Meetlat

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2191
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Meetlat

Berichtdoor tes » do 13 december 2012, 13:49

Was in zn algemeen, gewoon zo'n gedachte spinsel :wink:
live your life to the fullest!

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Meetlat

Berichtdoor zee » vr 31 mei 2013, 18:10

Ik ben zojuist van mijn stoel gevallen van het lachen, hilarisch dit :D :mrgreen:

Desalniettemin is het wellicht van waarde te weten dat in mijn middelbareschooldagen de geodriehoek-meetmethode algemeen ingang vond.
De kwestie was daardoor simpel in de onderlinge discussie / vergelijking: steekt ie langer of korter dan je geodriehoek...? ;)

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Meetlat

Berichtdoor Peter50 » do 06 juni 2013, 21:47

Hebben alle mannen die hem niet gemeten hebben, zich al gemeld?
Dan zou de vraag van de TS beantwoord zijn.

In het boek "Ten liefde!" van Ronald Giphart las ik dat de grootte van handen een goede voorspeller is voor de pikgrootte. Niet verbazend, want dat hoor je wel vaker.

Maar later dacht ik: Geldt dat dan ook voor vrouwen? Vagina's kunnen ook meer of minder diep zijn. Ik denk dus dat die correlatie ook bestaat. En als je dat eenmaal bedacht hebt, dan kun je het niet helpen dat je daar steeds weer aan denkt.
Zo heb ik een vrouwelijke collega met nogal kleine handjes, en iedere keer als ik haar zie, denk ik aan haar vagina, die ik niet zie maar dan toch voor me zie en waarschijnlijk nooit de kans krijg te onderzoeken, maar ...

"Laten we handen schudden."
"Wat heb jij mooie kleine handen."
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: Meetlat

Berichtdoor Noortje » do 06 juni 2013, 22:13

Gaat het dan om de grootte van de handpalm, vingers, geheel?

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Meetlat

Berichtdoor Peter50 » vr 07 juni 2013, 0:21

Geheel, volgens mij. Dat stond niet zo specifiek beschreven.
Hoever zou de analogie gaan? Dikke vingers, lange vingers, ... ?

Heb jij grote of kleine handen?
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Meetlat

Berichtdoor zee » za 08 juni 2013, 16:16

Inderdaad, lengte van de gehele hand + vingers = lidlengte, gemeten vanaf de pols waar de hand begint, tot aan de top van de middelvinger.
Een andere proportionele indicatie is: ca. 9 á 10% van de lichaamslengte.

't Zal een beroepsafwijking zijn, maar ben gek op maatsystemen en ergonomie ;)

Afbeelding

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
junglelife
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 20:25
Locatie: het zuiden

Re: Meetlat

Berichtdoor junglelife » za 08 juni 2013, 16:54

Inderdaad, lengte van de gehele hand + vingers = lidlengte, gemeten vanaf de pols waar de hand begint, tot aan de top van de middelvinger.
Een andere proportionele indicatie is: ca. 9 á 10% van de lichaamslengte.

't Zal een beroepsafwijking zijn, maar ben gek op maatsystemen en ergonomie ;)

Afbeelding

Zee
En gij gelooft daarin :shock:
Heb ik toch allemaal afwijkende mannen gehad, verkeerde genen dan zeker of ze hebben teveel schoppen onder hun kont gehad :mrgreen:

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Meetlat

Berichtdoor zee » za 08 juni 2013, 17:14

Maatsystemen zijn uiteraard gebaseerd op de gemiddelde mens (en dan vaak nog een m/v van 1.80 lang) - tamelijk nutteloos als je specifiek voor iemand ontwerpt. Toch zit de gemiddelde pleebril op 42-45 cm. boven de vloer. De befaamde verhoogde seniorenpotten overigens op 47-50 cm.

Vwb betreft de lidlengte tov lichaamslengte / handlengte : ik moet daarbij zeggen dat ik deze gegevens persoonlijk vernomen heb en zeker niet algemeen geldend zou willen verklaren - die objectieve data ken ik niet ;)

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
junglelife
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 20:25
Locatie: het zuiden

Re: Meetlat

Berichtdoor junglelife » za 08 juni 2013, 17:50

Maatsystemen zijn uiteraard gebaseerd op de gemiddelde mens (en dan vaak nog een m/v van 1.80 lang) - tamelijk nutteloos als je specifiek voor iemand ontwerpt. Toch zit de gemiddelde pleebril op 42-45 cm. boven de vloer. De befaamde verhoogde seniorenpotten overigens op 47-50 cm.

Vwb betreft de lidlengte tov lichaamslengte / handlengte : ik moet daarbij zeggen dat ik deze gegevens persoonlijk vernomen heb en zeker niet algemeen geldend zou willen verklaren - die objectieve data ken ik niet ;)

Zee
Dan mag ik zeker niet vragen wat je lichaamslengte/handlengte is ? :lol:
Wil je wel de mijne vertellen maar weet niet wat dat nu wil zeggen dan, wetenschappelijk gezien :mrgreen:

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Meetlat

Berichtdoor zee » za 08 juni 2013, 17:53

Welnu, alles voor de wetenschap:

lichaamslengte: 173 cm.
handlengte pols - top middelvinger: 18 cm.
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
junglelife
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 20:25
Locatie: het zuiden

Re: Meetlat

Berichtdoor junglelife » za 08 juni 2013, 18:03

Welnu, alles voor de wetenschap:

lichaamslengte: 173 cm.
handlengte pols - top middelvinger: 18 cm.
Mooie handlengte, zelfde maat heb ik ook ......maar ik heb niet het gevoel dat ik zo een grote handen heb, de meeste mannen hebben toch grotere handen maar hun penis is toch niet altijd zo groot......denk eerder dat jij dan een uitzondering bent als je bedoelt dat je maat ook 18 cm is :D

Wetenschappelijk gezien komt het dus niet overeen met mijn bevindingen of het wordt tijd dat ik wat meer onderzoek daar aan ga wijden :lol:

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Meetlat

Berichtdoor zee » za 08 juni 2013, 18:10

Misschien zie je kans je eerdere veldwerkgegevens te verzamelen in een geanonimiseerd overzicht?
Alles voor de wetenschap!

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
junglelife
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 20:25
Locatie: het zuiden

Re: Meetlat

Berichtdoor junglelife » za 08 juni 2013, 18:23

Nou die behoefte heb ik niet zo om dat op papier bij te houden.
Lengte en grootte zegt niet alles maar wel wat je ermee doet en wat je doet en zelfs dat is niet afhankelijk van de lengte maar meer van de persoon die eraan vast zit :wink:
Lijkt me veel meer een interessant wetenschappelijk onderzoek.

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Meetlat

Berichtdoor Thomas_K » za 08 juni 2013, 18:57

Nou die behoefte heb ik niet zo om dat op papier bij te houden.
Lengte en grootte zegt niet alles maar wel wat je ermee doet en wat je doet en zelfs dat is niet afhankelijk van de lengte maar meer van de persoon die eraan vast zit :wink:
Lijkt me veel meer een interessant wetenschappelijk onderzoek.
Zonder meer waar! Maar een onderzoek naar de lengte en grootte van de penis is qua onderzoeksopzet aanzienlijk eenvoudiger! En verder hebben we denk ik een panel van vrouwen nodig die bereid is om geblinddoekt seks te hebben met diverse mannen, zodat ze op een schaal van 1 tot 10 kunnen aangeven hoe het voelt.

Iets voor de volgende shespot meeting?

Gebruikersavatar
junglelife
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 20:25
Locatie: het zuiden

Re: Meetlat

Berichtdoor junglelife » za 08 juni 2013, 19:14

Nou die behoefte heb ik niet zo om dat op papier bij te houden.
Lengte en grootte zegt niet alles maar wel wat je ermee doet en wat je doet en zelfs dat is niet afhankelijk van de lengte maar meer van de persoon die eraan vast zit :wink:
Lijkt me veel meer een interessant wetenschappelijk onderzoek.
Zonder meer waar! Maar een onderzoek naar de lengte en grootte van de penis is qua onderzoeksopzet aanzienlijk eenvoudiger! En verder hebben we denk ik een panel van vrouwen nodig die bereid is om geblinddoekt seks te hebben met diverse mannen, zodat ze op een schaal van 1 tot 10 kunnen aangeven hoe het voelt.

Iets voor de volgende shespot meeting?
Natuurlijk is zo een onderzoek makkelijker maar wat heb ik daaraan, het zegt me toch niets...moet ik blij zijn als hij meer als het gemiddelde heeft of ben ik blijer met wat hij ermee doet en kan of ben ik juist blijer met wat hij nog meer kan ?
Natuurlijk voelt het lekker als je opgevuld wordt maar het voelt nog lekkerder als iemand meer vaardigheden heeft als je alleen maar kan opvullen.
Zo een onderzoek maakt mannen alleen maar onzeker of die boven een gemiddelde zitten denken dat ze daar alles mee goed kunnen maken ?
Wat haal jij dan uit zo een onderzoek ?

Geloof niet dat daar een shespotmeeting voor bedoeld is, mij zul je dan daar niet zien :lol:


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 1 gast