mening besnijdenis

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Karo81
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 20:26
Locatie: België, student

Berichtdoor Karo81 » wo 04 februari 2004, 22:53

Oh ja, even vergeten. Ik vind een besneden penis wel mooi en lekker.
Groetjes
karo
Niemand heeft de waarheid in pacht, iedereen denkt alleen maar mee

denkende mens
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 01 december 2002, 2:01

Berichtdoor denkende mens » wo 04 februari 2004, 23:24

zie je missselene en lana, jullie zijn de enigen die zo fel tegen me reageren. Ik snap het echt niet. In deze topic was mijn eerste posting nochtans heel "professioneel". Blijkbaar zijn jullie van plan elke posting van me negatief te ervaren. Dan kunnen jullie je verontwaardiging uitdrukking en zal ik mss op de vingers getikt worden door de moderator.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 04 februari 2004, 23:31

Nou ja, ik wil Anton wel ff antwoord geven, zonder verminkingstrauma's (Djeez, vrouwverminking en mannenbesnijding is echt onvergelijkbaar, ik begrijp de discussie niet, maar wil er verder ook niet op in gaan!);
Ik heb wel wat penissen gezien, enne.. zonder dat het een issue voor mij is, vind ik een besneden piemel wel mooier.. wat gevoel betreft, kijk maar naar de topic "te snel klaarkomen".. hij is nog heeeel gevoelig, MAAR, alleen het randje tussen de schacht en de eikel is minder gevoelig (maar ABSOLUUT NIET ONGEVOELIG) bij hem dan andere mannen claimen.. en dat kan daar door komen..
Mannen, nu niet allemaal gaan besnijden he (of misschien wel, t zou is een heel klein beetje compenseren voor alle vrouwen die zich laten opereren voor zekerheid, om mannen meer te behagen.. laat het 'mode' worden, weten alle onbesneden mannen ook is hoe dat is... :twisted: nee, sorry, sorry, sorry, ik kon het gewoon niet laten!!!)

guessme
Berichten: 86
Lid geworden op: do 25 september 2003, 23:44

Berichtdoor guessme » do 05 februari 2004, 0:56

Euh, @ Denkende Mens? Mij irriteert het ook, je manier van postings, de hele zwik. Kun je niet gewoon alles eerst lezen en dan 1 keer reageren? En bv Selene even in haar waardigheid laten en even niet reageren op haar wegens situaties heel kort uit het verleden, zo zou ik het gedaan hebben. Ik post deze totaal off topic posting omdat ik vind dat je weer niet ziet wat je wil zien : "iedereen is niet tegen, alleen die 2 die reageren". En al de rest die zwijgt en het hoofd schud dan?
Aub aub, post nu geen antwoord met ' Guessme zegt : " want dan krijg ik een toeval.

Terug on topic : zoals reeds gesteld is een penis in erectie (meestal) zonder voorhuid, dus op dat vlak is er weinig verschil. En in niet-erecte toestand vind ik het persoonlijk eigenlijk mooier en mannelijker dan die slappe voorhuid die dikwijls als een tuitje eraan hangt :) . Ik heb wel gelezen dat inderdaad de eikel iets ongevoeliger zou worden omdat hij steeds ontbloot is. Of dat een nadeel is weet ik nog zo niet, orgasmes uitstellen moet beter lukken denk ik. Ook zou de plaats waar de besnijdenis is gebeurt in opgewonden toestand heel sterk prikkelend werken als die gestimuleerd wordt. In ieder geval : geen complexen nodig als de penis besneden is.

anton
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 04 februari 2004, 1:14

WOW...

Berichtdoor anton » do 05 februari 2004, 1:16

Hoi,

Het is een hele interessante discussie geworden. Ik wil even nog reageren: het lijkt mij dat 95% van de mannen het echt prima vinden dat ze besneden zijn, zoals ik er ook een ben. Als een verminking heb ik het nooit gezien en moest er ook wel om lachen. Voor mij was het nu even interessant om meningen te krijgen, omdat ik vrijgezel ben. Dat de meeste vrouwen het absoluut geen probleem vinden zegt mij nog niet hoe ze er precies over denken. Gedachtes die je niet zegt... Dat bedoelde ik. Wel leuke discussie hoor! Geen ruzie meer maken... Groetjes, Anton

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » do 05 februari 2004, 1:20

hahaha :) nah maak je er maar niet druk over anton ;)

xxx
nothing will kill me except a silver bullet

denkende mens
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 01 december 2002, 2:01

Berichtdoor denkende mens » do 05 februari 2004, 14:31

Guessme, ik plaats soms twee a drie reaties na elkaar om op iedere posting van de shespotters te reageren. Als ik dat in 1 posting doe, durft het wel eens voorvallen dat mensen het te lang vinden, en het dan niet lezen.
Je zegt dat er veel mensen wellicht zwijgen en het hoofd schudden. Er zullen evenveel, zoniet meer mensen zijn die de postings van anderen (je weet wel ovr wie ik het heb) storend werken.

"Selene even in haar waardigheid laten en even niet reageren op haar wegens situaties heel kort uit het verleden, zo zou ik het gedaan hebben"

Daar heb je een punt, maar twas sterker dan mezelf. Ik bedoel de posting van haar vond ik zo agressief, terwijl he tnet dat was wat ze mij vewijtte. Ik vond dat hypocriet. Maar je hebt gelijk. Ik had beter niet gereageerd.

poesje
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 16 februari 2004, 12:00
Locatie: antwerpen

Berichtdoor poesje » do 19 februari 2004, 13:30

misselene,
je schets hier wel ene erg negatief beeld over besnijdenis bij d ejongen,
in veel culturen is dit de gewoonte idd,
maar ik heb al dikwijls met islamitische mensen omgegaan,
de besnijdenis is een feest zoals bij ons de communie van ene kind,
en ik denk niet dat de meeste jongens daar bezwaar tegen hebben
over de vrouwenbesnijdenis, dat is wat anders

ook veel mannen met problemen laten het doen,vb niet kunnen terugtrekken van de voorhuid

ik bedoel maar, waarom de besnijdenis, wat een balngrijke gebeurtenis is in het leven van islamieten, in zo'n negatief daglicht stellen

ik heb nog nooit een man die besneden was daar spijt van weten hebben,
iets anders is natuurlijk als het in onverantwoorde omstandigheden gebeurt

ik heb absoluut liever een besneden penis, moet ik uit ervaring zeggen,
het is veel hygienischer en ruikt frisser
ook vind ik het veel mooier
...om even back on topic te gaan...

het is natuurlijk even wennen als je voor het eerst met een besneden man gaat
maar wat het neuken zelf betreft, ook veel beter vind ik als een onbesneden penis,omdat je de eikel constant en beter voelt

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » do 19 februari 2004, 20:27

Ik ga eens even off topic:

Bij Joden en Islamieten worden de jongens op al heel vroeg besneden vanwege een geloofsovertuiging (waarschijnlijk berustend op hygïene). De besnijdenis van de Joden was het teken van het verbond dat God met hen sloot via Mozes.
Later in het begin van de evangelisatie in Zuid Europa hadden de apostelen onderling ruzie of de niet joodse Christen zich ook moesten laten besnijden. Dank zij Paulus, die hier een felle tegenstander van was, is het niet gebeurd anders was heel mannelijk Europa onder het mes geweest vanaf de jaartelling.

Ook zo leuk vanuit de Christelijke kerk: Vrouwen mochten niet in een koor zingen. De zang werd uitsluitend door mannen en jongens verzorgd. Sopraan en Alt partijen werden vaak door castraten gezongen. Dit waren jongens die voor hun pubertijd werden gecastreerd zodat ze de baard niet in de keel kregen en hun hoge stem behielden. Het voordeel van een castraat was dat hij goed verdiende, dus de ouders waren over het algemeen blij als hun zoon werd uitverkoren om vanwege zijn mooie stem een bezoek te brengen aan de plaatselijke barbier. Met een scherp scheermes zorgde deze voor een leuke zangcarriere.

Back on topic:
Ik vind een penis sowieso geen mooi ding om te zien.. besneden of onbesneden...*yuk*

The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

poesje
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 16 februari 2004, 12:00
Locatie: antwerpen

Berichtdoor poesje » do 19 februari 2004, 20:52

ja misselene dat is net wat ik bedoel,
dat het niet in onverantwoorde omstandigheden gebeurt

bij de mensen die ik ken gebeurde dat erg menselijk , onder narcose

mn vriend is besneden en hij heeft er geen negatieve ervaringen over

maar ik denk dat d evraag van het topic vooral gericht is over die mannen,
die er geen problemen mee hebben,
jeetje wat zijn we trouwens aan het zwansen, moest dit
niet bij mannenzaken staan, waar we de heren zelf ook kunnen laten getuigen over hoe wreed of niet wreed het is

zonder narcose lijkt het me idd op mishandeling, daar heb je een punt,
maar die jongentjes zijn toch fier als ze besneden en volwassen zijn
eum..volgens mij is mn vriend best wel fier op zn besneden penis-
dat laat hij toch goed genoeg merken hahaa

Ant-Zen
Berichten: 841
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: België

Berichtdoor Ant-Zen » do 19 februari 2004, 22:19

zozo, een nieuw statussymbool precies: een besneden lul :roll:

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

Berichtdoor mykittens » do 19 februari 2004, 23:15

Nou, ga ik ook maar weer even...
Ik heb me redelijk verdiept in de reden van de besnijdenis van de mannen in de USA verdiept. Nog steedsw wordt daar 50% geloof ik besneden: jonge baby-jongetjes.
Er wordt in de USA momenteel enorm veel gepubliceert tégen dit verschijnsel.
Er is héél veel over te zeggen, maar wat me bijstaat is het volgende: baby's van die leeftijd hebben gewoon pijn gevoel. Het wordt als een soort van psychische verminking beschreven.
Het praeputium (= voorhuid, mooi woord he?) en de aanhechting bij de eikel, blijken beide buitengewoon rijk geinnerveerde gebieden te zijn: vele malen gevoeliger dan de vingers bijvoorbeeld. De vraag wordt gesteld wat er goed aan kan zijn om zo'n prachtig rijk geïnnerveerd (is dus gevoelig) stukje mens weg te halen.
Welke cultuur mutileert 50% van al zijn mannen op deze wijze? Welke effecten heeft dit op de volgroeide volwassen man?

MK, kijkt naar het gemiddelde soms

Djengiz
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 07 juli 2002, 1:01

Berichtdoor Djengiz » do 19 februari 2004, 23:26

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Djengiz op za 19 november 2005, 20:12, 2 keer totaal gewijzigd.

poesje
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 16 februari 2004, 12:00
Locatie: antwerpen

Berichtdoor poesje » vr 20 februari 2004, 9:27

mn vorige minnaar had een erg gevoelige eikel en penis,
ik zou zelfs zeggen,
overgevoelig, zo erg dat als ik het niet heel zacht aanraakte dat het pijn deed,
op die manier was hij dan misschien beter iets ongevoeliger en besneden geweest

en hij had geen soa
hij kon ook de voorhuid erg moeilijk over de eikel krijgen
dus ja...

maar ik denk dat anton hier niet echt veel antwoorden krijgt op zn vraag
de ethische kant van de zaak is een heel andere discussie,
en gaat niet meer echt over het feit dat anton denk ik antwoord wil op deze vraag;

vrouwen die het verschil tussen besneden en onbesneden maamaakten,
en dat verschil in hun ervaring willen verwoorden,
en dat heb ik ook gedaan

misschien kan de ethische kant van de zaak een apart onderwerp worden, want zo komt anton niet aan de antwoorden die hij graag zou hebben

Mysterieuze
Berichten: 10
Lid geworden op: di 17 februari 2004, 21:00

Berichtdoor Mysterieuze » vr 20 februari 2004, 15:00

:lol:
Laatst gewijzigd door Mysterieuze op do 22 april 2004, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 22 gasten