* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » ma 27 februari 2006, 0:21

Vieren wij het bestaan van de kroeg opnieuw? Feestelijk en zetten we de kroegbaas in het zonnetje? Hij is voor mij de koning van de nacht Afbeelding Liever had ik hem de burgemeester genoemd, maar die titel dekt de figuur niet. Hij is meer een heilige Afbeelding , die in het nachtelijk uur zijn hart en zijn toog openstelt voor feestjes, mijmeringen en als klaagmuur.

Je hebt gelijk MikMak: er velen gegaan en velen gekomen. Afbeelding Een harde kern is gebleven, waarik jou ook toe reken. Je hekseninbreng was warm en bijzonder Afbeelding Toch is het altijd een plaats van rust en bezinning geblven. Soms heb je meer tijd om er te verblijven, soms wat minder, maar welkom ben je er altijd. Afbeelding

En zo is er weer een jaar bijgeschreven aan dit bijzonder etablissement. We vieren het gepast. Want een ding is zeker, hoeveel je er ook nuttigt: dronken word je er nooit Afbeelding

Laten we het vieren met de wave. Afbeelding

Proost allemaal, moge het vat met Hoegaarden nooit leegraken.

Annne

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » ma 27 februari 2006, 21:08

Mooi om zo weer herinnert te worden aan Luik Droomvlinder.

De bemoedigende woorden van de nachtkroeg die-hards komen als geroepen, nadat ik alweer afscheid moest nemen van een gewaardeerde vaste klant. Soms ben je door je repertoire van woorden heen en heb je met lede ogen het nakijken.

De familiebetrekkingen zijn bij mij niet vanzelfsprekend (om het zo maar te omschrijven), maar gisteren weer eens op de fiets bij een broer en diens gezin op visite geweest.

Met mijn coördinatievermogen alleen al hoef ik me nooit met mezelf te vervelen (laat ik positief blijven) en laten ze nu in zo'n nieuwbouwwijk wonen waar het voor mij in het verleden ook altijd al zoeken was. Na slechts een keer vragen het de heenweg tenminste snel gevonden, hoewel m'n schoonzus op het raam moest tikken omdat ik het huis (door twijfel) eerst voorbij reed :lol:

Best aangenaam verlopen, deze middag. Naast zijn werk in de zorg doet hij aan toneel, had de alternatieve elfstedentocht gereden en is ook nog eens politiek actief. Dat alles voorbij zien komen op video en/of foto.

Voor de rest ook zo'n beetje bij kunnen praten. Dus dat familiecontact is weer wat meer op orde. Z'n zoon (die in m'n muzikale voetsporen is getreden) had trouwens die middag een hv aanval gehad, dus dat zit kennelijk ook in de familie. Neemt teveel hooi op de vork en is te veeleisend.

Terug op de fiets in het donker, door de sneeuw was natuurlijk een stuk problematischer. Ik reed ten eerste al wat om, maar wist van toen nog dat ik na een molen de goede richting weer kon nemen. Die zou ik ook bijna genomen hebben, ware het niet dat ik mezelf op dit punt niet vertrouwde en veronderstelde: 'als ik denk dat het links is, zal het wel rechts zijn' :roll: Met alle gevolgen van dien. Maar aangezien ik dit stukje type weten jullie dat ik weer thuis zit en voldoende ontdooid ben inmiddels.

Nou ja, vanwege die drie borden patat kon ik wel wat extra beweging gebruiken.

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » ma 27 februari 2006, 22:56

:lol:
Leuk zo'n gevoel voor richting Organic.

Er is een tijd geweest dat mijn vriend me in geval van twijfel altijd even vroeg welke kant ik dacht dat we op moesten. Als ik dan rechts zei, dan ging hij links en zei ik links, dan ging hij rechts. Bijna altijd was dat dan ook de goeie richting uit.
Helaas voor hem werkt het zo niet meer en nu ben ik dus regelmatig aan de beurt om gniffelend te zeggen dat ik toch zei dat we de andere kant op moesten :wink:

Postduivengevoel is dus kennelijk te trainen.

xx
MikMak
m'n bezem brengt me overal

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » vr 03 maart 2006, 0:31

Nou beste mensen ga er maar eens voor zitten en (v)Liesbeth schenk me maar iets sterks in.

Twee banen verliezen in één maand, wie doet me dat na? Voor zover ik me kan herinneren ook nieuw voor mezelf.

De PC Thuishulp baan vervalt omdat het lastig is geschikte nieuwe vrijwilligers te werven en er onderhand genoeg alternatieven zijn voor de meeste klanten. Het computerles geven aan senioren zou gaan plaatsvinden in het nieuwe multiculturele centrum, waar ook ouderen welzijn onderdak kreeg, maar dat wordt overgenomen door het Drenthe College.

In de reïntegratie heb ik niet al teveel fiducie, dus zal het vooralsnog toch van het vrijwilligerswerk moeten komen wat werkzaamheden buitenshuis betreft. De markt met geschikte vrijwilligersbaantjes lijkt wat mij betreft redelijk afgeroomd, maar we zullen zien.

Ondertussen blijf ik natuurlijk huisman (de stofzuiger, dat zwarte monster, lijkt smachtend op me te wachten) en zijn er de overige activiteiten (in omgekeerde volgorde), maar het direct wat voor anderen kunnen betekenen, in contact met anderen, is voor een belangrijk deel toch wel weggevallen.

Jammer, maar ach, waarschijnlijk de genoemde baantjes ook wel weer lang genoeg gedaan en er wellicht elders in een (ander soort?) baantje m'n voordeel mee doen. Ondertussen meer het accent op de eigen bezigheden. Eerst deze zwarte jongen met z'n lange slurf maar eens tevreden stellen.

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » za 04 maart 2006, 0:46

Hey dat is mijn stofzuiger! :wink:

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » za 04 maart 2006, 10:03

Wat is het lang geleden dat ik hier s'ochtends nog binnenliep . Maar ja , ik hou nu eenmaal niet teveel van gewoonten. Toch ruikt het hier nog steeds heerlijk naar versgebakken brood . Buiten ligt een laagje fijne sneeuw waarin kattepoten en vogelklauwtjes kunstig getekend hebben .
Organic , ik hoop dat de lente nieuw leven zal inblazen in veel vrijwilligersprojecten en dan zal je met je ervaring hopelijk weer een leuk baantje vinden . Intussen kan je nu beginnen met bloemen kiezen voor de prachtige tuin om je woning . Vandaag ga ik cosmos , lavatera en salvia zaaien want rechtstreeks in de tuin lukt hier nooit omwille van alle kattebeesten die de grond zo graag bewerken...

Mm de koffie is heerlijk , fijn dat je nu ook een cappucino kan krijgen hier , ik hou wel van dat romige .
Het is hier erg stil . Het brengt me zelf ook naar familiebanden ...en heel wat bedenkingen hierbij .

Het feest van de kroeg heb ik dus ook gemist , misschien keek nachtuil nog van op afstand toe ...en waar zou vlammetje nu vertoeven ?

Ik wens iedereen een mooie dag toe
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » zo 05 maart 2006, 12:49

Annne, vergeet je niet op me te stemmen?

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » zo 05 maart 2006, 21:53

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 9:45, 1 keer totaal gewijzigd.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » ma 06 maart 2006, 16:34

Op wie kan ik anders nog stemmen dan op jou Amada?
Maar onder slechts een voorwaarde: dat je mijn berichten aan jou zal lezen. :)

Annne, over vele stemmen beschikkend

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » di 07 maart 2006, 20:28

Er kan nog gestemd worden tot 21.00 u. waarna aansluitend de nachtkroeg de deur weer opent, dus dat sluit mooi aan.

Moest drie keer drukken op de stemknop voor m'n stem geaccepteerd werd! Misschien wel drie keer raak, dus dat tikt lekker aan.

Oh, en dan dit nog: Sinds vanochtend langs een andere weg twee soortgelijke baantjes terug! Nu alleen nog senioren les/begeleiding.

De man achter de projecten vroeg zich eerst af of ik niet te jong(!) was voor de doelgroep, maar hij schatte me waarschijnlijk jonger in dan ik ben, want na m'n leeftijd gezegd te hebben, was het wel te overbruggen volgens hem. Beetje kul natuurlijk, gezien m'n ervaringen met lesgeven aan senioren tot nog toe. Zou maar zo de laatste keer kunnen zijn dat ik nog eens weer te jong bevonden wordt voor iets (in eerst instantie).

Hoe dan ook, weer een drankje van de zaak en deze keer op de goede afloop!

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » di 07 maart 2006, 20:34

prosit Organic , ik drink een goede scotch met je mee !!!
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » di 07 maart 2006, 20:38

Op wie kan ik anders nog stemmen dan op jou Amada?
Maar onder slechts een voorwaarde: dat je mijn berichten aan jou zal lezen. :)

Annne, over vele stemmen beschikkend
Ik lees altijd alle berichten aan mij!

Mooi, dan heb ik al 5 voorkeursstemmen!
Al mijn vrienden bekenden dat ze op een andere partij gingen stemmen.....
:o

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » wo 08 maart 2006, 11:17

Maar de berichten in She haal je niet op :shock: . Toch heb ik op je gestemd. Maar laten we deze discussie maar elders voortzetten als je me tenmisnte beantwoordt. Je hebt niet eens voorkeursstemmen nodig. Je komt zo in de raad met deze stemmenwinst.

Annne, trots deze daverende overwinning

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » wo 08 maart 2006, 21:59

Op de afvalcontainer(!) een 16 kantjes tellende kladversie van een Engelstalige brief gevonden.

Door de regen verweekte, aan elkaar geplakte velletjes. Zo'n vondst doe je niet dagelijks en nieuwsgierig als ik ben ze thuis van elkaar geplukt en te drogen gelegd op de verwarming.

Een spannende, behoorlijk erotisch geladen brief, in mooie, beeldende taal gesteld. Enig voyeurisme is me zeker niet vreemd, maar het voelt niet goed dat wat deze brief betreft te gaan uitventen (ook al zal er geen haan naar kraaien), dus beperk ik me hier maar toe.

Een vreemde sensatie om zo'n inkijkje te krijgen in iemands leven.

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » do 09 maart 2006, 0:21

Nah zeg, ik kreeg altijd een pop-up als ik een pm kreeg.
Maar nu dus niet. Staan er zomaar 3 berichten.
Sorry dat ik niet reageerde.

Maar laat me maar weten wat ik voor je kan doen op 9 april.
Ik kom sowieso.
Laatst gewijzigd door Amada op zo 12 maart 2006, 20:35, 2 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten