Zij verliefd, ik niet

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 397
Lid geworden op: vr 09 januari 2004, 13:34

Re: zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Shadow » za 27 juli 2013, 12:45

Ik heb dit even op me in laten werken. Ik heb natuurlijk pas zo'n dingetje gehad waarin ik verliefd was en hij niet. Ik vond dat niet tof.

Het grote verschil wat ik hier lees is dat jij, Pure, het niet hebt over "wat als ik een relatie krijg met iemand anders". Het lijkt erop dat jij er echt wel tevreden mee bent. Ik heb niet het idee dat jij om je heen kijkt om iets "beters" te vinden.

Dat is voor mij een belangrijk puntje om te lezen.

Ik zou zeggen, geniet van de momenten die jullie hebben, die verliefdheid heb jij waarschijnlijk over geslagen, kan.

Zolang je niet het idee hebt om je heen te moeten blijven kijken zit het volgens mij best aardig goed :)
How do you spell 'love'?" - Piglet
"You don't spell it...you feel it." - Pooh

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Re: zij verliefd, ik niet

Berichtdoor pure » wo 31 juli 2013, 13:14

Daar was ik weer. En ik zal wat antwoorden proberen te geven, al mis ik nu wel een multiquote-knop die ik op andere fora wel gezien heb (waarmee je dus in 1 antwoord meerdere anderen kunt quoten).
Wat bedoelt ze precies met 'stabiele relatie'?
-Vijf bloedjes van kinderen
-Een gezamenlijke bankrekening
-Trouwen in zo'n hele grote roomsoes van een jurk, omdat er mensen in haar omgeving zijn die dat toch wel netter vinden??
-Zit ze elke dag angstig naast de telefoon omdat jij voortdurend rondkijkt of je een 'echt sexy' dame ziet en is ze die onrust zat?

Je hebt een seks/-vriendin en brengt daar gezellige tijden mee door. Ze geeft aan dat ze 'meer' wil en beschrijft dat met het woord 'stabiel'.
Ik zou aan haar vragen om al haar wensen in een lange lijst op papier te zetten (en ook zelf een lijst maken met dingen die je jezelf met deze dame wel of niet ziet doen). En dan heel duidelijk bespreken wat je wel ziet zitten en wat niet/never.

Om het heel plat uit te drukken: een 'stabiele relatie' is ook een 'business-deal' - het is belangrijk om te begrijpen wie waar wat mee opschiet en of er hier en daar ook mogelijkheden zijn om dingen uit te ruilen (de beroemde man die de vuilniszakken buiten zet in ruil voor.....).

Wat kan jouw voordeel zijn bij een 'stabiele relatie' - of is haar vraag/ behoefte meer een bedreiging waardoor je alles kwijt zou kunnen raken waar je op dit moment juist zo happy mee bent?
Dag Nelly,

Ze staat er (gelukkig) heel nuchter in, heeft meerdere malen 'overleefd' toen ik het contact wilde 'downgraden' tot een vriendschap - waarna het steeds toch weer zo gezellig werd dat het vanzelf weer intiem werd.
Zij (ik zal haar N noemen) heeft wel dromen maar hoeft niet per se te trouwen zegt ze. Ze is echt een kameraad en we kunnen heel relaxed dingen samen doen. Leven in m'n eentje had ik in feite allang gezien dus dat is wel erg prettig, die feedback en de gezelligheid. Ik ben dus wel meerdere keren aan het wankelen gebracht door de gedachte dat ze misschien in sommige opzichten te 'gewoon' zou zijn voor me, en door het feit dat ik vaak genoeg dames zie die mijn gevoeligheid voor fysieke schoonheid meer prikkelen. Aan de andere kant: ze is sensueel, heeft een gevoelig lichaam dus is het fijn vrijen met haar, ze is erg betrouwbaar, zorgzaam en heeft zowel een serieuze als een speelse kant.
Het is misschien een rare vergelijking, maar ik denk wel eens aan die auto die ik bijna niet kocht omdat hij niet groen was maar blauw. Uiteindelijk heb ik hem toch gekocht omdat hij verder alles had wat ik zocht....

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Re: zij verliefd, ik niet

Berichtdoor pure » wo 31 juli 2013, 13:22

Ik heb ook je openingspost nog eens rustig doorgelezen.
Je vraagt (aan ons) waar je relatie staat.
Maar daarachter liggen heel veel vragen waar jij zelf stond en staat:
-Je had al 13 jaar 'niets' gehad
-Waarom ben je zelf nooit op zoek gegaan naar een relatie met 'vlam in de pan'/
-Heb je zulke (dolverliefde) relaties wel gehad & wat vond je daar eigenlijk van als je nu achterom kijkt?
In antwoord daarop, Nelly:
- Ik ben in die 13 jaar inderdaad niet actief geweest, maar voelde me ook lang niet lekker in mijn vel en had gewoon ook geen drang om een vrouw te veroveren. Zo is alles een beetje verder gekacheld totdat ik er wat werk bij kreeg, mijn leven wat stabieler en socialer werd en ik N als collega tegenkwam.
- Ik heb (helaas) nooit een wederzijdse verliefdheid meegemaakt, al was dat altijd wel een soort romantisch ideaal van me. Sinds mijn middelbare schooltijd (waarin ik een aantal onbeantwoorde liefdes had) ben ik niet echt verliefd meer geweest.

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Re: zij verliefd, ik niet

Berichtdoor pure » wo 31 juli 2013, 13:28

Nog een gedachte daar weer achteraan (daarom ook maar in een eigen entry).
De dynamics lijken me niet eerlijk en evenwichtig verdeeld.
Zij is de vragende partij en heeft haar hart op de tafel gelegd.
Jij hebt nu de macht in handen en kunt haar afwijzen/ accepteren en alles daar tussenin.

Die ongelijkheid en afhankelijkheid -
kan dat niet op de een of andere manier gelijkwaardiger?
Het lijkt me dat zij door deze hele situatie toch niet echt goed in haar eigen energie kan komen &
daardoor kan ze je ook niet echt 'tegengas' geven = de relatie dynamischer maken & meer van zichzelf laten zien.
Daar heb je zeker gelijk in. Ik heb in die 1,5 jaar ook wel het gevoel gehad dat ik 'alles kon maken' - ze heeft erg veel geduld gehad en vindt het sowieso fijn om in mijn gezelschap te zijn. Daarnaast is ze trouw aan iedereen die haar na staat, al moeten mensen haar geen streken leveren. Dus ruggengraatloos is ze niet gelukkig - dat zou mij ook echt niet bevallen, een slaafse vrouw zonder eigenwaarde.

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Re: zij verliefd, ik niet

Berichtdoor pure » wo 31 juli 2013, 13:41

Ik heb dit even op me in laten werken. Ik heb natuurlijk pas zo'n dingetje gehad waarin ik verliefd was en hij niet. Ik vond dat niet tof.

Het grote verschil wat ik hier lees is dat jij, Pure, het niet hebt over "wat als ik een relatie krijg met iemand anders". Het lijkt erop dat jij er echt wel tevreden mee bent. Ik heb niet het idee dat jij om je heen kijkt om iets "beters" te vinden.

Dat is voor mij een belangrijk puntje om te lezen.

Ik zou zeggen, geniet van de momenten die jullie hebben, die verliefdheid heb jij waarschijnlijk over geslagen, kan.

Zolang je niet het idee hebt om je heen te moeten blijven kijken zit het volgens mij best aardig goed :)
Hoi Shadow,

Ook bedankt voor jouw 'input'!

Wat dat om me heen kijken betreft: dat vind ik toch best lastig om los te laten. Wat wel fijn is, is dat we dat van elkaar ook wel toelaten dat we naar andermans/-vrouws mooie lichamen kijken.
We zijn onlangs zelfs naar de parenclub geweest, en dat was een behoorlijke uitdaging. De sauna waren we al gewend, maar we wilden hier ook eens binnen kijken. We raakten zelfs aan het vrijen met een ander stel in het bubbelbad, iets waar we achteraf beide gemengde gevoelens over hadden. Ik vond het wel leuk, zij wat minder. Daarna maakte ik het weer bijna uit. Een paar dagen later was het echter toch weer goed en nu genieten we weer van het moment. Mede door het lezen van alle reacties hier smelten mijn bedenkingen en groeit mijn gevoel geleidelijk aan voor haar. Volgende week gaan we een weekje op vakantie.
Zachtjes aan ga ik wel denken dat N. toch een vrouw uit duizenden is met wie ik best eens een gezinnetje zou kunnen stichten.

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Re: zij verliefd, ik niet

Berichtdoor pure » wo 31 juli 2013, 13:46

@ alle anderen die tot nu toe gereageerd hebben: dank jullie wel voor de waardevolle input! :) :)
Opvallend was jullie eensgezindheid dat verliefdheid niet zaligmakend is, en zelfs verblindend kan zijn.
Als ik daarvoor een ideaal moet opgeven is dat ook even jammer, maar als ik dan toch een mooie vrouw op mijn pad krijg is het dwaas om te blijven wachten tot ik verliefd word.
Na 13 jaar moet ik ook behoorlijk wennen aan het idee van een partner, dat blijkt wel. Maar met geduld van beide kanten zou het wel eens goed kunnen komen.

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Re: zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Massie » wo 31 juli 2013, 18:13

Pure, ik wens je heel veel geluk!
Geniet er gewoon van en denk niet te veel na..

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Re: zij verliefd, ik niet

Berichtdoor pure » za 03 augustus 2013, 9:42

Pure, ik wens je heel veel geluk!
Geniet er gewoon van en denk niet te veel na..
Dankjewel Massie! :)
En goeie tip...

Gebruikersavatar
Hubbie
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 11 juli 2010, 12:40

Re: zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Hubbie » za 03 augustus 2013, 13:15

Ze staat er (gelukkig) heel nuchter in, heeft meerdere malen 'overleefd' toen ik het contact wilde 'downgraden' tot een vriendschap - waarna het steeds toch weer zo gezellig werd dat het vanzelf weer intiem werd.
Zij (ik zal haar N noemen) heeft wel dromen maar hoeft niet per se te trouwen zegt ze. Ze is echt een kameraad en we kunnen heel relaxed dingen samen doen. Leven in m'n eentje had ik in feite allang gezien dus dat is wel erg prettig, die feedback en de gezelligheid. Ik ben dus wel meerdere keren aan het wankelen gebracht door de gedachte dat ze misschien in sommige opzichten te 'gewoon' zou zijn voor me, en door het feit dat ik vaak genoeg dames zie die mijn gevoeligheid voor fysieke schoonheid meer prikkelen. Aan de andere kant: ze is sensueel, heeft een gevoelig lichaam dus is het fijn vrijen met haar, ze is erg betrouwbaar, zorgzaam en heeft zowel een serieuze als een speelse kant
Lees dit nou zelf nog eens heel goed Pure!

Tel je zegeningen, vergeet de luchtkastelen, geniet èn maak er wat van!

Je verdient het :wink:

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Aphrodites' zoon » zo 17 augustus 2014, 14:24

Bij mij was het: ik verliefd, zij niet.

Ze heeft een paar erg leuke dates met mij meegemaakt en ze zegt dat ze er enorm van heeft genoten. Ze vindt me lief, zorgzaam, voelt zich enorm op haar gemak bij mij, gewaardeerd, enorm verwend in bed... we hebben verder enorm veel overeenkomsten zoals cultuur, kamperen, creatief enz enz.
Je zou denken, wat wil je dan nog meer, het kan bijna niet beter.

Maar ze mist iets: verliefdheid. En daarom sluit ze een relatie uit. Dat geheimzinnige "iets" is essentieel voor haar. Ik begrijp zoiets dus niet: als je het iedere keer geweldig leuk hebt samen wat wil je dan nog meer? Geniet van het nu, ervaar iedere date en kijk of het gezellig was, zoja, dan spreek je gewoon opnieuw af... toch? Maar goed: ze is niet verliefd en dat gaat niet komen ook zegt ze, waarmee ze bij voorbaat de deur al dicht gooit.

Na een week fors balen heb ik haar uit mijn hoofd gezet, als iemand mij niet wil, dan wil ik die iemand ook niet meer.

Persoonlijk vind ik verliefdheid overrated en zelfs erg lastig. Ik word er onrustig en gestresst van.
Je vindt iemand leuk, gebaseerd op niets. Ik ga veel liever uit van een vriendschap met echte genegenheid en waardering over en weer die uitgroeit tot iets meer. Veel solidere basis voor een relatie.
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Benno » zo 17 augustus 2014, 19:06

Bij mij was het: ik verliefd, zij niet...
Jullie hebben/hadden het op alle vlakken zo goed samen, een kink in de kabel is er klaarblijkelijk niet geweest en toch kunnen jullie niet meer verder „omdat verliefdheid ontbreekt”?
Jullie zouden ook kunnen zeggen to hell met die verliefdheid en idem wat relatie betreft. Die beide woorden niet meer uitspreken en de draad weer opnemen waar jullie gestopt zijn. Vanuit vrijblijvende vriendschap, zoals je in je laatste regel suggereert.
Misschien wil zij gewoon haar vrijheid niet kwijt, en is ze bang dat dit zal gebeuren als jullie verhouding te intens en/of te exclusief wordt?

