Shespot en verlangen naar een beetje meer

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » vr 20 november 2009, 21:22

Geen idee Mirthe "toen" kwam ik hier nog niet.
Ik ook niet. Het is ook maar een suggestie.

jenda65
Berichten: 2484
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 12:06

Berichtdoor jenda65 » vr 20 november 2009, 21:28

en ook een hele goede suggestie :!:

Misschien kan een van de anderen Shespotters er haar/zijn licht over laten schijnen :?: :idea:

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » vr 20 november 2009, 21:42

@Oceann, n.a.v. je parafrase (en daarna mag je mijn account opheffen):
waar zit volgens jou het inleven in in deze draad?
Door het lozen van meningen t.a.v. she-ervaringen in deze draad gelijk te stellen aan waar ik het over heb (ten dele over nota bene de geprezen Kroonjuwlen) vind ik onrecht doen aan die tientallen van 'toen'.


Mirthe

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » vr 20 november 2009, 21:47

Pff....heel wat bij te lezen, als je een dagje mist.

Door alle postings achter elkaar te lezen, valt me wel op dat er vaak misverstanden ontstaan doordat mensen elkaar niet begrijpen. Iets anders lezen dan wat er staat, iets misschien anders opschrijven dan wat bedoeld wordt. Iemand denkt dat iemand anders valt over de virtuele kroeg, terwijl die iemand anders bedoelt dat de serieuze topics op een gegeven moment een soort virtuele kroeg worden. Iemand denkt dat nieuwelingen niet welkom zijn, terwijl ik dat in dit topic juist niet zo voel. Ik krijg het gevoel dat degenen die hier al wat langer rondhangen zich niet bewust waren van de gevoelens van newbies, en er juist alles aan proberen te doen om nu boven water te krijgen waar die gevoelens vandaan komen, zodat ze daar op kunnen anticiperen.

En dan kom ik toch steeds weer terug dat het waarschijnlijk de manier van communiceren is. Je mist de non-verbale communicatie, waardoor je dingen verkeerd kunt interpreteren. Dat is een manco van een forum waar we mee moeten leven. Misschien moeten we iets vaker vragen wat er nou precies bedoeld wordt voordat er conclusies getrokken worden...minder interpreteren wat er staat, maar gewoon lezen wat er staat.
Laatst gewijzigd door Venus op vr 20 november 2009, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » vr 20 november 2009, 21:56

@Oceann, n.a.v. je parafrase (en daarna mag je mijn account opheffen):
waar zit volgens jou het inleven in in deze draad?
Door het lozen van meningen t.a.v. she-ervaringen in deze draad gelijk te stellen aan waar ik het over heb (ten dele over nota bene de geprezen Kroonjuwlen) vind ik onrecht doen aan die tientallen van 'toen'.


Mirthe
Dat mensen nadenken over She, over wat er anders, beter kan, dat mensen aangeven waar zij problemen mee hebben, dat anderen vragen hoe dat verbeterd kan worden, dat iedereen betrokkenheid toont met She, is dat geen inleven? Dat sinds dit topic geopend is mijn inbox volloopt, dat ik nu ontdek dat de 'oude garde' zich wel degelijk iets aantrekt van de nieuwelingen. Dan weet ik niet wat inleven voor jou dan wel inhoudt...voor mij is dat in elk geval inleven!!

Edit ivm storende vaut :wink:
Laatst gewijzigd door Venus op vr 20 november 2009, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

princess
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 19 augustus 2005, 17:05
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor princess » vr 20 november 2009, 22:21

Iemand denkt dat iemand anders valt over de virtuele kroeg, terwijl die iemand anders bedoelt dat de serieuze topics op een gegeven moment een soort virtuele kroeg worden.
Mooi! Wat ik uit deze discussie haal is dat wat we steeds diepgang en niveau genoemd hebben, misschien meer gaat over duidelijke scheiding wat waar hoort en waar niet. Zowel fun als serieus hebben een functie en waarde, en zullen beter tot hun recht komen als we het ontwarren.

Celine, misschien lees ik je verkeerd maar door DAAR zo nadrukkelijk te schrijven en er ook nog eens Mirthe achter te noemen, voelt het of er zoveel verwijt in zit. Jij deelde een aantal posts geleden je boosheid en in de reacties leek je dingen anders te gaan zien. Geef je Mirthe nu ook wat ruimte voor haar frustraties? Die komen waarschijnlijk ook voort uit kwetsuren. En misschien blijkt daar ook iets zinvols uit te komen.

Bloopertje
Berichten: 849
Lid geworden op: wo 16 september 2009, 14:47

Berichtdoor Bloopertje » vr 20 november 2009, 22:47

Zonder de discussie te willen afronden, wil ik wel vast mijn waardering uitspreken voor de hoeveelheid reacties, de openheid, nieuwsgierigheid en het respect. De woorden van Iago vatten het mooi samen:

Okee dan :)

Mooi man, dit
Mooi is het zeker Joan dat ieder hier zo open is, zou erg mooi zijn als jij, als topicstarter en poster in deze topic ook een beetje openheid zou geven. Wie ben jij, wat is jouw geschiedenis op Shespot? Je bent hier 14 oktober Moderator geworden, waarom heb jij je (nog) niet voorgesteld? Misschien ben je bekend van de chat, maar niet iedereen komt daar.

Zonder de discussie te willen afronden, mogen wij ook weten wie jij bent? :wink:
Yo soy yoy y mis: ik ben mezelf en m'n omstandigheden.

Flippo
Berichten: 514
Lid geworden op: vr 28 juni 2002, 1:01

Berichtdoor Flippo » vr 20 november 2009, 23:02

12 pagina's in 3 dagen. Shespot lijkt me voor veel mensen een serieuze zaak. Da's zeker niet minder dan vroeger.

Als oldie gaat na een tijdje wel de heftigheid er af. Je kunt niet voor de zoveelste keer weer over je favoriete onderwerp praten. En het onderwerp trio heb je na 18 keer ook wel gezien. Al blijft het onderwerp sex interessant genoeg om toch telkens weer een kijkje te nemen. Ook een beetje verslaving natuurlijk.

Het moeilijkste zijn diegenen die prominent op de voorgrond treden en daarmee gezichtsbepalend zijn. En die een forum kunnen maken of breken. Die met die lange tenen, da's soms niet te harden. Maar die andere uit het zh is weer heerlijk.

Het regelt zichzelf. Of het sterft af. Het lijkt wel het echte leven (ook wel IRL geheten). En verlangen naar een beetje meer... doen we dat niet altijd? Regel dat, zou ik zeggen. Om te beginnen met een mooie posting op Shespot.

Flippo
Berichten: 514
Lid geworden op: vr 28 juni 2002, 1:01

Berichtdoor Flippo » vr 20 november 2009, 23:07

Voor mij is die fun, waar anderen over lijken te vallen,
gewoonweg wel belangrijk. Alleen ik krijg enorm het gevoel dat het niet gewaardeerd wordt, wat aan mij kan liggen en de manier waarop ik interpreteer.
Welnee joh. Je bent juist geweldig en van harte welkom, liefst met fun. Laat je niks wijsmaken door die ouwe lullen. Keep on truckin' beeb.

yara

Berichtdoor yara » vr 20 november 2009, 23:24


Vijf jaar geleden werd hier een soort sfeer gekweekt waar het duidelijk om een vrouwenforum ging. Het manvolk werd gedoogd mits ze zich gedroegen alsof ze op visite waren. Men noemde het zelfs een veilige haven voor vrouwen waar begrip was voor de typische vrouwenproblemen. felle of domme reacties werden direct de mond gesnoerd..
Ik heb lang geaarzeld te reageren hier, enerzijds leek alles al gezegd en werd het weer een herhaling van anderzijds voel ik toch ook de behoefte mijn zienswijze te uiten.

Naar mijn gevoel slaat Jippie de spijker op z'n kop. Ooit was she vooral een vrouwenforum waar mannen gedoogd werden, en zich idd gedroegen alsof ze op visite waren. Dat idee is in mijn beleving grotendeels weg. Ik heb nog niet zolang geleden een topic geopend over de shespotchat, om aan te geven dat ik mij onprettig voelde bij het dominant aanwezig zijn van sommige mannen en dat ik daarbij ook nog het gevoel had dat deze manspersonen een streepje voor hadden bij de opsen, dus nauwelijks gecorrigeerd werden. Hier op forum lees ik zeer zeker mooie, oprechte en waardevolle bijdragen van mannen, maar tja hoe zeg je dat nu zonder die gewaardeerde bijdragen tekort te willen doen, ook hier is naar mijn idee de balans weleens zoek......
Het zou kunnen zijn, let op ik zeg zóu, dat ook dat maakt dat vrouwen wat minder vrij uit en open en bloot reageren. Want je moet je idd wel vertrouwd en veilig voelen om op soms heel gevoelige kwesties te reageren. En tja dat daar dan weer vervolgens op 'lollige' wijze op wordt gereageerd maakt het er ook niet beter op.
Doordenkend geldt voor mij dat Shespot een paar jaar geleden uniek was, het was dé plek waar je als vrouw vrij uit kon praten over sexualiteit en alles wat daarmee samenhangt, zonder te vervallen in platheid en zonder lastig te worden gevallen door ranzige types. Maar dat was toen en wellicht zijn er wel veel meer spots tegenwoordig waar dat kan, ik weet het niet en misschien is die behoefte er niet meer ook. Ik persoonlijk vind het wel jammer. Shespot was waardevol voor mij, ik heb er veel geleerd, ook lieve fijne contacen opgedaan, maar het is voor mij niet meer wat het was en dat kan aan mij liggen (dan is het duidelijk tijd om verder te gaan) of aan het geheel. De deelnemers maken het geheel uiteindelijk. Ook dan moet een ieder en ook ik dus zich afvragen of je je nog thuis voelt in dat geheel....

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » vr 20 november 2009, 23:36

Dat lijkt me dan toch een verkeerd soort vertrouwdheid Yaar, dat vrouwen wel open en bloot zouden durven reageren als de mannen minder 'aanwezig' zouden zijn. Want ze zouden er toch wel zijn, die mannen, alleen minder zichtbaar. Uiteindelijk kan iedereen hier op She meelezen. Ik denk dat je je als vrouw voor de gek houdt, als je dan zou denken dat die mannen er niet zijn.
En persoonlijk vind ik het best prettig dat de heren ook reageren, zo krijg je niet alleen de vrouwelijke visie op dingen, maar ook de visie van de bewoners van die andere planeet, die toch vaak wezenlijk verschilt van die van ons. Zodat ik regelmatig denk 'aha, dus zo denken jullie mannen' waardoor ik mijn meningen of inzichten weer bij kan stellen.
Ik ben het wel met je eens dat het respectvol moet blijven, zonder platheid en ranzigheid, maar zijn het alleen de mannen die daarin zondigen? Ik geloof het niet...

Toevoeging: Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nog geen ranzige of platvloerse types ben tegengekomen, en zou dat wel zo zijn, dan denk ik dat ik mans genoeg ben om ze uit mijn buurt te houden

Venus, die zo vaak moet editten omdat ze de verkeerde volgorde aanhoudt, eerst schrijven, dan denken...
Laatst gewijzigd door Venus op vr 20 november 2009, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Berichtdoor deco » vr 20 november 2009, 23:46

Als je alles goed leest...zie je en lees je kleine details die het grote hebben doen veranderen.

- je kwam niet op shespot via links van tijdschriften-andere fora....je kwam erin via de leden die er al waren...je stelde je voor en werd er al dan niet in toegelaten door de moderatoren

- mannen waren er ...in mindere mate....

- de kroeg bestond maar in mindere mate

- meerdere nicks werden niet door éénzelfde persoon gebrukt

- dat posten om die pm-box te gebruiken werd niet fanatiek (mis)gebruikt door zinloze postings te maken zodat die geactiveerd werd....het forum was er om je te ventileren...die pm-box was er om persoonlijk verder op in te gaan desnoods. Nu is het bijna omgekeerd naar mijn gevoel.

- veranderingen zullen blijven gebeuren...zo veranderd de maatschappij en de levenswijze van de mensen ook...daarom ten goed?...mag het niet gezegd worden...
of is het leuker als je enkel de postitieve kanten blijft vernoemen....waarom ventileert dan zo'n grote groep mensen zijn ongeluk in zijn huwelijk hier...alles is toch goed overal?

Tot slot.

Ja she is veranderd in goed en slechte kanten en als iedereen minder lange tenen had en zich aangesproken voelde...zou het hier ook minder bitsig aan toe gaan soms (meestal).
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » za 21 november 2009, 0:17

Ik ben pas op Shespot terechtgekomen, toen mannen er al gewoon aanwezig waren.

En ik ben er blij om, dat er mannen zijn:
Shespot heeft er (mede) voor gezorgd, dat ik m'n vertrouwen in mannen terug heb weten te vinden...
De mannen waren er altijd al en het waren niet de moderators die het beleid voerden van Shespot als veilige haven. Er zat een bepaalde kliek vrouwen die zich als submoderators gedroegen en als een soort stadswacht door de topics heen zwierven.

En in die fase van Shespot was het forum best succesvol want er kwamen veel nieuwe leden en er werden veel waardevolle postings geplaatst waarop stevig geantwoord werd. Maar dit succes draaide zichzelf de nek om.. (wat altijd gebeurt als mensen op de stoel van God gaan zitten).
Er is destijds een afscheiding geweest die een nieuw forum vormden. Een aantal leden waren actief op beide fora. Sommige oud leden zijn weer terug gekomen al of niet onder hun oude nick. Deze bewegingen zijn trouwens niet meer dan normaal en zie je ook terug op andere fora.
Shespot is meer dan alleen het forum. Wie inlogt ziet al een keur aan andere mogelijkheden die je naar erotische verhalen en blogs voeren, filmbespreking, digitale groeten.. er zit een chat aan vast.
Het is een vrij complexe en totale site op zich.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » za 21 november 2009, 0:31

Maar goed, ik neem aan dat we allemaal nu begrijpen wat we willen en niet willen, dat is hier nu aardig besproken. En vlgs mij zijn we het ook allemaal min of meer eens, dat we serieuze topics willen, die niet vervuild worden door slap geouwehoer, of misplaatste geintjes, daar hebben we de virtuele kroeg voor. Als dat is wat we allemaal willen, en we proberen ons daar allemaal aan te houden, dan zijn we er toch, of zie ik dat verkeerd?

yara

Berichtdoor yara » za 21 november 2009, 0:48

Sjucht goed lezen dames, shespot is nooit zonder mannen geweest en dat is ook nooit de bedoeling geweest voorzover ik weet. Wel lag hier altijd de nadruk op vrouwen en in het bijzonder de beleving van vrouwen. Er waren/zijn al zoveel andere sites en fora voor en door mannen. In feite zie je dat nog aan de opbouw van het shespotforum, waar mannen alleen een eigen topic kunnen openen in het onderdeel mannenzaken. Ik heb ook niet beweerd of willen beweren dat er ranzige types komen op she, Venus en nee daar zijn ook de huidige shespotters mans genoeg voor, dat geloof ik zonder meer. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat she in mijn ogen, ooit die unieke oase was op het www waar, in tegenstelling tot talloze andere sites en fora, de vrouwelijke beleving van sexualiteit centraal stond. En dat ik persoonlijk dus She als minder vrouwgericht ervaar. Nix meer nix minder.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 2 gasten