ROACCUTANE

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

meissie1981
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 20 oktober 2006, 10:22

Berichtdoor meissie1981 » vr 01 december 2006, 20:36

Hoewel dit voor vrouwen niet geldt toch?

Saar
Berichten: 1220
Lid geworden op: di 03 oktober 2006, 21:01
Locatie: crazy happy town
Contacteer:

Berichtdoor Saar » zo 03 december 2006, 12:35

Ik weet niet in hoeverre dit ook voor vrouwen geldt.... Omwille van onze situatie hebben wij enkel de mannen-kant onderzocht...

Saar xxx

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » zo 03 december 2006, 12:41

@Saar:

Hebben jullie dat zelf onderzocht of is dat door de dames/heren medici onderzocht? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een medicijn met die gevolgen voorgeschreven wordt zonder voor de gevolgen te waarschuwen?
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Saar
Berichten: 1220
Lid geworden op: di 03 oktober 2006, 21:01
Locatie: crazy happy town
Contacteer:

Berichtdoor Saar » zo 03 december 2006, 17:01

Tuurlijk hebben we dit niet zelf onderzocht...

Na een hele lijdensweg van proberen zwanger te raken en te ontdekken dat mijn man onvruchtbaar is, zagen we op een middag in het nieuws dat er hier een item over was. Mijn man extra geinteresseerd omdat hij dit zelf een hele tijd heeft gelsikt. In die reportage werd dus gezegd dat recentelijk onvruchtbaarheid in relevantie werd gebracht met het medicijn.

Wij zijn hiermee naar onze huisarts gestapt en die bevestigde dit, het is een studie die eigenlijk nog volop aan de gang is. Maar toch al zo ver dat er hier in Belgie alvast wordt aan gedacht om het medicijn uit de handel te nemen. Hier bij ons zou nu ook iedereen van deze mogelijke gevolgen worden ingelicht, of althans het zou moeten. Vermits mijn man deze medicatie nu meer dan 10j geleden heeft geslikt en die info er toen gewoon nog niet was, wist hij dus ook niet van de mogelijke gevolgen.

Saar xxx

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » zo 03 december 2006, 17:07

Wat vreemd dan dat er op internet niks over te vinden is. Ik heb erop gegoogled en er kwam wel uit dat het zeer schadelijk is voor een ongeboren vrucht en dat vrouwen ten alle tijden moeten voorkomen zwanger te worden als ze het gebruiken.
Maar ik kon niks vinden wat verband legt tussen onvruchtbaarheid bij mannen en het gebruik van roaccutane.

Kan me trouwens voorstellen dat het voor je man (en voor jou natuurlijk) een enorme klap in het gezicht gegeven moet hebben, dit nieuws.
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Saar
Berichten: 1220
Lid geworden op: di 03 oktober 2006, 21:01
Locatie: crazy happy town
Contacteer:

Berichtdoor Saar » zo 03 december 2006, 18:05

Voor de ongeboren vrucht is het idd extreem schadelijk. Vrouwen die Roaccutane nemen worden hier in Belgie ook verplicht om de pil te slikken om eventuele zwangerschap te voorkomen.

Het is een gigantische klap wanneer je te horen krijgt dat je niet zoals iedereen, gewoon kinderen kan krijgen.
Elke randdebiel (excuseer me voor het woord) kan zoveel kinderen maken als ie wil en als mijn man en ik nu nog samen kinderen zouden willen moeten wij aan één of ander maatschappelijk assistentje gaan uitleggen dat we met kids kunnen omgaan en ervoor kunnen zorgen en dat terwijl we beide een pedagogische opleiding gehad hebben....

saar x

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » zo 03 december 2006, 18:08

Oke, we gaan even helemaal oftopic nu, maar wat heeft opleiding ermee te maken?
Hmm, mss maar andere topic openen, want anders gaat deze topic ten onder vrees is.
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Saar
Berichten: 1220
Lid geworden op: di 03 oktober 2006, 21:01
Locatie: crazy happy town
Contacteer:

Berichtdoor Saar » ma 04 december 2006, 15:15

Ik reageer toch ff snel, al is het dan off topic...

Wat opleiding met kinderen opvoeden te maken heeft... op zich helemaal niet zoveel. Je hoeft helemaal geen pedagogische opleiding gehad te hebben om je kinderen een erg goede opvoeding te geven, dat bewijs wordt dagelijks door miljoenen mensen geleverd... Maar ook dagelijks wordt het bewijs geleverd dat er heel wat mensen niet in staat zijn om hun kinderen die opvoeding te geven, en is er ook helemaal niemand die daar naar kraait. Zij mogen rustig verder gaan met kinderen maken en deze helemaal verkeerd of zelfs helemaal niet opvoeden.

Als je wil adopteren, moet je hier in Belgie toch, aan een resem van instanties gaan bewijzen dat je hier echt wel toe in staat bent en dat je echt wel met kinderen kan omgaan. Ik begrijp volledig dat dit moet gebeuren, om eventueel misbruik te voorkomen.
Op basis van deze gesprekken word je eventueel goed of niet goed bevonden om een kind op te voeden..
Dit is tegelijk ook hetgene wat ons ongelooflijk stoort, ik heb pedagogie/orthopedagogie gestudeerd aan de unief en ben er in gedoctoreerd, waardoor ik nu dus aan diezelfde unief les geef aan de mensen die moeten beoordelen of iemand goed genoeg is om op te voeden. Mijn man heeft de lerarenopleiding met glans doorlopen en dus ook een pedagogisch diploma op zak.
Als wij nu dus een kind willen adopteren moeten wij dit dus allemaal ff gaan bewijzen, en geloof me de vragen die je krijgt zijn pure theorie. Ik zou het allemaal veel beter kunnen begrijpen mochten ze je paar uurtjes met een kind alleen laten en je beoordelen op je omgang met... want voor omgaan met bestaat er geen opleiding.
Wij zouden dus afhangen van de goodwill van die ene persoon om eventueel een kind te krijgen. En uit verhalen van vele mensen weet ik dat dit soort selectie willekeur troef is.... Dat is dus hetgene wat me mateloos irriteert en frustreert...

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » ma 04 december 2006, 20:06

@Saar

Is hier in Nederland niet anders hoor. Precies de reden waarom shazman en ik hebben besloten om samen verder te gaan, zonder kids.


En nu weer on topic! :)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten