"Mannen van mijn leeftijd"

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » di 12 oktober 2010, 0:01

Ik vroeg me net af of we niet te generaliserend waren richting die mannen van onze leeftijd :-) Ze zijn toch niet allemaal zo???

O
Berichten: 207
Lid geworden op: za 27 februari 2010, 15:45

Berichtdoor O » di 12 oktober 2010, 0:04

Aan alle kanten generaliserend :D

Er heeft zich hier in elk geval nog geen man vóór een jonge dame uitgesproken.
*Weet je alleen al wat je wilt, behalve pikken en boeken, vechtsoldate zijn en het leven verkennen?*

bitter moon
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 25 februari 2002, 2:01

Berichtdoor bitter moon » di 12 oktober 2010, 0:54

Misschien omdat het goede sier heeft het (hier en nu juist) tegen te spreken. Het is alweer wat langer geleden dat ik de film heb gezien, maar voelde de protagonist uit "American Beauty" zich niet juist aangetrokken door een meisje van de leeftijd van zijn dochter? Dat is natuurlijk maar één voorbeeld uit velen (er schiet me nog een fictief voorbeeld te binnen - voor wie het nog weet, Gerard Cox viel in 1977 in "Het debuut" al voor een jong meisje, en zij voor hem).
Meisjes van 17 herinneren mannen "op leeftijd" vast hoe het was toen ze zelf voor het eerst (serieus) verliefd werden - op een meisje van 17 dus. Dat vergeet je niet, ook al gaan de jaren voorbij. Want je mag dan wel grijze slapen krijgen etc., bij veel mannen blijft een deel van de binnenkant jong, als bij een jongen. Vrouwen "op leeftijd" daarentegen, die zijn gecompliceerder, hebben het een en ander aan bagage en zijn lichamelijk in een andere levensfase geraakt (logisch natuurlijk). Rijpe vruchten zijn mooi, maar bloesems soms even net iets mooier. En ze kunnen, mits ze even net iets langer jouw kant opkijken, als geen andere vrouw bevestigen dat jij, ouwe zak, er nog best mag wezen.
Zou dat kunnen?
Leuke bijdrage overigens spelfje, en schitterend verwoord

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » di 12 oktober 2010, 8:14

Leuke aanvulling ook, Bitter Moon.:D

Wie kent niet de onsterfelijke dichtregel van Herman de Conicnk:

"Vrouwen van veertig zijn gemaakt van meisjes van vijfitien" ?

Mss snappen de a.s. kaalhoofden nog niet hoeveel méér ze zijn dat de leeftijdgenootjes van de meiden? En dat ook zij alles in zich (kunnen!) hebben vanaf - puberrotjongetjes tot doorgewinterde, rijpe minnaars. Mss zijn de schuinsmarcheerders gewoon nog niet zo ver :o (?)

Verder beschouw ik maar als een hormoongestuurde kijkreflex: ze kunnen d'r nx aan doen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » di 12 oktober 2010, 8:42

ik kijk ook graag naar mooie jongens...

en ja, ik geef toe, dat ik ook wel eens fantaseer over hoe zo'n jong ventje in bed zou zijn, lekker stevig en zo geil als 1000000000 man.
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » di 12 oktober 2010, 9:04

Rijpe vruchten zijn mooi, maar bloesems soms even net iets mooier. En ze kunnen, mits ze even net iets langer jouw kant opkijken, als geen andere vrouw bevestigen dat jij, ouwe zak, er nog best mag wezen.
Ik denk dat bitter moon de nagel op de kop slaat.
We zijn wie en wat ons omringt.
Op het eerste zicht toch.
En dan is een bloesem of mooie man een egoboost om U tegen te zeggen :)
Laatst gewijzigd door katarine op di 12 oktober 2010, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1388
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Berichtdoor Paniscus » di 12 oktober 2010, 9:27

Dames ,dames ik begrijp jullie teleurstelling dat het heersende beeld dat mannen alleen maar mooie strakke jonge meiden willen zien onderuit wordt gehaald. Geven we een eerlijk antwoord en worden deze ter discussie gesteld en wordt aangenomen dat de she-spot mannen anders zijn dan andere manen. Nou ja zeg ... :D

