Aanzetten tot vreemdgaan...?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Aanzetten tot vreemdgaan...?

Berichtdoor Orchid » do 08 januari 2004, 18:51

Ik wil even een morele vraag (of wat dan ook) in de groep gooien.

Het is al een poos geen geheim meer dat ik interesse heb in bdsm (en nu druk ik me nog voorzichtig uit) en voor mij maakt bdsm een groot deel uit van mijn erotische beleving. Die ontdekkingstocht is nog niet zo lang aan de gang, toch niet in de praktijk, maar daar ben ik geleidelijk aan verandering in aan het brengen...

Dit om een beetje situatie te schetsen.

Nu heb ik contact met een mede-bdsm-er. Heel leuk contact zelfs. Zodanig leuk dat ik zo graag wil weten hoe hij is als hij domineert...
Mij staat helemaal niks in de weg, ik ben nu eenmaal single. Daar wringt nu het schoentje... hij niet. Mocht hij een open relatie hebben, geen probleem. Die heeft hij echter niet, toch trekt ook hem het idee van spelen enorm aan.

Daar wringt nu het schoentje...

Ik ben innerlijk in tweestrijd. Aan de ene kant vind ik dat ik het moreel gezien niet kan maken om met iemand erotiek te beleven terwijl niet alle betrokkenen ervan op de hoogte zijn en ermee instemmen.

Aan de andere kant, en dat is zijn redenering, is er het feit dat het mijn zaken niet zijn en dat hij zelf wel uitmaakt wat hij doet met zijn leven.

Hoe denken jullie hierover?

Voorlopig sta ik "neutraal" en denk met jullie mee.

groetjes

orchidee
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

Mike24
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 15 december 2003, 2:24
Locatie: Zuid-Holland, erotisch model

Berichtdoor Mike24 » do 08 januari 2004, 19:05

Mijn antwoord:

Het is waar dat iedereen met zijn leven moet doen wat ie zelf wil, maar als hij een zogezegde monogame relatie heeft met z'n vriendin moet hij dit met haar bespreekbaar maken en haar vertellen over zijn persoonlijke ontwikkeling en dat hij nu in een fase in zijn leven is aangekomen dat hij dit (BDSM) graag wilt ervaren en dus de relatie wil veranderen naar een open relatie. Stiekem doen is af te raden.

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » do 08 januari 2004, 19:08

OK, mike24, dat is de morele kant van het verhaal.

Gewetensvraag: zou jij erotiek beleven met iemand in die situatie ja of neen?

orchidee.
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » do 08 januari 2004, 19:14

Jeetje Orchid, wat moeilijk!

Ik kan me levendig de lichamelijk aantrekkingskracht voorstellen en de sterke behoefte om elkaar te voelen, aan te raken en met elkaar te spelen en samen het spel van BDSM te ontdekken.

Zou ik in die situatie, ervan uitgaande dat ik dan single ben natuurlijk, doorzetten? De tintelingen in mijn onderbuik zouden ja zeggen. Mijn verstand zou nee zeggen. Wellicht dat ik eerst zou kiezen voor een 'gewone' ontmoeting, zonder bijbedoelingen. Dan de reactie van zijn en mijn lichaam afwachten. En er dan al dan niet voor gaan.

Wow wat een dilemma.

Echter, ik denk niet dat jij hem aanzet tot vreemdgaan hoor. Opportunity knocks on his door en he just might be willing to open it.... het is nog altijd zijn keus, maar ik begrijp je dilemma.

Sterkte ermee


ps.: Moreel verwerpelijk maar eerlijk gezegd... ik denk dat ik ervoor zou gaan... :oops:

DIE_FORM
Berichten: 885
Lid geworden op: wo 10 april 2002, 1:01
Locatie: Vlaams-Brabant

Berichtdoor DIE_FORM » do 08 januari 2004, 19:16

Hey Orchid,

Ik denk dat er gewoon een grandioos verschil is tussen het enkel "spelen" en daadwerkelijk seks hebben met die persoon. Als het enkel bij het eerste blijft en zijn partner niet openstaat voor bdsm, dan zou ik persoonlijk er geen problemen mee hebben...
Maar ja, in je laatste posting zeg je het al zelf:
"Gewetensvraag: zou jij erotiek beleven met iemand in die situatie ja of neen?"
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe jij - en hij ook - "erotiek" definieert.
Ikzelf zou het dus doen, als het enkel bij spelen bleef.
Maar jij kiest natuurlijk zelf hé :wink:

Groet,
DF

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » do 08 januari 2004, 19:19

DF

ik heb al gekozen, alleen wil ik de discussie hierover hier ook eens openen (misschien dat het al eerder is gebeurd....).

Wat is erotiek... wat is sex.

Een belangrijk stuk is dat ik niet weet wat zij verstaat onder vreemdgaan. De bedrogene dus zeg maar. Gaat haar vriend vreemd als hij handelingen verricht (hoeft niet eens penetratie of clitorale stimulatie te zijn) waar ik door klaarkom?

Enfin, dit is een randvraagje ;)




Pipje

bedankt voor je heel eerlijke antwoord ;)

groetjes
orchidee
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

DIE_FORM
Berichten: 885
Lid geworden op: wo 10 april 2002, 1:01
Locatie: Vlaams-Brabant

Berichtdoor DIE_FORM » do 08 januari 2004, 19:29

Heeeel eenvoudig gesteld van mij: hij gaat andere "seksueel getinte dingen" met je doen dan dat hij met zijn partner doet, dan gaat hij toch niet vreemd? En so what als jij daarvan klaarkomt? Bedriegen al die popsterren en acteurs die bijdragen tot de orgasmes van sommigen ook hun partner dan :wink: ? (ongelukkige vergelijking, ik weet het :) )

In mijn ogen is bdsm erotiek, en als daar penetratie en dergelijke aan te pas komt, dan bezie ik het als seks.
Oei, is wel moeilijk precies... Wat moet je dan verstaan onder die "en dergelijke"... Geen idee :?

Maar soit, eigenlijk zou ik er gewoon voor gaan... Hangt er misschien ook vanaf hoe sterk jij zijn partner kent.

Groet,
DF

Mike24
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 15 december 2003, 2:24
Locatie: Zuid-Holland, erotisch model

Berichtdoor Mike24 » do 08 januari 2004, 19:53

Ja, ik zou in zo´n situatie erotiek-sex hebben met die ander.
De verantwoording ligt bij hem en niet bij jou. Ik zelf zie totaal het ´verkeerde´ hier niet van in, mensen maken zich druk en zorgen om niks naar mijn mening. It´s just sex. Bekijk het allemaal wat lichtvoetiger. Je gaat niet een moord plegen...

sproetje
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 11 augustus 2003, 16:23

Berichtdoor sproetje » do 08 januari 2004, 21:30

het is van hem dus als hij er geen probleem mee heeft .. soit toch...
mijn partner lijkt SM geweldig .... in de soft way kan en ga ik mee in het spel ,maar de hard nee.. ik kan het niet.. heb hem ook gezegd als je dat dat werkelijk wil en je behoefte ligt daar ..zoek er iemand bij die dat wel kan... en fijn vind...jaa. en wanneer hij daar gebruik van gaat maken weet niemand maar is dat vreemdgaan..???
en wat mij zelf betreft... ja ik zou er voor gaan...

Sproetje


ff geedit zie nu selene haar antwoord ..
jaa je moet je zelf wel een goed gevoel bij hebben...

Ryan
Berichten: 924
Lid geworden op: wo 15 mei 2002, 1:01
Locatie: Enschede

Berichtdoor Ryan » do 08 januari 2004, 22:09

Ik denk niet dat iemand zich er van kan afmaken met een opmerking: Dat is mijn zaak en dat gaat je niets aan.

Het gaat zijn vrouw aan, daarmee hem en ook jou.
Als hij niet open wil of kan zijn, dan is dat inderdaad zijn zaak.
Maar het is dan jouw zaak om te kunnen zeggen: Zoooo niet!.

Laat hij er maar voor uitkomen. Dan zie je zelf wat hij kiest en of je dan goed genoeg bent voor hem.

Of hij vreemdgegaan is bepaalt zijn vrouw, niet hij of jij.
En zij kan dat niet bepalen als ze er niet vanaf weet.

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » do 08 januari 2004, 22:18

even nog wat aanvulling:

zijn vriendin, die ik niet ken, heeft wat interesse in bdsm. Echter weinig en niet vergaand. Naar mijn gevoel doet ze het meer om hem te behagen dan dat het haar eigen verlangen is. Maar dat weet ik niet zeker.


@ missselene:
naar mijn gevoel belazer *ik* niemand, maar ik zou in het ene geval wel toestaan dat hij iemand belazert. Ben ik daardoor "medeplichtig"?

De situatie omdraaien "hoe zou ik het vinden als mijn partner mij dit zou flikken?" werkt niet helemaal voor me. Het antwoord op die vraag is voor mij niet relevant. Dat zou het wel zijn mocht ik verantwoording moeten afleggen aan een partner over mijn vreemdgaan in dat geval.
Als ik er iemand in mijn naaste kring mee zou kwetsen, komt die vraag natuurlijk wel aan bod.
Nu sta ik in voor mezelf.

Waar ik natuurlijk met de vraag blijf zitten: is het moreel verantwoord of is het inderdaad zijn zaak wat hij met zijn relatie en/of leven doet?

Ik ben me er ergens van bewust: is het niet met mij, dan wellicht met iemand anders. Maar kan ik mezelf inderdaad in de spiegel kijken als ik het zou doen? Ergens vind ik het helemaal zijn keuze ja.

Ik kopieer even een stukje uit een chat...

orchidee(f): je bent en blijft heel leuk voor me, alleen heb ik ook zo mijn principes. Eén ervan is dat ik niet speel wanneer niet alle betrokkenen daarvan op de hoogte zijn en er mee instemmen. Helaas....
HIJ: jij en ik
HIJ: verder hoef jij niet te denken
HIJ: hallo zeg
orchidee(f): en waarom niet?
HIJ: Want dat zijn je zaken niet,

Zijn er nog meningen?

En ja, achteraf zal ik vertellen wat ik heb besloten en of ik van mening ben veranderd door jullie reacties ;). Ik zal dan ook trachten te onderbouwen *waarom* ik die beslissing nam en zal nemen.

groetjes

orchidee
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » do 08 januari 2004, 22:22

Ryan,

kan je onder woorden brengen waarom ik er niet aan mee mag werken?
Je geeft enkel weer "je kan dat niet maken" maar je onderbouwt niet de achterliggende reden naar mijn gevoel.

Dat enkel zijn vrouw uitmaakt of hij is vreemdgegaan, ben ik het niet volledig mee eens, in principe baken je als stel die lijnen en grenzen af, nooit één persoon alleen.

orchidee
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

sproetje
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 11 augustus 2003, 16:23

Berichtdoor sproetje » do 08 januari 2004, 22:33

Orchid...

wanneer jij het gevoel heb dat hij over jou grens van principes gaat ..
ja dan houd het dan toch op...mijnsinziens dan he... tenzij je... je principes bijstelt daarin... maar ....mits je daar een goed gevoel bij heb...

Sproetje.

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

bdsm-partner gevonden, en nu?

Berichtdoor Dimpf » do 08 januari 2004, 22:44

foutje gemaakt!
Laatst gewijzigd door Dimpf op do 08 januari 2004, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Hickey
Berichten: 90
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:29

Berichtdoor Hickey » do 08 januari 2004, 22:45

Ik denk dat dit "probleem" niet direct met bdsm te maken heeft... ook in "normale" buitenechtelijke relaties is het een issue.

Mijn ervaring en mening: wanneer iemand besluit een geheime buitenechtelijke relatie aan te gaan met een ander persoon, dan moet hij/zij dat naar eigen geweten zelf weten ook...

Ik heb zelf - als getrouwde vrouw in een open huwelijk - een sexuele relatie met een getrouwde man die het absoluut in het grootste geheim doet. Dat is zijn probleem; ik voel mij er niet schuldig om; en hij kiest er zelf voor.

Dus ik zie het probleem niet... maar als jouw "kennis" er zelf moeite mee heeft... tja, dan trek je aan het kortste eind. Je kunt hem niet dwingen natuurlijk....

suc6 er mee iig

aanvulling: uit ervaring heb ik ook meegemaakt dat mannen die vreemdgaan en denken dat ze "het best wel kunnen", vaak van de koude kermis thuiskomen... krijgen - soms tijdens de seks met de "andere vrouw" - enorm last van schuldgevoelens; dit ten kosten van hun plezier en het plezier van de tegenpartij... Veel mannen kunnen hier dus toch niet mee omgaan ook.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 1 gast