voorhuid weg halen?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

silhouet
Berichten: 4
Lid geworden op: za 03 januari 2004, 21:18

voorhuid weg halen?

Berichtdoor silhouet » vr 09 januari 2004, 19:03

Even een vraag aan de mannen op deze site:
Mijn man (37 jaar) denk erover om zijn voorhuid weg te laten halen. Hij (en ik eerlijk gezegd ook) vind dat "flubbervelletje" niet mooi en zelf ietwat onhygienisch. Aangezien ik hem moeilijk kan helpen bij het maken van zijn keuze, hoop ik dat er onder jullie mannen zijn die ervaring hebben bij besnijden (zoals dat dan heet). We hebben gehoord dat de gevoeligheid minder wordt...
Graag ervaringen! Ik ben benieuwd

Sensueleman
Berichten: 581
Lid geworden op: wo 27 augustus 2003, 19:08

Berichtdoor Sensueleman » vr 09 januari 2004, 19:11

Hoi Silhouet,

Ik heb zelf op m'n 12e een "halve" besnijdenis gehad - dat wil zeggen dat het "slurfje" er niet meer is, maar ik toch genoeg voorhuid heb om de eikel nagenoeg bedekt te laten. Ik ben er nu erg blij mee! (Was toen overigens een medische/hygiënische noodzaak: m'n voorhuid was te nauw. Ik begrijp dat dat bij jouw man niet het geval is.

Een "hele" besnijdenis lijkt me niet zo geweldig: dan ligt je (gevoelige!) eikel ALTIJD bloot, plus dat masturberen zonder voorhuid volgens mij ook minder prettig is...

groetjes,
Sens.

Ant-Zen
Berichten: 841
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: België

Berichtdoor Ant-Zen » vr 09 januari 2004, 19:18

Wat is er mis met een "flubbervelletje"? Als ie stijf is, heb je daar toch geen last meer van ofwel?

En onhygienisch.....dat er bacteriën en ander vuil opzitten is maar logisch,gewoon regelmatig piemel wassen en voor het vrijen ook nog eens en dan heb je daar toch geen last meer van?

silhouet
Berichten: 4
Lid geworden op: za 03 januari 2004, 21:18

Dank je wel voor je reactie, sensuele man

Berichtdoor silhouet » vr 09 januari 2004, 19:20

Een halve besnijdenis.....Dus dat kan ook.....Is misschien wel een mooie tussenweg! Kun jij je nog herinneren of je veel last hebt gehad van de ingreep? De angst voor naweeën weerhoudt mijn man ook van het maken van DE afspraak.

Sensueleman
Berichten: 581
Lid geworden op: wo 27 augustus 2003, 19:08

Berichtdoor Sensueleman » vr 09 januari 2004, 19:23

Nou, Silhouet,

Voor mij was het wel even wennen ja.....geloof dat ik op m'n 12e voor het eerst iets van m'n eikel zag! :shock: Was ook doodeng trouwens om m'n voorhuid eroverheen te halen....
Maar ik weet niet hoe dat bij je [volwassen!] man zal zijn....je kunt ook informeren bij de arts die zulke ingrepen doet...?

Sens.

Max 27
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 31 oktober 2003, 0:44
Locatie: Rozendaal

Berichtdoor Max 27 » ma 12 januari 2004, 0:39

Waarom weghalen? Voor zover ik weet werd en wordt dat vooral gedaan om higiënische redenen. Voor wat betreft vroegere tijden kan ik me daar iets bij voorstellen... Maar tegenwoordig, overal stromend water, douches et cetera; lijkt me niet van deze tijd dit probleem. En vrouwen dan? Die gaan toch ook niet alles in de buurt van de urinebuis weghalen i.v.m. de hygiëne? Gelukkig niet! Iedere man met een hoop rommel onder z'n voorhuid is gewoon een viezerik, even kort door de bocht.
Kortom, ik zou 'm niet willen missen. Ik heb besneden vrienden die er bijzonder treurig over zijn dat ze hun voorhuid kwijt zijn, terwijl ze daar zelf nooit voor gekozen hebben. De eikel wordt inderdaad erg ongevoelig door het ontbreken van de beschermende voorhuid. Bovendien lijkt het mij een zeer pijnlijke toestand.

Dus...

Max

Max 27
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 31 oktober 2003, 0:44
Locatie: Rozendaal

Berichtdoor Max 27 » ma 12 januari 2004, 0:41

Vergat nog te zeggen dat urine (behalve bij een blaasontsteking) een steriele vloeistof is, dus geen bacteriën bevat. Dus daar hoeft het ook niet om...

Max

zzoeff
Berichten: 141
Lid geworden op: di 09 december 2003, 14:11
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor zzoeff » ma 12 januari 2004, 1:11

Een besnijdenis lijkt mij ook niks hoor. Dat velletje zit er niet voor niets. Als God had gewild dat de man besneden door het leven ging dan...

Bovendien, ik heb eens gehoord dat het vrijen voor de vrouw ook minder prettig wordt.

AJ
Berichten: 2
Lid geworden op: do 15 januari 2004, 0:52

Berichtdoor AJ » do 15 januari 2004, 1:04

Hi,

Ik heb net een besnijdenis achter de rug (ben 33 jr.). Ik was er zelf geen fan van om dit te laten doen maar bij mij was het noodzakelijk. Het is nu een week geleden en de gevoeligheid wordt inderdaad minder, er komt een dun eeltlaagje over je eikel. Deze ligt ook de hele tijd bloot en dat is behoorlijk wennen. Pas over enkele weken kan ik weer sexen en weet dan pas meer. De operatie zelf valt mee, onder lokale verdoving is prima te doen maar zorg wel dat je daarna op zijn minst een paar dagen vrij bent. Ook een beetje goede verzorging van je partner is prettig, mijn vriendin is assitent arts dus daar had ik mazzel mee:). Kijk ook eens op http://www.besnijdenisinfo.nl/. Als het niet noodzakelijk is, en dat is het in jullie geval, dan zou ik het niet doen, gewoon iedere dag goed wassen!

Grt.

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » do 15 januari 2004, 10:54

Aan mijn lijf geen polonaise hoor....

Ik ben trots op mijn friemeltje, kan er lekker mee spelen, is lekker zacht en beschermt mijn o zo gevoelig plekje.
Omdat ik geen noodzaak heb om er iets aan te doen: Laat ik het lekker zitten.
Enne: zoals eerder gesteld: als de natuur dit dingetje niet gewild had, was het in de loop der tijd toch al weggesaneerd, toch?

Overigens: in de VS is het meer gebruikelijk om ook onder niet Joodse mannen een besnijdenis toe te passen. Steeds meer stemmen gaan daar op om dit NIET meer te doen en veel besneden mannen zijn zelfs bezig de ingreep proberen ongedaan te maken. (voor zover dat dan mogelijk is...)

Als het dus om een modegril gaat: die is weer op zijn retour!

Mark

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » do 15 januari 2004, 11:22

Ik heb hetzelfde meegemaakt als sens, op dezelfde leeftijd. Ook bij mij omdat de voorhuid te nauw was. Mijn ouders beslisten daarom me te laten opereren, ik begreep toen nog niet waarom (een jaartje later wel :wink: ). Pijnlijk? Weet ik niet, was onder volledige verdoving.
Is ook zo'n "halve" besnijdenis, en ik moet zeggen dat er bij niets ongevoelig is geworden, no way!
Alhoewel ikzelf het niet zou doen om estethische redenen, is het resultaat wel mooier dan normaal, vind ik. Maar soit, dat zou voor mij geen reden zijn om het te laten doen.

silhouet
Berichten: 4
Lid geworden op: za 03 januari 2004, 21:18

Berichtdoor silhouet » do 15 januari 2004, 14:46

Jongens, allemaal reuze bedankt voor jullie reacties. De beslissing is verder aan mijn man, maar bij jullie gaat de weegschaal toch meer in de richting van "niet doen". En ik was toch erg benieuwd naar de mening van ervaringsdeskundigen!

denkende mens
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 01 december 2002, 2:01

Berichtdoor denkende mens » ma 19 januari 2004, 18:51

Hallo,
ik heb er het met een aantal mensen in mijn omgeving over gehad en de meesten vonden een besneden penis veel mooier en properder. na de besnijdenis droogt de eikel uit waardoor hij iets minder gevoelig wordt. Hierdoor kan men misschien langer het orgasme uitstellen.

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » ma 19 januari 2004, 19:00

DM
Het is idd zo dat een besneden penis een minder gevoelige eikel kent. Maar of je daar nou blij mee moet zijn... Ik niet, want dan hou ik het te lang vol en krijgt mijn lief het idee dat we aan het oefenen zijn voor stoommachine. Lijkt me niet zo handig.

Enne: hoe je aankijkt ten aanzien van mooi of niet mooi: dit is een subjectief gebeuren. Er zijn idd vrouwen die dit mooier vinden. Anderen daarentegen hebben er liever een velletje over.

Mark, die zo nu en dan naar beneden kijkt en tevree is.

denkende mens
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 01 december 2002, 2:01

Berichtdoor denkende mens » ma 19 januari 2004, 20:03

Mark, je hebt me echt doen lachen. Dat had ik nodig. Bedankt. En eigenlijk heb je wel gelijk. Mooi is iets relatiefs. Ik heb liever mijn besneden piemeltje (sinds ik 8 was)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten