Vraag voor de mannen over beslissingen nemen in het leven

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Tonight...
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 30 januari 2004, 2:43

Vraag voor de mannen over beslissingen nemen in het leven

Berichtdoor Tonight... » zo 22 februari 2004, 2:06

Vrouwen mogen ook antwoorden!

Ik heb een vraag, weinig met erotiek te maken dus plant ik de vraag hier!
Ik zit in een lastige positie nu..
Heb een man leren kennen en die is bezet.. op papier en woont nog bij zijn vrouw. Ik ben sinds kort vrijgezel en hopeloos gaan houden van hem en hij van mij. :D

Het verlangen wordt te groot, vandaag heb ik besloten om even afstand te nemen, misschien voorgoed? Na nog wat berichtjes heen en weer krijg ik de vraag of ik met hem zou willen samen leven! Ja, ik wil niks anders!
Maar hij legt zijn beslissing tot het nemen van een bepaalde stap die heftige gevolgen zal hebben nu dus in mijn handen! Ik durf geen stap te doen!

Zijn er mensen die mij uit kunnen leggen waarom (sommige?) mannen dit soort belangrijke beslissingen bij een ander leggen?
Ik weet wel dat er hier meer meespeelt! Zou ik voor mijn geluk gaan zou ik het zeker proberen en het een kans geven maar IK ben toch niet degene die dit voor een ander kan beslissen?

Wijsheid..... mezelf wegcijferen en hard wegrennen tot hij mij achterna komt?
Gevoel.... Ja ik wacht al maanden op je! Liever gister dan vandaag!

Hoop dat iemand mijn vraag en dillema snapt...

Groet Tonight...
Leef met passie,
Geef alles wat je in je hebt..
Durf terug te ontvangen wat je verdient....

Nitewriter
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 04 februari 2004, 17:59
Locatie: NH, wanna dance with the devil?

Berichtdoor Nitewriter » zo 22 februari 2004, 3:12

Hallo Tonight,

Een pittig dilemma, enerzijds die heftige liefde anderzijds een man die niet zelf kiest. Ik hou van heftige liefdes en verafschuw mannen die niet zelf kiezen.

Mannen, is mijn ervaring, hebben vaak een reden nodig om een (bestaande) relatie te beëindigen. Meestal is die reden een andere vrouw. En zo rollen zij van de ene 'veilige' situatie, naar de andere. Door niet zelf te kiezen kunnen ze ook later een ander verantwoordelijk maken. "Jij wilde toch dat ik het deed"?

In mijn optiek hoort iemand de relatie te beëindigen omdat de relatie onherstelbaar slecht is. Punt. Niet omdat het ergens anders beter is of lijkt, of omdat een ander zegt dan met hem te gaan samenleven.

Mannen (en ook vrouwen trouwens) die uit een relatie komen hebben tijd nodig om zichzelf weer te vinden. Zichzelf weer te ontdekken, los van de ander waarmee ze de relatie hadden. Ze hebben tijd nodig het oude achter zich te laten en het nieuwe van hun omstandigheden eigen te maken. Alleen dan kunnen ze ook weer goede en weloverwogen keuzes maken voor de toekomst.

Liefde, en vooral een heftige liefde, kan je vreemde besluiten doen nemen. Dat maakt de liefde ook zo de liefde. Maar als je 'ja' zegt vermoed ik dat je behalve een excuus-truus ook therapeute wordt. Zijn vrouw voorlopig nog even tussen jullie in komt liggen en hij na verloop van tijd, zoals hij dan zal zeggen, toch nog van zijn vrijheid wil gaan genieten.

Tot zover al mijn rationele overwegingen. Net zoals jij niet voor hem kan besluiten, kunnen wij dat hier voor jou. Heftige liefdes kennen tenslotte geen rationeel antwoord. Gevoelsmatige overwegingen zijn zoveel sterker, zoveel intenser. Wijsheid zit in jezelf. Vraag jezelf af wat voor een vent jij wil. Is HIJ dat? Als dat gevoel onprettig/twijfelachtig of overweldigend aangenaam is......dan heb je je eigen antwoord.

Ik wens je prachtige liefdes!
Dat is mijn uitspraak, en daarmee moet je het doen.

Tonight...
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 30 januari 2004, 2:43

Berichtdoor Tonight... » zo 22 februari 2004, 3:29

Hoi Nitewriter,

Dank je voor je antwoord!
Zoals jij het omschrijft voel ik het ook :?
Vrij lastig aangezien er dus 2 dingen totaal niet in overeenstemming zijn nu!
Anders had ik het niet gepost denk ik!
Ik voel me overweldigend prettig bij hem..... en het is echt!
Aan de andere kant het BALEND van een beslissing in mijn handen gelegd!
Ik kan en WIL niet voor hem kiezen!
Zijn alle mannen zulke laffaards!? :x
Hij breekt mijn hart hierdoor, zijn eigen hart en de rest denk ik niet overna, dat is buiten mij om en hoef ik vanmezelf niet over na te denken!! Dat is tot de stap gezet is, toch echt ZIJN probleem!

Groet Tonight...
Leef met passie,
Geef alles wat je in je hebt..
Durf terug te ontvangen wat je verdient....

Nitewriter
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 04 februari 2004, 17:59
Locatie: NH, wanna dance with the devil?

Berichtdoor Nitewriter » zo 22 februari 2004, 4:17

Hoi Tonight,

Op een tijdstip als dit zou een nick als Goodmorning toepasselijker zijn....om maar luchtig te beginnen.

Of alle mannen lafaards zijn lijkt me niet van belang, er is slechts één man die jouw aandacht heeft en met zijn manier van doen ben je niet blij.

Volgens mij ben je heel duidelijk met je uitspraak "Ik kan en WIL niet voor hem kiezen" waarmee je zegt dat hij zijn eigen besluit dient te nemen. Bravo! Nu je dat hier zo gezegd hebt, is het ook goed dat zo aan hém te zeggen. Dat is ook een keuze. Jouw keuze! En zolang jij zelf kiest kan je trots zijn en hoef je nergens spijt van te hebben.
Dat is mijn uitspraak, en daarmee moet je het doen.

Tonight...
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 30 januari 2004, 2:43

Berichtdoor Tonight... » zo 22 februari 2004, 5:28

Soms is het nodig even je eigen mening bij een ander te lezen :?:
Even geconfronteerd worden met wat je weet..in woorden omschreven door een ander.

Mijn god, ik hoop dat ik sterk sta! Eerste keer in 28 jaar.. dat ik mijn eigen hart zo hard breek! Mijn hart is nog nooit gebroken door een ander, wel langzaam weggevaagd als je snapt wat ik bedoel!

Maar goed, mijn beslissing is genomen.. geeft me een soort van rust...
Doet wel pijn, heel veel pijn maar dan wel weer de pijn die ik mezelf heb toegestaan zelf te creeeren :?

Dom dom dom!!! Maar wel mijn keuze, mijn beslissing.. mijn eigen domme schuld en aangezien ik het zelf in de hand heb en hou nu.. kan IK er wel mee leven en ik ga door naar de volgende stappen in MIJN leven.. door MIJ gezet...en ergens.. ben ik tussen de pijnen door, best wel trots op mezelf en ik weet dat IK MEZELF niks hoef te verwijten.

Groet... GOOD MORNING :D
Leef met passie,
Geef alles wat je in je hebt..
Durf terug te ontvangen wat je verdient....

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » zo 22 februari 2004, 14:29

Mag ik even iets vervelends zeggen? Een man die op deze manier reageert heeft geen ballen en en wil zijn verantwoording niet nemen. Dat zal hij dus in de relatie met jou verder ook niet doen. Als je uit elkaar gaat dan doe je dat om een gegronde reden..je weet zelf het beste wat je voelt. Voorts duik je niet van het ene warme nest in het andere. Je zorgt eerst dat je op eigen benen kunt staan en je leven in kunt richten zoals jij het nu eigenlijk wil.
Als ik bij mijn vrouw weg zou gaan dan doe ik dat omdat ik niet genoeg van haar houd, niet omdat ik verliefd ben op een ander. Als ik dan besluit om mijn vrouw te verlaten omdat ik niet genoeg van haar houd dan sluit ik de bestaande relatie netjes af. Het beste is dan om op jezelf te gaan wonen en het een en ander goed op een rij te zetten. Als je echt zeker weet wat je wil dan breek je definitief en pas dan ben je klaar voor een vervolg.

Sorry, ik kan het niet romantischer maken dan het is..de Bonnie en Clyde story is alleen voor het witte doek weggelegd.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Tonight...
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 30 januari 2004, 2:43

Berichtdoor Tonight... » zo 22 februari 2004, 15:03

Jippie,

Je hebt volkomen gelijk! Ik weet het. en heb besloten! Dit gaat zo van de ene in de andere relatie enz.. gevoel speelt hier nu geen spel meer. Kan ik niet uitwissen, maar ik kan wel voor mezelf kiezen en dat is wat ik heb gedaan... Ik huil, ik twijfel en heb verdriet, maar wel dus door mezelf!
Ik ben te goed om me hiervoor te lenen!

Dus, Ik mag er wezen en ik kom waar ik zijn wil, en niet dus als mogelijkheid om te vluchten voor een ander uit een klote huwelijk oor een ander!

Groet Tonight...

Ps... iedereen heeft me gewaarschuwd en ik ben niet naief geweest heb dit altijd al voorzien, meegenomen in mijn beslissingen wetend dat dit gebeuren zou kunnen...Ik ben verder niet zielig, niet dom, maar heb gewoon even genoten van de momenten die ik zo graag beleven wilde en heb beleefd!
Leef met passie,
Geef alles wat je in je hebt..
Durf terug te ontvangen wat je verdient....

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » zo 22 februari 2004, 17:17

:wink: en en stuk levenservaring rijker.
Je zal met trots op jezelf terug kijken over een paar jaar.
Ik wens je een man toe die jouw verdient.. en die loopt vast wel ergens rond.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

goede_vriend
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 22 november 2002, 2:01
Locatie: nederland, z.h.

nog zo'n man ...

Berichtdoor goede_vriend » ma 23 februari 2004, 18:56

ik durf niets te zeggen geloof ik :oops:

GV
TLB

Tonight...
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 30 januari 2004, 2:43

Fout Fout FOUT!

Berichtdoor Tonight... » do 26 februari 2004, 22:50

:oops:

Ik schaam me diep..dieper...diepst!
Maar niet te lang hoor, haha.. je moet jezelf leren te vergeven :wink: .

De vraag was dus wel serieus.. voor in een (verre?) toekomst.
De beslissing was bij hun al genomen, maar nu ook dus uitgesproken, ze gaan scheiden!
Ik voelde dit als een last op mijn schouders en heb de vraag anders geintrepeteerd (of hoe schrijf je het? :?: ). Net alsof ik er een beslissing in zou MOGEN nemen :wink: .

Situatie nu: Ik heb even nu afstand genomen, juist alles aan hem overlatend. Ik snap dat dit een heel moeilijke tijd wordt met veel emoties twijfels etc.. ook naar mij toe.. Kan ik niets aan doen, wil ik niks aan doen, neem alles zoals het komt en zal er zijn als ik nodig ben voor ontspanning en of een gesprek, meedenken etc.. Dit noemt men verwerking.. weet wel dat zo een stap heel groot is en dat de vragen, twijfels etc.. nu pas echt komen.. misschien valt het mee, misschien tegen.
Ondertussen heb ik een soort rust in mezelf terug. Ik sta er buiten en dit is iets tussen hun.. Ik weet dat ik niks hoef te doen, niks hoef te zeggen, er zijn als het nodig is is genoeg.. Hoe dit verder afloopt tussen ons weet ik niet, en hij ook niet.

Geeft ook niks! Ik hoop gewoon dat ik er genoeg ben als het nodig is en eigenlijk alleen maar die hij na de verwerking heel gelukkig wordt, (hopelijk kan ik hem tijdens die verwerking soms een moment geluk geven..) Liefst met mij, maar zonder mij.. ook dan ben ik dolgelukkig voor hem! Als dat geen houden van is... :wink:

Groet Tonight...
Leef met passie,
Geef alles wat je in je hebt..
Durf terug te ontvangen wat je verdient....

poesje
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 16 februari 2004, 12:00
Locatie: antwerpen

Berichtdoor poesje » ma 01 maart 2004, 10:38

eh..
als jij ja zegt,
en hij kiest voor jou,
dan heeft hij toch ook wel zelf voor jou gekozen lijkt me zo
hij wil volgens mij gewoon de zekerheid dat het ook is wat jij wil

:wink:

Alfredo
Berichten: 1239
Lid geworden op: zo 24 november 2002, 2:01
Locatie: Prov. Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Alfredo » di 23 maart 2004, 11:57


Ik kreeg zojuist een mail van dochterlief ("heb" er vier) die een programma van Endemol meeproduceert dat vanavond op Yorin komt; "vijtig manieren om je lief te kozen" (22.30 - 23.00). negen afleveringen.
(Zal ik toch een keer die zender eerst moeten instellen op mijn t.v.).Affin, het leek me wel wat om daar hier naar te verwijzen in haar eigen woorden.


"Voor iedereen die mij in de afgelopen paar maanden heeft gesproken weet dat vandaag D-day is... Vanavond om 22:30 op Yorin wordt de allereerste aflevering uitgezonden van "50 manieren om je lief te kozen". Het programma wat nu al stof heeft doen opwaaien bij Edwin Evers op Radio 538, in RTL Boulevard en Shownieuws en in diverse kranten.


"In 50 Manieren Om Je Lief Te Kozen" krijgt de kijker vijftig tips hoe zij hun liefdesrelatie spannend en hun seksleven gepassioneerd en vurig kunnen houden.
Aan de hand van uiteenlopende reacties op de tips wordt de kijker vermaakt met persoonlijke ervaringen, uitgesproken meningen en nooit eerder vertelde anekdotes van BN-ers. Onder andere Froukje de Both, Georgina Verbaan, Sander Foppele, Jeroen Nieuwenhuize, Peter Klashorst en Jan Vayne vormen de leidraad van het programma.


De toon van "50 Manieren Om Je Lief Te Kozen" is eerlijk, direct, maar vooral beschaafd en integer. En door de openhartigheid van de sprekers kun je dit programma nu al spraakmakend noemen!


KIJKEN DUS! VANAVOND 22:30 YORIN


Liefs, ABC"

Susanne
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 04 augustus 2003, 19:12
Locatie: Zuiden des lands

Berichtdoor Susanne » do 25 maart 2004, 23:31

Ik herken het, alleen ligt het bij mij net andersom, ik ben diegene die getrouwd is en hij is vrijgezel en hij houdt mij op een afstand. De reden, tja, de man in kwestie wil daar geen uitspraak over doen, misschien dezelfde reden als die jij aankaart, misschien ook wel omdat hij inderdaad niet genoeg om me geeft, ik weet het niet. Ik heb het er hoe dan ook moeilijk mee, maar vooral omdat hij niet duidelijk is. Zo te horen ben jij dat wel geweest; gelukkig maar, want onzekerheid kan veel extra problemen geven.

Hij heeft een eerste stap gezet, nu is het samen aan jullie om te bepalen wat jullie doen. Ik denk dat hij zo wie zo tijd nodig zal hebben om zijn eigen gevoelens op een rijtje te zetten en zich niet hals over kop in een relatie met jou te storten, dus ondanks zijn beslissing komt er waarschijnlijk nog een moeilijke tijd aan; helaas. Ik hoop dat het allemaal goed komt voor jullie. Sterkte Tonight !!!

Kanjer
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 27 oktober 2003, 21:23
Locatie: Belgie

Berichtdoor Kanjer » vr 26 maart 2004, 13:39

Ton,


Ik ga ervan uit dat jullie een relatie begonnen zijn omdat zijn huwelijk reeds kapot was. De beslissing ligt dus bij hem. Hij zal zijn onstabiel huwelijk voor je verlaten als jij je echt graag ziet. Kiest hij voor zijn vrouw, dan eet hij van twee walletjes en is hij je niet waard.

Als jullie begonnen zijn als minnaars, dan hadden jullie duidelijke afspraken moeten maken. Hij laat zijn gezin niet in de steek en kiest voor de seks.
Dit betekent dat, wanneer iemand te veel gevoelens krijgt, je onmiddellijk de relatie moet stoppen. Doe je dat niet, dan wijk je af van het plan (dat je samen hebt bepaald) en brengt zijn gezin in gevaar.
Had je geen plan? Dan zit je nu met een probleem. Maar hij zal alsnog moeten kiezen en niet jij.


K.
(been there)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten