BH-moe

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

If then...
Berichten: 1873
Lid geworden op: di 09 september 2003, 20:08
Locatie: Nederland; IT-er

Berichtdoor If then... » ma 11 januari 2010, 15:11

Ik heb geen smettende plekken en gewoon D-cup hoor. Maar ben dat benauwde gevoel zo zat... die beugels... elke dag op dezelfde plek die bh-onderrand... dat kan niet goed zijn.

IF :!:

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » ma 11 januari 2010, 19:17

Hi If,

Ik heb tegenwoordig maat 38 (kleding), maar draag toch maat 85 (C, vorig jaar nog D) van BH. En dit terwijl een (overigens) heel vriendelijke verkoopdame mij opgemeten heeft en zei dat ik 75 moest hebben.
De onderrand knelt dan ook niet.
Ook draag ik BH's van Mary Jo (niet te betalen, maar wel heel comfortabel en ook nog leuk), die je ook strapless kan dragen. Ze verschuiven dus niet doordat er een silliconerandje in de binnenkant van de BH zit.

Van smetten heb ik geen last, hoewel midden in de zomer een BH een 'last' is. Maar zonder is ook niet wat bij mij.

Fuutje
Laatst gewijzigd door fuutje op di 12 januari 2010, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

famke
Berichten: 83
Lid geworden op: do 17 september 2009, 13:50
Locatie: Fryslân

Berichtdoor famke » ma 11 januari 2010, 22:51

ik heb ook wel eens last van die gevoelige huid, maar doe er eigenlijk niets aan. af en toe een dagje huispak zonder bh haha. en ik draag ook veel bh's van anita. zijn wel meegroeibh's die zitten echt wel het lekkerste! en blijven ook goed stevig. ze hebben ook hele brede schouderbandjes. tenminste bij de grotere maten. en ik draag ook veel sportbh's misschien is dat een optie?? zonder beugel en de druk misschien even op een ander punt?
Hopend op mooie dingen hopen mooie dingen zich op.

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 397
Lid geworden op: vr 09 januari 2004, 13:34

Berichtdoor Shadow » ma 11 januari 2010, 23:43

Ik draag eigenlijk altijd de bh's van de Hema zonder beugels. Ze zien er precies hetzelfde uit, alleen de beugels zitten er echt niet in. Ik verdraag geen beugels vanwege een litteken onder mijn oksel, daar prikt een beugel precies in. Met deze BH's heb ik nergens last van, super ondersteunend, en ze zitten heerlijk. Niet duur ook, eurootje of 15 geloof ik.
Beste uitvinding ooit ;)

ow ja.. Hans Textiel heeft ze ook, maar die zitten niet zo lekker als die van de Hema.

Cynthia
Berichten: 36
Lid geworden op: do 11 juli 2002, 1:01

Berichtdoor Cynthia » wo 20 januari 2010, 15:21

Heb daar inderdaad van tijd tot tijd ook last van. Ben van de goedkope bh's afgestapt en dat scheelt toch. Mag ook graag thuis de boel vrijlaten. Heb D75 en ben gezegend met een paar stevige borsten. Heb het wel eens gedaan zonder bh naar het werk, had toen ook last van irritatie's. Ben dus nu overgestapt op Triumph en Mary Jo. Kost wat, maar gaat ook langer mee.

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » do 28 januari 2010, 13:33

Het eerste wat uit gaat als ik thuis kom is mijn bh. Meestal in de gang, nog voor ik mijn schoenen uitschop.
Rondslingerende bh's op de trap zijn in dit huis dan ook geen tekenen van een wild seksleven maar van een grondige bh-aversie.

Conformeren naar de huidige norm is helaas nodig na een bepaalde leeftijd, wil je niet straal voor gek lopen. Gelukkig kan ik terug kijken op een heerlijk bh-loos leven!

Als één trend is die een 'revival' meer dan waard is, dan is het 'ban-de-bh' wel!


Melixande *



*ex-dolle mina

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Berichtdoor Guusje » do 28 januari 2010, 14:57

Ik weet niet of het alleen maar om de norm gaat...is het, vooral bij zwaardere borsten, niet ook gezonder om een bh te dragen? Een goede dan natuurlijk, die ondersteunt en niet snijd in je schouders.
Ik kan me voorstellen dat het bij cupmaten boven D toch wel een must is, omdat het anders ook gewoon pijnlijk kan worden. En het schijnt dat ze later toch sneller gaan hangen.

Ik vind het soms wel eens heerlijk vrij, vooral bij een lui dagje thuis. Maar tijdens het werk wil ik niet dat ze wiebelen of zo losjes aanvoelen. Afgezien van dat mensen zien dat je geen bh draagt (wat mij, ook met 75D niet zo boeit), vind ik het gewoon on-ondersteund aanvoelen.
Of zou dat gewenning zijn?

Chris66
Berichten: 13
Lid geworden op: do 18 februari 2010, 16:51

Berichtdoor Chris66 » vr 26 februari 2010, 15:10

If,

Enkele anderen hebben dit al geopperd: maar ik doe mijn bh ook altijd zo snel mogelijk uit als ik 's avonds thuiskom. Meestal belandt die van mij ergens tussen of onder de kussens van de bank. Aan het eind van de week oogst ik die er dan weer uit, tot groot vermaak van mijn vriend.

Je hebt al heel goede tips gehad, van afwisselen met sport-bh voor drukpunten op andere plekken tot beugelloze bh's. Maar ik wil in dit topic toch nog even het volgende kwijt: vroeger zwoer ik met mijn 80 E ook bij het goddelijke merk Marie Jo, maar dat kan ik tegenwoordig helaas niet meer betalen. Twee jaar geleden deed ik echter een verbazende ontdekking: de bh's van PABO zijn qua pasvorm en kwaliteit net zo goed! PABO.nl, je weet wel, dat ordi sexpostorderbedrijf! Ze hebben echt veel keus in grote maten en mijn borsten liggen er opvallend flatteus in. Want zeg nou zelf: niet iedere bh die past, doet ook echt iets voor je figuur. Deze wel dus, en vergeleken bij Marie Jo (125 euro gemiddeld) kosten ze maar een schijntje: 25 tot 30 euro. Zo kun je dus wat meer verschillende modelletjes (en kleuren!) kopen, waardoor je vaker kunt afwisselen, wat de irritatie ook zeker ten goede zal komen.

Kinky
Berichten: 207
Lid geworden op: do 07 december 2006, 14:41
Locatie: Beverwijk

Berichtdoor Kinky » vr 26 februari 2010, 17:25

Ik draag eigenlijk nooit BH's. Alleen 's zomers wanneer ik een vrij dun truitje draag, zodat mijn tepels niet direct zichtbaar zijn. In de winter draag ik meestal hemdjes. En soms draag ik een sexy lingeriesetje (met BH), gewoon om mijn lief te verleiding. Maar dan blijft ie ook niet heel de dag aan. ;)

Maar ik heb zelf dan ook een 75A, dus heb waarschijnlijk makkelijk praten. :oops:
:love: Liefde verandert winter in zomer

Chris66
Berichten: 13
Lid geworden op: do 18 februari 2010, 16:51

Berichtdoor Chris66 » vr 26 februari 2010, 17:48

Ja :P

Gebruikersavatar
carpe diem
Berichten: 920
Lid geworden op: za 05 september 2009, 20:34

Berichtdoor carpe diem » vr 26 februari 2010, 22:50

Ik heb een andere BH-frustratie:

Ik draag graag hemdjes met cups erin, maar ik kan nooit een hemdje vinden dat goed past. De cups zijn te klein als het lijfje goed zit (dan heb je maar liefst vier borsten :shock: ), en als de cups groot genoeg zijn, zit het lijfje te strak of is het te kort... GGGRRRRRRRRRRR! :x Omdat mijn buik niet meer is wat ie ooit was (van vóór de kids) voel ik me meer sexy (zeg je dat wel zo?) in zo'n hemdje dan in een BH... Mijn borsten hebben ook echt wel de steun van de cups nodig zodat ze op hun plaats blijven en de zwaartekracht niet al te veel vat op ze krijgt... Dus een hemdje zonder cups is ook geen optie...

Zo, dat ben ik kwijt. Die frustratie zat me echt al jaren dwars...
Live, Love and let BE

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » di 13 april 2010, 13:32

Hey Ifje,

De lente en de zon zijn in het land ondertussen, tijd om dingen los te laten, vind je niet? :P

If then...
Berichten: 1873
Lid geworden op: di 09 september 2003, 20:08
Locatie: Nederland; IT-er

Berichtdoor If then... » wo 14 april 2010, 8:45

Ha Spot,

Steeds vaker laat ik ze los.... en dat bevalt.
Ze deinen als ik me over de casseien rep, ze drijven me vooruit in het sauna-zwembad, ze kennen het ritme van de trap en ze worstelen niet meer met de autogordel...

IF :!:


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten