Onmogelijke liefde

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Lux

Berichtdoor Lux » zo 17 september 2006, 17:25

**
Laatst gewijzigd door Lux op do 05 juni 2008, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

taitai
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 februari 2005, 12:41

Berichtdoor taitai » zo 17 september 2006, 17:42

en daarom ga je zo met het leven om?
Kies je mannen die je niet krijgen kan, mannen die jou naast hun vrouw hebben als leuk sexding, mannen die niet met je naar bed willen?

Lux, gooi al die mannen overboord en ga eerst eens aan jezelf werken, tot je vindt wat je van je zelf zou moeten vinden:

je verdient het beste in het leven.

Komop. Hou eens op met alles zo moeilijk te maken in je hoofd, erken dat je een gebrek aan eigenwaarde hebt, omdat je vindt dat je maar een second best verdient, en ga iets aan jezelf doen.

Daarna ben je klaar voor een leuke, lieve, volwaardige relatie.

Het klinkt hard maar het is zo.

Oh ja en als je weten wilt hoe hard je je neus kunt stoten aan dat idee dat jij alles moet doen voor de liefde en het dan vanzelf naar je toe komt, ik zou zeggen (zonder onaardig te zijn richting die poster, maar puur omdat je van dat topic veel kan leren) lees eens 'mijn lief is getrouwd, maar niet met mij
love = 4ever

Lux

Berichtdoor Lux » zo 17 september 2006, 17:43

***
Laatst gewijzigd door Lux op di 23 maart 2010, 1:27, 1 keer totaal gewijzigd.

taitai
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 februari 2005, 12:41

Berichtdoor taitai » zo 17 september 2006, 17:51

dan is het misschien tijd om andere onbewuste keuzes te maken.
of te leren maken. Van alternatief genezen tot psychotherapie: er is een hele reeks van hulpverlening waarvan er vast één is die aansluit bij jouw wereldbeeld en idee.

want als je zegt ik verdien het niet, dan ben je niet goed bezig met jezelf.

Volgens mij weet je dat zelf ook wel anders schreef je het niet op.

Kom op Lux, face the facts. Het is misschien even hartstikke pijnlijk om te gaan veranderen, maar je wilt toch niet op je veertigste nog steeds denken dat je niet het beste verdient?

probeer het op zijn minst, wat heb je te verliezen?
love = 4ever

Lux

Berichtdoor Lux » zo 17 september 2006, 17:55

***
Laatst gewijzigd door Lux op di 23 maart 2010, 1:27, 1 keer totaal gewijzigd.

taitai
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 februari 2005, 12:41

Berichtdoor taitai » zo 17 september 2006, 18:02

nou, ga daar dan EERST eens aan werken ipv je te verliezen in de problemen van een jongen die zegt dat zijn vriendin ongeneselijk ziek is waardoor hij geen seks meer hebben kan maar die met jou ook niet wil terwijl hij zoveel van jou houdt maar ook van haar, iemand die je niet eens een keer wil ontmoeten.

het klinkt hard maar als het bij jezelf niet in orde is qua grenzen en je opstelling naar anderen, en je eigenwaarde, dan zal je in iedere relatie blijven tobben met het probleem "ik verdien nou eenmaal niet meer dan dit".

ik heb het je eerder gezegd. romantiek en allesverslindende, onvoorwaardelijke liefdes zijn mooi, maar je moet eerst zelf op orde zijn om zo'n emotioneel bombardement met niet te veel kleerscheuren te doorstaan.

"maar ik weet niet goed wat ik in mijn binnenwereld moet veranderen: écht voor hem gaan of hem loslaten."

nou lux, geen van beiden. Ga eerst eens écht helemaal voor jezelf!!!
love = 4ever

Lux

Berichtdoor Lux » zo 17 september 2006, 18:05

**
Laatst gewijzigd door Lux op do 05 juni 2008, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » zo 17 september 2006, 18:19

Waar loop je nu eigenlijk voor weg Lux?

Heb je even adempauze nodig?

Graag iets meer verduidelijking voor ik me héél ongerust maak :-)

groetjes

o.
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

taitai
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 februari 2005, 12:41

Berichtdoor taitai » zo 17 september 2006, 18:19

als je er niet tegen kan als je een keer een wat harder advies krijgt, na pagina's en pagina's mensen die met je meedenken en meeleven en je troosten, dan moet je je misschien even terugtrekken.
uithuilen en opnieuw beginnen dan maar.

als ik lees dat je overdenkt dat JIJ niet genoeg voor 100% aan hem hebt willen geven, terwijl HIJ jou niet wil/kan zien, en je daarna zegt dat je dingen niet verdient, gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.

