Vreemdgaan

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Ben je al vreemd gegaan?

ja (van kussen tot en met de sex)
58
45%
ja (enkel kussen)
10
8%
neen, maar als de verleiding er is zeg ik niet nee
21
16%
neen, en ik ben het ook nooit van plan
41
32%
 
Totaal aantal stemmen: 130

Butterfly
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 25 mei 2003, 15:38
Locatie: België

Vreemdgaan

Berichtdoor Butterfly » ma 26 april 2004, 11:31

De laatste tijd hoor ik het langs alle kanten: ik ben vreemdgegaan hier, ontrouw geweest daar, ... En bovendien is mijn vriend zelf ook vreemdgegaan.

Ben ik dan naief als ik denk eeuwig trouw te kunnen zijn? Zeg nooit nooit, maar ik begin wel een relatie met de intentie van nooit vreemd te gaan (en heb het ook nog nooit gedaan, heb zelfs nog nooit de verleiding daartoe gevoeld). Maar zelfs dat zit er bij velen tegenwoordig niet meer in merk ik.

Moet ik ermee leren leven dat iedereen vroeg of laat vreemd gaat vraag ik me soms af? :shock:

Muurtje
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 21 maart 2004, 15:37
Locatie: 't Gooi. En o ja hm: op internet vrouw, daarnaast vaak ook (zielig dat ik het zo zeggen moet, toch?

Berichtdoor Muurtje » ma 26 april 2004, 12:12

Vreemdgaan is vaak ook een uitdaging Butterfly, iets waar mensen mee komen, volgens mij onderandere om hun ego te strelen.
In een bijna 25 jaar huwelijk ben ik nooit vreemdgegaan, hoewel... in gedachten vele keren, moet ik dan toch wel zeggen. Nu ben ik al 4 jaar single, heb ternauwernood enig seksueel contact. Het idee van vreemdgaan is ondertussen weg voor me. Is de 'magie' van het idee weg sinds mijn scheiding? Dat vraag ik me de laatste tijd af, want het zou nu natuurlijk geen vreemdgaan meer zijn.
Tijdens een intens gesprek met een vriend, die die ervaringen wel had, zei hij dat het vreemdgaan ook eigenlijk maar niks is, je zou er niets aan missen, zogezegd. In die tijd was ik nog getrouwd, en ergens een beetje jaloers op hem, met het idee van: ja, makkelijk gezegd, maar jij hebt die ervaring tenminste.
En nu... weet ik het niet meer.

Muurtje
Geen mens kan elk oogmerk doorzien (J.R.R. Tolkien)

poesje
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 16 februari 2004, 12:00
Locatie: antwerpen

Berichtdoor poesje » ma 26 april 2004, 15:31

volgens mij begint iedereen een relatie met de intentie omniet vreemd te gaan toch?

denk dat er enkel vreemdgegaan word als er iets mis is met de partner, als je daarbij iets echt niet meer kan vinden, al heb je eraan gewerkt en ervoor geknokt

en is een meer open relatie dan niet een mooier gebaar dan, dumpen en een andere nemen?

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

Berichtdoor mykittens » ma 26 april 2004, 15:47

Ik heb al héél lang een relatie, en het begrip "vreemdgaan" hebben we beiden als zodanig nooit erkend. EN: vooral ook nooit gezocht. Het bestaat niet bij ons. Vreemdgaan kàn niet. Wel kunnen we elkaar soms pijn doen, beschadigen of verdriet doen. Ook kunnen we elkaar soms niet begrijpen. In dat alles proberen we elkaar zo min mogelijk te raken en elkaar steeds weer terug te vinden.

MK,

Madison
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 02 april 2004, 14:01

Berichtdoor Madison » ma 26 april 2004, 16:11

Ik heb lang gedacht dat eeuwige trouw wel bestond. Inmiddels heb ik zo mijn twijfels. Inderdaad, als je om je heen kijkt kan je haast niet anders dan denken dat degenen die niet vreemdgaan tot een uitstervend ras behoren.
Ik heb er niet heel veel moeite mee als mijn partner vreemd gaat.
Dan heb ik het niet over een heftige affaire, maar een one-night-stand in een dronken bui of gewoon op een gezellige sfeervolle avond waar hij een vreselijk leuke moeilijk onweerstaanbare vrouw ontmoet. Mocht er dan wat gebeuren, dan kan ik daar niet zo mee zitten. Simpelweg omdat het niets met mij te maken heeft. Ik geloof niet dat wel/niet vreemdgaan een kwestie van liefde of respect is. Ook geloof ik niet dat er iets mis moet zijn met je relatie, wil het tot vreemgaan komen.

Mensen zijn nou eenmaal soms zwak, soms kwetsbaar, soms op zoek naar een ego-boost en vaak ligt het ook genuanceerder.
De kick die je krijgt van sex met een "nieuw" persoon kan je na verloop van tijd bij je eigen partner nou eenmaal niet meer vinden. Dat ligt niet aan de partner, het is gewoon ondoenlijk een leven lang 1 persoon niet alleen lief, leuk en lekker maar ook nog spannend te vinden.
Verder kom ik veel mensen tegen die zeggen qua libido nogal te verschillen van hun partner. (zie elders op dit forum) Dat leidt er ook toe dat veel mensen eens elders gaan kijken.

Dit is geen pleidooi voor een open relatie, ik geloof niet in open relaties. Wat ik wel geloof is dat het fenomeen vreemdgaan niet gezien moet worden als bedreiging voor een relatie. Tenzij er verliefdheid in het spel is..........that's a whole different ballgame.
durf te dromen over je diepste verlangens!

Muurtje
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 21 maart 2004, 15:37
Locatie: 't Gooi. En o ja hm: op internet vrouw, daarnaast vaak ook (zielig dat ik het zo zeggen moet, toch?

Berichtdoor Muurtje » ma 26 april 2004, 16:16

Toch opvallend dat zo weinig (hooguit een) van het overstelpend aantal ja-stemmers in de poll hier reageert.

Muurtje
Geen mens kan elk oogmerk doorzien (J.R.R. Tolkien)

lana
Berichten: 4855
Lid geworden op: ma 21 mei 2001, 1:01
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lana » ma 26 april 2004, 16:17

Madison je zegt:"Dit is geen pleidooi voor een open relatie, ik geloof niet in open relaties. Wat ik wel geloof is dat het fenomeen vreemdgaan niet gezien moet worden als bedreiging voor een relatie.

Je geloofd niet in open relatie's zeg je, maar vreemdgaan moet niet als bedreiging gezien worden voor een relatie zeg je.[tenminste als ik je goed begrepen heb.]

bedoel je dat vreemdgaan dan in in overleg moet gebeuren met je partner?
Of bedoel je dat je dat gewoon doet zonder het te zeggen aan je partner?


Lana snapt het geloof ik nu zelf niet meer! :lol:

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

Berichtdoor mykittens » ma 26 april 2004, 16:25

@Muurtje
Kweenie of je mij goed las, maar ik ben er ook bij hoor! in zekere zin

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » ma 26 april 2004, 16:26

Ik heb Ja gestemd. En ik ben eigenlijk een hondstrouwe persoon.

Maar na vele jaren inderdaad een verschil in libido te hebben ervaren, en daar niet uit rakend, werd het vlees zwak en ben ik vreemdgegaan. Dat dit niet altijd onschuldig is, bewijze dat dit een echte verhouding werd die jaren is meegegegaan, tot op de dag dat ik mijn huidige vriendin leerde kennen.

Nu opnieuw denk ik weer dat ik trouw ga blijven. Dat is absoluut de intentie, en van haar kant ook. Wat het m.i. gemakkelijker zal maken, is dat we beiden veel bevrediging halen uit de relatie, met namen ook seksuele bevrediging. Het is misschien nog geen garantie, maar het zal de intentie toch meer kans op slagen geven. En dat zowel zij als ik te vinden zijn om af en toe SAMEN een grens te verleggen (vb. trio), is veel leuker dan vreemdgaan. Echt.

Muurtje
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 21 maart 2004, 15:37
Locatie: 't Gooi. En o ja hm: op internet vrouw, daarnaast vaak ook (zielig dat ik het zo zeggen moet, toch?

Berichtdoor Muurtje » ma 26 april 2004, 16:57

Als ik je eerdere reactie teruglees snap ik er niks van, mykittens. Of las je mij dan niet goed? (Geeft verder ook niet :-) )

Muurtje
Geen mens kan elk oogmerk doorzien (J.R.R. Tolkien)

Mango
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 12 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor Mango » di 27 april 2004, 19:52

Ik heb nee gestemd, en ik ben het ook niet van plan. Ik ben het met poesje eens. Je hebt een relatie met elkaar omdat je elkaar bijzonder vind en voor elkaar kiest en dus niet voor een ander vind ik. Zeker als je getrouwd bent beloof je elkaar eeuwige trouw. En bovendien ben je overal zelf bij, dus smoesjes tellen niet mee vind ik. Ik kan me voorstellen dat als je uit elkaar gegroeid bent of om een andere reden, je niet meer bij elkaar wil zijn, maar beindig dan ook de relatie en ga niet alleen vreemd, zo hou je jezelf voor de gek.

Is mijn mening, maar ik heb er niets op tegen als anderen het er niet mee eens zijn ;)

engeltje
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 0:42
Locatie: België

Berichtdoor engeltje » di 27 april 2004, 23:26

Ik heb ook nee gestemd.
Als je echt van je partner houdt, dan kwets je hem/haar toch niet zo verschrikkelijk door hem/haar te bedriegen?
Als mijn vriend me ooit zou bedriegen, dan denk ik niet dat het ooit nog goed komt. Hoe kan je iemand die je zo verraden heeft, ooit nog vertrouwen?
En vertrouwen is o zo essentieel in een relatie. Dan is het toch helemaal kapot.

En ik zou nooit ofte nooit vreemdgaan.
En ja ik durf "nooit" zeggen.
Als een andere persoon het waard is om mee "vreemd te gaan" dan is hij ook het wachten waard. Het wachten tot ik mijn huidige relatie verbroken heb.
En als die persoon niet het wachten waard is, en je hem gewoon voor een nachtje wil, en je onmiddellijk moet beslissen of je kans is voorbij, dan vind ik het wel zielig om voor zoiets je relatie te vergooien. Dan is er al helemaal iets mis in je relatie.

Seabert
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 28 april 2004, 8:24
Locatie: Nederland

Berichtdoor Seabert » wo 28 april 2004, 8:51

Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw hier, Seabert, 27 jaar en een jaar gescheiden. Ik heb al een aantal keer eens mee gelezen en nu vond ik het tijd om zelf maar eens te reageren.

Ik heb zelf 'nee - maar als de verleiding er is zeg ik niet nee' gestemd. Ik ben zelf nooit vreemd gegaan, maar ik zelf ben heel goed bevriend met een getrouwde man, waarin we ook wel eens heel intiem zijn.

In het verleden was ik altijd heel erg tegen vreemgaan, maar ik denk er nu anders over. Wat nu als in een relatie waarin de partners echt wel veel van elkaar houden, de één ontzettend veel van sex houdt, maar de ander niet. Wanneer het geen zin in sex hebben maar aan duurt, dan komt de ander wat te kort. En je kan niet van je partner gaan eisen dat je sex moet hebben.

Ik vind dat je dan misschien best je heil bij een ander kan zoeken die je op bepaalde momenten kan geven wat je nodig hebt en verder niks van je wil. Ik ben pas gescheiden en wil voorlopig absoluut geen relatie, ik kan mij vriend zo nu en dan geven waar hij zo verschikkelijk naar verlangt en verder niet.

Ik weet dat heel veel mensen dit fout vinden, maar als je er midden in zit, ga je erover nadenken en kan je tot hele andere conclusies komen.
Doe maar lekker gek - we moeten al gewoon genoeg doen.

Mysterieuze
Berichten: 10
Lid geworden op: di 17 februari 2004, 21:00

Berichtdoor Mysterieuze » wo 28 april 2004, 11:07

Ik stem nee,ik zou dit nooit doen zelfs niet aan denken...ik zie mijn vriend veel te graag en is mijn makker voor het leven!
Het mooiste kan niemand van je afpakken,
het mooiste is wat altijd bij je is.

Glu
Berichten: 142
Lid geworden op: do 08 mei 2003, 22:32
Locatie: Almere

Representatief

Berichtdoor Glu » wo 28 april 2004, 11:23

Vraag me eerlijk af hoe algemeen representatief deze poll is gezien het feit dat ik vermoed dat de bezoekers hier niet echt de doorsnee van de nederlandse bevolking vertegenwoordigen......

Maar soit, geniet ervan om de vaak aanwezige vooroordelen te bevestigen....

Glu :?:


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 1 gast