minnaar-geen verplichtingen

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » wo 14 april 2004, 12:38

Dat gevoel besluipt me bij het lezen van deze draad. Wat is de precieze definitie van "minnaar"?

Naar mijn gevoel betekent het voor poesje iets heel anders dan bvb Moose (verbeter me als ik verkeerd ben ;)).

Wat betekent het begrip "minnaar" bij mezelf? Voor mezelf zou het iemand betekenen waar ik een bepaalde chemie mee ervaar, iemand die gewoon een algemene vriend voor me zou kunnen zijn. Iemand waarmee ik, als het beiden zo uitkomt, het bed mee deel en leuke sex mee beleef. Uit eten of iets dergelijks moet ook kunnen, evenals een goed gesprek op zijn tijd. Alleen telkens als beiden daar tijd en zin in hebben. Op die manier geen verplichtingen en heel vrijblijvend. Geen verplichte familie-uitjes en dergelijke andere sociale dingen. Vooral voor de lol eigenlijk, maar toch met een lach en een traan.
Een minnaar kan dan ook niks afdwingen, geen exclusiviteit of wat dan ook. Bevalt het hem niet dat ik meerdere minnaars zou hebben, is dat zijn probleem en kunnen we besluiten het tussen ons niet verder te zetten.
Volgens mezelf sluit dit beeld aan met wat bvb Moose ervan heeft.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het poesje om meer te doen is. Een minnaar zien als een geliefde, een partner. Houden van komt ook ter sprake. Ja er moet chemie zijn, ja, er moet een geven om zijn. Maar houden van klinkt in mijn oren zo....
Alsof je het inderdaad als je vriend ziet. En dan kan ik me inderdaad voorstellen dat iemand die je minnaar wil zijn en niet meer, daar keihard gaat van weglopen.
Zeker als één en ander gepaard gaat met miscommunicatie...

Hoe verwarrend is het als je van iemand zegt "dit is mijn minnaar" en hij hierbij mijn bovenstaand beeld voor ogen heeft en jijzelf het beeld van vaste en enige partner?

Dit wou ik even kwijt ;)

groetjes

orchidee
minnaar-loos maar er wel voor openstaand en over nadenkend
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

poesje
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 16 februari 2004, 12:00
Locatie: antwerpen

Berichtdoor poesje » wo 14 april 2004, 15:06

hij wou exclusiviteit van mij,
maar wou het zelf niet geven
wat maar na een periode uitkwam
hij mocht met anderen omgaan, met anderen seks hebben en vertelde dat,
maar als ik zei aantrekking te hebben tot iemand anders, was hij zo boos dat hij het uitmaakte

momenteel heb ik een minnaar die hetzelfde wil dan mij,
en dat ook zegt,
dus dat is beter in evenwicht
en daar voel ik me ook beter bij


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast