Pick up artists (documentaire)

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 24 oktober 2009, 18:02

Net even gekeken :) ik verwachtte eigenlijk zoiets wat Lux schrijft (en een Britse versie van wat Tom Cruise speelt in Magnolia, beetje womanising gedoe), maar zo is het niet op me over gekomen..

Die oprichter vertelt zelf aan het einde ook hoe het mes ook aan twee kanten snijdt; geeft hij toe dat hij misschien een beetje te ver uit de bocht is gevlogen met dames 'afwerken', en daardoor juist de potentie op een relatie met een leuk meisje misliep (omdat het 'afgelikte boterham' idee niet alleen een mannelijk gevoel kàn zijn ;) ). Ook dat hij door het vele daten heel erg kieskeurig is geworden, zover dat het niet helemaal reeel is...

Maargoed, dat ging over hem. Er deden mannen mee met de cursus die gewoon gemakkelijker wilde leren contacten te leggen. Er waren mannen die een relatie zochten, en ja, er waren mannen die veel seksuele ervaringen ambieerden. Maar dat laatste was niet het hoofddoel van de cursus, zo kwam het in ieder geval niet op me over....

Ik keek het overigens net zo goed vanuit mijn eigen perceptie, en voelde me er wat raar bij. In zekere zin is het bijna belachelijk; er staat een rijtje mannen die willen leren met 'mij' te durven communiceren. Die vrouwen zoals ik niet durven aanspreken, aan te kijken, etc. Ik vroeg me af of het geleerde effect zou hebben op mij...

Wat je op straat zag, met die gasten die vrouwen aan gingen spreken.. goh ja, dat heb ik zelf ook wel gehad, ook dat ze mijn nummer vragen. Nou, no way dus. Ik begreep dat niet zo. Mannen die zomaar overvallen met vragen, die al vragen of ze met me uit kunnen, mijn nummer vragen, facebook.. En dat al helemaal in een stad als Londen. Welke vrouw gaat er nou zomaar haar gegevens geven aan een totaal onbekende gast?

Ik vraag me dus wel af of die jongens leren dat OOK vrouwen allemaal anders zijn, en je bepaalde type vrouwen aantrekt met bepaalde type aanspreekmanieren. Maar dat gezegd hebbende: de 'techniek' gooit ze wel in het diepe, en je moet èrgens beginnen die verlegenheidsmuur neer te slaan (IMHO NIET door de motivatiecoach je te laten grommen en schreeuwen).

Die gast die de 'hoofdrol' had in het hele verhaal vond ik trouwens helemaal niet zo desastreus. Al aan het begin zag ik er wel potentie in :lol: Maar die ander, in het turqoise shirt... -ander verhaal..

Maar Fuzz, wat boeit JOU aan deze docu? Zou je hieraan meedoen/'geloof' je erin? Zo erg is het niet met je gesteld toch? (of wil je zelf ooit zoiets beginnen in NL :lol: :wink: )

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » zo 25 oktober 2009, 21:51

Op zich was er voor mij niet veel nieuws onder de zon in de docu als het gaat om de trucjes. Ik heb er van alles over gelezen en ken de theorie aardig. Wat mij vooral verbaasde in de docu is dat de trucjes ook echt werken bij mannen waarvan ik dat absoluut niet had verwacht. Van zulke types zou ik denken dat ze misschien een keer ergens een aardig verlegen meisje leren kennen en dat daar misschien binnen twee of drie weken met een beetje mazzel een eerste zoen komt en met geduld een relatie.

Maar een niet bijster aantrekkelijke nerd maakt met een goede attitude en de juiste trucjes bij een vrouw meer kans dan een aantrekkelijke dan een aantrekkelijke man die daar niks van snapt. Aan een kant begrijp ik dat wel.. aan de andere kant denk ik 'wow, waar is de sexuele/fysieke aantrekkingskracht' in het geheel. Ik weet niet echt wat ik er van moet denken, maar het is wel fascinerend.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » ma 26 oktober 2009, 23:44

Ik heb al een tijd het idee dat looks zeer weinig te maken hebben met het succes in verleiden. De Casanova's bij het uitgaan hebben vooral lef, niet de looks. Soms voel je ook dat je gefopt wordt, dan doet hij vooral 'lekker', en ga je het zelf bijna geloven :lol: :wink: (dat is dan vooral de uitstraling die het hem doet)

Ik denk dat het meer gaat om het lef en de babbel ('charme'), en daarna of de beste man ook nog weet te boeien op langer termijn (humor, intelligentie).

Sja en status en geld; nog zo'n verleidingsfactor voor veel vrouwen, dat vaak amper wat met uiterlijk te maken heeft, geloof ik...

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » vr 19 maart 2010, 20:44

Ik ben me de laatste tijd een beetje aan het verdiepen in het hele PUA-verhaal. Voor wie nieuwsgierig is, een interessant boek erover is van Neil Strauss, een man die altijd 'the nice guy and friend' was. Ook als popjournalist die meeging op tournee met bands als Mötley Crüe, sloeg hij de plank totaal mis bij de vrouwen. En toen besloot ie dat alles anders moest. Hij dook in the scene van pick up artists en is sindsdien een van de grootste guru's op het vlak. Zijn boek heet 'the game' en gaat dus over vrouwen aan de haak slaan.

NEIL BEFORE AND AFTER:

Afbeelding

Het is bizar om te zien hoe veel van die guru's laatbloeiers zijn en pretty fucked for some reason. Neil (a.k.a. Style) is overigens wel ok, en Juggler doet het ook leuk. De gast uit de documentaire aan het begin van de draad vind ik wat minder sympathiek.... mooie verhaaltjes, maar niet integer.

Anyways, ik start deze post omdat ik moest denken aan de post van Lux, over dat de magie verloren gaat. Ik ben daar toch heel anders tegen aan gaan kijken. Het gevolg van het leren van the PUA-game is dat een man meer man wordt. Hij wordt zelfverzekerder, grappiger, creatiever, romantischer. Veel knapen (ook de guru's) belanden uiteindelijk in een relatie. Dan is het vooral voor de onzekere vrouw niet zo leuk om te horen dat iemand een PUA is, maar het is wel iemand die een relatie spannend kan houden.

En hetzelfde geldt voor de losse scharrels..... PUA's zijn niet voor niets succesvol, ze hebben charisma, een teasing/sexual vibe, zijn entertaining. En maken daarmee de wereld een stukje leuker en interessanter.

Edje
Berichten: 46
Lid geworden op: di 16 februari 2010, 14:50

Berichtdoor Edje » di 23 maart 2010, 11:36

Heb het ook gezien, en er was een tijd terug ook wat over op de radio met een nederlandse man die dat deed (flirtmaster).
Ben ik nu echt de enige die dit overdreven vind? Ik heb de tekst op de website van die flirtmaster gelezen en hem een mailtje gestuurd met daarin de opmerking dat het beter zou zijn als mensen gewoon eens met anderen zouden praten, ik bedoel je wordt niet opgegeten en ook niet op je gezicht geslagen als je gewoon simpel "Hoi, hoe gaat het." zegt.

Als antwoord kreeg ik teruggemaild dat dit ook in zijn boek (kassa!!!!!) staat, even zelf nadenken en je hoeft er geen geld aan uit te geven, of ben ik nu te veel een zeeuw?
When im good im really good, when im bad im even better. :lol:

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » di 13 april 2010, 1:16

Je hebt helemaal gelijk Edje, maar het probleem is nu juist dat veel mensen last hebben van zogeheten approach anxiety. Dat kan echt heel heftig zijn en je leven gaan beheersen. Ik heb er ook veel last van gehad, maar door me in deze materie te verdiepen gaat het steeds beter.

Ik ben nu 'lid' van een groep die er mee bezig is. Maar niet op de PUA manier, in die zin dat je met een aantal trucjes en routines zoveel mogelijk vrouwen het bed in kunt krijgen. Dat staat hen en mij erg tegen. Gewoon met zijn allen lekker op stap, zien waar het schip strandt, maar wel lekker socializen met de mensen om je heen. Uitgaan zoals is het in mijn ogen bedoeld is, i.p.v. met je glas bier tegen de muur staan.

Edje
Berichten: 46
Lid geworden op: di 16 februari 2010, 14:50

Berichtdoor Edje » di 13 april 2010, 10:45

Ben hier niet aan het oordelen hoor maar hoe moet ik me dan zo'n groep voorstellen? Zijn het allemaal mannen of ook vrouwen, en als het laatste: geven jullie elkaar dan ook tips?
Gewoon nieuwsgierig hier. Ik ben ook niet iemand die tegen iedereen gaat lopen kakelen maar een praatje is wel zo gemaakt, en dan heb ik absoluut de intentie niet om diegene mijn bed in te krijgen. :lol:
When im good im really good, when im bad im even better. :lol:

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » di 13 april 2010, 13:04

Vrouwen zijn op zich net zo welkom, maar er zitten maar weinig vrouwen bij. Afgelopen weekend was er wel eentje. Het is echter nog altijd nog gangbaar dat vrouwen versierd (willen) worden en zodoende toch vaak genoeg aangesproken worden.

We geven elkaar tips, ervaringen, reflecties, voor, tijdens en na het stappen. En natuurlijk de nodige support, vooral voor de newbe's :)

Edje
Berichten: 46
Lid geworden op: di 16 februari 2010, 14:50

Berichtdoor Edje » do 15 april 2010, 10:48

Lijkt me een gezellige club :lol:
When im good im really good, when im bad im even better. :lol:

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » do 15 april 2010, 17:12

Join the gang! 8) Ik moet er wel bij zeggen dat het doel toch wel is om (beter) te leren versieren, naast samen een goede tij hebben.

Maar het is een gezellig clubje inderdaad. Het gekke is dat de laatste meeting voor velen de eerste keer was. En toch is er een onderling gevoel van vertrouwdheid, alsof je elkaar jaren kent. Best weird. Iedereen had het erover die avond. :)

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 15 april 2010, 21:40

En, zijn er die avond nog vele pick-up successen geboekt? ;)

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » vr 16 april 2010, 0:15

We kwamen met zijn 25en en gingen met zijn 130en.. nee geintje, viel wel mee allemaal. Er was er eentje die niet sliep waar die zou slapen geloof ik haha. Voor de rest niet zoveel spectaculairs,

Ga je volgende keer ook mee Jess? :P

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 17 april 2010, 14:49

Hahahaha :lol:

Eeuuuuuuuuh..... ik wil wel 'bait' zijn.. krijgt iedereen na afloop een professioneel uitslagformulier van hoe ze het gedaan hebben.. met persoonlijke tips,etc. Ik zal een offerte opsturen :P

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » zo 18 april 2010, 18:46

Klinkt goed! Ik wacht je offerte af ;)

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Download.

Berichtdoor thisWaltz » vr 11 juni 2010, 16:55

Last van approach anxiety heb ik niet. Het is die ijsbreker, de openingszin, die vaak zoek is. Eens het ijs gebroken heb ik de neiging er te hard in te vliegen. Kan je die film downloaden (met real player gaat het niet) of staat ie op YouTube? Er zit een structuur in die niet alleen toepasbaar is op het verleiden van vrouwen, maar ook op andere situaties in het dagelijks leven. Vandaar dat ik hem rustig eens wil bekijken als ik tijd vind.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 1 gast