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Aphrodites' zoon » zo 17 augustus 2014, 20:01

Bij mij was het: ik verliefd, zij niet...
Jullie hebben/hadden het op alle vlakken zo goed samen, een kink in de kabel is er klaarblijkelijk niet geweest en toch kunnen jullie niet meer verder „omdat verliefdheid ontbreekt”?
Jullie zouden ook kunnen zeggen to hell met die verliefdheid en idem wat relatie betreft. Die beide woorden niet meer uitspreken en de draad weer opnemen waar jullie gestopt zijn. Vanuit vrijblijvende vriendschap, zoals je in je laatste regel suggereert.
Misschien wil zij gewoon haar vrijheid niet kwijt, en is ze bang dat dit zal gebeuren als jullie verhouding te intens en/of te exclusief wordt?
Volledig met je eens Benno!

Maar zij denkt er helaas anders over.
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Davy
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 augustus 2014, 2:07
Locatie: flevoland

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Davy » ma 25 augustus 2014, 9:58

Ik ben dan niet iemand met veel levenservaring ik ben slechts 31 maar zoals de dames al te kennen geven ziet jou situatie er helemaal niet zo beroerd uit. Hij lijkt wel stabiel en natuurlijk zijn er altijd minnen en plussen. Mijn relatie is vorig jaar abrubt doorbroken wat enorme gevolgen en verdriet heeft achter gelaten met een pracht van een kereltje in het midden.

Mensen maken vaak halsoverkop beslissingen met alle gevolgen vandien en ik vraag mij maar eén ding af...

We moeten niet kijken waar we genoegen mee nemen maar jezelf afvragen ben je tevreden.

Een heel simpel woord maar voor mij betekent dat woord rust.


Succes!

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor pure » do 04 september 2014, 18:00

(Davy, antwoordde je nu op mijn post, of op die van AZ? Hoe dan ook moet ik even een update van mijn situatie kwijt.)

Ik ben nog helemaal niet happy intussen. N en ik kennen elkaar nu dik 3 jaar, en nog steeds gaat mijn gevoel voor haar heen en weer. Misschien is ze de zegen in mijn leven, maar vaak voelt het ook als 'is dit het nou?' Is het dan onvolwassen om toch droevig te worden van het idee dat ik tevreden moet zijn met een stabiel maatje?

Ik ontken niet dat mijn anti-depressiva (en de depressie die daar nog steeds doorheen sijpelt) invloed hebben op hoe ik me voel, dus ook over haar.

Maar nu: eerder deze zomer had ik op een avond voldoende zin in sex (wat erg weinig voorkomt), en was ze in 1 keer zwanger. Dat mag al een wonder heten met mijn 41 en haar 38 jaar. Omdat ik niet wist wat ik wilde, hebben we geen morning-after pil gekocht. We zijn toen nog 3 weken op vakantie gegaan, wat op zich gezellig was. Intussen is ze 10 weken zwanger, en deze man weet nog steeds niet wat hij daarvan moet vinden. Het lukt me niet om blij te worden van het idee een kind te krijgen. Haar wel. Zij denkt dat we goede ouders zullen zijn. Ik heb geen idee of ik het aankan. Wat moet je nou als iedereen er blij mee zou zijn, behalve ik?

Ik zit in de put en voel me richtingloos. Geen idee wat ik wil. Als we de zwangerschap afbreken is alles terug bij af. Het liefst zou ik m'n kop in het zand steken en een winterslaap beginnen om nooit meer een beslissing ergens over te hoeven nemen.

Krijg ik nooit meer ergens écht zin in? Wat heeft 't allemaal voor zin dan...

EstherC
Berichten: 5130
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor EstherC » do 04 september 2014, 18:39

Jeetje Pure, wat heftig en verwarrend. Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Lijkt me zwaar, vooral ook omdat zij er blijkbaar een ander gevoel bij heeft.

Ik heb geen wijze raad helaas. Maar wil je wel veel sterkte wensen de komende periode.
Dream it. Wish it. Do it!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten