haar vriendinnen in het café zit..

Mijn laatste lange relatie was met een jongere man. Enige opmerkelijke daaraan was dat ik ineens jonger geschat werd (of hij ouder). Mensen zijn het niet gewend, maar ik heb er echt nooit van kritiek gehoord.

Wat voor mij wèl lastig is, is dat je, een heel klein beetje, een moederrol krijgt. 'Ze' denken dat je alles weet, voorloopt op hen. Ze 'durven' mij niet te vertellen hoe IK misschien iets beter aan kan pakken, maar willen het voor henzelf wel van mij weten, zegmaar.

Als je een relatie hebt met een 'oudere vrouw' moet je ook begrijpen dat die vrouw een partner wil (ik althans wel) waar zij ook op terug kan vallen. Je zegt dat je al een paar maanden met haar bent, dus je zal vast ook al doorhebben dat zij in haar geest soms ook gewoon dezelfde verlegenheden, angsten en onzekerheden heeft als jij. Kan jij dan ook de stekere 'rots in de branding' zijn voor haar?

Voor sommige jongere mannen voelt dat wat vreemd...


Even over haar kinderwens. Dat is een belangrijke :!: En het enige wat in mijn ogen het verschil maakt tussen een jonge meid met een oudere man en een jongere jongen met een Vrouw. Een 'oneerlijk' verschil; ja, vrouwen kunnen niet hun hele leven lang kids krijgen. Een kinderwens, of dat mislopen, gaat diep.

Weet jij wat jij daarmee wilt? Ben je daar 100% eerlijk over naar haar toe? Ik vind dat wel heel belangrijk!


PS 1: jullie hebben al ruim een half jaar? En gaan pas in de komende maanden 'open kaart' spelen naar jullie vrienden? Maken jullie het leefdtijdsverschil beiden stiekem niet veeeel groter dan het is? (of is het misschien dat jullie in een heel ouderwets dorp wonen? -vraag ik me serieus af hoor! :) )
PS 2: moet je je topictitel niet veranderen? Het gaat toch om een relatie? :)
(PS 3: vallen op 'oudere' vrouwen is hartstikke 'in' joh! :lol: )

Avondrood
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 11:10
Locatie: Brabant

Re: Naar bed met een oudere vrouw

Berichtdoor Avondrood » wo 23 november 2011, 14:31

Dank je wel Jessebel voor je leuke reply!

De relatie loopt zeer goed. We hebben inderdaad veel steun aan elkaar. Dit werkt in beide richtingen. Ik heb hier geen probleem mee als 'jongere' man.

Die kinderwens is er, en die is er eigenlijk bij beiden. Grote probleem is het werk op dit ogenblik. We runnen allebei een eigen bedrijf. Dat is voor beiden een fulltime bezigheid. Gezien de investeringen en lopende leningen zal dat de eerste 5-10 jaar zo blijven. De kinderwens is daar een doorn in het oog voor. Maar aanpassen zal de kunst zijn.

Probleem met vrienden is hetzelfde werkgerelateerd probleem van hierboven. Ons werkgebeuren is een kleine wereld, waarbij dit gevolgen kan hebben voor ons personeel. Dat is de reden dat we even gewacht hebben.

Eigenlijk gaat het dus super :D11


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 4 gasten