facebook

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

he43
Berichten: 1464
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 12:12
Locatie: VL

Berichtdoor he43 » zo 29 augustus 2010, 13:59

:wink:
Laatst gewijzigd door he43 op di 05 oktober 2010, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
--

Gebruikersavatar
JeffreyBi
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 06 maart 2003, 2:01
Locatie: Icecreamseller in Mu Mu Land

Berichtdoor JeffreyBi » zo 29 augustus 2010, 14:15

Natuurlijk gaat het om de kwaliteiten op de werkvloer.

Ik zeg alleen dat ik ws meer vertrouwen heb in een werknemer die(bij mijn weten,idd,zeker weet je het niet..)op tijd in bed ligt,dan in een werknemer die 2 uur voor de dagtaak msschn nog op diezelfde tafel staat te feesten.
Misschien heeft Persoon #2 wel veel meer energie dan Persoon #1?
I'm a creationist... I believe man created God.

Gebruikersavatar
JeffreyBi
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 06 maart 2003, 2:01
Locatie: Icecreamseller in Mu Mu Land

Berichtdoor JeffreyBi » zo 29 augustus 2010, 14:16

Tuurlijk heb ik ook mijn bedenkingen doch vaak verdient het het voordeel van de twijfel. Al dien ik te zeggen, dat indien het té gortig is of indien de achtergrond niet degene is, die mag verwacht worden ik trek ik ook onverbiddelijk snel mijn conclusies.
Ik zou jou in ieder geval nooit aannemen, vieze swinger! ;)
I'm a creationist... I believe man created God.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » zo 29 augustus 2010, 14:30

Even alle reacties nagelezen, fijn dat jullie zo enthousiast meedenken.
@Iago: droomfossiel heeft ook wat trekjes van "graag zelf kiezen" en liefst waardevolle,jammer genoeg soms te zeldzame contacten. Soms ontbreekt me de energie ervoor , soms ben ik te schuchter en sla ik de bal mis , maar dit is een ander onderwerp .
Betreffende de privacy : ik hoorde op de radio dat in september een nieuw sociaal netwerk start waarbij je privacy hoog in het vaandel staat.
Hier vond ik een link hierover :

http://www.dutchcowboys.nl/socialmedia/20332

Om je gegevens doelmatig te beschermen moet je ook wat pc info hebben, niet iedereen kan dit .

@Jeffri ik hoor tot de older boomers in je statistiekje, en inderdaad ik stel vast dat in die groep het meest weerstand is voor sociale netwerken. Als ik het geheel van de studie bekijk kom ik er nog niet zo slecht uit :lol:

@hotje, He 43 en wie het over invloed op solicitatiegesprekken had, hierbij maak ik de kanttekening dat de middelen die huidige werkgevers gebruiken wel wat te maken hebben met de magere werkgelegenheid. Ik vind het menselijk maar heel subjectief ...

Celine, inderdaad IVL is de drempel voor een goed gesprek lager, en zelfs meelezen helpt heel veel om je een opinie te vormen en je ideeën bij te sturen, maar het vraagt wel tijd .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

he43
Berichten: 1464
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 12:12
Locatie: VL

Berichtdoor he43 » zo 29 augustus 2010, 14:37

:wink:
Laatst gewijzigd door he43 op di 05 oktober 2010, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
--

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Berichtdoor amaretto » zo 29 augustus 2010, 14:42

maar bv bij facebook kan je toch zelf 'kiezen'?? ik bedoel: iedereen die 'mijn' facebook' kan lezen, die ken ik op één of andere manier. diegene die ik niet wil dat ze mij kunnen lezen, die aanvaard ik gewoon niet. simpel, toch?

ik blijf het een leuk iets vinden. heb familie die in noorwegen, duitsland en zelf nederland 8) wonen en op deze manier blijf je op de hoogte van wat ze meemaken. of door foto's snuisteren of van medestudenten te lezen krijgen dat ze over hetzelfde examen flippen,....

soit, ik vind het gewoon leuk!

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » zo 29 augustus 2010, 14:52

Amaretto, helemaal waar ik denk ook dat het voor de meeste mensen erg leuk is , maar wat mij bv stoort is dat je bij een uitnodiging meteen, zelfs als je niet op faceboek zit direct foto's van contacten te zien krijgt. En inderdaad, op zich is hier helemaal niets mis mee, het is een beetje als iemand in een groep mensen in een café zien zitten...
Maar persoonlijk hou ik er op het net niet van dat meteen m'n foto publiek is , net als je bij googelen op een naam meteen een facebook pagina krijgt met de foto van de persoon . Maar misschien ligt dit gewoon aan de instellingen die de persoon op deze site aanklikt .

Ik heb helemaal geen oordeel over wat anderen leuk vinden hoor .
Mijn vraag komt ook een beetje door het gevoel dat je dommels moet oppassen op een zekere leeftijd om niet helemaal onbekend te worden met allerlei mogelijkheden tot contact ,en allerlei media . Ik herinner me nog zo goed dat m'n vader ( toen 83 ) nooit met z'n gsm smsjes overweg kon omdat hij gewoon de internetsystemen niet kende , het hele enteren gebeuren en het lettertoetsen systeem .

Ik balanceer dus vaak tussen waar hou ik niet van en waarvoor moet ik op m'n hoede zijn om geen fossiel te worden :oops:
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » zo 29 augustus 2010, 14:54

Even alle reacties nagelezen, fijn dat jullie zo enthousiast meedenken.
@Iago: droomfossiel heeft ook wat trekjes van "graag zelf kiezen" en liefst waardevolle,jammer genoeg soms te zeldzame contacten. Soms ontbreekt me de energie ervoor , soms ben ik te schuchter en sla ik de bal mis , maar dit is een ander onderwerp .
Is het een ander onderwerp?

