Ben ik nog aantrekkelijk als dikke man?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Dikke Jan

Ben ik nog aantrekkelijk als dikke man?

Berichtdoor Dikke Jan » vr 28 maart 2003, 14:06

Ik ben een man van 38. Ik heb al jaren, sinds ik zittend werk doe en gestopt ben met roken een erg dikke buik.
De rest van mijn lichaam valt wel mee. Ik ben ook van nature erg breed geschouderd en groot van postuur. Ondanks sporten en lijnen is het erg moeilijk voor mij om slank te worden. Ik heb dat ook opgegeven. Ik leef verder best wel gezond en eet zelden patat of chips.
Ik eet wel eens wat meer van het warm eten 's avonds maar voor de rest eet ik niet meer als een ander. Dieten ben ik mee
gestopt omdat ik het idee heb dat ik erna nog zwaarder door word. Ik ben gewend geraakt aan de soms denigrerende opmerkingen van sommige personen en hun flauwe grappen. Anderen echter besteden er echter nooit aandacht aan.
Laatst echter zij een kennis van mij " je mag wel eens gaan lijnen zo vind geen vrouw je meer aantrekkelijk." Dat deed even pijn. Toch had ik altijd het idee dat vrouwen me niet echt afstotelijk vinden. Ik flirt wel eens met vrouwen op mijn werk en in mijn omgeving. Die flirten dan ook terug.
En daar zitten ook echt wel mooie slanke en mollige vrouwen bij. Ik verwacht echt niet dat iedereen mij super aantrekkelijk vindt, maar is het nou echt zo dat alle mannen die dik zijn uit de gratie zijn. Ik wil vooral de reactie van vrouwen horen.

Ikkuh
Berichten: 58
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 2:01
Locatie: Breda Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Ikkuh » vr 28 maart 2003, 14:52

Hallo Jan

Ik denk dat het ligt aan de andere persoon.
Zelf heb ik nog nooit zo gekeken of iemand dik/dun/klein/lang was.
Wat ik weer heb is dat ik onbewust op mannen val die ouder zijn dan mij.

Ik was een paar jaar terug verliefd op een jongen en die was echt niet mager of gespierd. Het was een hele lieve zachtardige jongen met een heel mooi gezicht en het belangrijkste (voor mij dan) een te gekke uitstraling.
Helaas heb ik de verliefdheid nooit toegeven aan hem , ik was bang dat het onze vriendschap kapot zou maken.

Als jij je er lekker bij voelt dat is toch het belangrijkste en je moet al zeker niks van andere aantrekken ...

Groetjes van mij.

Dikke Jan

Berichtdoor Dikke Jan » vr 28 maart 2003, 15:34

Ikkuh

Bedankt voor je lieve reactie. En heb even naar je site gekeken. Hartstikke mooi. En zo te zien ben je een warm mens. Ik ben het met je eens. Ik kan een dikke vrouw ook zeer aantrekkelijk vinden als ze een mooi en lief gezicht heeft. Ik moet wel toegeven dat ze dan niet topzwaar moet zijn, dat kan ik afstotelijk vinden. Maar dan heb ik het over vrouwen die niet meer kunnen lopen van zwaarlijvigheid. Ik heb zo'n nichtje die is best wel dik maar ze is een van de aantrekkelijkste vrouwen die ik ken. Ik denk dat ze fotomodel kan worden voor grote maten.

Groetjes Jan

Ikkuh
Berichten: 58
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 2:01
Locatie: Breda Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Ikkuh » vr 28 maart 2003, 15:41

Hallo Jan.

Mooi is dat niks geschreven in me gastenboek:-(

Groetjes Ikkuh!

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » vr 28 maart 2003, 16:14

Jan, leuk dit onderwerp vooral ook omdat vrouwen natuurlijk ook veel met dit onderwerp bezig zijn en je dit soort verhalen voornamelijk van vrouwen hoort.
Maar goed dat wil je niet horen. Jij wil weten wat "de vrouw" er van vind. Ik spreek in dit geval voor mijzelf.

Ik vind dikke/bourgondische mannen niet aantrekkelijk, althans niet seksueel aantrekkelijk. Slank is leuk maar een rolletje mag er best aan zitten. Dun vind ik daarentegen ook absoluut niet aantrekkelijk. Ik ben heel basic in mijn mannen smaak; groter dan ik, brede schouders, slank/normaal
maar dat wil niet zeggen dat ik altijd dat soort mannen in mijn bedje heb of als partner heb. Mensen veranderen en ook hun lichaam [ik ben zelf ook niet dik of dun]. Ik kan nu wel een slanke man ontmoeten en met hem oud willen worden. Als hij dan dikker wordt zal ik hem echt niet verstoten [door dik en dun geldt hier voor mij] daar is wel meer voor nodig.
Het is gewoon persoonlijk weet ik [ken genoeg vrouwen die op stevig vallen en ook die op dun vallen]. Ondanks dat ik niet op stevig val ben ik uiteindelijk veel gevoelige voor uitstraling en EQ dan voor gewicht en/of IQ.

Goldengirl
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 01 juni 2001, 1:01

Berichtdoor Goldengirl » vr 28 maart 2003, 18:01

Jan
ik vind dus mannen die mooi dik zijn juist aantrekkelijk..en met mooi dik bedoel ik: volopteus, geen rondzwiepend vet, maar een dikke buik die wel stevig is en dat geld dan ook voor de rest van het lichaam...
mooi dik is niet lelijk, beslist niet!
maar goed als zich daar dan een rotkarakter onder verschuilt houd het ook op he, wat ik hiermee bedoel te zeggen dat hoe iemand er aan de buitenkant ook uit ziet, tis de binnenkant die telt :-)

gap
Berichten: 54
Lid geworden op: di 24 december 2002, 2:01
Locatie: Den Haag

Berichtdoor gap » vr 28 maart 2003, 20:52

Hoi Jan,
Ook ik ben geen slanke den en zit er eigenlijk niet mee. Ze moeten me nemen zoals ik ben, supereerlijk en een grote bek maar een super klein lief hartje.
Het uiterlijk van mannen, ik heb er weinig mee. Mijn ex was een slanke man die ik enkele jaren geleden voor het laatst zag en toen dacht ik dat hij ernstig ziek was, eng mager. De man die nu mijn hart heeft gestolen, maar naar wie ik alleen mag kijken en niet aankomen, is een man met een buik. Heerlijk, ben gek op buiken, ik heb er drie dus hij mag er ook 1 hebben!!! Nee ik heb er niks op tegen, je kunt er heerlijk tegenaan liggen en ik kan er niet vanaf blijven. Maar andere dingen, waar je dus helemaal niets aan kunt doen, zijn wel weer belangrijk bij mij. De kleur van de ogen en liever geen kale man.
Dat je geen vriendin zou kunnen krijgen lijkt me sterk, volgens mij is het voor mannen een stuk makkelijker dan voor vrouwen. Dat ik zelf solo door het leven zal moeten vanwege mijn eigenwijze gedrag is iets wat ik inmiddels wel heel zeker weet. Dus maak je geen zorgen, komt allemaal goed en wie weet is er zelfs nog hoop voor mij.
Esther

nina
Berichten: 94
Lid geworden op: vr 12 april 2002, 1:01

Berichtdoor nina » vr 28 maart 2003, 21:01

Hoi Jan,

Zelf vind ik mannen, of in elk geval het soort man zoals je jezelf beschrijft zeker wel aantrekkelijk,
ik vraag me ook af, wie die opmerking naar jouw toe gaf(dat vrouwen je niet meer zouden moeten). Was dat een man of een vrouw.
Mijn man krijgt ook regelmatig opmerkingen over zijn gewicht, buik, en als het daar niet over gaat dan wel over de hoeveelheid haar die hij mist. Die opmerkingen komen eigenlijk altijd wel van andere mannen.
Ik merk nu doordat hij zelf die opmerkingen moet incasseren, steeds meer zichzelf gaat vergelijken met andere mannen, en wanneer die dan weer in zijn ogen dikker of kaler zijn hij zich steeds vaker geroepen voelt daar dan weer opmerkingen over te moeten maken. Wat ik dan een minder aantrekkelijke eigenschap vindt, moet ik zeggen.

Dus wees jezelf, en blijf jezelf. En degene die zich geroepen voelen om rare opmerkingen over een ander zijn uiterlijk te maken(hoe kinderachtig!), dat vind ik pas onaantrekkelijk.

danique
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 februari 2003, 2:01
Locatie: NL
Contacteer:

Berichtdoor danique » vr 28 maart 2003, 21:07

Eerlijk?

Als ik uitga, ben ik een stuk oppervlakkiger dan doorgaans en zal ik eerder aan de flirt gaan met een min of meer slanke man.
Daarentegen staat nog altijd 'it's the inside that counts' in mijn boekje. Dus als ik aan de praat raak met iemand die niet voldoet aan mijn droombeeld (om het zo maar te zeggen) en die persoon blijkt iets te hebben, wie ben ik dan om die persoon af te wijzen.

vttje

Berichtdoor vttje » za 29 maart 2003, 21:04

Hoi Jan,
Ik hou ook niet van dunne mannen, er mag best iets aan zitten, het gevoel hebben dat ik een lekkere knuffelbeer vast heb is heerlijk.Ik ben zelf ook niet de slankste(1.70 m/79 kg) maar ook niet dik, mijn vriend die wel slank is maar wel een lekker zacht rond buikje heeft , vindt het ook wel lekker iets vast te houden.
Maak je dus vooral geen zorgen en geniet van het leven!

Dikke Jan

Berichtdoor Dikke Jan » ma 31 maart 2003, 10:28

PFFFFF Ben ik me daar opgelucht zeg. Ik was al bang dat ik totaal niet meer meetelde als man. Ik ben overigens gelukkig getrouwd en heb 2 kinderen. Maar m'n trots was door die opmerking toch gekrenkt en kreeg het idee dat alleen nog slanke mannen gewaardeerd werden. Ik wordt trouwens wel kotsmisselijk van de mensen die de wereld indelen op dun en dik, terwijl er een onderzoek is afgerond met de conclusie dat de meeste mensen in Nederland te zwaar zijn. Alleen bij de ene is wat meer zichtbaarder als de ander. Ik krijg ook het gevoel dat er mensen zijn die de opmerkingen over dik zijn, graag maken waar andere bij zijn en hiermee de lachers op de hand willen krijgen. Of misschien zichzelf hoger op de ranglijst van de meest gewaardeerde mensen willen plaatsen.
Dat alle dikke en dunne mensen elkaar maar goed mogen verwennen in de toekomst. Niet allemaal te gelijk hoor Afbeelding

Marc Vermeer
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 04 april 2003, 1:01
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Marc Vermeer » vr 04 april 2003, 15:42

Zolang "dik zijn" je gezondheid niet aantast is het geen probleem. Soms denk ik dat dik zijn gewoon bij een bepaalde persoonlijkheid past. Ik heb een "dikke collega" en ik denk dat als hij mager zou worden hij er raar uit zou zien.
Dit geldt ook voor jullie dames ! Niet je leven vergallen omdat je jezelf een paar kilo te zwaar vindt ! Wat mij opvalt is dat ik maar heel weinig mannen ken die alleen op slanke vrouwen vallen. Dus .... Afbeelding

[This message has been edited by Marc Vermeer (edited 04-04-2003).]

poesje
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 16 februari 2004, 12:00
Locatie: antwerpen

Berichtdoor poesje » ma 05 april 2004, 16:27

ik heb het eigelijk niet zo voor van die magere rietjes

debs
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 16:49
Locatie: zeeland

Berichtdoor debs » di 06 april 2004, 4:16

Ik val altijd op heel verschillende types. De ene keer is dat een gespierde man. En de andere keer is dat een man met een buikje, vind dat wel lekkerder om tegenaan te liggen als een bonk spieren :wink:

sim
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 15:29

Berichtdoor sim » zo 25 april 2004, 15:35

joew!

ik ben een 20jarige belgische jongen en ben ook nie echt bepaald mager... dit komt omdat ik nu 2j als kok werk en omdat ik voor dit beroep ook heb gekozen om te stoppen met roken...

de kilo's zijn eraan gekomen en ik was al voorbij m'n groeispurt, dus ze zijn eraan gebleven... kben in totaal 15kg bijgekomen en heb nu een 'bierbuikske' zoals ze het hier noemen...

veel mensen waaronder collega's en vrienden noemen mij nu ook 'dikke' maar eigenlijk heeft het weinig met m'n 'uiterlijk' te maken... ik geniet nu duidelijk meer van het leven dan vroeger...
ik zou niet meer zoals vroeger willen eruitzien, alsof ik ziek was, ingevallen wangen, grijze tint ...

nu leef ik zoals m'n zou moeten leven :) nie te gezond, mah ook nie ongezond... ik heb nu ook een vriendin, en deze heeft er helemaal nix op tegen dat ik wa dikker ben geworden, integendeel, ze vind het zelfs mooier :)

zelf heeft ze eigenlijk een 'foto' model, dus ksnap ook nie hoe het komt da ze mij wel aantrekkelijk vind... wat ik ook merk is, dat volwassen vrouwen er minder problemen om maken dan van die puber meiskes ( 16-20.. )

vroeger zat ik er ook mee in... mah nu vind ik het zalig om 'de dikke' te zijn :)

allé... genieten, da's de boodschap


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 1 gast