Dwz je zit in een circel en je wilt het niet doorbreken, je zwelgt erin, geniet ervan, bent gehecht aan alle emoties en romantiek van je "onmogelijke liefde" en maakt elke keer weer hetzelfde proces door.
Misschien omdat de onmogelijke liefde je een confrontatie bespaart met diepere emoties en zielszaken, namelijk het feit dat je bij een ander niet in stand kan houden dat je meer verdient dan sexvriendinnetje virtueel vriendinnetje of platonisch vriendinnetje.

Heb je de hele post van Libresse wel gelezen, zij zegt ook wijze dingen.

Hopelijk trek je je niet totaal terug in je eigen hoofd en je emailbox met de onmogelijke liefde. Dit forum leeft heel serieus met je mee en gaat in op alles wat je schrijft in de hoop dat je steun ondervindt. Maar we kunnen niet pagina's lang - althans ik niet - blijven meegaan in een onmogelijke liefde terwijl je zelf duidelijk schrijft dat je jezelf niet goed genoeg vindt.

Niemand mag zichzelf niet goed genoeg vinden. Iedereen is goed genoeg. Een gebrek aan eigenwaarde is echt dodelijk voor je eigen geluk en het blijft je je hele leven dwarszitten.
TT - been there as well.
love = 4ever

Lux

Berichtdoor Lux » zo 17 september 2006, 18:30

**
Laatst gewijzigd door Lux op do 05 juni 2008, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » zo 17 september 2006, 18:36

Je hoeft trouwens niet alles alleen te doen he Lux.

Ik heb bvb heel goede ervaringen met maatschappelijk werk.

En met Shespot ook trouwens :wink:

Je komt er wel, daar geloof ik in...

liefs

o.
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

taitai
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 februari 2005, 12:41

Berichtdoor taitai » zo 17 september 2006, 18:47

nu even niet meer denken lux, huilen mag natuurlijk wel, maar door je tranen heen kun je alvast je agenda pakken. in je agenda (morgen is het maandag, de eerste dag van een verse frisse week) schrijven: 9.00 huisarts bellen.
die kan je doorverwijzen.
en als die niet goed genoeg reageert op je, dan stap je zoals O zegt naar het maatschappelijk werk.

heb je dat gedaan? Staat het er? ECHT?! Mooi!!! Dan nu de computer resoluut uitzetten, een lekker muziekje (iets vrolijks) opzetten en dan ga je iets doen wat
- best leuk is
- troostend werkt
- zichtbaar en tastbaar is
- wat je lekker helemaal in je eentje supergoed kan

In mijn geval is dat bijvoorbeeld het strijken en opbergen van de was met keihard DJ Tiesto. Binnen een uur ben ik dan geconcentreerd op kragen, knoopjes en kantjes en denk ik: tjee, wat een leuke kleren heb ik eigenlijk.

Maar als je geen zin in strijken hebt - ik heb die afwijking met strijken maar de rest van de wereld niet -, mag je lekker gaan koken voor jezelf, of naar de stad voor een ijsje.

En wij wachten gewoon tot je weer terugkomt.....
love = 4ever

Lux

Berichtdoor Lux » zo 17 september 2006, 19:00

***
Laatst gewijzigd door Lux op di 23 maart 2010, 1:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Libresse
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 18 februari 2002, 2:01
Locatie: Haarlemmermeer

Berichtdoor Libresse » zo 17 september 2006, 22:49

Lux,

Waren de pannenkoeken lekker?

Warm en zacht en zoet, wat je eigenlijk zo mist nu. Ik wilde je zo graag wakker schudden en geen zoete broodjes blijven bakken en meegaan in jouw fantasieen. Fantasieen die je doen vergeten waar je echt en werkelijk behoefte aan hebt.

Zelfwaardering.

Taitai verwoordt het prima. Morgen is de eerste dag van de rest van je leven. Zoek hulp. Ondersteuning. Mensen die je weer op het juiste spoor kunnen zetten en je kunnen helpen in te zien dat je nooit meer genoegen hoeft te nemen met een tweedehands leven.

Juan
Berichten: 133
Lid geworden op: vr 07 juli 2006, 22:55
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Juan » ma 18 september 2006, 9:43


Naar mijn mening leef je in een illusie. Een zelfgeschapen illusie.

Wat weet je werkelijk van deze man? Je hebt hem al die tijd nog nooit - nog steeds niet - gezien.


Na grondige lezing van de topic, kan ik me volledig aansluiten bij Libresse.

Wanneer laat die man zich zien ?

Ik zou alles doen, in de naam van de liefde, maar 'k stel me toch vragen bij deze situatie.
Is deze man je liefde waard. De man die zich niet laat zien.

'k zou zeggen : stel een ultimatum. In het belang van de liefde.

Dat hij zich maar eens laat zien van nu voort.


groeten,
Juan
Juan...One of the Princes of the Universe


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 2 gasten