Is het niet erg gemakzuchtig om je toe te voegen aan mijn (niet bestaande!! :P) facebook en te roepen: als je verder wat wil weten vraag maar?
Geeft wel een nieuwe dimensie aan de opmerking: ik ben een open boek.

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Berichtdoor amaretto » zo 29 augustus 2010, 14:55

wat je op internet zet daar kan iedereen bij, ama, ook als het afgeschermd staat.
als iemand echt wil, kan die met een omweg overal bij komen, het is en blijft internet.
tja, er staan geen geheimen van me op, dus als iemand zoveel moeite wilt doen, dan hoop ik voor hem/haar dat het de moeite waard is :wink:

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » zo 29 augustus 2010, 15:02

@Iago, ik lees je reacties al heel lang zonder "onbestaand facebook" geef je wel wat van jezelf weg :lol:
Waar zag je de opmerking over : ik ben een open boek?

In mijn boek zijn een aantal bladzijden weggescheurd , soms maak ik er nog een voetnotatje over ....
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » zo 29 augustus 2010, 15:08

@Droomvlinder
Dat is wederzijds, en eigenlijk toch veel leuker? Of ik nou een buikige vrachtwagenchauffeur ben of een strakke yup maakt dan toch niet meer uit?

In dat opzicht ben ik inderdaad een open boek. Er is geen woord van gelogen, maar er is altijd meer onder de zon. Ook wilde wateren hebben diepe gronden :)

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » zo 29 augustus 2010, 15:18

:lol: doet me even denken aan dat oude topic over de voorstelling die we bij de nicks maken .... In mijn verbeelding nog vrachtwagenchauffeur, noch strakke Yup maar lange ietwat getaande schipper met donker haar , maar dit is nu helemaal off topic ... Ik ga eens googelen op Iago om te zien wat ik vind ....... :wink:
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » zo 29 augustus 2010, 15:20

@Mar: je schrijft dat je niet zo in vriendschappen gelooft. Bedoel je 'digitale' vriendschappen of echte, IRL vriendschappen? (ik vermoed het eerste):D
Dear Martin:

ik bedoel ALLE contacten. Het schijnt bij anderen minder voor te komen, maar ik maakte te vaak mee dat mensen mijn leven binnenkwamen, zowel lijfelijk als digitaal en daar erg welkom waren. Entree door voor- en achter- en tuindeuren, gezellig, soms opdringering, speels, zakelijk, ondeugend, vertrouwelijk, spannend, openend, grappig. Te vaak kwam ik dan uit mijn keuken met de koffie bij een inmiddels verlaten stoel. Deur soms nog open, een spoor van vieze voeten. Was ik niet gezellig genoeg, rook de koffie niet goed? Oh, nee, het zal mijn frysk spraakgebrek zijn...Ergo: heel vaak weet je (ik) gewoon niet waarom de klik niet aan beide kanten even sterk is, waarom de ander slordig met me omgaat.

Je snapt: het heeft in mij een fundamenteel vertrouwen in mensen ondermijnd.
Het betekent niet dat ik me niet meer openstel, maar ik geloof (al jaren) niet meer in vrienschap als 'ding' dat je zomaar kunt oppakken en wegleggen.
Liever gebruik ik de term van Droomvlinder: je bent in relatie. Je hebt hem niet.

Mijn ervaring is inderdaad dat dit IVL heftiger en kwalijker kan (kon) uitpakken dan IRL. Terwijl ik toch echt fabeltastisch leuke en goddelijkgoede digi-ervaringen heb. Rara...


@Iago, laat ik nou van wildwatervaren houden :)
@Droomvlinder: Iago is een ezeltje!
Maar wel een slimme ;)
en ook wel lief, zegtiesoms :kiss:


Mar
Samen lopen door omstandigheden

Martin1973
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 19 juli 2010, 15:06

Berichtdoor Martin1973 » zo 29 augustus 2010, 16:17

Hoi Mar,

Ja, het beschaamd zien of verliezen van een vriendschap, dat kan een teleurstelling of zelfs desillusie zijn. Niet iedereen kan ermee omgaan om welkom te zijn of heeft behoefte aan het contact dat jij graag zou willen. Het hoeft dus niet aan jou te liggen dat het ene contact wel iets wordt en het andere niet. Gewoon natuurlijk laten groeien en in relatie zijn, dan ontdek je rustig welke klik er is, welk contact 'echt' is en welk contact meer wordt, tot een niveau dat de vriendschap niet meer zomaar opgepakt of weggelegd wordt. Dit is voor mij een positieve benadering die ik zelf ook hanteer omdat ik vroeger ook wel eens teleurgesteld ben, maar mijn scepsis omtrent vriendschappen wilde oplossen.

Je stipt aan dat het er in IVL contacten soms heftiger en kwalijker aan toe gaat dan IRL. Dat heb ik mede op dating-websites ook ervaren en het is een van de redenen waarom ik er niet zo voor in ben om me op allerlei netwerksites te begeven of om te gaan zitten chatten met jan en alleman. Maar daarvan moet ik beseffen dat er ook veel leuke en goede contacten tussen zaten.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Berichtdoor Mar » zo 29 augustus 2010, 17:56

@Martin - Het voert wat off-topic met erop ingaan, maar ik heb de ervaring dat in mij omgeving dit proces anders is dan in de grotere ( 'hollandse') woonplaatsen.
Mensen komen op je pad als je ze nodig hebt
Eg waar?
Ik geloof er geen fluit van.
Samen lopen door omstandigheden


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 15 gasten