Dat verwarring bestaat over onze antwoorden begrijp ik overigens wel. Verwarring die blijkt uit de post in dit topic want een ruime meerderheid aan vrouwen beantwoord een vraag gesteld aan de mannen. En de antwoorden/verklaringen zijn bijna wanhopig. De richting van het topic gaat nu zelfs de hele andere kant en worden de "sixpack cola jongens" gezien als lustobject. :D

Ok ik begrijp ook dat in het domein van dit forum de vrouwen wat anders naar de erotiek kijken dan de “gemiddelde” vrouw en is het daarom misschien zo dat de vrouwen op dit forum een “verkeerd” beeld hebben van de mannen op leeftijd maar dit soort reacties had ik niet verwacht. Het wordt tijd voor een evrouwcipatie topic. :D

:wink: :wink:
No offence!
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Buurman
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 26 december 2004, 17:15
Locatie: Utopia

Berichtdoor Buurman » di 12 oktober 2010, 12:17

Ik hoor vol verbazing een vriend van mij ook wel eens een opmerking over jonge meisjes maken met een strak huidje.
Zelf zie ik dan een kinderlijk gezicht zonder levensevrvaring,

Zo het topic doorgelezen te hebben, komt bij mij de volgende gedachte op:
Zouden de heren welke kwijlend (naar een in mijn ogen kind) zon jong net kijkend en ontdekkend meisje, iets missen.

Zelf kan ik me er helemaal niets bij voorstellen, ik zou eerlijk gezegt niet meer weten wat ik er mee aan zou moeten. Het enigste wat er leuk aan is is de flirt, de gedachte dat je er zelf nog goed uitziet als een meisje die vrouw aan het worden is wat in je ziet. egostrelend ja dat wel.

Een vrouw die getekend is door het leven, wat rimpeltjes die een gelaatsuitdukking accentueren. Een vrouw die een leven achter zich heeft, weet wat er te koop is op deze aardbol en daar buiten. Een zelf verzekerde vrouw die wat te vertellen heeft, die verder kijkt als sex in the citty. Soms wat onzeker, dat kan zo vertederend zijn :D Een ondernemende vrouw, die initiatieven durt te nemen. Een vrouw die respect heeft voor haar eigen lijf en ziel. een vrouw die niet stil staat en zich blijft ontwikkelen.


Zucht... zwijmel ................. heerlijk, daarvoor ga ik voorschut.




Buur, Die het gelukkig allemaal heeft :lol:
Leef

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » di 12 oktober 2010, 12:17

Het beeld is dan ook erg cliché, en generaliserend.

En kijken, en zelfs even wat fantaseren, is maar een moment.
Dat staat niet in verhouding tot hetgeen een man/vrouw daadwerkelijk voor keuze zou maken als het gaat om meer, dieper en langer.
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » di 12 oktober 2010, 12:25

dat bedoel ik idd meneer Buur...
even kijken is leuk..en aandacht van een jonge knul of jong meisje krijgen, doet je beseffen dat je er nog mag zijn denk ik..maar meer als dat is het niet.

Gaat het om meer, dieper contact, vriendschap, relatie, samen door het leven, enz, dan spelen meer dingen een rol dan een strakke huid.
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Berichtdoor LittleMonkey » di 12 oktober 2010, 12:50

Even andersom dan he:

Ik kan me aansluiten bij de mening van O. Een van mijn beste vrienden is toch echt al half 50. Toch ken ik hem al vanaf dat ik heel jong wsa (hij was mijn fysiotherapeut) en vertellen we elkaar (bijna) alles! Ja, hij ook aan mij dus. Is dat dan gek of raar?
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Berichtdoor Spelfje » di 12 oktober 2010, 12:55

LittleMonkey, ik begrijp je vraag in dit topic niet zo?
Het gaat hier dus niet om diepere vriendschappen of relaties hebben met oudere of jongere personen. Dat mag (en moet!) iedereen echt zelf weten.
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Re: "Mannen van mijn leeftijd"

Berichtdoor Spot the difference » di 12 oktober 2010, 13:31

Born in the seventies and raised in the eighties. :
Hier voel ik me wel erg aangesproken. Prachtige leeftijd nu. :)

Spelfje, leuk topic. Als je merkt dat ik wel eens post in topics als "met een oudere vrouw" kan je besluiten dat je vaststelling niet opgaat voor mij. Maar de werkelijkheid ligt anders. Ik heb het voordeel dat ik een heel breed spectrum zie als het komt vrouwen op aantrekkelijke leeftijd. Van jonger tot ouder. In mijn huis-, tuin- en keukenwetenschapsgepieker heb ik voor mezelf uitgemaakt dat volgens mij mannen van nature zijn aangetrokken tot vrouwen op vruchtbare leeftijd. Als man en als vrouw krijg je enkel goesting om te paren met vrouwen/mannen die voor nageslacht kunnen zorgen.

Je vlindertjes bij de aanblik van vaders die met hun kroost naar de school fietsen is daar niet vreemd aan. Ik heb thuis trouwens net zo'n exemplaar zitten, die wegsmelt bij zulke beelden. Maar wat vertelt zo'n beeld je: hij heeft kinderen (hij is vruchtbaar), hij is zorgzaam (mijn kroost gaat niet verhongeren) en hij fietst (is lichamelijk is goede conditie). Sorry voor het weggommen van de romantiek hier. :)

Voor mezelf klopt mijn redening van de vruchtbare leeftijd ongeveer. Vanaf meisjes twintigers zijn kan ik ze wel sexy vinden. En vrouwen die een stuk ouder dan mezelf zijn kan ik ook sexy vinden. Tot een leeftijd waar het ophoudt, ik kan en wil echter die grens nu niet zwart-wit neerzetten, maar het draait rond de menopauze, gedaan met potentieel op voortplanting. Volgens mij worden mijn seksuele leeftijdvoorkeuren daadwerkelijk gedicteerd door onze evolutie als mensensoort. Bon, dit is dus een soort wetenschappelijke analyse die ik voor mezelf maakte, misschien geldt ze wel voor een hoop mannen.

Als ik het dan persoonlijk op mij betrek heb ik het, zelfs als tiener, meestal voor vrouwen gehad "van middelbare leeftijd". Het is die uitstraling, die te verwachten ervaring, zowel seksueel als algemeen in het leven, die verhoogde zweem van elegantie. Maar het is allemaal zo algemeen. Ik denk dat ik ook nog zou kunnen vallen voor een jonge twintigster, stralend van spontaniteit, vuur en drang naar avontuur. Hou oud zou Kate Winslet zijn in "Ethernal Sunshine of the Spotless Mind? Ik werd verliefd op haar rol! Of Juliette Lewis in Natural Born Killers? Deep down zijn redelijk wat mannen nog altijd die jonge twintiger, misschien zelfs die oudere tiener. Ik herken althans een groot deel van mezelf als twintiger in mijzelf nu.

Maar bon, leuteren alle mannen van jouw leeftijd eigenlijk zoveel? :)

Nee, als ik die man op de parking was, had mijn primair brein gekeken naar de grootste décolleté of mooiste kontje, maar mijn échte interesse zou mij doen flirten met de vrouw met een uitstraling die verklapt: met jou kan ik leuk praten, spetterende sex hebben en aangenaam nagenieten.

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Berichtdoor Spelfje » di 12 oktober 2010, 13:37

Lieve lieve Spot!
Wat een heerlijke benadering van dit onderwerp. Ik denk dat je gelijk hebt. Het is pure biologie! (dat is ook waarom mannen vaker naar blonde dames kijken...blond=vruchtbaar. En niet de blonde dames zijn dom maar de mannen die verder niets anders verlangen van hen dan sex en aandacht :wink: )

Ik ga je posting nog een paar keer lezen! Dank! :D
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Re: "Mannen van mijn leeftijd"

Berichtdoor Dominique » di 12 oktober 2010, 13:38

Nee, als ik die man op de parking was, had mijn primair brein gekeken naar de grootste décolleté of mooiste kontje, maar mijn échte interesse zou mij doen flirten met de vrouw met een uitstraling die verklapt: met jou kan ik leuk praten, spetterende sex hebben en aangenaam nagenieten.
en daar moet je vruchtbaar voor zijn, naar jou idee? :shock:
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast