orgasme...

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

HansA
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 0:11
Locatie: Den Haag

Berichtdoor HansA » za 13 maart 2004, 1:14

Ik heb ooit wel eens gelezen dat er een techniek is waarbij je, door op een bepaalde plaats te drukken tijdens het klaarkomen, de sperma binnen kunt houden. Dit zou een geweldige kick geven. Ik heb dit nooit geprobeerd.....

cavia11
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 08 januari 2003, 2:01
Locatie: suburbia

Berichtdoor cavia11 » za 13 maart 2004, 12:13

Weet niet of je dit bedoeld maar ik denk aan een retrograde ejaculatie. Het sperma gaat niet door de plasbuis naar buiten maar belandt in de blaas. Het is het gevolg van een operatie aan de prostaat en als het goed is heeft de dokter daar ook informatie over gegeven. Het gevoel blijft hetzelfde.

Roelie
Berichten: 28
Lid geworden op: di 22 oktober 2002, 1:01

Berichtdoor Roelie » za 13 maart 2004, 13:06

Of bedoel je soms een spiritueel orgasme, waarbij je wel het gevoel hebt dat je klaarkomt maar geen sperma kwijtraakt. Dit komt nogwel eens voor bij mensen welke tantrabeoefenen

Roccoco
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 25 mei 2003, 12:41
Locatie: omgeving Breda en heeeeel actief ;-)

van je fiedelariedehopsasa......

Berichtdoor Roccoco » za 13 maart 2004, 13:34

hoe is het met je vader ? <LOL>

ken het overigens niet persoonlijk...maar dacht meteen ook aan tantra ofzo. Vraagje; is dat ook bij de eerste keer, dus de ene keer sex en wel sperma, de andere keer sex en geen sperma. Dus niet naar 4 of 5 keer ( :lol: ) na elkaar, want dan komt er bij mij ook niks uit........da red ik niet eens 5x !!

Is overigens wel handig....kun je rustig blijven liggen zonder gehannis met doekjes .....

Roc
"als ze er niet is, weet een man pas wat hij mist............." (De Dijk)

anonimius
Berichten: 13
Lid geworden op: za 13 september 2003, 13:38
Locatie: zuid holland

Berichtdoor anonimius » za 13 maart 2004, 16:51

heb inderdaad wel eens begrepen dat er een plekje is waar je kan drukken op het moment dat het orgasme komt en waardoor de sperma zou uitblijven.
Als ik het goed heb zit dit plekje helemaal onderaan de stam van de penis, dus tegen de ballen aan.
Ik denk dat je dan eigenlijk gewoon de buis dicht drukt waar het sperma door zou moeten komen.

Dus mannen effe proberen of het echt werkt, hoor het graag.

Dit kan dan namelijk dan ook erg handig zijn als je een man door pijpen wil laten klaarkomen maar geen sperma in je mond wil krijgen.

groetjes anonimius

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » za 13 maart 2004, 17:01

edit
Laatst gewijzigd door Massie op zo 04 juli 2004, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.

anonimius
Berichten: 13
Lid geworden op: za 13 september 2003, 13:38
Locatie: zuid holland

Berichtdoor anonimius » za 13 maart 2004, 17:14

http://www.seksvraagbaak.nl/vraagenantw ... 0bij%20man

op deze pagina staan ook nog wat antwoorden

pimendelphine
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 09 juni 2003, 10:22
Locatie: amsterdam

Berichtdoor pimendelphine » za 13 maart 2004, 17:28

Er zijn een aantal boeken geschreven over het onderwerp en er is zeker wel wat te vinden op het internet over klaarkomen zonder ejaculatie.

Voor zover ik het begrepen heb berust het op het principe dat het orgasme en de ejaculatie 2 afzonderlijke gebeurtenissen zijn. Het lichaam is zo geprogrammeerd dat die 2 elkaar in heel snel tempo opvolgen. Maar het zou dus ook zo geprogrammeerd kunnen worden dat de 2 gescheiden worden.

Er zijn daar verschillende technieken voor die te maken hebben met het ontdekken van de verschillende plateaus van opwinding. Als je hier nogal wat mee oefent en leert wat het moment is wat vlak voor de ejaculatie zit zou je dat in theorie kunnen prolongeren. Waardoor je dus een verlengt orgasme kunt beleven zonder ejaculatie.

In combinatie daarmee kun je door het trainen van de mannelijke PC spier er voor zorgen dat de plasbuis waar het sperma doorheen komt wordt afgesloten. Wat er dan mee gebeurt heb ik niet gelezen.

Ik heb het zelf wel eens geofend en geprobeerd en ik moet zeggen dat het me 1 keer gelukt is en het orgasme was zeer hevig! Mede door het aanspannen van de spieren werd het orgasme op een of andere manier veel meer verspreid door mijn onderbuik en benen zelfs. Maar sindsdien is het eigenlijk veel lekkerder om je gewoon te laten gaan, in plaats van zo bewust je orgasme bezig te zijn.

Maar als je de moeite wil nemen om dit onder de knie te krijgen zal het op een gegeven moment wel vanzelf gaan. Voorlopig vind ik het MET eigenlijk veel leuker!

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Berichtdoor thisWaltz » za 13 maart 2004, 18:10

Het eens geprobeerd. Juist voor de ejaculatie drukken op de onderkant van de eikel, maakt dat je een licht orgastisch gevoel krijgt, maar geen sperma spuit. Eventjes rusten en verder vrijen gaat daarna perfect (althans bij mij toch).
Take this waltz, take this waltz
It's yours now. It's all that there is.

Octopus
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 26 november 2003, 21:31
Locatie: België

Berichtdoor Octopus » ma 15 maart 2004, 10:33

Wat pimendelphine schrijft heb ik in de praktijk gebracht en ik kan inderdaad balanceren op het scherp van de snede en meerdere orgasmes beleven. Zoveel als ik zelf wil. Ik kan ook zolang ik zelf wil verder, dus misschien interessant om weten voor mannen die te vroeg komen.

Ryan
Berichten: 924
Lid geworden op: wo 15 mei 2002, 1:01
Locatie: Enschede

Berichtdoor Ryan » di 16 maart 2004, 13:54

In tantrische seks wordt ook geoefend om met de beheersing van de sluitspier het ejaculaat binnen te houden tijdens het orgasme.

Ik ben zelf zover nog niet helemaal.
Wel kan ik inderdaad op het scherpst van de snede gaan en bij het voelen van het loskomen van het orgasme het binnen houden.
Ik onderbreek echter daarmbij het orgasme zelf tot de druk verdwijnt.
Het gevoel achteraf is net gezelfde als klaargekomen zijn.
De penis verslapt en er is een lichamelijke en geestelijke ontspanning.
Het voordeel voor mij is, dat ik na korte tijd weer kan en opnieuw stijf kan worden. Dat lukt mij op mijn leeftijd van 57 jaar na een volledig orgasme anders niet meer. Dan heb ik toch wel enige uren of een halve dag nodig om weer op toeren te komen.

Het lang binnenhouden en vaak doen van deze techniek lijkt mij echter niet goed. De spanning stijgt toch. Maar als voorspel van een paar dagen toch heerlijk. Als de eigenlijke ontlading echter ook meer een keer komt.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten