Mid Wife Crisis ????

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Thomas_K » do 31 januari 2008, 22:31

sorry hoor...maar ik kan hier wel om janken :cry:
en boos worden tegelijk :x
Hey Madelief!

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Soms is een relatie gewoon verstikkend en kan het een bevrijding zijn om gewoon weer eens een leuk fris iemand te ontmoeten.

Maar als je gewoon houdt van je partner en in een dalletje zit is het wel zo leuk om zelf even te veranderen en je partner mee te trekken. Ruzie maken kunnen we allemaal. Wederzijds gunnen en je relatie verdiepen is een kunst.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 31 januari 2008, 22:33

Al schuilt daar ook wel weer een gevaar in hoor. Of zoals Shazman het zei: "Jij zit in de tgv, ik in een ouderwetse stoomloc. "

Hij kon me niet bijhouden. Ik wilde niet afremmen. In het begin tenminste niet. Later begreep ik dat ik te snel van stapel liep. En dat hij het wel wilde maar gewoonweg niet kon....

Ik het ho-ijzer erop, hij een tandje meer gas. Tis net echt, geven en nemen in een relatie. :)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » do 31 januari 2008, 22:36

Wederzijds gunnen en je relatie verdiepen is een kunst.
Psies. Is jouw (veelbezongen) handleiding daar afdoende voor, dat is voor mij (en mogelijk voor meer mensen) de vraag, maar er zijn mss goede ervaringen mee?

mirthe


edit: ik heb een draad die voor mij bijzonder was/is en die met dit topic te maken heeft maar eens opgevist. Ter info: mirthe = dimpf,
Laatst gewijzigd door Mirthe op do 31 januari 2008, 23:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » do 31 januari 2008, 22:46

sorry hoor...maar ik kan hier wel om janken :cry:
en boos worden tegelijk :x
Hey Madelief!

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Soms is een relatie gewoon verstikkend en kan het een bevrijding zijn om gewoon weer eens een leuk fris iemand te ontmoeten.

Maar als je gewoon houdt van je partner en in een dalletje zit is het wel zo leuk om zelf even te veranderen en je partner mee te trekken. Ruzie maken kunnen we allemaal. Wederzijds gunnen en je relatie verdiepen is een kunst.
niet net doen of je me begrijpt, want dat doe je niet
je kent me toch niet?
The music is all around us...you only have to listen..

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Berichtdoor erofun69 » do 31 januari 2008, 22:47

Mwoa. Thomas gaf een tip...niks mis mee. De 'belofte' dat haar man in die ridder zou veranderen, was mss net iets te voorbarig. Het kan, maar geldt niet in elke situatie, niet voor iedereen, niet altijd ...
Niets is blijvend, alleen de verandering

Chantal46
Berichten: 11
Lid geworden op: do 31 januari 2008, 19:59

Berichtdoor Chantal46 » do 31 januari 2008, 23:01

Leuk dat jullie allemaal zo reageren en meedenken....

Thomas een goedbedoeld advies en zal zeker eens aan het lezen slaan, maar aan de andere kant leg je de verantwoordelijkheid om er iets mee te doen nu wel heel erg aan mijn kant neer, terwijl ik er al zoveel aan heb proberen te doen . Het klinkt een beetje als 'wordt de ideale vrouw, dan wordt je partner vanzelf de ideale man/ridder/motorrijder ;-)

Ik geloof dat ik me in de loop der jaren al heel erg aan zijn manier van leven, denken e.d. heb aangepast ( en daar ligt misschien ook wel een deel van het probleem ).

Het is geen kwestie van een dalletje en mezelf weer eens even opleuken, meer van een berg af gedenderd zijn en het steeds weer van het pad omhoog afglijden.

En misschien druipt tussen mijn regels de ergernis er wel vanaf, maar ik ben niet boos of verbitterd, misschien gekwetst, onbegrepen en de weg naar boven kwijt...

@ Shaz: dat stukje van stoomtrein en TGV herken ik wel, alleen ik tuf maar langzaam door in zijn tempo geloof ik ;-)


Ik herken de twijfel aan mijn relatie wel, maar eigenlijk die in mezelf niet, ik vind me eigenlijk best wel de moeite waard ! Al heb ik net als ieder mens mijn leuke en minder leuke dingen natuurlijk.

@ Mirte : Chantal, zou kunnen meespelen dat wat in het begin van je huwelijk een uitkomst was, nu een valkuil is geworden, als in: De degelijke betrouwbaarheid was eerst een zegen, nu een vl...ucht?
Krijg, of heb, je het gevoel dat je op de rand van het diepe staat, maar eigenlijk van de hoge af zou willen duiken, omdat je nou wel eens wil diepduiken en heus heel goed kan zwemmen, of dit anders per direct zou willen leren?


Pfff heftige vraag en moeilijk antwoord, misschien wil ik wel en besef ik dat ik best goed kan zwemmen, maar is alleen het water nog zo diep en koud ?

Je in een relatie eenzaam voelen is misschien nog wel erger dan alleen zijn ( waar ik trouwens prima tegen kan ).
Makkelijk hoeft niet moeilijk te zijn ( maar is het soms wel ;-) )

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » do 31 januari 2008, 23:39

Chantal...
meid...kom bij mij wonen
laten we die kerels lekker samen achter de geraniums zitten


jou verhaal is het mijne
ik heb nu geen zin dat van mij hier te vertellen
ben het een beetje zat
The music is all around us...you only have to listen..

Chantal46
Berichten: 11
Lid geworden op: do 31 januari 2008, 19:59

Berichtdoor Chantal46 » do 31 januari 2008, 23:43

Goed idee Madeliefje, doen we gewoon partnerruil ;-)
Makkelijk hoeft niet moeilijk te zijn ( maar is het soms wel ;-) )

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » do 31 januari 2008, 23:43

raad ik je niet aan schat :shock:
The music is all around us...you only have to listen..

Chantal46
Berichten: 11
Lid geworden op: do 31 januari 2008, 19:59

Berichtdoor Chantal46 » do 31 januari 2008, 23:46

Haha ik bedoel krijgt mijn man jouw man en kom ik gezellig bij jou wonen ;-)
Makkelijk hoeft niet moeilijk te zijn ( maar is het soms wel ;-) )

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 31 januari 2008, 23:46

Hahahahah Madelief is confused. Partnerruil: Mannen bij elkaar, vrouwen bij elkaar, is ook een vorm van pr toch?
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Chantal46
Berichten: 11
Lid geworden op: do 31 januari 2008, 19:59

Berichtdoor Chantal46 » do 31 januari 2008, 23:54

:st: Ach wie weet hoe leuk het is...een beetje groot huis, beetje privé en een beetje samen ?
Makkelijk hoeft niet moeilijk te zijn ( maar is het soms wel ;-) )

Maurice
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 09 oktober 2002, 1:01
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Maurice » vr 01 februari 2008, 0:37

Waarom gelijk vreemdgaan of scheiden. Dreig er eens mee! interessant voorstadium dat ze wellicht doen wakkerschrikken.
Mijn vrouw is ook erg lief en degelijk. Maakt zich altijd zorgen om van alles en nog wat en heeft dan geen energie en rust meer voor mij over de afgelopen jaren, bij tijd en wijle inneens weer even wel.
Laatst had ze door griep niet veel aan het huishouden kunnen doen en veronschuldigde ze zich dat het niet zo op orde was. Ik greep toen de kans aan dat ik er niet zo wakker van lag en zij zich er niet minder om moest voelen, dat haar prestatie in het huishouden heus wel gewaardeerd wordt maar dat ik liever had dat ze buiten de deur gaat werken en wdat ik dan graag iemand voor de huishouding wil inhuren als haar dat zoveel kost, per slot van rekening ben ik haar getrouwd omdat ik een minnaar wilde zijn en ik een minnares wilde, geen huisvrouw. Ze keek me verbaasd doch begrijpend aan. En ik heb een beetje het idee, de wijze waarop zij lachte en hoe ze zich in de dagen erna vrijer gedroeg, dat er een kwartje gevallen is. Maar het blijft afwachten.

Mau

Chantal46
Berichten: 11
Lid geworden op: do 31 januari 2008, 19:59

Berichtdoor Chantal46 » vr 01 februari 2008, 1:49

Ik heb het hier niet over vreemdgaan en om het woord scheiden in mijn mond te nemen vind ik nog veels te eng...

Het heeft niet zozeer alleen met gebrek aan spanning te maken, tenminste niet alleen met seksuele spanning. Maar ook met communiceren, openstaan voor iemand en de vraag is dit nou alles....

Ik heb al een drukke en leuke baan en ben niet alleen maar met het huishouden bezig ( met alle respect trouwens voor de dames die dat wel doen hoor ).

Ik besef best dat in het dagelijks leven je niet alleen maar minnaar of minnares bent, maar vaak ook ouder, moet zorgen dat er brood op de plank komt, er een huishouden moet blijven draaien enz enz en dat het niet altijd nieuw en spannend kan zijn.

De kunst is om het vast te houden of terug te vinden, maar ik zoek me rot....
Makkelijk hoeft niet moeilijk te zijn ( maar is het soms wel ;-) )

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » vr 01 februari 2008, 7:10

Is Madeliefje een beetje boos?
http://www.zzada.eu" onclick="window.open(this.href);return false;


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 0 gasten